Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi AINA,kun puhutaan alkoholin käytöstä

Vierailija
11.06.2007 |

vanhemmilla,mainitaan että lapset pelkäävät,kun vanhemmat oksentavat,konttaavat ja örveltävät???? Sehän ei ole normaalia kenenkään mielestä,toivottavasti. Kyllä kai lapsellekin voi " opettaa" ,ettei alkoholi ole " mörkö" vaan tavallinen seurustelujuoma aikuisten kesken. Silloin kun sitä käyttää oikein,ei ole vaaraa,että lapsia pelottaisi.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, että tähänkin porukkaan olis osunut joku, jolla on jäänyt vanhempien alkoholinkäytöstä traumoja - ja siis tuosta parjatusta sosiaalisesta kohtuukäytöstä, ei mistään alkoholistiperheen vesana kasvamisesta. Meillä käytettiin kotona alkoholia, ja tilanteisiin liittyy pelkästään positiivisia assosiaatioita; loma, vieraita, hyvää ruokaa, kaikilla hauskaa.

Mutta näinhän ei joidenkin mielestä voi olla? Minulla siis täytyy olla jokin tiedostamaton piilotrauma jossain taustalla?

On se hyvä, että täällä Suomenmaassa on näin monta täysraitista, saadaan tänne maailmaan muttama traumaton yksilö, kun ei noista muista Euroopan maista taida tulla yhtäkään, nehän juo viiniä päivittäin ruuallakin. Pitäisköhän ottaa huostaan kaikki ranskalaislapset näin kärkeen?

Vierailija
82/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas suorastaan kamalaa, miten suuren inhon ja vihan tunteen tämä keskustelu saa aikaan mussa!

On kuitenkin lohduttavaa tietää että on olemassa fiksuja ja ihania vanhempia, jotka eivät alkoholin kanssa läträä vaan tekevät lasten kanssa yhdessä jotakin kivaa...eivät pidä tärkeimpänä sitä että " itsellä on hauskaa, kyllä ne lapsetkin siinä viihtyy" .

t: Ei alkoholistiperheen kasvatti, mutta perheen jossa viikonloppuisin käytettiin alkoholia ja " pidettiin hauskaa" , luullen että lapsillakin kivaa!

Ja juu...olen edelleen katkera vanhemmilleni, en mene lastenlasten kanssa kylään viikonloppuisin klo 18 jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoivat tapella, toi meille ryyppykavereita, unohti käydä kaupassa, soittivat musaa ja muutenkin mekkaloivat. Se oli kurjaa ja vieläkin välillä mä säälin itseäni ja sisaruksiani, kun sitä jouduttiin näkemään ja kuulemaan.

No, mä otan kyllä lasteni läsnäollessanikin alkoholia. Mutta harkitusti ja niin että, en humalaan tule. Viini tai kesäkuumalla nautittu kylmä siideri terassilla on mulle nautinto, ja en aio siitä luopua. Omista kokemuksista olen ottanut opiksi, en mallia. Ja uskallan väittää että lapseni eivät pelkää minua tai isäänsä.

Vierailija
84/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulle siitä ole traumoja jäänyt. Ei pelottanut silloin eikä siitä tartte tilittää jälkeenpäinkään. En pidä tarpeellisena suojella tuolta asialta omia lapsianikaan, ja esim konjakin tuoksusta tulee edelleen kotoisa olo.

Tuo kai riippuu missä seurassa vanhemmat iltaa viettää, ja miten viina vaikuttaa..

Vierailija
85/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaisin usein saunotaan ja sen jälkeen mies ottaa 1-2 olutta, minä yhden siiderin. Tämä siis lasten nukkumaan menon jälkeen. Enempää ei.

Meitä vituttaa ihan tosissaan, kun kutsuista pihajuhliin tai mökille grillaamaan ei ilmene mitenkään etukäteen, että aikooko aikuiset ryypätä. Siis jos meidät kutsutaan paikalle perheenä. Olenkin pari kertaa soittanut ja kysynyt kohteliammalla mahdollisella tavalla, että minkälaiset suunnitelmat on alkoholitarjoilun suhteen. Loukkaantukoot jos haluavat, me todella halutaan tietää, ettei turhaan lähdetä paikalle.

Vierailija
86/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, että sai innostuksen viineihin, kun vanhemmat joivat sitä kotona, mutta joivat asiallisesti. Kyllä siistin alkoholin käytön voi opettaa omalla esimerkillä.

Vierailija
87/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävien kanssa olemiseen. Meillä ei naukkailla viinilasillisia, eikä availla oluita ruohonleikkuun päälle. Minusta on aivan tarpeetonta kotona opettaa mallia, joka ei ole hyvä. Voin säästellä juomiset niihin hetkiin, kun lapset ei ole näkemässä: kavereiden kanssa terassilla tai mökillä jne.. ei kotona telkkua katsellessa.

Vierailija
88/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin meilläkin!

Vierailija
89/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä meidän valveutuneiden suomalaisten tulis tehdä, että pelastettais nuo eteläeuroopan viinijuonnista traumatisoituneet lapsukaiset?? Erikoista, että nuo juoppokulttuurit on enää edes olemassa - luulis evoluution hoitaneen jo homman kotiin..

Vierailija
90/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes miehet?

Jos ei yhden oluen jälkeen kelpaa lastenhoitoon, mitähän sitä sitten pitäisi tehdä omalle miehelle, joka juo kyllä useamman oluen kerrallaan, jos sille päälle sattuu, laittaa ulos yöksi kai.

Vierailija
91/91 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä just tarkoitin,toisten mielestä muutama olut tai lasi (hui) viinaa on LÄTRÄÄMISTÄ..... heippa vaan ei jaksa enää. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme