Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ Lokakuun päivänsäteet vk 41 ~*~

06.10.2008 |

Varmasti usealle tämä on viimeinen viikko odottajissa :D Hurjaa!! Toivottavasti ehditään joskus tavata tuolla vauva -puolella.

Fanny 38+2

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjaimellisesti meinasikin päästä aamulla itku, kun heräsin taasen ja mitään ei ollut tapahtunut. Olen NIIIIN pettynyt ja vihainen. Tiedän kyllä, ettei tässä nyt enää ole kun maksimissaan se kuusi päivää, mutta se ei lohduta, ei tippaakaan kun tässä melkein tunteja lasketaan. Enkä mitenkään haluaisi, että tämä synnytys käynnistetään, pelkään niin, että jos tämä on kamalan iso vauva, niin sitten vielä raju synnytys siihen. Voisitteko lohduttaa minua te, joilla on käynnistetty, ettei se nyt niin raju välttämättä ole? Valehdelkaa edes..? Tajuaisipa tämäkin tulla itsestään, niinkuin esikoinen tuli rv 41+6, eli aika tiukille meni, muttei käynnistystä tarvittu...

katjaäipälle tsemppiä ja jaksamista supistusten kanssa, ei tuokaan mukavaa ole! Minulla edellinen synnytys oli pitkä (kestoksi merkittiin 18½h, mutta epäsäännöllisesti supistuksia oli tullut kyllä jo kauemmin). Eli limatulppa irtosi alkuillasta, melkein heti sen jälkeen alkoi vaimeat supistukset, jotka tuntui lähinnä nivusissa ja reisissä, en edes tajunnut heti, että ne on supistuksia. Ne voimistui todella hitaasti ja pikkuhiljaa jatkuen koko yön ja aamun. Aamupäivällä lähdimme sairaalaan ja siellä sain oksitosiinia tipalla vauhdittamaan, lisäksi kalvot puhkaistiin. Vauva syntyi sitten 19.25, eli vuorokauden se synnytys oikeasti kesti kaikkinensa. Lohduttaudu sillä, että tuskin tuo tuosta enää pysähtyy, kun noin kauan supistellut! Toisin kun minä täällä pääsen varmaan siinä joulun alla synnyttämään. :S Onnea sinulle synnytykseen! :)

Verta tuli tiputtelemalla koko eilisen päivän, mutta luulen edelleen, että se johtui siitä sisätutkimuksesta. Yhtäkään supistusta ei ole tullut, eikä mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa ole tapahtunut. Kaikkea pitäisi tehdä, en halua sitten lähteä sairaalaan niin, että tänne jää kauhea pyykkivuori ja kaaos, mutten sitten kuitenkaan jaksaisi tehdä mitään. Kyllä tuo yksikin herääminen yöllä takaa sen, että aamulla väsyttää vietävästi. En jaksa minkäänlaista sosiaalista kanssakäymistä, niinkuin joku muukin kirjoitti, olen harrastanut samaa, eli huijannut olevani niin vaivainen ja väsynyt, etten jaksa vieraita. Olen myös jättänyt vastaamatta puhelimeen, kun kaikki kokoajan soittelee ja laittanut perään viestin, että anteeksi nyt, mutten jaksa puhua. Kyllä kaikki on sen ymmärtänyt ja jos joku tuosta nokkiinsa ottaa, niin ottakoot!

Pahoittelen tätä jokapäiväistä valitusvirttäni, olen vaan niin kyllästynyt tähän olotilaani ja olemukseeni. :( Kyllä te tiedätte! Tuntuu, että täällä on jotenkin hiljaisempaa, taitaa olla aika monikin synnyttämässä..? No, onnea niille kaikille vaan!

Voikaa hyvin!

Lillian 41+1

Vierailija
42/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää tämä loppuodotuksen omiin eritteisiini kohdistuva kiinnostuneisuus alkaa on huvittavaa. :D Eilen alkanut pienehkö verinen ja yöks-limainen vuoto tuntuu suorastaan saavutukselta - jee, jotain ehkä alkaa tapahtumaan.

