Sekundääristen kesäkuulumisia!
Heissan!
Kesäkuu jo menossa pitkällä ja loma lähestyy! Onko moni teistä jo kesälomista nauttimassa? Mitä muuta kuuluu? En huomannut " lähistöllä" meidän pinoa.
Tänne suuntaan ei kuulu mitään uutta, vaan sitä jo hyvin tuttua. Menkat olivat ja menivät, taas kerran... Onko teillä kovia pms-vaivoja? Mulla alkaa aina viikko oviksen jälkeen rinnat kipeytymään, päänsäryt, huonotuulisuus, naama alkaa kukkia jne. Eli ei voi koskaan erehtyä menkoista! Tällä kertaa v.....sta lisäsi se, että työkaverini synnytti toisen lapsensa.
Välillä ietin, pitäiskö vaan aloittaa jokin ehkäisyn käyttö. Olisi ehkä henkisesti helpompaa, kun ei tarvitsisi elätellä toivoa ja pettyä joka kuukausi. Gynelläkään en jaksa enää juosta, niihinkin olen jo riittävästi tuhlannut rahaa. Voi olla, että jonkilainen " lisääntymiskileto" tänään tuleekin, kun menen ihotautilääkärille. On alkanut ärsyttää tuo nuoruusvuosilta palannut akne. Saa nähdä, mitä tököttiä lääkäri siihen määrää.
Mutta nyt valmistautumaan lääkärille lähtöön!
Aurinkoista kesää kaikille sekundoille ja toivottvasti plussarikasta kesää myöskin!
Kommentit (116)
Hiljaista on täällä ollut...Mulla mieli vähän apeena, kun menkkojen kuuluisi alkaa minä hetkenä hyvänsä ja en oikein osaa kunnolla enää uskoa raskauteen :( Kyllä siltikin vähän olen huijannut itseäni jännäämään tässäkin kierrossa. Mutta...Ihan varma olen et kohta alkaa vuoto :( En vaan olisi valmis enää kohtamaan sitä tätipirulaista!!!! Ahdistaa ja melkein itkettää jo valmiiksi...Ja jokainen vessareissu kauhistuttaa...
Oikein en osaa mitään nyt kirjottaa...
KAURIS, tosiaan, mitä kuuluu???
Jaksuja meille kaikille tähän syksyyn!
Nelliina kp 25/23-28 yk9
Naanuli: Vielä pitää viikko odotella et näkee kuinka kävi. Menkkoja täs kuitekki itse odotan, en usko pätkääkään että tästä ekasta sen km:n jälkeen tärppäis...
Mut sitten kun vuoto alkaa niin ei muuta kuin uutta yritystä!
Tsemppiä kaikille!
Viikonloppu alkoi, mutta silti olo on hirvittävän alakuloinen. Joten ei varmaan paljon yllätä tämä seuraava: Pörrön kävi huonosti. Menkat alkoivat ajallaan, nyt kp 3 menossa. Pitäisi sentään olla tyytyväinen siitä, että kierrot ovat normalisoituneet, kun joskus nekin huitelivat miten sattuivat. No, yritän repiä siitä sitten jotain iloa irti... Mieskin on taas koko viikonlopun kiinni rakennuksilla.
Oikein hävettää. Musta on tullut kauhea naapureiden vahtaaja... Erityisesti lähes oman ikäisiä seuraan silmä kovana, erityisesti vatsan seutua. Tässäkin talossa, missä asutaan, on kolme muuta äitiä itseni lisäksi, joilla on yksi lapsi. Meidän neitimme on vanhin, joten kyllä kai joku yrittää minunkin vatsaani tarkkailla. Muiden lapset ovat nyt yli vuoden ikäisiä, joten kai pian joku alkaa sitten odottaa sitä pikkukakkosta... Kova paikka minulle! Nyt jo epäilen yhden olevan raskaana. Olenpa kauhean utelias! Ehkä pitäisi kehitellä jotain muuta puuhaa ;)
Nyt jatkamaan ruuanlaittoa. Illalla toivottavasti tytär nukahtaa ajoissa, niin saan rauhassa katsella viikolla nauhottamiani ohjelmia.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Kuulumisiin taas!
