**ELOkuiset keskellä viikkoa**
Kommentit (91)
nyt alkaa menee kohta tappeluksi taas..joten mä omalta osalta pyydän anteeksi tyhmää kommenttiani koskien sitä et ois pysyny kuvista pois,joo toki on syitä ettei halua paljastua yms..eiks eloisille kannattaisi tehä oma keskustelu juttu mihkä ei ulkopuolisilla olisi asiaa???joskus joku ehottikin,en muista olikohan pumpuli vai pubu?! siellä voisi jakaa kuvia yms..ilman että tulee kärhämiä?!
nyt kiirusta pukkaa joten palaan taas..
Me kävimme siis eilen kontrollineuvolassa ja poika oli th:n mukaan oikein prototyyppi 10 kk:n ikäisestä lapsukaisesta :) Pituus ja paino menevät molemmat hienosti nollakäyrän tuntumassa, joten allergiat eivät ole onneksi kasvuun vaikuttaneet. Painoa oli pojalla 9890 g ja pituutta 75 cm. Ihan ei saatu vielä tuota kymmentä kiloa painossa rikki.
Myry: Kiva kuulla, että poika on vihdoinkin parantunut. Teidän tauti olikin pitkää sorttia, mutta pääasia, että nyt voitte paremmin :)
Jmi82: Sinusta oli mukava kuulla pitkästä aikaa! Lomavinkkejä saat varmaankin joltain enemmän matkustaneelta kuin minulta...
Töppönen: Me ei olla uskallettu vielä kalaa kokeilla, joten kalareseptejä ottaisin minäkin mielelläni vastaan!
Lopuksi lakaisen ulkopuolisuuden tunteen kaikista niistä pois, jotka ulkopuoliseksi itsensä tuntevat. Yön nukuttuani olen sitä mieltä, että kyllä meidän täytyy kunnioittaa niiden osallistujien yksityisyyttä, jotka haluavat piilossa pysyä eivätkä halua tuoda kuvien kautta kasvojaan kaikille julki. Pumpuli ja Villa kirjoittivatkin asiasta mielestäni todella hyvin.
Eloeppu, joka odottaa taas sään lämpenevät...
Seuraavaan tapaamiseen menijät, muistakaapas sit jättää kamerat kotiin ettei vaan tuu samanlaista tappelua uudelleen.. ;)
Jep. Minäpä sitten poistunkin täältä sitä ulkopuolisuuden tunnetta aiheuttamasta.
meneepähän tämäkin aika johonkin yleishyödylliseen.
morjenttes! :)
oinasmamma
Miten toi laulu jatkuu? Siis se Hei hoi huoli pois, hammaspeikko kuoli pois... Jotain siinä kannettiin(?) Rottakellariin. Mä sitä täällä hyräilen, mutta pari sanaa puuttuu. Autathan :)
Jamssa
Nyt heti komento takasin! Mihkään nyt sieltä lähetä, täähän on meidän " elämäntehtävä" ;D
Sulla, niiku mullakin on räiskyvä luonne (oinas myöskin) ja minä ainakin tuittupäissäni sponttaanisti kaikkea latelen ja myöhemmin niitä siinä sitten kadun. En toki tiedä, onko sinulla näin, mutta ethän karkaa mihinkään?
Tässä on puolin ja toisin kaikkea sanottu ja hyvä näin, jatkossa toimimme toisella tapaa. Oppia ikä kaikki :) En ole näköjään vielä lähestulkoonkaan valmis, opittavaa löytyy!
Mie panisin tähän nyt tämmösen merkin---> .
Toivottavasti muutkin näin toimivat.
Eria
Lupasin poistua linjoilta ja niin teenkin mutta mieltäni vaivaa nyt vielä yksi pieni asia ja siihen toivoisin saavani vastauksen!
Liekö sitten olen tyhmä ja muutenniin vaan yksinkertainen, mutta kysymys kuuluu:
eli saanko vai enkö saa nyt esim. HUHTILLE, kun hän kotituu Italiasta, näitä kohukuvia vilauttaa ihan pikimmiten vaikka semmoset kaksi sekunttia tästä omasta koneeltani????? Siis sen nyt pikku aivosoluni ymmärsivät että en saa LÄHETTÄÄ niitä hänen sähköpostiinsa mutta saanko noin niinkuin muuten vain vilauttaa (;)) vai onko edessä välittömästi raastupareissu ja sinipaidat ovella??? Vaiko peräti valkotakit??? ;DDD
Kyselee niin kovin, kovin hämmentynyt pieni oinasmamma
Esikoinen tuli kesäkerhosta ja muisti laulun sanat. Siis hei hoi huoli pois, hammaspeikko kuoli pois, vatsatauti vangittiin rottakellariin :) Mutta enempää sekään ei muistanut. Harmillista.