Vatsa on jatkuvasti kipeä, mutta varsinaisia supistuksia ei tunnu näkyvän. Öisin en pysty nukkumaan, missään asennossa ei ole hyvä olla. Näin se luonto kypsyttää äidin tulevaan.

Seelas 40 + 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan tuskaisia odottajia täällä. :) Eikö tällä viikolla yhtään synnyttäjää vielä ilmoittautunut? No, monella alkaa jo olla kohta tuo 42 viikkoakin täynnä, joten eiköhän niitä vauvauutisia ala satelemaan! Laittakaahan sit synnytyskertomuksia tänne, kun jaksatte!

Itsellä ei viime viikosta olo ole juuri muuttunut. Joka yö alkaa supistukset, joita tulee parinkin tunnin ajan 3-5 minuutin välein. Mut sit ne loppuu. Päivällä ei juurikaan kipeitä suppareita. Muuten tässä kärvistelisikin vielä sen kolme viikkoa, mutta kun ei noilta supistuksilta saa yöllä nukuttua, ja yöunet jää johonkin neljään tuntiin. :( Onneks päivällä oon vielä toistaseks saanut unen päästä kiinni, kun esikoinenkin on vielä muutaman viikon hoidossa. No, eipähän tuu sitten hirveenä pudotuksena nuo yöheräilyt vauvan synnyttyä - hyvällä säkällä voi päästä jopa vähemmillä herätyksillä. ;)

Eipä tässä muuta. Koittakaa muutkin jaksaa vielä loppurutistus, vaikka tuntuu, ettei nää viimeset päivät (ja yöt) kulu millään.

elwa 38+4

Vierailija
44/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus että pännii. Ei auttanut hulluttelutkaan tätä synnytystä käyntiin. Pihalle en kehtaa enää kohta mennä kun kaikki pihapiirin äidit ja osa lapsistakin odottaa että viimein poksahtaisin. Huomiselle aika TAAS neuvolaan vissiin sitä yliaikaisuuskontrollin varaamista varten vaan.

Eilen illalla sentään supisteli edes vähän. Yö kului hyvin nukkuessa ja tänään taas ollaan kuin ei oltaiskaan raskaana. Tuo 1v pian 4kk esikoinenkin vaan hokee bebis bebis, mutta ei äidin masusta tule ulos tämä bebis!

Rouvaii 40+3

Vierailija
45/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia mulla oli tämä 36-viikon lekuri vasta nyt, kun piti tarkistettaman ettei ole ihan hirmu jättiläinen tulossa. Meillä on ennestään pari syntynyt lähes 5-kiloisina, niin pitää vähän seurailla...

Yllätys olikin melkoinen kun läkäri sai painoarvioksi 2,5 kg!!! Eihän meille mitenkään voi tulla noin pientä lasta. Siis vaikka se vielä kasvaa laskettuun aikaan mennessä niin silti! Melkein meinas ruveta huolestuttamaan, ettei ole kaikki hyvin, mutta kyllä se lekuri koitti vakuuttaa, että tuon kokoinen on ihan normaali.

Joku epäili, ettei meillä oikeasti ole noin paljon lapsia, mutta kyllä tämä ihan tosissaan on se, joka saa tusinan täyteen meidän katraassa :)

Sextailu onnistuu ratsastaen, jos jalat kestää. Siinä saa ite olla vähän niinkuin pomona ;)

Supisteluja on täälläpäin tullut ahkeraan siihen asti kunnes kävin vyöhyketerapiassa :/ Jospa -toivottavasti- se vain rauhotti ne turhat, ja sitten kun taas alkaa, se tarkottais jotain muutakin kuin hermoilua ja valvottuja öitä... Tänään iltpäivällä on uusi käynti. Täytynee pyytää nastoja korviin niin saa itekin ärsyteltyä heijasteita.

