Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekundääristen kesäkuulumisia!

11.06.2007 |

Heissan!

Kesäkuu jo menossa pitkällä ja loma lähestyy! Onko moni teistä jo kesälomista nauttimassa? Mitä muuta kuuluu? En huomannut " lähistöllä" meidän pinoa.

Tänne suuntaan ei kuulu mitään uutta, vaan sitä jo hyvin tuttua. Menkat olivat ja menivät, taas kerran... Onko teillä kovia pms-vaivoja? Mulla alkaa aina viikko oviksen jälkeen rinnat kipeytymään, päänsäryt, huonotuulisuus, naama alkaa kukkia jne. Eli ei voi koskaan erehtyä menkoista! Tällä kertaa v.....sta lisäsi se, että työkaverini synnytti toisen lapsensa.

Välillä ietin, pitäiskö vaan aloittaa jokin ehkäisyn käyttö. Olisi ehkä henkisesti helpompaa, kun ei tarvitsisi elätellä toivoa ja pettyä joka kuukausi. Gynelläkään en jaksa enää juosta, niihinkin olen jo riittävästi tuhlannut rahaa. Voi olla, että jonkilainen " lisääntymiskileto" tänään tuleekin, kun menen ihotautilääkärille. On alkanut ärsyttää tuo nuoruusvuosilta palannut akne. Saa nähdä, mitä tököttiä lääkäri siihen määrää.

Mutta nyt valmistautumaan lääkärille lähtöön!

Aurinkoista kesää kaikille sekundoille ja toivottvasti plussarikasta kesää myöskin!

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CALZALin kuulumisia täälläkin kärtytään, toivottavasti ehdit kertoa kuulumisia ennen huomista iltapäivää, silloin olenkin itse jo tulikokeessa.. NELLIINA ehtikin jo kysellä nuo mielen päällä olleet jutut. Meidän aika on varattuna tuonna Helsingin Felicitakseen.

TÄHTI77, Voi miten kurjia uutisia. :( *halaus* Olisi ollut niin kiva saada iloisia uutisia.. toivottavasti mieli on jo hitusen parempi.

Oma mieli heittää sellaista kuperkeikkaa, ettei ikinä ole tehnyt. Illalla itketti, muttei itkettänyt. Teki mieli huutaa, mutta ääntä ei tullut. Jollain tapaa alan ymmärtää ihmisiä, jotka tuskissaan viiltelevät itseään tai muuten satuttaa.. illalla tuli niin vahvasti sellainen olo, että tekisi mieli tehdä tästä henkisestä kivusta jo fyysistä, josko se sitten auttaisi.. unessa jo mietin, voiko kuivaan hiekkaan hukuttautua.. ;) Johtui ehkä esikon hiekkaleikeistä, joissa hiekka pöllysi kohtuudella..

Nyt on taas kuitenkin jo ihan jees olo, ei tehnyt mieli testata tuota em. asiaa kotimatkalla.. :)

Mutta nokka kohti uusia haasteita ja lääkäriä, siitä se sitten lähtee.

Naanuli

Vierailija
62/116 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin Tampereella. Eipä tällä ekalla kerralla juuri muuta tehty kuin kartoitettiin tää meidän tilanne ja mulle tehtiin ultraus. Koska kp:t on jo 27 niin se lääkäri sano et kohdun limakalvo on hyvin paksu, tarkoittaen sitä että joko on tulossa runsaat menkat tai sitten olen raskaana! Veikkaan kyllä vahvasti tuota ensimmäistä. Mitään dokumentteja ei siis tarvittu kun ei olla aikaisemmin missään tutkimuksissa käyty. Mieheltä ne otti jo nyt spermanäytteen, kun meille tulee tuonne Tampereelle matkaa kuitenkin 200km suunta, niin helppoa oli nyt samalla jättää se ja mä varaan ajan kunhan menkat on alkanut niin munasarjaputkien tähystykseen tai johonkin semmoiseen...

Eli eipä tässä yhtään viisaammaksi tultu mutta ihana tunne kun on päässy näiden tutkimusten alkuun edes!

Naanulille tsemppiä kovasti huomiselle!!

CalZal kp27/28-36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: Halitus!!! Toivotaan vielä, että se muuttuisi plussaksi!