Kylläpä nyt kärhämää ilmasssa...Minäpä en kommentoi näitä tapetilla olevia kinksuasioita nyt millään lailla, eiköhän sitä ole jo tarpeeksi moni kommentoinut ja eriävät mielipiteet tulleet selväksi. Sen sanon vaan, että maanantaina aloitan työt ja tuskin tulen täällä enää kovinkaan paljon aikaani viettämään, mielelläni silti esim. viikonloppusin kävisin juttujanne lukasemassa ja omiakin kuulumisiani kertomassa, älkäähän silti leimatko minua ulkopuoliseksi urkkijaksi, jookos;)
Pumpulille mukavia hetkiä Turkkusessa, muumimaailmaan olen kaavaillut perheeni kanssa itsekin suunnistaa tässä joku ihana kesäviikonloppu.
Ikarukselle paljon paranemissäteitä lähettelen, kuumeessa on ikävä hoitaa lasta.
Mies on ollut taas työreissulla koko viikon, huomenna illalla kymmenen aikaan kotiutuu näillä näkymin. On se niin mukava saada mies taas kotiin halittavaksi;)
Nyt toivottelen kaikille eloisille mukavaa kesänjatkoa ja juhannusta myös, ja koittakaahan pysyä sopuisina keskenänne!
emppusimppu ja Elmeri tänään tasan 10 kk
" Hui hai huoli pois, hammaspeikko kuoli pois,vatsatauti vangittiin hiilikellariin" . Ja minun oppilaani lauloivat: Hui hai huoli pois,Kekkonenkin kuoli pois....Laulun nimihän on Piparkakkutalossa ja sitä on tullut pianolla hakattua kerran jos toisenkin pienten ihmisten loilottaessa suosikkiaan. Meikäläisen säestystaidot riittävät juuri ja juuri näihin rallatuksiin:)
ELOEPUN pikkumieshän on komian kokoinen,meidän paksukainen on varmaan viitisen senttiä lyhkääsempi, mutta painaa ainakin saman verran. On ollut meikäpoika ruoka-aikaan kotosalla ja santsannutkin joskus:)
IMETTÄMISESTÄ: Täällä tissutellaan edelleen useaan kertaan päivässä ja yksi tai kaksi kertaa yössäkin. Yöimetyksestä vieroitus on alkanut pehmeästi,mutta päivisin imettelen tuonne yhteen ikävuoteen asti oletettavasti.
PANTOUFLE: Kuinkas teidän vieroitus on sujunut?
MYRY: Hienoa kuulla Eetun parantuneen:)Tulkaahan visiitille meille päin!
PUMPELSSON kertonee meikälikan terveiset Muumimammalle, minulla soisi olevan samanlaiset hermot kuin kyseisellä mammalla aina välillä...Pikku-Myy meillä jo asuukin pienen pojan hahmossa,mutta minä taidan muistuttaa aikalailla sitä Rouva Vilijonkkaa:)
PEEVELI: Lompuukissa ei ollut pennin pyörylää,kumma lompukka:)Missähän miun lomarahat luuraa? Jos ne jollekin päässeet noin niin vahingossa etsiytymään niin voin oitis lähettää lompuukin täytettäväksi:)))
HANHIKKI: Jippii,jippii, joku on siis minuakin vanhempi:)))
Nyt tuli anoppi kylään, poistun...
Ope ja Leevi
Mä aloitan myös maanantaina työt, tosin työrupeama kestää vain 5 viikkoa. Meillä tulee ensin mummo hoitamaan lapsia viikoksi, sitten mies jää kotiin lomalle. Mulla on kauhistuttavat omantunnon tuskat, me eletään tytsyn kanssa vielä niin symbioottisessa suhteessa, että mitenkähän maanantaina käykään.
Sunnuntaina saadaan kyllä esimakua, kun menen eri paikkaan töihin 6 tunniksi...
Eniten pelkään sitä, että illat ja yöt menee ihan kamaliksi. Meillä on nuo yöt taas olleet monta viikkoa repaleisia, yöitkuja ollut muutamaan kertaan yöstä vähintään. Huononeeko ne siitä vaan, ja miten sitä sitten jaksaa töissä? Entä illalla, roikkuuko vauva lahkeessa koko ajan ja miten isommille lapsille riittää aikaa? Johan tässä on vielä 3 päivää aikaa kehitellä paniikkia... ;)
Jamssa
Kyllä se tämmösen pässin syränt lämmittää kun joku edes hänetkin vielä tänne karsinaan kelpuuttais...;)
Mut kyllä tämä pässinpää nyt kirmaa kesälaitumille kun eihän kukaan edes minun kysymykseeni vastannunna että kai minut on jo ihan ulkopuoliseks leimattu, nyyyh!!