Käynnistyksistä vielä: Mulla on kaksi synnytystä mennyt ilman lisävauhdin antamisia ja ne oli ne nopeimmat. Toinen kesti tunnin ja selvisin ilokaasun avulla, kun oli pakko. Tuloksena oli 4790 grammainen poika. Toinen lähti ilmeisesti Tramalin rentouttamana käyntiin ja kesti 40 minuuttia. Vajaa 4-kiloinen tyttö syntyi, kun olin kiipeämässä synnytyspöydälle sisätutkimusta varten. Se synnytys oli niin helppo, että en olisi hurjimmissa unelmissanikaan uskaltanut kuvitella sellaista.

Muita on syystä jos toisestakin vauhditettu tipalla ja kalvojen puhkaisulla.

Jatkan myöhemmin

Vierailija
46/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa piipahti tyttönen, joka tulee meille lastenhoitoavuksi ensi viikon alusta yksityisen hoidon tuella. Taivaan lahja :)

Niistä vauhdituksista. Ne on olleet ihan rauhallisia ja siitä mukavia, että ovat ollet jotenkin ennustettavia. Kivunlievitystäkin olen ehtinyt saada, milloin kohdunkaulan puudutuksen, milloin ilokaasua. Muutama kerta ollaan pärjätty sillä kun mies on hieronut selkää tai antanut vyöhyketerapiaa.

Vauhditetut synnytykset on kestäneet 2-3 tuntia. Vain kuopuksen synnyttäminen tuntui ylipääsemättömän vaikealta, kun olin niin änkyrä, etten suostunut ottamaan kivunlievitystä ja lapsi oli iso ja isopäinen.

Nyt kakun tekoon. Vanhin poika täyttää 19 ja on lomalla intistä.

Äitix12 ja sintti 38+1

Vierailija
47/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polilla kylläkin kävin kun yöllä en tuntenut kuin ehkä yhden liikkeen (napakat supistukset piti hereillä pari tuntia, että tuli seurattua) ja päälle aamulla hulahti sitten kirkasta verta housuun oikein kunnon satsi. Kyllä säikähdin, ei muuta kuin eskarilainen taksiin ja kuopus pph:lle asap. Matkalla tuli sitten jo muutama vaimea potku ja sitten siinä käyrillä kyllä alkoi sellaiset cembalot ettei paljoa tarvinnut enää olla huolissaan :). Meillä on noi masukit aina inhonneet käyrävöitä, olisihan se pitänyt muistaa. Käyrät itsessään oli myös ihan ok, sisätutkimuksen saldona kohdunkaulaa 2cm mutta sormelle auki. Veren alkuperä ei selvinnyt, mutta siis ei sitä tullutkaan sitten sitä yhtä terveyssiteellistä enempää... Mahdollisesti jotain tuolta kohdunsuulta, kuka tietää. Mutta ei siis lasta tulossa ainakaan tänään ja voi olla, ettei ihan YK:n päiväksikään. Tavallaan harmittaa, vaikka lisäpäivät on tervetulleita (rempparit lupailivat valmista keskiviikoksi - JEEEE!!!).

Paineet ovat nousseet parissa päivässä jo, nyt 154/89 kun maanantain paineet oli 140/89 (alkuraskaudessa 110/60). Virtaukset yms oikein hyvät, vettä hyvin (ts ei liikaa muttei missään tapauksessa vähän). Pitäisi siis ottaa tooosi rauhallisesti, mutta hittokun on lattianpesutkin kesken. Yritän olla ilman kahvia (eikös se nosta paineita?) ja unohtaa kaikki salmiakit yms suolaiset. Rautaa yritän kiskoa entistä hanakammin, ei olisi ollut oikein varaa totakaan määrää menettää.

*Lillian* Samaa mieltä kuin Äitix12 - ei se käynnistys nyt NIIN hirveää kumminkaan ole. Mulla oli esikoinen pihalla 7,5h kalvojen puhkaisusta, vaikka kohdunkaulaakin oli jäljellä. Olisi tullut vielä nopeammin, jollei epiduraali olisi vienyt suppareita mennessään, hidastui oikeasti tunnilla tai parilla (epiduraalista ei myöskään ollut mulle apua). Jossain kohtaa oli aika kovat tuskat, itsestä tuntui aivan ikuisuudelta, mutta miehen mukaan sitä vaihetta kestä todellisuudessa ehkä 0,5h... Just nyt kelpaisi tosiaan käynnistyksin, etenkin jos voisi luottaa että sama 7,5h maksimissaan :). Jotenkin voisi kuvitella että uudelleensynnyttäjälle noi käynnistetytkään syntymät ei välttis ees oo yhtä kipeitä kuin jos ekaa puskee ulos? Lähinnä siis kun muutoinkin ekat sattuu yleensä enemmän.

