~*~ Lokakuun päivänsäteet vk 41 ~*~
Varmasti usealle tämä on viimeinen viikko odottajissa :D Hurjaa!! Toivottavasti ehditään joskus tavata tuolla vauva -puolella.
Fanny 38+2
Kommentit (83)
Angeleyes: onnittelut ihanasta Helmi-tytöstä! Kaunis nimikin!
Helmenharmaa ja Ksia: Onnea pojista! Ihania uutisia! ihan kateudesta soikeana täällä lueskelen minäkin!
Lillian ja Soiliina: ihan tuskissani lueskelen teidän tilannetta, eläydyn niin kovasti. Toivottavasti pääsette pian oikeasti synnyttämään, ettei edes tarvitse käynnistää! Ja jos ne ei ota siellä äippäpolilla tosissaan ensi viikolla, lillian, niin pistä pystyyn oikein kunnon paniikki-show! Toivotaavn kuitenkin, että tapahtuu jo ennen sitä!!!!! Itseänikin pelottaa jo tuo sama mahdollisuus (etkä ole lietsonut mitään, vaan ihan itse pelkään jo valmiiksi) vaikka LA nbro 1 oli eilen ja nro 2 tänään...
Meillä on jostakin syystä annettu kaksi LA:ta, (NKL:n arvion mukaan eli 9.10 tässä on eletty, paitsi Kelan paprut yms ovat menneet ton 10.10 mukaan, hassua) joista eka olis siis ollut eilen ja toka tänään. Eikä pienintäkään merkkiä mistään oikeista supistuksista!!! Hermo menee, olen odottanut jo NIIIIIIIN kauan. Niin kuin kaikki meistä varmastikin. JOtenkin vaan olin niin sitä mieltä, että etuajassa tämä tulee, kun oli niin paljon kaikkea supistusta ja paikat pehmeinä ja kohdunkaula lyhentynyt jo 2 kk sitten. Mutta ei niin ei.
Eilen oli neuvola ja onneksi se täti ei nyt vitsaillut käynnistämisestä tms! Itse sain kyllä itkukohtauksen, kun kerroin miten paljon tuo mahdollinen yliaikaisuus jo pelottaa ja ne sen riskit. Täti otti onneksi tosissaan ja soitti NKL:n synnytyspelkopolille, mutta siellä tietysti pitkät jonot eli en ehkä ehdi siellä käydä kuitenkaan. Enkä oikein tiedä kuinka oikea paikka se nyt olisikaan, kun ei varsinainen synnytys pelota vaan tuo yliaikaisuus. Kaikki arvot edelleen ok.
Katselin tuossa äsken mahdollisia päiväleffoja mutta ei oikein tuntunut olevan mitään kovin kiinnostavaa. Toisaalta kotona möhiminenkin ärsyttää nyt niin paljon, että jotain ohjelmaa pitäisi saada aikaiseksi. Ehkä kahvittelua kaupungilla tai jotain.
Synnytyksellistä viikonloppua toivottaa
Saneline 40+1
Mulla on supistuksia ollut mukavat 48 tuntia tähän mennessä.. eilen illalla käytiin äitiyspolilla, käyrillä olin tunnin verran, vauvan sykkeet ja liikkeet hyvät mutta supistuksia vain 10 min välein eikä vielä edes kauhean kipeitä..
Kohdunsuu oli sormelle auki ja vauva kuulemma tosi alhaalla.
Aamulla olin neuvolassa ja täti ainakin uskoi että viikonlopun aikana syntyisi tämä hidas:) taitaa olla isäänsä tullut, hänellä kun ei koskaan ole kiire mihinkään:)
Poika on jo kaksi yötä ollut mun vanhempien luona yötä kun ollaan oltu varmoja että pian täytyy lähteä.. no onneksi asuvat saman kadun varrella niin ei ole kauheaa järjestelemistä.
Mulla on nyt todella odotukset tämän viikonlopun suhteen, kayhee pettymys jos ei vieläkään synny näistä suppareista huolimatta.. Tänään sitäpaitsi olis hirveen hyvä syntyä kun on liputuspäiväkin!
Onnea Ksialle ja Helmenharmaalle vaaveleista!!!
kyllästynyt katjaäippä ja masukki 40+3
Ja jaksamista "yliaikaisille". Kannatan tuota "kunnon show pystyyn" -ideaa, jos ei muuten tapahdu mitään. Eihän sitä nyt ihmistä voi loputtomiin odotuttaakaan, käy vähän turhan rankaksi henkisestikin.