Tämä onkin ollut aivan uskomaton lauantai!!! Ette usko...Mutta tein muutama tunti sitten positiivisen raskaustestin!!! Ihan uskomatonta! Ihana tunne, tottakai. Meillä oli jo kuukauden päähän sovittu aika lääkärille, ja nyt sitten plussa tuli. Ihanaa, ei tarvitsekaan mennä tutkimuksiin. Alle vuosihan ollaan vasta yritetty, yk 9 oli näköjään se meidän kuukausi :)
Paljon plussaonnea teille kaikille, kunpa nähtäisiin pian o-puolella! Olette olleet ihania, vaikka niin vähän aikaa kerkesin kirjottelemaankaan. Oikein hyvää jatkoa kaikille, ja pikaista plussaa jokaikiselle!!!!
Halauksin, Nelliina
Tarrasukkia matkaan mukaan ja nauti raskaudesta täysin siemauksin!
Itse alan vähitellen toipumaan valeplussasta ja nenä kohti uutta elämää. Varasin ajan yksityiselle naistentautien lääkärille, joka on vasta lokakuun lopussa. Mutta ens viikolla ois jo työterveyslääkärin vastaanotto. Mietin kyllä, että perunko sen... Mitä siellä oikein sanon... Ottaako ne mua tosissaan tämän vauva-asian ja endo-epäilyn kanssa... En oikein luota julkiseen terveydenhoitoon, joten saa nähdä menenkö sinne ollenkaan... Tai sitten keksin jonkun muun syyn mennä sinne kuin lapsettomuus ja endo =)
Kierto on suunnilleen puolivälin paikkeilla. Ovislimat bongasin jossain vaiheessa ja ollaan me pari kertaa pöllyytetty peittoja. Mutta nyt ei kyllä muuten jaksa yrittää, ei kiinnosta pätkääkään. Ajatukset ovat olleet tarkoituksella ihan muualla kuin vauva-asiassa. Muuten ei enää jaksa.
Kaunista syyskuuta kaikille!
Jiffi, yk9
onnittelut raskaudesta.
täällä täti tuli vihdoin ja nyt mennään kp6. ja kierto siis kesti nyt taas oisko ollu 44 päivää. olen menossa nyt ti käymään gynekologilla eli ehkä siellä sitten selviää jotakin.
voimia ja uskoa ja toivoa kaikille.
anniaino
.. taitaa tuo syksy tehdä tuloaan. Nyt vaan leidit hyvät kotona kynttilät luomaan tunnelmaa, siihen lisäksi teetä/kaakaota/viiniä/tai ihan mitä vain ja luomaan parempaa fiilistä, eikö vaan? *sanoo hän, joka on myös jotenkin niiiin turhautunut elämään tällä hetkellä*
Yöllä näin ihanan unen, istuteltiin meidän kahden pojan kanssa (esikko on poika) tulppaanien sipuleita kukkapenkkiin. :) Toinen kaveri oli sellainen kävelevä, kovasti touhusi punaisen lapionsa kanssa. :' ) Uskoa kyllä loi. Hassua kyllä, tähän asti oon nähnyt unta, että seuraava olisi tyttö, mutta poikakin otetaan kiljuen vastaan, kunhan sellainen vain tulisi.
NELLIINALLE onnea plussasta. Joku maaginen raja tuo vuosi näyttää olevan, vaikka pitkä aika se onkin. Nautihan masun kasvusta!
KAURIS, jatkan siis peukutuksia!! bd bd Harmillista, että fiilis on negasta, toivotaan, että se on väärässä!
Voi PÖRRÖ, isot pahoittelut! Toivottavasti mieli on jo parempi!