CalZal: Toivottavasti käynti meni hyvin. Tulehan kertomaan kuulumisia!

Oma mieli on tällä hetkellä sekä surullinen, vihainen että katkera. Ystäväni sai pari viikkoa sitten vauvan ja nyt kovasti minulle soittelee. Mikään ei ole hyvin, vauva kitisee, on rinnassa jatkuvasti jne.jne. Sitähän se vauva-arki on ja sitä minä odotan innolla!! Ystäväni tietää kyllä, että meillä on hoidot menossa ja tietää suruni asian puolesta, mutta näköjään se kaikki on häneltä unohtunut tai sitten hän ei vaan ole lainkaan hienotunteinen. Muistan, kun itse vastaavassa tilanteessa varoin kovasti höpisemästä liikaa vauvajuttuja hänelle, kun he olivat hoidoissa. Tuntuu niin ikävältä seurata vierestä, miten hänellä ei ole nyt mikään hyvin (hän on muutoinkin sellainen ihminen, jolla on kaikki aina huonosti), vaikka hänellä on siellä nyt se kauan kaivattu nyytti, ihana sellainen, kainalossa!

Hoitoaikataulujen suhteen olen aika tympäänynyt. Nyt on kp19 ja ensi kierron alussa pitäisi ottaa ne verikokeet. Mutta, mutta, kun ei se kierto ala ilman Primoluteja...Lääkärihän ei sitä uskonut, vaan minun pitäisi odottaa ensin viikko, että menkat on myöhässä (ja ne on aina myöhässä, kuukausia) ja aloittaa sitten 10 päivän kuuri. Vaikka normaalistihan noita olen syönyt kp 19-26.....Eli näillä ohjeilla tää homma vaan venyy ja venyy. Ajattelin, että tän kierron teen noilla ohjeilla, mutta ensi kierrossa aloitan noi Primolutit aikaisemmin, ettei tässä olla pian joulussa! Harmittaa senkin vuoksi, että noihin Puregoneihin ehti mennä jo melkein 500e eli maksukatto olisi pian täynnä!

Peikkopojanäiti kp 19/28

Vierailija
64/116 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava oli kuulla CALZALin kuulumiset, varmasti mieltä huojentaa, kun asiat etenee. Oon miettinyt, et miten tuo ultra tehdään? Vatsan päältä vai alakautta? Silloin, kun meillä on lääkäri, mulla saattaa olla vielä kuukautiset.

Ja sitten tuosta spermakokeestakin, onko väliä, milloin on viimeksi harrastanut seksiä?

Jotenkin haluisin, et ensimmäisellä kerralla jo tehtäis mahdollisimman paljon kokeita...Tahtoo edetä vauhdilla :)

Ja toivon todella CALZAL, että olisitkin raskaana! Milloin sulla pitäisi menkkojen alkaa?

NAANULIlle tsemppiä huomiseen! Tulehan sitten sinäkin kertomaan heti, miten meni ja mitä tehtiin :)

PEIKKOPOJANÄITI, varmasti vihastuttaa ja surettaa kuunnella ystävän valitusta vauvan kitinästä yms...Mua ärsyttää, kun raskaana olevat valittaa kun massu painaa, on liian kuuma jne jne...Nyt sitä ajattelee, etten varmasti valita mistään, jos vielä raskaaksi tulen, mutta jooh, saas nähdä ;)

Nelliina

Vierailija
65/116 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä nyt koko ajan asun. :D

CalZal, kiva että reissu meni hyvin, on kyllä hurjan pitkä matka klinikalle. Oiskin kyllä aika jänskää, jos limiksen paksuus merkkaiskin sitä positiivisempaa.. :) :) bd bd

Peikkopojanäiti, inhottava tilanne. :( Voisitko sanoa ystävällesi, että jotain siihen tyyliin, että tuota ihanuuttahan me tässä hoitojen kera yritetään aikaan saada..? Itse olen päättänyt alkaa käyttämään tuota.

Itse tavallaan pelkään ensi kevättä. Eräs ystäväni saa silloin vauvansa, jos kaikki hyvin menee. Hän on varmasti osittain samaa maata kuin sinun kaverisi, kokee tunteet aina KOVIN SUURINA, niin hyvät kuin huonot. Ja jotenkin pelkään, että olen sitten se kuuleva korva ja olkapää, etenkin niissä huonoissa fiiliksissä..

Tällä hetkellä jo alan ahdistua pelkästä ajatuksesta, että häntä pitää nähdä. En vain jaksa hänen tapaansa kääntää puukkoa haavassa. Usein hokee, ettei halua puhua raskaudestaan, kun tietää meidän tilanteesta, mutta kuitenkin lähes jokainen lause siihen kallistuu. Toki sen ymmärrän, mutta haluaisin vain, että ajattelisi vähän enemmän sanavalintojaan ja kohtia, joista tekee aasinsillan.

Nelliina, minulla on itse asiassa jo tuhru päällä, mikä yököttävin ajankohta mennä lääkärille.. :(

Ultrat tehdään minun tietääkseni aina alakautta, mahan päältä ei varmasti näe riittävästi. Mutta luin tuolta hoitopäiväkirjoista, että usein ultria tehdään tutkimusten edetessä kp 3kin, joten eiköhän lääkärit ole vuotoihin tottuneet. Ja suojataanhan se anturi, vai mikä ikinä onkaan, kortsulla, se jotenkin minua lohduttaa.

Ajattelin kyllä ilmoittaa lääkärille ennen tutkimuksia, missä mennään.. yök, yök, yök..

Asiassa lisäksi ärsyttää se, etten tiiä, pystyykö lääkäri enää katsomaan limiksen paksuutta..? Menkkojen niukkuus kun minusta kertonee siitä, että limis on liian ohut. Lisäksi tuhnuttelu alkoi jo eilen (kp26!!!), joka oli ovisplussasta 13, eli oviksesta kai 12 päivää..

Tietääkö muuten joku, miten nuo päivät oviksesta siis lasketaan? Onko se testin plussa päivä se 1 vai vasta siitä se seuraava päivä? Kun ovishan tapahtuu siitä sen 12-48h..

Niin ja ennen spermanäytteen ottoa pitää olla 3-5päivää ilman syöksyä, näin muistelen lukeneeni. Meillä mies haluaa hoitaa asian mielummin kotona, joten ei tänään sitä vielä anna, vaikkakin tuo väli kyllä nyt täyttyisi..

Yritän illalla tulla kertomaan uutisia, jos vain ehdin.

Ihanaa päivää, harmaudesta huolimatta!!

Naanuli

Vierailija
66/116 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin ajan, ois mullakin pitänyt menkat olla eilen mutta tossa pari kuukautta sitten kierto vähän venähti, joten ei (onneksi) nyt ollut. Ja ei se kuulema ois ultrausta haitannut.

Sperman testauksessa ois pitäny olla 2-5 päivää ilman syöksyjä, mutta kun ei me tiedetty että ne ottaa sen jo nyt, oli meillä harrastettu seksiä edellisenä päivänä. Sekään ei haitannut, piti vaan papereihin kirjoittaa se 1vrk.

Mulla tädin pitäis saapua nyt viikonloppuna, kun yleensä kierto on se 30pv. Tosi " raskautunut" on olo, jouduin viime yönä käymään vessassakin ja sitä ei oikeesti tapahdu normaalisti koskaan. Mutta me lähdetään huomenna mökille, enkä meinaa testata kuin vasta ens viikolla jos on siis enää tarvis.

CalZal kp28/n.30

Vierailija
67/116 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi CALZAL, kunpa olisit raskaana!!!! Peukkuja todella! Pidät meitä mokoma jännityksessä monta päivää, kääk! Tule pliis heti mökkireissun jälkeen kertomaan ilouutiset, tulethan?! :)

NAANULIn lääkärikuulumisia odottelen jännittyneenä, kunpa kerkiäisit tänään vielä tulla niistä kertomaan.

Jännäävä Nelliina

Vierailija
68/116 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ultratiedoista. Epämukavaahan se olisi, jos menkat just silloin, mutta pääasia että se voitais tehdä kumminkin.

Vierailija
69/116 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellaan!

Vierailija
70/116 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille lohduttavista sanoista!

