Kuinka monta kertaa vauvasi on ollut yohoidossa puolen vuoden ikaan mennessa? Onko ollut koskaan enemman kuin yhden yon kerralla?
Kommentit (92)
pullosta maitoa.
Vierailija:
AP eikä kukaan muukaan ole vielä vastannut että MIKSI alle puoli vuotias pitää jättää yöksi hoitoon? Mitä menoja teillä on öisin? i]
Sori! nopeesti luin niin luin väärin. Kävi vaan ottaan päähän. mun moka, sori
Esikoinen oli yhden yön meistä erossa 1v6kk iässä, jolloin isoanhemmat tulivat meille kotiin häntä hoitamaan. Nyt kuopuskin jo yli 1v enkä häntä muualle hoitoon raaskisi vielä antaa..
Elokuussa isovanhemmat tulevat jälleen lapsiamme tänne meille ktoiin hoitamaan yhdeksi yöksi.
Uskon vakaasti kiintymyssuhteeseen ja sen luomisen tärkeyteen ja tulevaisuuden elämässä kannattavaan voimaan. Olen lukenut aiheesta paljon ja opisekellutkin.
Oma nyrkkisääntöni on, että niin monta tuntia kuin vauva on kuukausia vanha voi olla ensisijaisesta hoitajasta erossa. Esim. 6kk vauva voi olla 6 tuntia äidistä erossa. Ei väliä nukkuuko vai onko hereillä.
Ja ikävuodet vastaa erossa nukuttavia öitä. Ja tällöinkään en jättäisi lastani vastentahtoen hoitoon.
Olen nipo tai en niin näillä mennään meidän perheessä.
mutta meidän pian kaksi vuotta täyttävä lapsi oli puolen vuoden ikään mennessä ollut 3 tai 4 kertaa yön yli hoidossa. En muista niin tarkkaan, kaksi menoa muistan varmasti, mutta epäilen, että sen lisäksi oli kerta tai kaksi vielä jotain menoja.
Meillä oli pullovauva, joten imetys ei tuottanut mitään ongelmia. Ja harvinaisen reippaalta ja tasapainoiselta tuo edelleen vaikuttaa, mutta varmaan ne traumat niistä öistä ilmenevät sitten myöhemmin.
ja kyllä, ei yksikään niistä menoista ollut mitenkään elintärkeä, mutta ei musta vain ole täydelliseen symbioosiin. Ja ei sitä vauvantekoakaan voinut enää lykätä, kun olen jo melkein 40-vuotias.
Minulle ei ole ollut vaikeaa olla molempien lasten kanssa kotona yöt ensimmäisen ikävuoden ajan ja sen jälkeenkin. En ole edes tajunnut, että pitäisi olla joku hirveä hinku jonnekkin pois. Jotenkin olen tyhmänä luullut, että lasten kanssa oleminen on se idea siinä, kun lapsia on suotu.
Tietysti mekin olisimme pakkotilanteessa voineet laittaa lapsemme yökylään -eihän niin pieniltä tarvitse mitään kysellä. Onneksi sellaista pakkotilannetta ei ole tullut.
Olen moneen eri otteeseen huomannut, että lapsille yökyläily -isommillekin- on vaikeaa ja ikävä saattaa iltaisin iskeä. Vauvat on siitä käteviä pakkauksia, että ne voi tunkea mihin vain, eikä valituksia kuulu perästä. Minusta on kuitenkin ollut järkevää odottaa, että lapsi osaa ilmaista oman tahtonsa, ennenkuin olen hänet jonnekin tunkenut.
Nyt on vauvavuodet takana ja olisi upea vapaus juosta kylillä yötä myöten. Mutta eipä paljoa kiinnosta. Baareissa tuntuu notkuvan kaikenmaailman tyhjäpäitä. Niiden kestäminen taitaisi käydä minun kohdallani enemmän työstä kuin rentouttaa.
en olisi antanut vaikka joku olis ottanut ;D ;D Liian pieni yökylään, ehtii sitä itse myöhemminkin menemään. En tuomitse kuitenkaan jos joku kokee yökyläilyn tarpeelliseksi jaksaakseen itse paremmin.
3-vuotiaana on sitten aloiteltu yökyläilyt.
On paljon mukavampi juhlia häitä ilman lapsia, kun pääsee jatkoillekin, eikä tarvitse vahtia lapsiaan juhlissa, joissa ne vaan pitkästyisivät. En imetä enää, koska maito on aina loppunut multa jo alkuvaiheessa. Korvikkeella siis mennään. Meidän isommat lapset on välillä viikon hoidossa, pari päivää kotona ja taas jossain hoidossa, kun viihtyvät mummuloissa. He ovat sopeutuvaisia ja viihtyvät kyllä missä tahansa sukulaisilla. Ja tulkaa katsomaan, terveitä lapsia ovat! AP
kun ovat olleet jo parikuisina yöhoidossa. Maidontuotanto tarvitsee tiheää ärsykettä ja jos vauva on useasti yön hoidossa, maidon tuotanto loppuu.
Eli syy ei ole niin, että maito loppui ja voi viedä hoitoon vaan kun oli hoidossa niin maitoa ei enää tullut.
Multa ei ainakaan alunperinkään tullut maitoa tarpeeksi, vaikka tungin rintaa joka väliin.
T. Ei ap
Kirjoitin että joku narkkari varmaan on paskempi äiti. Miten sinä tuossa lauseessa esiinnyt?? Hieman olet itsekeskeinen ihminen.