**ELOkuiset keskellä viikkoa**
Kommentit (91)
ERIA pistelen uusiks postia tulemaan.. minne lie jääny matkalle. Ja piristysruiskeita jakelen!
Lomalaisille toivotellaan leppoisia kesäpäiviä!
Mie täällä ootan et kaveri tulee ja alkaa taas ne kouluhommat. Tosin hilla taitaa herätä just sopivasti, että mitä lie taas tulee koko hommasta :S.
Selvis sitten se syy miks mein likka on ollu tässä pitkään kärttynen. Neljä poskihammasta on tekeillä. Alhaalla taitavat jo olla kutakuinkin läpi, ylhäällä vähän vielä kesken tuo hampaitten teko.
MIELIKUVISTA... PIA ei näyttäny kyllä yhtään siltä mitä piti, mie odotin semmosta superblondia :D, NALLUKAAN ei ollu mikään nallekarhu ja PEEVELIN pirunsarvet oli jääny jonnekin matkalle :D. Nämä ehkä ne suurimmat ylläri pyllärit :). OPE taasen muistutti paljon erästä luokkakaveriani, niin ulkonäöltä kuin ääneltä! PUMPULI vaikutti heti jotenkin niin tutulta... JAMSSAN piti olla pyöreempi ja VILLAN olin kuvitellu tummatukkaiseksi... Muista en ollut sen kummempia mielikuvia kehitellytkään, joten ei tullu mitään häkellyttäviä ylläreitä. OINASMAMMA vastasi ehkä kaikken eniten sitä mitä pitikin :D.
ELOLAPSOSISTAMME kyllä täytyy vielä sen verran sanoa, että aivan mahtavaa sakkia! Jotenki jäi päällimmäiseksi mieleen että taisivat olla melko iloista porukkaa. Moni " vauveli" jäi hyvin mieleen, erityisesti toinen kaksosista :) joka hyvin mietteliäänä kurkisteli miun housuihin :P.
Tää lähtee ny hommiin.
hanneli
ainii PUMPULI juu jäi koko rulla saamatta :)
Mitäs se ERIA nyt murehtii? Minä en kyllä ymmärtänyt...kukas nyt ihanista kuvista voisi vetäistä hernuset nenuun? Putosin kyllä kärrylöiltä,mutta se nyt ei varmaan ole mitään uutta. Minä olin kovasti iloinen, kun kuvat meiliin tupsahtivat, kiitokset vaan:) Minä seison onneksi siellä takarivissä ettei nuo rypyt paista ihan selvästi silmään,niitä kun on taas tänä aamuna retkahtanut muutama lisää...Meikälikalla on nääs nuo vuotuiset juhlat kohti neljääkymppiä tänään...Sain lahjaksi lompakon(??) ja ryppyrasvaa (??). Josko rahat pysyisivät paremmin uuudessa lompuukissa ja naamanahkakin siliäisi hiukan:)
Leevi vaeltelee käpytellen ympäri huushollia ja osallistuu isoveljien riemuksi (tai harmiksi) jokaiseen touhuun. Meteli on välillä korvia huumaava. Yösyömingeistä pitäisi vähitellen päästä eroon,kiinteitä menee niiiiiiiin paljon. Päikyille poika taintuu melkoisen huudon kera,ei malttaisi rassukka millään, voipi mennä jotain kivaa ohi...
Isommat lapset palaavat tänään Lapista lomaltaan, ihanaa, on jo ollut kova ikävä.
Nyt poistun päräjämästä! Villalle laiton meiliä noiden kuvien tiimoilta.
Ope ja Leevi
OPEMAMMA: vai pääset uudelle vuosikymmenelle ;) Uskallatkos paljastaa päivän? Että voidaan sitten onnitella!
Mielenkiintoinen keskustelu tuossa ekalla sivulla on vauvojen korvakoruista. Käykää ihmeessä lukemassa ketä asia kiinnostaa.
ERIA: Huis murheet pois. Peesaan Opemammaa, en siis ymmärrä mitä nyt joudut suremaan sen kuvajutun suhteen... Mitä vikaa siinä kuvien lähettämisessä oli? No, enhän muutenkaan usein mitään ymmärrä, joten voipi johtua siitä.
Jamssa
ps. HANNELI: ja sää mua pyöreämmäksi toivoit... höh, just kun yritän epätoivoisesti kutistua pikkusen ;)
Erian henkiselle väsymykselle hus hus pois! En usko, että kukaan meistä vetää herneitä nenään kuvien lähettämisen suhteen. Laitoin sulle kiitosviestin kuvista spostiin toissapäivänä ja itselleni kuvat olivat ainakin mukava ylläri, kuten viestissä jo silloin mainitsin. Eli tattista vaan kuvista vielä :)
Opemammalle mukavaa ja iloista syntymäpäivää!