Törmäillään! :)
Pässi kun pässi
ei nyt kadota,kohta kylläkin pino tulee hiljenee kun kaikki menee ehkä joskus töihin?! ite alotan tammikuussa..siihen asti koitan kynsin ja hampain kiusaa ihmisiä täällä ;D
mullakin on muuten sellanen luonne että kun räjähdän niin alan latelee kaikenlaista (jos joku ei oo huomannu :D) mut kyllä mä anteeks oon pyydellykki..jooh..ukko kulta se onkin vasta kaikenlaista mun suusta kuullu,tietäsittepä vaan..:S
TINTARELLAA huhuilisin???!!!! minne on kadonnu tai sitte multa menny kirjotukset ohitte..mut eipä taas muuta kommentoitavaa täältä tällä erää..
Nyt on saanu taas tuulettaa ja sähistä kun kissat konsanaan ;o) Hyvä se on höyryjä välillä päästelläkin, muuten vois alkaa pian tympimään koko palsta kun ottais vaan joku pattiin mut ei sais sanottua sitä.
Jokaisella on mielipiteensä ja palstalla on täysi oikeus jokaisella sanoa mitä ajattelee. Se on sit se lukija joka niistä ne johtopäätöksensä tekee.
Kirosanat tietysti ja muut henkilökohtaisuuksiin menemiset ei kuulu tännekään, eikä näin ole nyt ollutkaan :) Sivistyneitä naisimmeisiähän tässä ollaan.
Mie olen nyt päättäny et 10kg saa hävitä ens syksyyn mennessä! Ei tästä tule muuten yhtään mitään. Mitenhän tuota ruhoansa sais liikkeelle... Tosi hyvää liikuntaa olis kyllä noita tuplia työnnellä jokunen kilsa päivittäin vaan kun ei meinaa millään päästä täältä kotioloista pois :( Ja grillauskausi ja kaikki... Olisko kellään mitä hyvää ja kevyttä GRILLAUSOHJETTA? Ne kasvisnyytit foliossa tiedän jo.
Peeveli *joka osti pakasteomenapiirakkaa päiväkahville >:(* ja Toivo the kuolamies
Pitäs varmaan taas panna karsina pystyyn ettei lauma hajoa! :)
Hannelille terkkuja Ninnuskalta; tais vaan tarkistaa ootko muistanu käyttää veskipaperia reissullasi :)
OPEMAMMALLE: myöhästyneet onnittelut!
KALASOSEista oli juttua, hyviä resettejä ei oo antaa muutako että MUKSU 8kk tonnikalasose on ainut kalaeväs joka tyttösille uppoaa kakostelematta, ja ei se pahalle omassakaan suussa maistu.
IMETYSG: lopetin imetyksen pari viikkoa sitten, 8kk iässä alottelin vierotusta ja 2 kk pehmeen laskun jälkeen loppui kokonaan. Hienosti meni vierotus kaikin puolin.
JMI82: ei kokemuksia lomakohteista, elokussa mennään Roomaan pitkäksi viikonlopuksi, sitä meille suositeltiin. Sen jälkeen oon viisaampi ko oon siellä käyny :)
Erialle ja Villalle kiitokset!
KITINÄ on jatkuvaa myös täällä, kuulunee ikään kun missään ei viihdytä ja koskaan ei oo hyvin...
ValoKUVISTA yleensä, eikös jokaisella oo ainakin omaottamiaan kuvia oikeus näyttää vaikka serkunkumminkaimalle, riippumatta siitä ketä kuvat esittää. Toissapäivänäkin käytiin huvipuistossa ja kun kuvasin omaa poikaa laitteissa niin tulihan niihin väkisinkin muita lapsia kuviin, sekä äitejä ja isiä jne. Niitä kuvia ihan huoletta esittelen kavereille ja sukulaisille ja kaikille kiinnostuneille, kaikkihan lomakuviaan esittelee. Ja kannattaa pelätä, miullakin oli kamera matkassa lauantakina, tiiä kenelle niitäkin kuvia näytän :) Julkaseminen on jo sitten kokonaan toinen juttu kun tutuille näyttäminen.
Kaikille sairaille paranemisia lähettää hän ja lomalaisille hauskoja lomia!