Ystäväni usein sanoo että: kyllä se vielä tapahtuu ja ensi kuussa taas pääsette yrittämään ym... Hyvää hän tietenkin tarkoittaa, mutta kun se haluttu viiva ei siihen tikkuun piirry, tuntuu kuin ensi kuuta ei olisi sillä hetkellä olemassakaan. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Mutta ei tässä auta kun menkkoja ootella ja clomit sit taas aloittaa. Inhottaa kun töistä joutuu ravaamaan lääkärille ultraan ja muuta. Tuntuu et pitää keksiä aina joku " tekosyy" , eli valehdella.

Onneksi täällä saa jännittää sitten muiden puolesta. Calzal, täällä kans peukutetaan sun plussan puolesta! (Ja tietty muiden kans, mut eikös hällä ollu ainakin totuuden paikka aika liki?)

Sairasloma jatkuu vielä vähän aikaa ja kunto ollu sen verran hyvä jo, että olen vähän kaupoissa käyny pyörimässä. Pitäähän sitä vähän kuntoa nostattaa, et töissä jaksaa. Ja liikkuminen käy helpommin jos kukkaro ei paina, eiks nii? ;) Ei vaiskaan, tytön kengät olivat taas liian pienet ja ostettiin nyt kerralla parit. Kamala miten vähän aikaa nekin on sopivat...

Mutta, hyvää viikon jatkoa kaikille!

Tähti

Vierailija
71/116 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin kans teijän mukaan keskustelee?

Eli yk 9 on nyt menossa. Meillä on 01/06 syntynyt poika ja marraskuussa lupa toiselle annettu. Kierrot vaihtelee 28-33 ja nyt on kp 4. Pillereitä söin ennen esikkoa ja heti lopetuksesta tulin raskaaksi, se meni kuitenkin kesken ja sitten taas tärppäs heti. Eli tää on kyllä hermoja raastavaa tää plussan odotus.

Vierailija
72/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain ollut niin haipakkaa, ettei koneelle asti ole ehtinyt. Eilen jouduin töissä toiseen pisteeseen ja se kuluttaa yllättävän paljon enemmän, kuin vanhoissa nurkissa pyöriminen, joten illalla olin ihan kuitti.

Lisäksi kotona oli hiukan katkuinen fiilis, tänään olin ekoissa verikokeissa ja samalla miehen pikkukaverit vietiin labraan, joten oli hiukan kärttyinen illan. Multa otettiin paastoarvot, joten labrassa piti olla heti kasilta ja jotta ehdin töihin, niin pojat joutui lähtemään kuskiksi. Eli koitos oli miehellä hei aamusta, joten ymmärrän hermoilunsa hyvin, eihän se kukkokaan käskien tuppaa laulamaan, eikä tuota hommaa varmasti ole kiva tehdä kellon kanssa..

Mutta nyt tuleekin tekstiä koko hiljaisolon edestä.. :D

Eli jatkan siis vielä omalla navalla. Menkat alkoi tosiaan ke, eli lääkäriaamuna, mikä tuuri!!! Kpksi tuli vain 27, mitä ei ole ikinä ollut. Lääkärissä siis lähinnä vain jutusteliin, kyseli taustat, jne. Tutkimuksia ei noista menkoista johtuen tehnyt, meen sitten ens pe ultraan (foliikkelin koko + katsoo sitten ne perusjutut, jotka olis tehnyt ke) ja samalla tekee perustutkimuksen.

Lääkäri oli mukava, sellainen sopivan ymmärtäväinen, inhoan yli empaattisia lääkäreitä. Sanoi painosta, että kun sitä on edelleen se n.5kg enemmän kuin esikoisen tärpistä, että sen saavuttaminen voi olla se taso, mikä on mun " terveellinen paino" , (ts. jokaisella ihmisellä on tervepaino, joka voi olla selkeästi eri kuin bmi, mutta siinä painossa sen ihmisen keho toimii parhaiten).

Kehoitti välttämään valkoista viljaa (leivät, pastat) ja valkoista sokeria. Ne kun vaikuttaa insuliiniin, joka taas vuorostaan vaikuttaa hormooneihin. Jos oikein ymmärsin, alan joka tapauksessa syömään sokeritautilääkettä (joku M:llä alkava), siinä kanssa pelataan tuon insuliinin kanssa.