*nostaa käden ylös* täällä myös toinen kyttääjä. Mä meen ehkä jo pidemmälle: kaupoissa ollessa kun huomaan pallomahan, jolla on rattaat, niin on pakko katsoa, onko isompi vai pienempi, kuin oma poika. Ja jos on pienempi, niin aika vihaisia ajatuksia lähetän.. *läimii itseään poskille* Huoh, mutta minkäs teet.. :' (
Mulle on lisäksi tullut jumalainen lahja nähdä, ketkä ovat etuoikeutettuja mahaa kasvattamaan. On kuulkaa välillä pienestä kiinni, saisiko mahaansa kantaa.. tupakoitsijat eivät ainakaan, mutta välillä riittää väsynyt katsekin.. :/
Itse oon ottanut nyt tavaksi puhua esikon päiväkotiin menosta tammikuusta, se jotenkin antaa heti rauhan toisesta, kaikki tuntuu ajattelevan, ettei toista ole tulossa, kun esikko menee tarhaan. Hyvä niin.
JIFFI, ihana kuulla, että mieli alkaa jo olla parempi! Kestikö vuoto normaalin aikaa? Oliko " normaalin" oloista? Mietin vielä vain sitä plussaa, oliko väärä vai kenteis alun km.
Miten saat ajatukset muualle kuin vauvaan? Kerro, mäkin haluan sen taidon!!!
ANNIAINO, johan sait menkkoja odottaa. :( Kurjaa. Mutta tähän kiertoon parempaa onnea!
Kuinka moni muista on töissä? Itselläni ongelmana, mitä tehdä esimiehen kanssa, kertoako todellinen syy vai keksiä teko.. olen tällä hetkellä ajatellut, että kertoisin syyksi kilpirauhasarvojen seurannan, pitäähän se osittain paikkansa. Tiedän kyllä, että esimies ottaisi asian hyvin ja helposti saisin käytyä lääkärissä, mutta en toisaalta haluaisi töihin kertoa, en halua sinnekin olla tilivelvollinen, onko tärppi käynyt vai ei. Ja silti haluaisin kertoa, kun en pidä huijaamisesta.. vaikeaa.. hmm..
Naanuli
tuolla odotuspuolellahan jo ollaankin " nähty" .
Mä käyn teidän kuulumisia lukemassa täällä aina silloin tällöin ja toivon kovasti että yksi toisensa jälkeen pääsisi täältä odottajiin. Mun vointi on ollut mikä mainioin väsymystä lukuunottamatta mutta töitäkin oon tehny nyt tosi paljon ja flunssakin saapui riesaksi...
Täytyykin lähteä tästä päivän askareisiin kun tytön kuumeen takia oon minäkin tänään kotona. Ihan hyvä että saa levätä välillä.
Naanuli ja Pörrö, nuo kateelliset ja inhottavat ajatukset ovat niin tuttuja! Viimeksi tänään töissä teki mieli taas juosta karkuun. Olen töissä sosiaalialalla, niin siellä näkee jatkuvasti perheitä jotka eivät huolehdi lapsistaan. Ja toiset tapaukset pamahtelevat paksuksi koko ajan, vaikka ei olis niin tarvekaan... *huoh*
Mulla alkoi muutaman kuukauden tauon jälkeen työt, joten olen saanut sinne keskittää ajatuksiani. Iltaisin on niin väsynyt, että ei paljon vauva-asiat jaksa vaivata. Hyvä kun jaksaa esikoisen kanssa leikkiä ja touhuta... Mutta hyvä niin, ei ole liikaa energiaa miettiä koko ajan raskausjuttuja.
Naanuli, itsekin kallistuin vähän sille kannalle, että varhainen km se taisi olla. Menkatkin oli vähän oudot, välillä vuosi tosi paljon, mutta välillä ei vuotanut ollenkaan. Outoa. Eivätkä kivutkaan olleet sellaiset kuin normaalisti. No, jospa se tietää hyvää tulevia kiertoja varten eli plussaudun helpommin! Kiitos muuten kaikille niille, jotka lähettivät lohduttavan viestin palstalle taannoin! En jaksanut silloin niihin kommentoida.