Hannelille ahkeruutta lopputyön tekemisesen suhteen!
Meillä olisi tänään pojulla maitoallergian takia 10 kk:n kontrollineuvola eli tarkistavat, että paino ja pituus ovat ok. Lisäksi illalla olisi työpaikkani kesäjuhlat, joten menoa riittää kiitettävästi koko päiväksi. Ihana päästä illalla vähän tuulettumaan, näkemään työkavereita ja ennen kaikkea syömään hyvin.
Mutta nyt on kiiruhdettava suihkuun ja tekemään kotihommia ennen kuin pikkumies herää uniltaan!
Eloeppu
Samaa täällä ihmettelen kuten OPE ja Jamssakin, ei kai kukaan nyt OIKEESTI ole voinu vetää herneitä nenään kun on saanut hienot kuvat kinkereiltä S-postiin???!!! Huihai tommoset ja leuka pystyyn Eria!! Älä sie moisista välitä, ei ole sun murehtimisten arvoisia!
OPEMAMMALLE suuren suuret onnittelut =). Tarkistitko ettei lompuukissa ollut mitään rahaylläriä ;o). Mullakin tulee jo se " ikämies" ikä syksyllä täyteen ja 40 alkaa olemaan lähempänä kuin 30 ;o)
HANNELILLE terveisiä, jätin ne pirunsarvet Tampereen aseman säilytykseen =D. Mun täytyy kyllä sanoa et Hanneli vastas aika paljon mun odotuksia vaikken sitä sit heti tunnistanutkaan... KK oli kans aikatavalla odotuksien oloinen. Muista mulla ei sit kamalasti mitään mielikuvia ollutkaan.
Peeveli ja Topsukka 9½kk
KIITTÄÄ KAUNIISTI kinkereiden järjestäjiä ja mukana olleita! Kylläpä elo- (ja heinä- ja syys-) kuussa syntyneet olivatkin mukavan oloisia lapsosia niiden mammoista nyt puhumattakaan. Ja iso kiitos myös Erialle kuvien lähettämisestä! Minäkin ilahduin niistä kovasti vaikka meidän poika niistä loistaakin poissaolollaan; höyhensaarilla oli silloin mukavampaa. Pitääpä laittaa Villalle postia, jotta saa lisää kuvia.
Meillä oli jostain syystä nettiyhteys poikki koko viikonlopun ja alkuviikon - raivostuttavaa! Kylläpä sitä on tullutkin riippuvaiseksi netistä, sillä tuntui, että mikään ei suju, kun ei pääse koneelle. Laskujakin piti käydä maksamassa automaatilla; sinänsä pieni homma, mutta tuntui vaivalloiselta, kun sen on kotona tottunut tekemään. Me oltiin ennen kinksuja reilu viikko mökillä, joten olen ollut melkein kaksi viikkoa lukematta pinoja. Pihalla siis, mutta sehän ei ole mitään uutta.
Meillä tehdään ylähampaita, joten elo on kuolaamista/kitinää. Edelliset hampaat puhkesivat jo neljä kuukautta sitten, joten aika harvakseltaan niitä tuntuu siunaantuvan, mutta eipä niitä olla erityisesti kaivattukaan. Tissin pureminen onnistuu kahdellakin nysällä.
Nyt taidan lukea aikaisempia pinoja, joten poistun ma.
Opemammalle iloista syntymäpäivää!
Töppönen
maistuukos kalaruoat hyvin muille eloisille? Meillä kaikki muu menee alas ihan hyvällä ruokahalulla, mutta niin kotikutoiset kuin kaupankaan kalapöperöt eivä oikein uppoa. Onkos jollain takataskussa hyviä kalareseptejä? kyselee Töppönen
Yksi vetää herneet nenään yhdestä ja toinen toisesta asiasta. Minusta oli kuitenkin mukava saada kinkerikuvia katsottavakseni, vaikka itse en paikalle sitten loppupeleissä päässytkään. Kiitos siis Eria!
Riikka kyseli eilisessä pinossa olisiko vielä mahdollista osallistua KINKEREIDEN KUSTANNUKSIIN, vaikka mukaan ei päässytkän. Jamssakohan se oli, joka kertoi, että järjestäjät olivat jääneet kovasti miinuksen puolelle, joten minäkin kantaisin mielelläni korteni kekoon näin jälkikäteen. Samalla huhuilisin muitakin halukkaita tai maksun unohtaneita mukaan, etteivät Pumpuli, Nallu ja muut kumppanit joudu omasta pussistaan maksamaan koko porukan iloksi koituneita kuluja. Ilmoitelkaahan, miten maksut saataisiin vielä oikeisiin osoitteisiin!