Tänään otettiin siis 4putkea verta, joista tehdään kai 15 eri arvoa..? Jos nyt oikein laskin. Kilpirauhasarvot, se paasto, HIV, hepatiitit, sokerit, prolaktiini, ja joku muu hormooni.. ainakin nuo.

Homma etenee siis aika vauhdilla, kun tuo ens pe jälkeen tikuttelen kotona oviksen ja jos ja kun plussa tulee, niin siitä viikko niin viimeset verikokeet. Niiden tulokseen menee n. 2viikkoa, jonka jälkeen on se " kokoava tapaaminen" , jossa selviää, onko jossain vika.

Lääkärin mukaan kuulutaan " parhaimpaan onnistumisluokkaan" mun iän takia, ja muutenkin uskoi, että kyseessä on vain jotain pientä, mitä viilaamalla plussa tulisi. Toki mainitsi senkin, että esikko voi olla " miljoonien sattumien summa" , eli että ongelmat on olleet jo ennen esikkoa, mutta silloin on vain ollut onni myötä. Tai sitten voi myös olla, että jostain syystä hedelmällisyys on " romahtanut" , se kai on todennäköisempää, että se olisi tippunut miehen osalta, kuin minun. Että näillä mennään.

Mieli on ollut tosi hyvä lääkärin jälkeen, toki kaikkea tuota muistettavaa on nyt aika paljon, että pää on välillä ihan sekaisin. Ressiä tulee myös esikon pitää hoitoon saamisesta, mutta onneksi on nyt kummitädille sopinut hyvin. Ollaankin hänelle kerrottu ihan suoraan, minne mennään. Nyt vain odotellaan ajan kulumista...

Ja se on vielä hyvä juttu, että mun menkat on palanneet normaaliin, ihanaa! :) :) Vuoto on normia ja kivut helpottaneet. Ihanaa.

Mutta CalZal, mitäs sulle? Plussaa? Sitä ikävempää? Kerro, kerro!! Osasko se lääkäri sanoa mitään, milloin menkkojen pitäisi alkaa? En kyllä ees tiiä, voiko sitä tietää tuosta limiksen paksuudesta..

tähti77: Nuo hyvää tarkoittavat mitään sanomattomuudet on niin pahoja. Eikä tuo ystäväsi lause ole edes kovin lohduttava.. mitä onnea siinä on, että pääsee taas yrittämään.. eiköhän sitä ole jo saanut tehdä ihan tarpeeksi.. :( Jaksuja!

Siksi en itse halua oikeassa elämässä tarkkaan kertoa, missä mennään, en vain jaksa kuulla enää kertaakaan, että " no tää on varmasti jo se teidän kierto" , tai että " toivotaan, että tästä kierrosta jo tärppää" ..

Joko sun kirves on uponnut sinne kaivoon, alkoiko uusi kierto?

muba, tervetuloa joukkoon pulisevaan. :) Kyllä, odotuksen odotus on todellakin raastavaa. Meidän tausta on siis lähes sama, esikko tarrasi nopsaan (neljäs kierto) ja nyt tässä on reilu vuosi hohhailtu.

Aamun paaston takia edelleen pää ihan tajuttoman kipeä, onneksi töissä voi ottaa nyt vähän rennommin (ts. kirjoittaa tänne teille.. :D)

Naanuli 3/??!!

Vierailija
73/116 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa MUBA joukkoomme!

No vihdoinkin oli NAANULI tullut kertomaan kuulumisia! Jes, hienoa, että asiat etenee vauhdilla! En malta odottaa omaa lääkäriaikaa lokakuussa, vaikka mielummin mä sen plussan haluaisin ennen sitä.

Nuo on tosi ärsyttäviä nuo kommentit :" Kyllä se pian tärppää" jne....Aaaargh! Vaikka hyväähän kaikki tarkoittaa, ja mitäpä muutakaan he osaisivat sanoa...

Mulla taas ovistikuissa haaleat viivat. Viime kierrossa oli tosi selvä plussa, molemmat viivat yhtä tummat, mutta ei näköjään tässä kierrossa, ellei huomenna sit tule. Tänään vaan mennään sänkyyn nukkumaan, huomenna taas muutakin :)

Mutta en enää tämän kierron jälkeen ovista tikuttele, johan sitä on jo monta kiertoa tikuteltu ilman tulosta.