Huomenna on työterveyslääkäri, en sitä perunutkaan. Aion puhua sille endo-epäilystä, että sitä alettaisiin kunnolla tutkimaan. Saa nähdä, että mitä tapahtuu...
Jiffi
Ajattelin tulla hujuilemaan, miten JIFFIn lääkärireissu meni? Osuiko asiaan hyvin suhtautuva lääkäri? Toivottavasti ja pääset asiassa eteenpäin!
Itselläni olisi se labrareissu edessä, mutta en tiedä, ehdinkö tänään missään välissä sinne hyvin. Huomenna aamusta paremmin aikaa ja sekin käy hyvin, labrassa on 3pvn varoaika, mutta kun olen tällainen kaikki_minkä_voit_tee_pois_heti_jaloista-tyyppi, niin turha vitkuttelu ottaa pumpun päälle.. ;)
No, ehkä kuitenkin siirrän sen huomisaamuun.
Mukavaa tuulispäivää!
Naanuli
moi
mä kävin tosiaan eilen siellä gynellä ekaa kertaa näissä lapsettomuus asioissa (n.1,5v toisen yritystä yhdellä km:llä ja kuukautiset miten sattuu)
se ultras ja sanoi että tää on PCO. oikeesti. mä en oikein tiedä et miten järkyttynyt tästä pitäisi nyt sitten olla...
ja antoi clomireseptin ja käski niitä kokeilla. mutta koska nyt on vissiin kp8 niin eihän ne nyt sitten tähän ehtinyt ja tiedä sitten koska taas seuraavat menkat mahtaa tulla.
sanoi toki tosta pcosta että kun kuukautiset kuitenkin tulee, niin se on hyvä merkki ja kun ei oo mitenkään ihmeemmin ylipainoa ja noin...
mutta että sanoi yhteyden tuohon sokeriaineenvaihdunnan häiriöön olevan selvä tällä pcolla.
nyt on kiirus, myöhemmin lisää.
+järkyttyneenä+
Tsemppiä anniaino, diagnoosi on aina järkyttävä kokemus. Haluaisin kuitenkin tietää, mikä se pco on? Siitä on paljon näillä palstoilla puhetta, mutta mulla ei ole hajuakaan mitä se tarkoittaa. Joten jos joku vois vähän vihjasta? Tietty näkeehän sen netistä, mutta en jaksa nyt surffata...
Joko Naanuli pääsit labraan?
Mulle sattui todella empaattinen ja ammattitaitoinen lääkäri, ihanaa! Laittoi minut heti jonoon gynelle ja siihen suosituksen, että pääsisin laparoskopiaan. Sanoi, että on kyllä aika varma endo-diagnoosi, mutta ei vaan yhtään tiedä miten paha. No, jospa se selviää! Tosi hyvä mieli, kun tuli mentyä sinne. Nyt tietysti kestää, ennen kuin saa ajan gynelle ja taas kestää, ennen kuin saa ajan laparoskopiaan, mutta pääasia että asia nyt etenee.
Jiffi
Tänään tuli sitten se kaksi viikkoa inssistä ja testi näytti odotetusti negaa..alkaisi vain nyt se vuoto niin päästään uuteen yritykseen. Nyt en oikein muuta ehdi kirjoittaan kun täytyy esikoinen huolehtia kouluun.
Tsemppiä kaikille!
