Rv. 35 menossa ja panacodia joudun syömään jopa listan päivässä.
Aivan käsittämätön hammassärky ollut jo 2viikkoa. Kahdesti jo hammaslääkärissä käynyt eikä mitään apua, syytä ei löydy. Hammaslääkäri antoi nyt penisiliini kuurin ja määräsi lisää 1-4 panacodia särkyyn päivittäin, mutta tuo määrä ei minulta kipua vie pois. Mitä helvettiä pitäis tehdä? Hammaslääkäri soitta keskiviikkona ja lupasi kysellä että miten on kivun laita. Poistivat yhden viisaudenhampaan ja tänään availivat vanhoja paikkoja jos jostain syy löytyisi, mutta ei löydy.
Mitä tälläinen määrä vahvaa särkylääkettä voi vauvalle aiheuttaa? Hammaslääkäri sanoi ettei pitäisi haittaa olla, mutta koskaan ei voi olla 100% varma.
Kommentit (78)
loppuraskaudessa ollenkaan. Itse hakeutuisin mielummin vaikka sairaalaan saamaan särkylääkettä hallitusti kuin nappailisin itsekseni lääkkeitä.
On täysin mahdollista, että myös loppuraskaudessa on jokin lääkärin suosittelema särkylääke, vahvakin.
Ap:n tilanteessa määrä on todella suuri, joten yrittäisin vielä sitkeästi ottaa yhteyttä vaikka omaan synnytyssairaalaan avun saamiseksi.
Taas löi migreenin päälle, pakko lähteä nukkumaan.
Eiköhän se ole pienempi paha kuin jatkuva kipu ja lääkkeet.
Syy löytyi, kun otettiin röntgenkuva. Juurihoito jouduttiin tekemään ja kivut loppuivat siihen.
eli kk verran ollut aivan järkyttävät kivut, olen käynyt lääkärissä ja hammaslääkärissä monta kertaa, ei mitään vikaa löydetty. No menin viikko sitten lääkäriin ja totesi että on varmaankin kolmoishermosärky, sain keskushermostoon vaikuttavaa lääkettä, en kuitenkaan aloittanut sen syöntiä kun olin aivan varma että johtuu hampaasta
seuraavana päivänä lampsin hammaslääkäriin ja se koputteli hampaita (pyydä koputtamaan jokaista) viimeisessä alahampaassa kirpasi ja lujaa (sormella painaessa ei sattunut) lääkäri avasi hampaan ja totesi että tästä säryt ovat johtuneet, aloitti juurihoidon joka kesti 45MIN!!!!! juuresta tuli niin paljon mätää ettei voinut sulkea hammasta heti. Laittoi puudutusaineen ja 2 tuubia vielä hampaan sisälle suoraan eikä se puutunut vaan jouduin kestämään JÄRKYTTÄVÄÄ kipua kun runkki siellä. Kun puudutusaine lakkasi vaikuttamasta niin tuli 100 kertaa kamalampi kipu mitä aiemmin oli, järkyttävä paineen tunne hampaaseen, otin burana 600 ja tunnin sisään helpotti, laittoivat myös jotain myrkkyä hampaan sisälle (se saattoi vaikuttaa myös vasta silloin)
Nyt olen viikon syönyt vahvaa antibioottikuuria ja vieläkin purressa (toisella puolella, ei siis kipeällä puolella. Sinne en ruokaa laita) sattuu vähän, mutta luojan kiitos ne kamalat säryt jäivät hammaslääkäriin (lukuunottamatta sitä tuntia tuskaa)
Aiemmin sain panacodia mikä EI auttanut, ei ole tulehduskipulääke joten sitä on turha syödä liikaa. Vähän toki helpotti oloa muttei vienyt kipua kokonaan.
Kipu tuntui siis juuri kuten kuvailit, ei osannut sanoa että ylhäällä vai alhaalla
" se hammasmätäpotilas"
kuvata kun kerran lantionkin voi!
Vaikka kuinka vaikutti asiantuntevalta lääkäriltä, niin ei selvästikään tehnyt tarpeeksi!
Hammassäryt on hirveintä mitä tiedän, ja mullakin ollut tuollainen, syy juuri se, että hammas mädäntynyt juuresta päin, tokalla kertaa kyseessä oli puhkeamaton viisaudenhammas, jossa röntgenkuvissa näkyi kunnon " lieska" perässä. Siis juurten ympärillä oli sellainen kuin pyrstötähden pyrstö, niin laaja oli tulehdus.