Nyt ei jaksa muuta. Voi olispa se lääkäriaika jo pian! Tahtoisi kans saada asiat etenemään! Tosi kiva kuulla teidän muiden lääkärimenoista, lohduttavaa, kun on moni ihan samassa vaiheessa. Haleja kaikille!

Vierailija
74/116 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sitten työterveyslääkäri eilen ja oli onneksi symppis lääkäri. Sain haluamani lähetteet. Eli maanantaina nyt sitten menen ottamaan kilpirauhasarvot, progesteronin sekä myös perusverenkuvan, kolesterolin ja sokerit. Katsotaan mitä noista selviää, se gyneaika on siis vajaan kolmen viikon päästä. Ehtivät tulokset valmistua sopivasti siihen mennessä.

Naanuli:kiitos kun kerroit tuosta lääkäristä. Mielenkiintoista. Minä nimittäin aloitin kesällä vähähiilihydraattisen ruokavalion. Jospa siitäkin nyt sitten olisi apua tässä raskautumisyrityksessä. Eli olen jättänyt nimenomaan pois sokerin, jauhot, perunan, pastan ja riisin, sekä tietty leivän (joskus ruisleipää syön).

Olen saanut nyt 7kiloa jo pois tuolla ruokavaliolla, vielä vajaa 4kiloa siihen lukemaan, jossa olin kun tärppäsi ja aloitin odottaa esikoista. Mielenkiintoista tuo lääkärin sanoma " tervepaino" . Kuulostaa ihan järkevältä.

Unohdin tuolta työterveyslääkäriltä pyytää sen prolaktiinin. Pitää muistaa gyneltä sitten pyytää lähetettä siihen. Lääkäri antoi myös terolut-reseptin, mutta en sitä nyt ehdi tähän kiertoon aloittaa ja toisaalta se gyne on niin pian, että taidan odottaa mitä hän sanoo. Ja selviäähän tuosta progesteronitestistäkin, että onko minulla keltarauhasvajaus. (sitä itse eniten epäilen, koska minulla on sitä tiputtelua ennen kuukautisia)

tähti77: tsemppiä ja haleja sulle!

Calzal: mitä kuuluu?

Mitäs muille kuuluu? Meitä on muuten niin monta, että saiskohan meistä tehtyä jotain esittelypinoa, että tietäs ketä on mukana? Vähän samaan tapaan kuin noilla ensikoilla? En ainakaan sellaista löytänyt.

Koralli73 kp 19 yk14

Vierailija
75/116 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei

monien teidän tilanne kuulostaa niin samalta kun omani, että haluaisin liittyä seuraan!

tai no, ehkä meillä yritystä on vähän vähemmin - 06/06 jätettiin ehkäisy pois ja 10/06 olin raskaana ja sitten 12/06 km. sen jälkeen kaksi kiertoa taukoa kun oli pää niin hajalla. ja nyt sitten taas tätä yritystä on riittänyt sieltä maaliskuusta ja lisäksi kuukautiset on menneet ihan sekaisin...

nytkin 2negaa testattu viikonvälillä kun kiertopäivät on 38...

pitäis varmaan mennä lääkäriin.

niin joo, tyttö on 08/05

blääh - tuntuu kyllä että KAIKKI oottaa vauvaa.

minulla ollut sokerien kanssa ongelmia, jote kiinnostuin näistä sokerijutuista myös. Tuossa keskenmeno raskaudessa jouduin alottamaan saman tien insuliinin.

mutta myöhemmin lisää -

anniaino

Vierailija
76/116 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sorry etten oo ollu täällä infoamassa tilannetta mutta oltiin mökillä muutama yö. Yhtään viisaampi en kyllä ole, kun ei täti ole saapunut mutten ole vielä testiäkään tehnyt. Huomen aamulla ois tarkoitus testata, onhan se jo kp33. Kovasti on edelleen raskautunut olo eli öisin saa käydä vessassa, mahassa nipistelee muttei oo semmosta menkkamaista jomotusta. Mutta en nyt hehkuta yhtään ennenkuin nään sen omin silmin...

Naanulillahan oli hyvin tutkimukset lähteneet käyntiin, hienoa. Nyt vaan toivon ihan ylikaiken että teille tärppi tulis!

