Rv. 35 menossa ja panacodia joudun syömään jopa listan päivässä.
Aivan käsittämätön hammassärky ollut jo 2viikkoa. Kahdesti jo hammaslääkärissä käynyt eikä mitään apua, syytä ei löydy. Hammaslääkäri antoi nyt penisiliini kuurin ja määräsi lisää 1-4 panacodia särkyyn päivittäin, mutta tuo määrä ei minulta kipua vie pois. Mitä helvettiä pitäis tehdä? Hammaslääkäri soitta keskiviikkona ja lupasi kysellä että miten on kivun laita. Poistivat yhden viisaudenhampaan ja tänään availivat vanhoja paikkoja jos jostain syy löytyisi, mutta ei löydy.
Mitä tälläinen määrä vahvaa särkylääkettä voi vauvalle aiheuttaa? Hammaslääkäri sanoi ettei pitäisi haittaa olla, mutta koskaan ei voi olla 100% varma.
Kommentit (78)
voi syödä raskausaikana eli imetyminen on istukan kautta vähäistä. Että ottaa päästä, kun kaikki hysteerikot vouhkaavat tietämättä asiasta paremmin. Lääkepaketin kyljessä on itselääkitsemisen takia usein juuri monenlaisiakin varoituksia, mutta panacod on vanha ja taatusti tutkittu ja turvallinen lääke vaikka onkin kodeiinia sisältävä.
Toisaalta ap mene nyt kuitenkin vielä sinne hammaslääkäriin ja vaadi hoitoon pääsyä uudelleen. Panacodin ohella voit ottaa varsin turvallisesti vielä panadolia 1g x3 vuorokaudessa, mutta panadol on kivunhoidon kannalta aika heikko lääke.
Mulla kipu tuntui pahiten ylä-sekä alaleuassa, nenän varressa ja ohimolla ja nimenomaan vain vasemmalla puolella! Ja tuli juuri kohtauksittain, välillä saattoi tulla muutaman sekunnin sävähdys ja välillä kohtaus jäi päälle ja kesti jopa 1,5h. Suosittelisin ottamaan yhteyttä neurologiin, vaikka yksityisesti!! Mulla kipua ehti kestää pitkälle yli synnytyksen ja ei tosiaan ole herkkua pienen vauvan kanssa. Vasta epilepsialääkitys lopetti nuo kivut. Ja usein joku provosoi ja laukaisee kivun, mulla se oli pureskelu, söinkin puoli vuotta pelkkiä sosekeittoja ym. kun tuon tajusin. Toisilla kivun voi laukaista esim. hampaiden pesu tai että joku hipaisee kasvoja. Ilmoittelethan jos saat selvyyden kipuusi?
T. Se kolmoishermosärkyinen
vaikka jotkut nyt haluavatkin näköjään olla tosi vitsikkäitä.
Näköjään raskaus ja lääkitys on niin tunteitaherättäviä aiheita täällä älyvapaalla ettei mitään lääkkeiden turvallista käyttöä saa näköjään puolustaa.
vaan kysyi ihan tosissaan. Vauvoille sitä saa antaa.
Vielä olisi yksi viisaudenhammas tuolla suussa jonka voi poistaa, mutta hammaslääkäri oli sitä mieltä ettei kipu sieltäkään olisi peräisin. Odottelen nyt keskiviikkoon ja jos hammaslääkäri ei enää mitään lähde tekemään niin pitää sitten varmaan mennä yksityiselle puolelle tai ihan normaalille lääkärille. Tälläkin hetkellä kova kivu meneillään ja särkyä on hieman korvassa ja silmässäkin tuntuu!? Oikeasti tekis mieli sanoa että repikää kaikki hampaat pois niin jo helpottaisi tai sitten ei.
Nuo kolmoishermosäryn oireet kyllä viittaisivat näihin minun kipukohtauksiin, mutta tosiaan en ole hetkeäkään epäillyt etteikö kipu tulisi hampaista, mutta niinkai tuossa sairaudessa se kipu voi tuntua kovana hammassärkynä.