Vierailija
48/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Vauvan hakuun päästiin ja pikkuinen tyttö näki päivänvalon 6.10. klo 21.29.

Paino oli 3855 g, pituus 49 cm ja pipo 35 cm. Tänään päästiin kotiin, kirjoittelen synnytyksestä kunhan jaksaa.

Tässä meidän Helmi.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2878325.jpg

AngelEyes ja Helmi 3 pvä

Vierailija
49/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä muiden tavoin alkaa kyllästyttämään tämä odottelu, vaikka yrittänytkin asennoiitua, ettei tämäkään halua ennen rv 42 syntyä... Eli samoissa fiiliksissä muiden kanssa. Välillä tulee muutamia hentoja supistuksia, siinä kaikki.

Ärsyttää, kun kaikki kyselee, joko nyt joko nyt.

Luulisi, että esikoisen ajalta olisi jotain oppinut. Arggg...

Soiliina 41+1

Vierailija
50/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona vielä vaan, säännölliset supistukset kestäneet vähän yli vuorokauden, nyt viimeisen tunnin olleet kipeämpiä ja alle 10 min välein. Tuntuu kyllä oudolta tää näin pitkä supistelu, esikoinen syntyi silloin 10 tuntia ekoista synnytys supistuksista.. tää vaan kestää ja kestää...

Onnea AngelEyes, aivan ihana Helmi- tyttö!!

katjaäippä ja masu 40+2

Vierailija
51/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen kuin mikä!

Itse kävin ties kuinka monennen kerran tänään verikokeessa. Huslabrassa on sählätty ihan urakalla ja olivat hukanneet (!) multa viimeksi otetut. Sitä ennen kävin kaksi kertaa, kun ensin oli koneelle laitettu väärät testit ja sitten otettiin vääriin putkiin. Uskomatonta toimintaa. No, onneksi labra on tuossa ehkä 100m päässä, joten hyvin pystyy käymään nopeallakin varoitusajalla.

Olen nyt äitiysloman alettua jäänyt koukkuun mtv3 faktan synnytyssarjoihin. Nyt just nelosten sektio meneillään...En tajua miten jaksan näitä samoja juttuja katsella päivästä toiseen. Ehkä jotain henkistä valmistautumista tai jotain. Onneksi näissä on ainakin tähän mennessä käynyt aina hyvin. Aika mielenkiintoista sinänsä, että välillä näyttäisi olevan puoli sukua osallistumassa synnytykseen ja joskus lapsiakin sängyn vierellä kurkkimassa kun ollaan tositoimissa. Vähän eri meininki kuin Suomessa.

Hurja määrä äitix12 sulla noita lapsia. Pitikin kysyä milloin olet sarjan aloittanut, mutta vastasitkin jo. Onko sulla yhtään kaksosia, vai onko kaikki tulleen yksittäin? Nykyään vissiin neljääkin pidetään jo suurperheenä. Ja meillekin on sanottu, että ootte suurperhe, kun tämä tuloillaan oleva on yhteensä kolmas :) Itse en kyllä ihan niin ajattele, mutta jos vielä tulisi yksi, ei mahduttaisi autoon niinä kertoina, kun miehen tyttö on meillä.

Täytyy alkaa tutkimaan kunnallisvaaliehdokkaita. Tarvii varmaan käydä äänestämässä ennakkoon, ettei jää mahdollisen synnytyksen takia väliin. Tajusin just, että äänestyspäivä olemaan niin kriittisesti 3 päivää ennen laskettua aikaa.