Ei mulla paniikkia, mutta musta on alkanut vahvasti tuntumaan, että mullakin menee yli. Siis laskettuun aikaan vielä 2 viikkoa ja 5 päivää :D Mistähän nääkin fiilikset oikein on tullut... Edellisessä raskaudessa olin suunnnilleen puolivälistä ihan rikki ja suunnnilleen makasin vain, nyt ei mitään ongelmaa. Tai no, kävelemään ei pysty nopeasti eikä juoksemaan. Sain viimeksi lääkäriltä reseptin sen verran hyviin närästyslääkkeisiinkin, ettei ole juuri siitäkään ongelmasta tarvinnut kärsiä enää hetkeen.
Mukavaa päivän jatkoa ja viikonloppua!
Katyez 37+2
Kotona ollaan!! Sektio oli siis tiistaina 7.10. viikoilla 38+5
Kaikki sujui hienosti vaikka usko meinasi tiistaina loppua alkuunsa; kun päästiin sairaalaan klo 6.30 , ei osastolla oltu minusta lainkaan tietoisia. Vähänkö meinasi hermot mennä kun sanoivat (kun soittelivat leikkuriin) että minun sektio on vasta joskus iltapäivällä. Kanyylia tippaa varten tökkivät 5 kertaa. Mies vaan tokaisi että toivotaan ettei tarvii selkäydinpuudutetta tökkiä yhtä useasti. Nos, sit menikin vajaa tunti ja tultiin sanomaan että nyt pitäisi olla jo salissa.... jäi esilääkkeetkin (rauhottavat) saamatta, ja poika syntyi klo 9.18. Ihana suluoinen luttana!!
Painoa 4140g ja pituutta 53 cm. Spinaalissa siis tehtiin ja kaikki sujui hyvin. Kolmesta aiemmasta viilto vatsassa vaakaan, nyt tehtiin pystyyn ja kiinnni hakasilla. Toivuin hyvin ja olin jo samana iltana pystyssä.
Nyt totutellaan taas vauva-arkeen ja ihastellaan uutta tulokasta.
tanni ja poika 4vrk
Nyt onkin jo monta vauvaa saatu maailmaan. Loistavaa!!!
synnytys oli nopea ja kipeä. Tyttö on ihana ja oma kunto todella hyvä. Sunnuntaina päästään kotiin. Tulen sitten lisää kertomaan. Tsemppiä kaikille loppumetreille.
Mitähän tämä on kun nää kivuttomat supparit ei vaan lopu.. tänään sama tilanne kun eilen, heti kun vähänkin nousee kävelemään tai seisomaan niin supistaa.. koko lantio on hirveessä paineessa ja selässä tuntuu ja alavatsalla, hiukan tuli tänäänkin sitä vuotoa. Tosi inhottava olo. Jos tämä jatkuu pitkäänkin niin en kyllä kauaa jaksa! Kaupassa käynti oli kyllä tuskaa kun alko oikeesti supistelemaan kipeesti. Täytyy nyt katsoa josko sitten huomenna olis jo parempi olo.
äitykkäinen 39+1
Oikein isot onnittelut synnyttäneille uusien perheenjäsenten johdosta!
Täällä ei oikein mitään erikoista. Esikoinenkin tuli kipeeksi, joten hyvä ettei oo tullut vielä lähtöä. Tuntuu, että kipeet supistukset olis jopa vähentyneet, joten eiköhän täälläkin mennä yli la:n. Maha vaan on laskeutunut jo tosi alas. Jospa se jotain meinais.
Toivottavasti nyt mahdollisimman moni pääsis tositoimiin. Voimia eritysesti lillianille ja soiliinalle - toivotaan, että lähipäivinä jotain tapahtuu!
elwa 38+5
Sylillinen onnea kaikille vauvan saaneille :o) Ehkä tästä joskus itsekkin...