Kiitoksia vastauksista.
Sain sitä migreeniin ja jouduin syömään aika paljon. Lääkäri ei ollut siitä huolissaan.
on määrätty myös Tramalia kipuun raskausaikana, en tosin uskaltanut sitä ottaa. Ja oli ihan äitiyspoliklinikan lääkärin määräämää.
olin myös aika varma että kipu johtuisi hampaista (vaikka oli kyllä ehkä liian kovaa hammassäryksi), samaten luuli useat terveyskeskuslääkärit ja sairaalan päivystyslääkärit, kukaan ei oikein uskonut että nuori ihminen voi sairastua kolmoishermosärkyyn. Juttelin äskettäin th:n kanssa näistä (olen siis taas raskaana) ja hänellä on kuulemma tälläkin hetkellä 2 asiakasta jotka sairastuneet hermosärkyyn nyt raskausaikana!! Ja mullakin muuten kipu säteili myös korvan sisälle ja silmän ympäristöön. Toivon totisesti että sinun kipu johtuisi jostakin muusta!!! Tsemppiä!
sairauteni takia. Kolmen erikoislääkärin siunaus oli tälle ja kaksi heistä synnytyssairaalan lääkäreitä.
Täältä ei ikinä kannata kysyä, voiko jotakin lääkettä syödä vai ei ja millä annoksella. Vain ja ainoastaan lääkäriltä.
Minä olisin huolissani joutuessani sitä syömään raskaana tai ei.
Kyseessä on morfiinijohdannaisiin kuuluva lääke. Oma lääkärini piti sitä huomattavatsi turvallisempana kuin esim. Burana 800mg.
Huolissaan olo ei auta asiaa kun on sairas. Mikähän oli pointtisi? Luuletko, että olo paranee haluamalla?
En sanonut, etteikö kodeiinia joskus joutuisi käyttämään. Mitään lääkettä ei voi huoletta ottaa etenkään raskausaikana.
Se on kuitenkin kodeiinia ja vaikutukseltaan rankempaa kun esim lääkepohjainen hasis!
Siis ihan jo itsenne kannalta, kyseessä on huumausaineen kaltainen lääke. Huvittaa kun täällä tuomitaan kannabis aivan kybällä eikä kukaan tajua että morfiini- ja kodeiinipohjset lääkkeet on pahempia kuin esim joissain Keski-Euroopan maissa yleisesti määrätyt kannabis-pohjaset lääkkeet.
Olen ollut asian kanssa paljon tekemisissä enkä kyllä ikinä nappailis panakodeja noin paljoa.
Panacod on oikein käytettynä hyvä ja turvallinen lääke. Minä olen joutunut napsimaan sitä vuosia silloin tällöin. Enkä ole riippuvainen. Moni tuntuu kuvittelevan, että lääkkeeseen jää yhdestä napista koukkuun kun kuulee sanan morfiini.
Edelleen, lääkärin ohjeen mukaan.
Sitä ei ihmiset vaan halua tajuta, koska " ainahan on morfiinia syöty" . Tutkimusten mukaan morfiini aiheuttaa palojn suurempaa riippuvuutta kuin kannabis ja on muutenkin kaikinpuolin vahvempi aine.
Mutta syökää te vaan niitä kodejanne.
Täällä taas oikein asiantuntijat liikenteessä.
Panacodia tai jotain muuta lääkettä joutuu joskus käyttämään. Mutta turvallista se ei ole.
Etkä tiedä missä asun ja mitä lääkkeitä syön.
Minua siis ihmetyttää lähinnä tämä, että kannabis tuomitaan aivan täysin ja kuitenkin samat mammat toteavat, että morfiinissa ja kodeiinissa ei ole mitään vaaraa.
Näin lääkeyhtiö pelastaa oman nahkansa mahdollisten ongelmien tapahtuessa kuitenkaan täysin kieltämättä käyttöä.