Kauriille Pahoittelut - ihan mahdottoman epäreilua =(
tuo PCO näkyi ultrassa siinä, että niitä munasysteemejä =) oli ultrassa ihan liikaa. ja että ne on semmoisena nauhana eikä sieltä sitten kasva sitä yhtä joka irtoaisi eli ovulaatio tapahtuisi. mutta että tätä on monen eri asteista, koska minä kuitenkin ovuloin ainakin silloin tällöin (jos en ole nyt sitten kokonaan lopettanut - tämän päättelen siitä, että olen ollut kaksi kertaa raskaana). muita oireita pcossa on ainakin mieshormoonin kohoaminen mikä aiheuttaa liikakarvaisuutta ja ihon ja hiuksien (päänahan) rasvoittumista. usein on myös ylipainoa ja sitä on tosi vaikea saada pois ja sitten joku yhteys insuliinituotannon häiriöön. tässä nyt noin suomennettuna mitä oon tähän asti ymmärtänyt.
itselläni nuo oireet ovat lieviä, eikä esim aknea ole ollut. ja muutkin jutut niin lieviä, ettei niihin juurikaan kiinnitä huomiota.
... ulkomaanreissun jäljiltä ajatukset taas lapsenteossa. Olen tähän pinoon ehkä aiemminkin kirjotellut? Esikoinen nyt siis 9 kk, ja varattiin ihan vaan suunnitteluaika väestöliittoon keskiviikolle (eli eilen). Ihana IHANA lääkärimme siellä eteni niin vauhdilla, että huomenna alkaa nenäsumuttelu Suprecuria ja lokakuussa jo siirto! Voi rähmä, tässähän saattaa olla paksuna talven kuluessa! Esikoinen sai alkunsa IVF:llä ja eka laakista, joten odotukset tosi korkeella tällä hetkellä. Pitäis vähän rauhottua, voihan olla että tämä toinen ei lähde alkuun ollenkaan. Meillä selittämätön lapsettomuus, joten itellään voisi ehkä joskus lähteä, tai sitten ei...
Tsemppiä kaikille yrittäjille!
Itse nyt vain kulutan aikaa, miten ensi viikon loppuun tuntuukin olevan niin pitkästi aikaa.. päätin kuitenkin nyt(kin) tikutella Oota, ja niin vain, viiva on sellainen kuin aina ennen, joten en ole tosiaan kai yhtenäkään (tikutettuna kiertona, niitä ei ole kuin 4) kiertona ovistellut, vaikka mielestäni olen sen tunnistanut ja limat ja kivut on löytyneet. Ei siis merkanneetkaan sitä, mitä luulin. :( :( En tajunnut kysyä lääkäriltä, miten se on mahdollista, ehkä sitten seuraavalla käynnillä. Monta muutakin juttua on mielessä, pitäisi varmaan kirjata ylös, kun lääkäri aina lopuksi kysyy, että onko kysyttävää, mutta ei siinä vaiheessa ole.
Henkinen puoli on jotenkin tosi jumissa, voi tosin johtua vain flunssasta ja siitä tulevasta väsymyksestä, mutta ehkä se tästä..
Kauris, miten on? Miten kävi? Laskin, että näillä hetkille testiin voisi piirtyä ne kaksi kaunista viivaa? bd bd Tulehan kertomaan, miten kävi!
Miten kävi PÖRRÖN? Olisiko ne muutamat kerrat sittenkin riittäneet?
Peikkopojanäiti, pahoittelut menkoista. :( Toivottavasti mieli on parempi!
Löysin muuten jo olemassa olevan MSN-yhteisön sekundoille, ja liityin mukaan. Kovin vaikuttaa hiljaiselta, joten jäin vieläkin miettimään, että pitäisikö luoda uusi vai hypätäänkö tuonne? En osaa nyt luoda suoraa linkkiä tähän, mutta löytyy polulla http://groups.msn.com/home -> koti ja perhe -> perhe ja sitten sivua alaspäin -> Sekundat. Itselläni oli nuo tunnukset valmiina.. jos ei ole, niin ensin pitää kai ne hankkia ja vasta sitten voi pyrkiä yhteisöön..
Naanuli kpt jotain 15-20/29-31
CALZALin kuulumisia hiukan olen odottanut, kerrohan, kuinka voit!