Mulla on ollut korkeintaan kaksi/kolme supistusta peräjälkeen ja siihen se on sitten aina kaatunut. Kävin torstaina neuvolassa ja sen jälkeen kävin tän kutinan takia taas labrassa ottamassa verikokeen maksa- ja sappihappoarvoista. Tänään neuvolasta soittivat ja arvot olivat taas hieman nousseet. Asat ja Alat olivat edelleen normaalin rajoissa, mutta sappihappoarvot olivat 8, kun 6 on se raja. Mulla oli ihan samanlaisesti viime raskaudessa, mutta silloin nuo arvot olivat jo aikaismmin ylemmät. Neuvoi sottamaan ä-polille, jos viikonlopun aikana kutina yltyy. Jos ei, niin sanoi, että maanantaina soitetaan sitten mun neuvola-aikana sinne ja kysytään, että pitääkö alkaa käynnistämään.. Voi ja kun mä niin haluaisin, että tää lähtis normisti liikkeelle. Mies tossa töistä tultuaan sanoi, että hänelle ois helpompaa, jos käynnistettäis. Miten niin HÄNELLE???
Nyt on kyllä huumorintaju aika kaukana. Kuulemma ei tarvis sitten esim. yöllä lähtee ja sitten sairaalasta vaan soitettais hänelle, kun siirrytään synnytyssaliin. Joo, no mä nyt kuitenkin olen niin itserakas, että ajattelen enemmän itseäni ja haluaisin ihan normaalin synnytyksen.
Prkl.. kun ottaa päähän, että ei tapahtu mitään. Viimiset kolme perjantai kauppareissua oon miettinyt, että nyt on kyllä viiminen kerta, kun saan käydä yksinäni kaupassa, kun tuo meidän esikko on aina perjantaisin hoidossa. No taas tänään käytiin yksin kaupassa ja varmaan vielä ens perjantainakin.
Sit kun tän kaiken odottelun keskellä on hiipinyt vielä pelko siitä, että mitä jos kaikki ei vauvalla olekkaan kunnossa ja mitä jos kaikki ei menekkään hyvin synnttyksessä..
Joo anteeksi, että valitan vain omaa napaani. Tänne vaan on helppo tulla purkamaan, kun jotkut kuitenkin tietää, miltä musta tuntuu.
Onnea vielä kerran kaikille nyytin jo saaneille ja ISOSTI tsemppiä meille, jotka vielä sitä nyyyttiä odotamme.
cisco 40 + 3
Onnea kaikille vauvan saaneille! Kyllä se itelläkin sitten joskus muutaman viikon päästä, huoh...
Oma olo ihan ok, ongelmat enemmän päänsisäisiä kuin fyysisiä. Maha on laskeutunut ja supisteleekin jonkin verran, varsinkin öisin, mutta olen saanut silti nukutuksi. Ajattelen, että kyllä sitä herää sitten, jos tositoimiiin joutuu... harjotussuppareita siis vielä. Toivottavasti kuitenkin veisivät tilannetta vähän eteenpäin.
Tsemppiä kaikille, varsinkin niille, joilla laskettu aika on jo ohi. Siihen asti itekin jotenkin kärvistelee, sen jälkeen alkaa olla vitsit tosi vähänä.
tiitti rv 38+5
Jee, eli limatulppaa alkoi irrota tänä aamuna. Pidän sitä erittäin hyvänä merkkinä, kun esikoisesta alkoi supistukset muutama tunti sen irtoamisen jälkeen. :)
Kävin eilen Taysissa synnytyspäivystyksessä varmuuden vuoksi, kun vauva oli jotenkin vaisu. Siellä kaikki ok, näytti tietenkin käyrillä kaikki temppunsa ja he varmaan luulivat, että menin muuten vaan. No, oli siellä yllätyskin. Painoarvio 4100g! Eli olen ollut kokoajan oikeassa, kun tämä on tuntunut niin isolta, mutta kaikki on vaan hyssytellyt, että ihan sopivan kokoinen hän on. Yöllä ahdisti synnytys aika paljon, mutta nyt jo parempi mieli tuon limatulpan ansiosta!
Onnea rouvaiille ja tannille vauvoista! :)
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille, palaan raportoimaan, jos aihetta on!
Lillian 41+3
Ja Lillianille limatulpasta! Josko se siitä lähtisi etenemään.
Oltiin aamulla tytön kanssa tallilla ja käväisin ratsastustunnin aikana koirien kanssa metsässä. Koko ajan sataa tihutti vaakasuoraan, oltiin ihan yltäpäältä märkiä koko sakki. Rupesi jo ahdistamaan, että tätäkö taas koko talvi. Vettä puoli vuotta putkeen....
Mukavaa viikonlopun jatkoa! Pakko yrittää tehdä jotain hyödyllistä, ettei enempää ala masentamaan.