Katyez 37+1

Vierailija
52/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon onnea AngelEyes ihanan suloisesta pojasta:) Mulla oli siis äippäpoli käynti tänään. Vauva on ihan hyvän kokonen 2866kg ja muutenkin kaikki ihan hyvin, kaulaa jäljellä 2cm ja sormelle auki. Olisin odottanu jotain vähän enemmän kun niin tuskanen olen joka ilta ollut mutta pyh..vähän harmittaa..

Mulla oli esikoisesta laskettu aika 12.10 ja nyt on siis la on 16.10. esikoinen oli täysin samalla viikolla saman kokonen kun nyt tämä uusi kaveri. Nyt on siis rv 39 tasan. Vatsa on ollut todella outo tuon tutkimuksen jälkeen ja supistelee vähänväliä varsinki kun lähtee kävelemään. Ei kivuliaita mut kiristää hirveesti vatsaa ja kauhee paineen tunne, muutenkin tuntuu omituiselta alavatsalla. Äsken huomasin et pikkareihin oli tullu ruskeeta paksua vuotoa jonkun verran, varmaan johtuu tuosta sisätutkimuksesta mut pelästyttää silti kun tuo mieskin on siellä reisussa ja tulee vasta lauantai iltana tai sunnuntaina. Mut koitellaan jaksella.

äitykkäinen rv 39

Vierailija
53/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkista.

Pikakuulumiset. Meidän pieni poika näki synkän ja myrskyisän yön su 5.10 klo 21.40 (n. 1,5 h ennen laskettua aikaa, tarkka kaveri).

Synnytyksen kestoksi merkittiin 26 h 45 min, ja kaikki mahdolliset kommervenkit käytiin sen aikana läpi.. Pojan kriittiset mitat 49 cm ja kokonaiset 2720 g, pipo 33 cm. Pieni ja pippurinen. :) Taysin kätilöt olivat taivaallisen ihania, eli terkkuja täällä päin jännittäville, kaikki menee hyvin kun sieltä tulee niin ihanasti tsemppausta.

Tänään päästiin kotiin, huomenna yritän pureutua teidän muiden tilanteisiiin tarkemmin, nyt on napa täynnä omaa onnea. :)

Tsemppiä ja supistuksia kaikille! Muistakaa että lopputulos on odottamisen arvoinen.

T. Ksia onnen huumassa ja pikku T 4 vrk

Vierailija
54/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla näitä vauvauutisia, snif..

Oikein kiva kuulla myös Ksialta, että Taysin kätilöt ovat olleet hyviä.. Mullakin taitaa alkaa käynnistys lähestyä, kun on niin kovasti verenpaineet olleet nousussa. Tänään oli neuvola, korkeat paineet, mutta pissa ok. Sain kotiin muutaman pissan testiliuskan, mun täytyy testailla, jos valkuaista ilmaantuu. Jos ilmaantuu, pitää lähteä heti Taysiin. Muuten on seuraava neuvola-aika ensi maanantaille, ja täti lupaili silloin mulle lähetettä kirjoitella.. Paino oli muuten laskenut kilon, jospa se synnytys kuitenkin käynnistyisi itsestään..? Taitaa kyllä olla niiiin toiveajattelua, kun yhtä ainutta supistusta en ole koko raskausaikana vieläkään tuntenut =(

Se käynnistys siis vähän hirvittää muakin, niinkuin sitä muutkin tuntuivat jännittelevän.. Onneksi siitä kai kuitenkin elossa selviää, kiva lukea täältä suht. hyviäkin kokemuksia käynnistyksestä. Mulla on parilla kaverilla käynnistetty synnytys, toisella meni oikein mukavasti, toisella taas ei.. Mutta koitetaan nyt luottaa niihin kätilöihin ja lääkäreihin..