Tänään tulikin sitten sadepäivä ja huusholli on ylösalaisin... Täytyy varmaan aloittaa tuomalla ulkona roikkuvat litimärät pyykit sisään ja painua sitten puhdasta pyykkiä viikkaamaan. Pikku-ukko on edelleen huonolla huumorilla puhkeavan poskihampaansa kanssa. Mistä tulikin mieleen vielä viimeinen kysymys:
huomasin tänään, että pikku-ukon toisen puolen KYLKILUUT ovat aivan " LOMMOLLA" eli aivan kuin painuneet keskeltä sisälle ja alareunasta ulospäin!! Onko kenelläkään mitään käsitystä mistä moinen voi aiheutua tai mitä tuollainen edes tarkoittaa? Olen ihan varma, että ne olivat vielä eilen molemmin puolin aivan tasaiset, mutta nyt toisen puolen luut tuntuvat inhottavasti jos poikaa esimerkiksi nostaa syliin. Mitään isompaa kolahdusta, kaatumista tms. ei ole sattunut. Auttakaahan jos voitte!
*hämillään* Pantoufle
OPEMAMMALLE syndeonnittelut!
ERIA: en oo jaksanut mailata, mutta minä ilahduin myös kovasti kuvista, kiitosta vaan! Ja mistään mitään tietämättäni, eikö kuvien tekijänoikeus oo niitten ottajalla, (ku oli siinä yhessä mailissa siitäkin) eikä niissä olevilla...??! Alusta astihan oli selvää, että kuvat menee jakoon, ainakin sponsoreille, niin mikseipä myös osallistujille.. (Ainakin siis mulle oli selvää niin.) Joten minua ainakin pelkästään ilahdutit lähettämilläsi kuvilla!
PICAPICA, ONELINEN, WELHO, TINTTAMAARI, RIIKKA yms: Ei muuta kuin tapaamista pystyyn. Mä mietin tässä (oma lehmä ojassa) että voisko järkätä sen tänne keskemmälle suomea, että oululaisetkin pääsis lyhyen matkan päähän tapaamaan? Niin saatais paljon porukkaa kasaan. Ja enhän mä nyt tosissaan ollut siitä, ettei e-suomalaiset saa tulla.. se oli vaan huono vitsi, kun on ollut tässä ulkopuolisuudesta niin kovasti puhetta.
Juu. Täällä sairastetaan. Sakulle nousi eilen kuume ja illalla oli jo kovin räkäinen. Mulle yön aikana tuli kurkku kipeeks, ja alkaa pikkuhiljaa itelläkin olo oleen räkäinen. Että kivakiva!
TÖPPÖNEN kyseli kalaruuista, en oo ees vielä kokeillut.. OOn harkinnut aloittavani, mutta en oo jaksanut miettiä sopivia kaloja. Joten mullekin kelpais ne reseptit, jos jollakin olis.
JAMSSA: ei se nimilappuhomma mua haittaa todellakaan! Anteeksi, jos tuli silloin semmonen fiilis. Mä terävänä päätin kävellä sinne tapaamiseen hotellista asti (4,5 km) ja pysähdyin h&m:llä ja sit tulikin niin kiire, että mainas alkuun olla fiilis ihan kadoksissa, siks saatoin vaikuttaa ihan tympääntyneeltä, mutta ei johtunut todellakaan mistään lappuhommista, vaan omasta tyhmyydestä, taas kerran! =)
Jep, mutta mä lähen viihdyttään tuota potilasta.
Ikarus ja Saku
Missä muuten JUSTIINA luuraa?
otsikossa siis Sakun terveiset teille =)
Niin, mä kyllä maksoin molempiin kassoihin oman vitoseni, mutta olen halukas tasaamaan edelleen kuluja. Eihän se ole reilua, että ne tulee muutamalle immeiselle maksettavaksi. Eli summaa ja tilinroa spostiin, niin siirrän oman osuuteni =)
Ensi alkuun, kiitos kysymästä PANTOUFLE, Eetu on vieläkin vähän kipeä. Kuume kesti monta päivää, eilen ole eka kuumeeton päivä, mutta yskää on vielä ja poika ei ole oma itsensä. Mietinkin, että pitäisi varmaan käydä lääkärissä näytillä, jotta tietäisi miltä korvat näyttävät.