Niin kuin kaikille muillekin ja kiitos hirmuisesti tsemppauksesta, en oo pinoutunut tässä kuussa mihinkään haave-pinoon kun tuntuu että aina kaikki muut plussaa paitsi itse...

Tervetuloa myös uusille, toivottavasti ei tarvitse kovin kauaa sitä plussaa odottaa.

Mutta mä palailen varmaan huomen iltana kertomaan mitä testi näytti...

CalZal kp32/28-36

Vierailija
77/116 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naanulin lääkärissä käynti vaikutti tosi antoisalta. Paljon otettiin verta ja testiä ja tietoa tuli,ihan lukemallakin meinasin hengästyä. Toivon todella, että vika löytyy ja apua saatte nopeasti! Mielenkiintoista oli tuo paino juttu. Kävin heti vaakalla ja melkein seitsemän kiloa olisi enempi nyt painoa, kuin esikoisesta. Äkkiä muuttamaan ruokailutottumuksia. Karkista olisi jo monen syyn takia hyvä päästä eroon. Miten sen vain saisin toteutettua?

Itsellä on kierto jo hyvässä vauhdissa. Clomeja vielä kolme päivää ja sitten kohta ultraan. Vitsit miten nopeaan menee nämä ensimmäiset kaksi viikkoa ja seuraavat kestää ja kestää... Onnellinen olen siitä, että kesälomat ovat ohitse, eikä hoitoon tarvitse enää odotella!!

CalZal: Mua jännittää teidän puolesta todella. Muista sitten tulla kertomaan kuulumisia!

Nyt hyvää yötä! Tähti kp4

Vierailija
78/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa viikonloppu, mieli oli kuin vuoristoradassa.. mikähän hormoonihäiriö on päällä.. itku tihrusti monta kertaa, mieskin oli välillä jo ihan helisemässä, josta sitten olikin hyvä vetää hernettä nenään ja itkeä kaksi kertaa enemmän.. onneksi mun kulta on superymmärtväinen ja jaksaa urheasti mua. Kauhulla vain mietin, että entä jos joudun johonkin hormoonihoitoihin, niin eihän meiän arjesta tule sitten yhtään mitään. :/ Mun työ on asiakaspainotteista, joten täälläkin saa sitten tsempata tosissaan, niin miten pärjään enää kotona.. No, ei pitäisi liikaa murehtia tulevaa, odotellaan tuloksia.

NELLIINA, toivotaan, että plussa pamahtaa ennen lääkäriä, vaikka sittenhän on kuitenkin askel eteenpäin tulossa, vaikka menkat tuliskin. Olittekos menossa julkiselle vai yksityiselle? Saanko udella tarkemmin minne?

KORALLI, hienoa, että sait asiat tuota kautta eteenpäin! Itsekin mietin ajan varaamisen jälkeen, että olisinhan minäkin saanut asiat eteenpäin ilmaiseksi työterveyden kautta, sama putiikki kun tarjoaa sitten myös lapsettomuushoitoja, niin tiedotkin varmaan olisi siirtyneet hyvin.. mutta toisaalta, ei yhtään harmita, päästiinpähän saman tien kunnolla kärryn kyytiin.

Mä oon nyt karsinut lähinnä vehnäjauhot pois, ruisleipää kyllä edelleen syön ja paljon, 4-5palaa päivässä. Onhan tuossakin sitä vehnää seassa, mutta haluan ottaa tähänkin kannan " kohtuus kaikessa" , mulla on tapana ottaa niin kamalasti pulttia asioista, jos liiaksi heittäydyn, ettei ainakaan helpota sekään tärppiä.

Ensimmäistä kertaa muuten koin lääkärin puheilla ollessani, ettei mua katsottu alas päin painon takia. Sanoi kyllä asiasta, ja minä kyllä tiedosta asian, jotenkin koin tosi arvostavana sen käynnin.

ESITTELYPINO voisi olla ihan kiva, KORALLILLA taitaa olla taitoakin. Joku jokin aika sitten kyseli suljetunyhteisön perustamisesta (olikohan MUUMIMAMMA..), mikä sekään ei minusta ole hassumpi ajatus, kyllähän tässä aika henk.koht.juttuja kerrotaan. Mutta onko täällä kirjoittelu jotenkin helpompaa/ rennompaa..?