t: Merrily 39+5

Vierailija
55/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli postissa tuo kutsu sinne äitiyspoliklinikalle, joka on siis ensi keskiviikkona rv 42+0. Ensinnäkin, olin ihan varma, että se kutsu olisi noin klo 8 tai aikaisin kuitenkin, no se olikin 11.45. Tällä ei varmaan niinkään olisi väliä, mutta sen lisäksi tuo on siis aivan tavallinen kutsu poliklinikalle, siinä ei siis sanallakaan mainita sanaa käynnistys, saatika, että kehotettaisiin ottamaan mukaan sairaalakassia, tai käskettäisiin varautumaan jäämään osastolle. Siis mitä tämä tällainen on? Kai se nyt käynnistetään tuolloin, jos mitään ei ole ennen sitä tapahtunut? Iski hirveä pakokauhu, että he laittavat minut vielä sieltäkin kotiin, en ihan oikeasti kestä!!! Täytyy huomenna soittaa Tays:iin... Mutta onko teillä siis kokemusta siitä, että olisi noinkin myöhäisillä viikoilla vielä laitettu kotiin?

Paljon onnea Ksia ja AngelEyes!!! Olen niin onnellinen teidän puolesta ja samalla todella kateellinen, oma ahdistus nousi taas potenssiin sata, kun tuntuu, että kaikki muut saavat vauvan paitsi minä. Ja minun laskettu aika oli 1.10., minunhan piti olla ensimmäinen?! Anteeksi, olen maailman itsekkäin ja kiukkuisin, odotukseen kyllästynyt äiti tällä hetkellä! Mutta paljon onnea oikeasti ja ihana kuulla, että kaikki meni hyvin! Kai täältä perästä tullaan joskus rv 51+2...

Joo eipä taas muuta ja JÄLLEEN KERRAN pahoittelen, jos olen tartuttanut tämän ahdistukseni johonkin, ei ole ollut tarkoitus! Voikaa hyvin!

Lillian 41+1

Vierailija
56/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin aiemmin kirjoitin, lääkäri tokaisi minulle viimeksi Treella äippäpolilla, että ns. yliaikaiskontrolliin kutsutaan vasta rv 42+ ja käynnistysaika annetaan yleensä silloin vauvan ja äidin voinnista riippuen seuraavalle päivälle tai jopa rv43!!!! Itse ramppaan siellä seurannassa tämän lapsiveden vähyyden vuoksi, eivätkä suostu käynnistämään aiemmin, ahdistavaa=(.

Toivokaamme, että ensi yönä lähdetään.... (taitaa olla turha toivo)

Onnea Ksialle pojasta!!

Soilliina 41+1

Vierailija
57/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi tiistaina 7.10. rv 38+2, paino 3600g, pituus 51cm.

Kaikki meni hyvin, kertoilen synnytyksestä enemmän myöhemmin, kunhan hormoonit lientyy.. käyn niin ylikierroksilla nyt. Tultiin vauvan kans tänään kotiin ja muut lapset vaatii huomiotaan.

Tsemppiä muille loppupäiviin ja viikkoihin!

Helmenharmaa ja poika 2vrk

Vierailija
58/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne äitiyspolin aulaan, jollei ne ota minua sisään. Tuutko Soiliina mukaan??

Tajuaako ne ihan oikeasti, että ne riskit mitä yliaikaisuudessa on voi toteutua MUUTAMASSA TUNNISSA?! Siis ihan oikeasti istukka lakata toimimasta tms.

Minä en sieltä kyllä hevillä kotiudu.. Toivotaan nyt oikeasti, että kaikkien synnytykset käynnistyisi ihan itsestään!

Ääh, koko ajan pala kurkussa ja tekisi vaan mieli itkeä. Se neuvolan kätilö kyllä sanoi, että tuskin minulla siihen keskiviikkoon menee. Hän sanoi myös, ettei usko, että minua enää sieltä kotiutetaan tyhjin käsin, jos sinne menee. Mutta mitäpä hänkään tietää, Tays ja sen henkilökunta kulkee näköjään ihan omia teitänsä...

Joo en kirjoita enempää, etten lietso tätä paniikkia muihinkin. Hyvää yötä!

Vierailija
59/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
60/83 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katyezille ja muillekin uteliaille tiedoksi: Se vanhin poika ei ole esikoinen, vaan sitä ennen on tyttö, joka on jo 20 v ja 1-vuotiaan tytön äiti :) Eli mummeli täällä odottelee pikkutätiä tai -enoa :)