OPEMAMMA: Mukavaa syntymäpäivää sinulle! Niin ja hyvä kun löytyi syy taudillesi.
ERIA: Kiitos paljon minunkin puolestani kinkerikuvista, vaikkemme päässetkään mukaan, oli ilo katsella kivoja kuvia.
Niin ja tästä päästäänkin sopivasti tuohon raha-aiheeseen. Minä myös mielelläni osallistuisin kustannuksiin, sillä täytyyhän PUMPULIN ja NALLUN saada kunnon korvaus, kun näkivät niin paljon vaivaa. Kiitos vaan heille minunkin puolesta, vaikkemme niistä päässeetkään nauttimaan.
Nyt tuo pikkumies ilmoittelee, että on aika poistua koneelta, joten mukavaa päivää kaikille!
myry ja Eetu
Minäkin olen halukas osallistumaan kinkereiden kustannuksiin, vaikka niin ikävästi jouduinkin väliin ne jättämään.. Eli ilmoitelkaa summaa ja tilinumeroa, mihin sen vois maksaa. Ois se aivan kohtuutonta minunki mielestä, että muutama ihminen joutuis maksaan koko lystin!
OPEMAMMALLE synttärionnittelut!
TÖPPÖNEN kyseli kalaruuista. Meillä maistui kalaruoat vasta ihan vähän aikaa sitten.. Pitkään kala sai pikkumiehessä aikaan öykkimisfiiliksen, mut sit ehkä 1kk sitten ne ovatkin maistuneet-
Hei, otetaanko asiaksi se tapaamisen järjestäminen Jyväskylän seutuville? Ois mukava nähdä tällä seudulla asuvia, ja siis kauempanakin asuvat, mut et vaikka kahvilatapaaminen joskus tässä olis kiva! :)
GALLUP: Imetättekö vielä? Kuinka pitkään meinaatte imettää ja kuin useasti päivässä?
Mulla on maidontulo selvästi vähentynyt, en tiiä mistä johtuu, mut nykyisin imetän noin 3kertaa päivän aikana.. Tuntuu et tissit on välillä niin tyhjät et miten niistä maitoa saa irti. Mut toistaseksi maito on riittänyt´. Olis mukava, jos maitoa riittäis ainakin vuoden ikään saakka, ettei tarvis korviketta tässä välissä antaa ennenkuin voi siirtyä oikeaan maitoon. Kun meidän herra ei oo korviketta juurikaan saanu. Vuoden iässä ajattelin imetyksen lopettaa.
Nyt syömään. Hirvee nälkä.
Onelinen
Tultiin just turvaistuin ostoksilta nyt on Teemulla ja vitosella uudet istuimet autossa. Vitoselle ei pitänyt uutta ostaa mutta saatiin kaksi hyvällä alennuksella niin otettin. Omapahan sitten valmiina tulevaa vauvaa varten.
Peesaan muita tässä maksu asiassa. Ilman muuta haluan osallistua kuluihin vaikka ei päästy mukaan. Summaa ja tilinumeroa kehiin vaan.
Opemammalle synttäri onnittelut.
Nyt on riennettävä ulos kun hiekkalaatikolla tuli uus hiekka ja sinne on päästävä peuhaamaan. Muksut odottavat jo ovella hermostuksissaan kun äiti vaan surffaa netissä.
Puuhis ja Teemu 2908
Olispa taas pitänyt jättää se koko sähköposti kirjoittamatta. Arvasin, että näin käy. En halunnut alkaa puimaan koko asiaa täällä avoimella palstalla, siksi sen sähköpostin kirjoitin.
KERRATTAKOON NYT VIELÄ! Kaikki paikalla olleet osallistuivat Kinkereiden kustannuksiin, Nallu keräsi alussa jokaiselta osallistumismaksun. Eli älkää huoliko :) kaikki hyvin!!!
Omassa sähköpostissani selitin muuttuneesta LAHJAkeräyssummasta ja harmittelin sitä, että kaikki eivät halunneet/huomanneet/ymmärtäneet/ehtineet osallistua siihen järjestäjien lahjakeräykseen (kakku, kiitoskortit, kiitoskukat ja spesiaalilahjana Nallulle pyöräilyhanskat). Me emme sitten varmaan tuoneet asiaa tarpeeksi selvästi esille. Lisäksi huomasin, että keräyslipas oli siirretty pois keittiön pöydältä ja siihen liittyvä lappukin oli jossain vaiheessa rytistetty... Kuka lie sitten ollut asialla, sitä en tiedä.