Babybel ja tyttöset
Tässä kun on niin paljon luppoaikaa meikäläisellä (heh), niin lueskelin av-palstaa... tässä tulos :D
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=92&m=10545700&p=1&tmo…
Jamssa
piti sanomani, että varmaan nähnyt mut jossain. Ylipainoinen, ruma, tyhmä ja saamaton kotiäiti.
siis ei joku voi olla noin julma!!!!
mulla ei kyllä tulis mieleenkään tulla tapaamiseen arvostelee ihmisiä! jokainen on omanlainen yksilö :)
tommosta koppasisin kuonoon kun osuis kohalleen ;)
Jamssa - Oi jöisses noita AV-palstan juttuja, huh. Pakko olla provo!
Onpa täälläkin keskustelua käyty, mulla ei oo syytä kommentoida asioita joten olenpa hiljaa. Hyvältä vaikuttaa lopputulema ja piste.
Meillä on havaittavissa aikamoista eroahdistusta viimeisen viikon ajalta, äiti kun tulee tai poistuu, alkaa heti kaamea itku. Sylissä pitäis olla, mutta siinäkin alkaa ahdistaa kun liikkeelle pitäis päästä. Että ei ossoo päättää tuo poitsu mitä haluaa. Tänään poitsu käveli pöydältä toiselle eli voipi kirjottaa vauvakirjaan että puita pitkin kävelee hän.
Nyt kutsuu mummola, pakkaus on ahdistavaa hommaa kun pitää muistaa sata asiaa mukaan. Mutta lopussa kiitos seisoo.
Ilomielillä ollaan varailtu tässä kesälomareissuja kaikenmaailman lapsiperhehölötteihin joten kesä kuluu mukavasti erilaisia pehmoja halailemalla. Mutta kiva niin, lapset on niin vähän aikaa pieniä;)
Rauha maahan ja mukavaa viikonloppua toivottelee
Papuna
Miksi kuva-asiaa pitää vatvoa aina vain täällä ja, että kuka mielestäsi on halunnut ulkopuolelle tiettyjä ihmisiä tässä? Minä ja Pumpuliko? Lukisitko viestimme tarkemmin? Pumpuli kirjoitti, ettei halua MUILLE ulkopuolisille, ja että EI TARKOITA KINKEREILLE AIKONEITA JA TUTTUJA ELOKUISIA VAAN NIITÄ, JOTKA EI KIRJOITA, eli eivät edes ole elovauvan äitejä vaan muita urkkijoita esim! Mielestäni täällä ei kukaan tässä kuva-asiassa halua kenellekään ulkopuolista tunnetta tai pahaa mieltä. Tekisin tosi väärin, jos kielloista huolimatta jakaisin toisten kuvia kaikille halukkaille. Olisin itsekin halunnut k.h.p;n, hankikin, myryn ja monen monen muun ihanan eloisen pääsevän kinkereille mukaan. Kun olet ymmärtänyt asian monet puolet niin miksi sitä jauhaa ja aiheuttaa juuri sitä ulkopuolisuuden tunnetta korostamalla asiaa koko ajan uudelleen ja uudelleen...? Olipa harmi, kun nähtiin kamala vaiva, lainattiin hyvä kamera ja otettiin kuvia toisten iloksi. Olisi ollut parempi, että kukaan ei olisi saanut sitä iloa, jos siitä väkisin tehdään paha mieli toisille. Sitä pahaa mieltä emme ainakaan pumpulin kanssa kenellekään halunneet. :(
Pumpuli kirjoitti; " Sen verran itse olen..hmm,häijy akka,että en kyllä oikeesti ymmärrä,mitä iloa meidän ryhmäkuvasta on kelleen ulkopuoliselle ja ennenkaikkea,miksi sen ilon soisi kelleen takakyylälle..enkä tietenkä tarkoita kinkereille aikoneita ja tuttuja elokuisia,vaan puhtaasti näitä,jotka eivät mitään anna eli edes kirjoita mutta mielellään kaiken ottavat kuvia myöden. Jotain rajaa. Itse peräänkuulutan aktiivisuutta,vaikka nyt lomaillessani tutka onkin pois päältä. Oikeesti meidän joukossa on monenlaista lukijaa,jonka takia kaikki aktiivit eivät esim.tuo vauvansa nimeä julki tai muuten halua tunnistetuksi. Voisi olettaa,että kuvienkin laajempi levitys voi tällaisesta tuntua kurjalta. Me kuitenkin ollaan nettiyhteisö,ei mikään sukulaisjoukko,jossa tiedettäis ja tunnettais kaikki toistemme asiat. Siksi nöyrä kaunis pyyntö,voidaanko jatkossa käydä kaikki kinksujen jälkipyykki rahoista ja kuvista spostilla."