Minulla korvakipu tuntuu suussa takahampaissa. Korvat ei siis ole kipeät vaan suu on ihan helvetin kipeä. Korvat vain tuntuvat vähän " jänniltä" , vähän " avonaisilta" /ilmavirta tuntuu herkästi, mutta ei kipeiltä. Eli pelkkä suun takahampaisto/leukaluut on ihan sairaan kipeänä.
kita-suulakihalkiolapsi ja vähemmän terve muutoinkin.
Toki sun vauva on aika valmis mutta en uskaltaisi noita myrkkyjä syödä raskausaikana. Vaadi että kuvataan sillä luulen että sulla muhii hampaan juuren mädäntyminen.
Olen kokenut tuollaisen tilanteen että juurihoidettu hammas aristi purtaessa ja kun kuvattiin oli hampaassa vikaa. Jouduttiin poistamaan ja sen hampaan juuri oli täysin mädäntynyt. Kipu loppui tuohon ja sain tietty antibioottikuurinkin.
Aristaako mikään hammas purtaessa ???
Voisiko sinulla olla poskiontelotulehdus? Minulla on parhaillaan ja kipu tuntuu myös hampaissa, varsinkin ylähampaissa. Lisäksi särkee poskea ja vähän silmää ja päätäkin ohimolta.
Kävin punkteerauksessa ja poskiontelot tyhjennettiin. Lisäksi sain antibioottikuurin. Minulla on rv 33.
Minullakin kipu oli niin kova, että jouduin syömään Panadolia että sain nukuttua.
Panadolia voi ottaa raskausaikana muttei Panacodia 10 nappia päivässä.
Hammaskuvauksessa on todella pieni säteilyannos ja oikein suojattuna sikiö ei tule kärsimään kuvaksesta mitenkään.
Pahempana pitäisin tuota yletöntä lääkieden syöntiä.
Terv. röntgenhoitaja
Vierailija:
Hammaskuvauksessa on todella pieni säteilyannos ja oikein suojattuna sikiö ei tule kärsimään kuvaksesta mitenkään.
Pahempana pitäisin tuota yletöntä lääkieden syöntiä.Terv. röntgenhoitaja
Minulla on kuvattu hampaita molemmissa raskauksissa kivun syyn paikantamiseksi. Alueet suojattiin hyvin ja varmasti nuo yksittäiset kuvat olivat sikiölle ystävällisempiä kuin jatkuva lääkkeidensyönti.
Sulla voi tosiaan olla poskiontelon tulehdus. Se saattaa aiheuttaa samankaltaisia tuntemuksia kuin kolmoshermosäryssä. Ja sitä kipua voi erehtyä luulemaan hampaista johtuvaksi kun heijastuu hampaisiin ylös ja alas ja poskiin ym. Tämä vaihtoehto kannattaa huomioida.
Posket on helppo kattoa ultraäänellä. Kotona voit tehdä helpon testin, eli pää alas polviin ja jos on kipua/painetta poskissa niin tulehdus!
Kyllä tuommoisen määrän lääkettä pitäisi auttaa hammassärkyyn. Vaihda lääkäriä, niin että tutkii uudelleen ja saa uusia näkökantoja asiaan. Ei tuo nyt kuitenkaan normaalia ole.
Vierailija:
säteillä niin,että tuntuu kuin hammas olis kipeä. Panacodissa on todellakin codeiinia, joka on morfiinijohdannainen....ja toiseksi paracetamolvalmisteita ei saa ottaa enempää kuin 4g/vrk, jonka jälkeen on maksatoksinen...Panacodissa on muistaakseni 500mg paracetamolia, joten senkään puolesta ei yli 8tbl/vrk. Itse en kyllä herkästi söis ainuttakaan raskausaikana.
Mutta olipahan ketjussa taas monta tietäjää jotka eivät yhtään tienneet mistä puhuivat.
Panacodia voi syödä raskausaikana huoletta, sori vaan.
Voin väittää että yksikään ei pystyisi olemaan ilman lääkkeitä tälläisen kivun kanssa, tämä kipu lamaannuttaa. Ja usko pois hammaslääkäri kävi joka ikisen hampaan läpi ja mitään ei enää löytynyt. Ainut on tuo toinen viisaudenhammas jonka poistoa aion pyytää.
Kuvia ei oteta säteilyvaaran takia. Kai hammaslääkärillä on joku syy kieltäytyä ottamasta ja uskon että syy on tämä raskaus ja mahd. haitat vauvalle, niinkun onkin. IHan asiantunteva hyvä hammaslääkäri kyseessä joka todella paneutui asiaan ja yritti kaikkensa.