Pyydän anteeksi, että otin asian esiin, jätetään tämä rahoista puiminen nyt vaan tähän. Juhlat oli ja meni ja kaikilla oli kivaa. Kiitos.
Jamssa
Ihan hyvää hyvyyttäni minä ja muut tässä tarjouduimme maksumiehiksi, mutta antaa asian sitten olla. Väärinkäsityksiä väärinkäsitysten perään...
pihalla jutuist mut opelle joku lähetteli onnea joten täältäkin..sit kysyn pikaseen että saakos niitä kinkeri kuvia nähä muutkin eloiset jotka ei ollu paikalla???? yksi vissiin olikin nähny (Pantoufle)?!
ois kiva nähä kun ei paikalle päässyt..
meille ei muuten mitään uutta tätä samaa......
Flunssa senkun pahenee.. =(
Jamssa: Juu, niin mä arvelinkin, ettei mailisi tarkoitus ollut ihan tämä.. Varuiks vaan laitoin silti, että joo.. en tiiä.. Sorry.
K.P.H: kai niit muutkin saa nähä, kun mun mielestä niit on mennyt muillekin semmosille, jotka ei päässyt paikalle kuin pantouflelle. Tai siis mulla ei ainakaan oo mitään sitä vastaan.
Hitsi! Näin se nälkä kasvaa syödessä. Yllätin itseni äsken kaavailemassa, että pääsiskö sinne eloisten naisteniltaan.. Arvasin, että kun yhdessä tapaamisessa käy, niin se on sitten menoa =) Mutta jos skippaisin sen kuitenkin, aikamoiset kustannukset tulee.. Ellei joku sitten innostu ottaan hotellihuonetta puokkiin.... =D
Joo, eipä mulla taas muuta, niin OPELLE vielä piti sanomani siitä perinnöllisestä sairaudestasi, että onneksi se ei ole kuitenkaan mitään kamalan vakavaa, vaikka vakavalta kuulostikin ensin (siis ainakin mun korvaan)Ja onhan se hyvä, että laihtumisen syy selvisi. Tsemppiä sinne!
Ikarus
k.h.p: Niinkuin eilisistä viesteistä käy selväksi niin kuvia saa tilata katsottavakseen vain ne jotka osallistui itse kinkereille. Jotkut ilmeisesti olleet pahoillaan siitä että kuvia on mennyt muutamille sellaisille jotka ilmoittautuivat mutta eivät päässeetkään paikalle. Mutta sinähän olet nähnyt livenäkin aika monet elokuiset eli ei ne kuvat mitään sen kummempaa kuitenkaan ole :)
Minulla on täällä menossa talon siivousoperaatio eli ei kun huhkimaan taas!
Ei muuta kuin kaikille mukavaa keskiviikkoiltaa!
Siis onko tosiaan niin, että ne Eloiset jotka EI ollu kinkereillä ei saa nähtäväkseen kuvia? Miks ihmeessä?? Sanokaa joku että mä oon käsittänyt todellakin väärin. Mun puolesta ainakin kuvia saa lähettää kaikille niille eloisille jotka ne haluaa nähdä. Mitä salaista niissä on?
Anteeksi jo etukäteen jyrkkää viestiäni, mutten voinut olla hiljaa...
Viikonjatkoa kaikille!
Hämmentynyt Pulla
Lapset kyllä nukkuivat kauniisti täällä kertaa kokoyön ilman hulinoita, eikä lakanoitakaan tarvinnut vaihtaa. Henkinen väsymys pukkaan nyt kovasti pintaan.
Tämä väsymys pyörii nyt kovasti noitten kuva-asioiden ympärillä. Tässä en sitä nyt jaksa suuremmin ruveta erittelemään, mutta monikin varmasti tietää mistä nyt kirjoitan. Olen todella pahoillani, jos olen jollekulle ajattelemattomuuttani pahaa mieltä tuottanut! Tarkoitukseni oli kuitenkin ilahduttaa...
Hannelille: siun posti ei ole minun laatikkooni ikinä kopsahtanut, joten laitatko uudelleen erikueri @hotmail.com, ilman tietty tuota väliä tuossa. Jatkossa kuva-asioissa voikin sitten ottaa yhteyttä Villaan, joka tuolla eilisessä pinossa asiaa jo laittoikin :)
Tuonne osoitteeseen voi tietysti laittaa myös palautetta toimistani kuva-hommeleissa, en pane pahakseni.
Risteysasema vaikenee tällä erää.
Kauniita ilmoja ja mukavia kesäpäiviä toivottelee Eria & Jaakko