Katyez
Moikka,
Niin se vain tapahtui mitä 9 kuukautta odotettiin. Keskiviikkona alkoi tulla limatulppaa, tai ainakin itse niin epäilin. Käytiin illalla saunassa ja menin nukkumaan n.23.15. Ei ollut mitään merkkejä..1.30 heräsin kuukautiskipuihin ja tiesin että nyt tapahtuu. Kauhea kiirus..herätin miehen ja soitin isovanhemmat hoitamaan tyttöjä. Olimme Naistenklinikalla n. 2.05 ja neiti oli maailmassa 3.53. Kaikki siis tapahtui tosi nopeasti. Pysyin päätöksessäni enkä ottanut epiduraalia. Ilokaasun voimalla siis mentiin. Ponnistusvaihe oli karmaiseva, vaikkakin lyhyt 9 minuuttia.
Terve tyttö syntyi 3638g ja 49cm, musta tukka päässään:) Eilen tultiin kotiin ja harjoitellaan vauva-elämää. Tsemppiä teille kaikille muille jotka vielä odottavat nyyttiään!
Väsynyt mutta onnellinen Tiziana ja tytteli 3vrk
eli meidän pieni prinssimme näki päivänvalon ti 7.10. "Pikkuisellamme" oli painoa 4260g ja pituutta 52cm.
Palailen asiaan paremmalla ajalla, nyt tuntuu kaikki aika menevän tissitellessä.
Onnea myös muille synnyttäneille!
karpalo + poitsu 4pv
eli 8.10 syntyi poika sektiolla tänään päästiin kotiin, olo on mainio ja elämä hymyilee. Nyt täytyy taas kiiruhtaa, olin jo melkein unohtanut kuinka paljon saa tisutella=)
maranta ja ukko-paha 3pv
Voi kun on ihania uutisia tämä meidän ketju täynnä tällä viikolla...
ONNEA KAIKILLE JOTKA OVAT SAANEET JO VAAVIN SYLIINSÄ...
Täällä vielä yhdes koos...no onhan mulla vielä "vähän viikkoja" jos vertaa muihin...
Viime yö oli tuskainen aamulla heräsin kauheaan mahakipuun tai no sellasta menkkamaista kipua ja vasen nivunen tosi kipeä ja tais sieltä supistuskin tulla ainakin jouduin ihan henkeä haukkomaan..
täällä yksinään istun koneella kun mies meni piipahtamaan kaupungissa kun "vielä pääsee" plaah...
Tänään tuli kuljailtua kaupungilla eikä mitään muuta ku tyhjääkin tyhjempi lompakko ja selkä kipee...
mut jos lähtis tonne sohvalle suklaalevyn kans!!!
pikku85+ "Eino-Olavi" RV 37
Eli nyt niitä vauvoja sitten on tullut jo moneen syliin! Onneksi olkoon kaikille nyytin saaneille!
Tännekin tuli eilen illalla limatulppa! Eli ainakin jotakin siellä tapahtuu. Ei vielä supistuksia tms, mutta katsellaan.
Tosi huono yö nyt tkana, unta 3 tuntia ja pää kipeenä. Ei ole muuten päätä särkenyt oikeastaan alkuraskauden jälkeen. Heti mietin, että onko oire raskausmyrkytyksestä. Toisaalta vp ollut koko raskauden ajan loistava, jopa alhainen, ja viimeksi mitattu torstaina ja oli 97/71. Turvotusta on jonkun verran, mutta ei mitenkään poikkeuksellisen paljon.
Kaunista sunnuntaiaamua kaikille jo nyytillisille ja vielä nyyttejä odottaville!
Saneline 40+3
Tai no, eilen tuli muutama oikea supistus jopa alkuillasta, mutta ei mitään merkittävää. Ekaa kertaa kuitenkin tässä raskaudessa supisteli kipeästi, joten edistystä tietty sekin :-)
Limatulppaa ei täällä ole näkynyt vaikka yritän kyllä tarkkaan tiirailla joka vessakäynnillä. Minä en usko synnytyksen käynnistyvän ennen tuota tulppaa, koska kahdesta aiemmastakin sellainen on tullut 1-3 päivää ennen synnytyksiä.
Yritän nyt vaan jatkaa ihan normaalia elämää edelleen. Onneksi fyysinen olo on niin hyvä ja normaali että pystyn tekemään "kaikkea" edelleen. Nyt menossa rv 41+3 ja viimeinen neuvola oli jo "ajat sitten" eli viime torstaina. Sovittiin kyllä neuvolantädin kanssa, että oin mennä ma tai ti kuuntelemaan sydänääniä ym. jos haluan, koska TAYSiin kutsutaan yliaikaiskontrolliin kuitenkin vasta 42+0 - jos silloinkaan. Toivon kyllä tuon polikutsun tulevan postissa huomenna, että ehdin järjestää isompien lasten hoidon siksi aikaa.
Mitenkäs muuten te muut "yliaikaiset" - otatteko kontrolliin miehen mukaan vai ei? Itse ajattelin mennä sinne ihan itsekseni ja mies saa olla rauhassa vielä töissä sen päivän. Ajattelin jopa mennä omalla autolla tuon reilun 40km matkan. Luulatavasti kai sieltä vielä pääsee kotiin odottelemaan, jos ei mitään erityistä ole. Ja jos on, niin sitten mies tulee perässä kunhan lapsille on järjestetty hoito. En kylä ihan huvikseni aio edelleenkään käynnistykseen suostua. Meillä molemmat aiemmat lapset syntyneet rv 41+6, joten todennäköisesti mulla on vaan tuo pitkä kantoaika geeneissä... :-) Eli en hätäile yhtään. Vauva ainakin liikkuu ja riehuu edelleen kuin viimeistä päivää, joten vauvelin puolesta en ole huolissani.
Mukavaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Helmi ja Hippu rv 41+3
Pitkästä aikaa taas "vaivaudun" itsekkin tänne kirjoittamaan, enkä vain lueskele muiden juttuja. Alkaa olla jo kyllä niin kypsää tämä odottelu, ja mullakin laskettu aika on vasta ensi viikon lauantaina..eli pahimmillaan tässä menee vielä 3 viikkoa!! Uskon, että te yliaikaiset olette jo todella kypsinä!!
Supisteluja on ollut nyt muutamana yönä sellaisen parin tunnin ajan, mutta aina ne ovat loppuneet kuin seinään. Mahassa tuntuu välillä sellaista menkkamaista kipua ja aina odotan, että JOKO NYT..mutta EI!! Limatulpasta ei tietoakaan. Saunaa, seksiä ja siivousta on kokeiltu..jopa seksiä saunassa (noita kolmea on jo aika hankala yhdistää keskenään).
Itseä ei niinkään pelota tuleva synnytys, vaikkakin sukulaiset ja muut ovat kilvan kertoneet "kauhujuttuja" omista synnytyksistään..jotenkin oon asennoitunut siihen niin, että pakko se on tehdä kuitenkin niin ei muutakun siitä vaan..saa nähä sitten millaset traumat jää tästä ensimmäisestä :)
Onko muuten muille sanottu neuvolassa, että sitten saa lähteä sairaalaan kun supistuksia on tullut kahden tunnin ajan 5 minuutin välein, vai minkälaisia ohjeita teille on annettu? Itsellä on kuitenkin vielä 45 minuutin ajomatka sairaalaan..mutta tuskimpa se nyt kuitenkaan autoon syntyy vaikka vähän myöhemmin lähteekin. Itse olen jo kerran käynyt "turhaan" tuolla äitipolilla ja päätin, että toista kertaa en kyllä mene ennen kuin on sitten tosi kyseessä, kynnys lähteä synnyttämään on siis korkea, koska hävettäisi taas olla sielä turhan takia. Mistä niistä supistuksistakin sitten tietää, koska ne on oikeita..itsellä ainakin on korkea kipukynnys, joten pelkään, että en huomaa niitä sitten ajoissa..paitsi toisaalta kaikkihan sanoo, että KYLLÄ SINÄ SITTEN TIEDÄT :)
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin..nyt menen makoilemaan sohvalle ja valmistumaan kummitytön synttäreile.
GirleBlue 39+1
Toivottavasti Lillian olet tositoimissa=). En halunnut sua enempää masentaa. Uskotaan, että ottavat sut heti keskiviikkona sisään (jos enää tarvii). Mä oon jo menettänyt uskoni. Käyn tänään äippäpolilla rtg-käyrällä ja maanantaiksi on annettu lääkärikontrolliaika. Silloin sitten antavat käynnistysajan, hmmm. mielenkiintoista mihin ajankohtaan....
Jaksamista kaikille
Soiliina 41+2