ANNIAINO: Tervetuloa mukaan, ei kai tässä mitään kisaa otetakkaan, kuka on tarpeeksi kauan yrittänyt ollakseen sekundakamaa..? Itse kävin monesti tosin kurkkimassa tätä pinoa, ennen kuin uskalsin kirjoittaa, mietin, että olenko tosiaan tarpeeksi sekundaa..

Onko sulla muutenkin ongelmia sokereiden kanssa, vai tuleeko ne vasta raskauden myötä?

CALZAL, ai niin, kyllähän sä kirjoitit, että oot siellä mökillä, jos ois vaan muistanut.. mitähän se testi näytti?? Ihan kyllä jännittää. Tulehan pian kertomaan!

TÄHTI, täälläkin iski ahdistus kaikesta hommasta viikonloppuna, tuli jo fiilis, että perun koko homman, lääkärit ja muut. Onneksi mies takoi järkeä ja toimi jarruna. Vaikka normaalisti olenkin nopean toiminnan ihminen, nyt se jotenkin meinasi panna ahdistamaan..

Ja tuo on niin totta, että aika jälkeen oviksen on niiiin tuskallisen pitkää.. normaalisti pystyn unohtamaan kpt ennen ovista ihan täysin, tässä kierrossa noi lääkärijutut pitää hyvin selvillä missä mennään. Mutta oviksen jälkeen tietää ainakin, kuinka monta päivää on mahdollisiin menkkoihin, jos ei varsinaista päivää.

Toivottavasti kaikki menee tässä kierrossa nappiin ja saadaan sieltä(kin) plussa tähän pinoon!

( . ) Menkat loppu suoralla, tosi kivuton versio tällä kertaa, tulivat kai niin ajallaan. Vallan hyvin tällainen kipumäärä minulle kelpaakin. Mutta ei siis muuta auringonalla, perjantaina sitten ultraan, jännittää ja tuntuu (nyt taas vuorostaan) tosi hyvältä. :)

Naanuli

Vierailija
79/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään (kp11) oli sitten se ultra ja siellä löytyi kaksi 10mm kokoista munista, torstaina tehdään sitten inssi.

Kovin suuria odotuksia ei kyllä ole tästä kierrosta, kun toisaalta ne munikset olisivat saaneet olla himpun verran isompia kuin tuo 10mm...No, katsotaan miten käy, tämähän onkin meidän ensimmäinen yritys sitten sen keskenmenon jälkeen.

Se keskenmenohan ilmeisesti johtui jostain tukoksista istukassa/napanuorassa . Lääkäri kertoikin että seuraavassa raskaudessa joudun aloittamaan glexan-nimisen lääkkeen heti kun testi näyttää positiivista ja siitä sitten piikitän päivittäin koko raskauden ajan niin ei pääsisi niitä tukoksia tulemaan. Toisaalta hirvittää ajatella että joutuu joka ikinen päivä piikittää...minä kun olen niin piikkikammoinen =) mies meillä on se joka mulle nytkin aamuisin on pistänyt menopurin kun en itse pysty...no jospa sitä itsekkin tottuis siihen pistämiseen =)ja mitäpä sitä ei tekisi että saisi oman pikkuisen! =)

CalZal: Täälläkin jännitetään kuulumisiasi!!

Naanuli: Kivasti on lähtenyt teidän tutkimukset käyntiin. Olikos sen lääkkeen nimi Metforem?

Tervetuloa kaikki uudet! Esittelypino olisi ihan kiva idea.

T.Kauris (kp11)

Vierailija
80/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää niin CALZALin puolesta, voi kun olis plussaa! Tulethan pian kertomaan!

NAANULI, me mennään yksityiselle, Helsingin Väestöliittoon. Hiukan harmittaa, kun ensiaikoja oli vain lokakuulle tarjolla, aiemmat kaikki jo varattuja :( No kerkiihän tässä nyt yrittää vielä 2 kierron ajan. Olen vaan niin malttamaton, et haluisin jo et asiat etenis vauhdilla, jos ei kerta plussaa tule. Ja muutama viikko lääkärin jälkeen olen menossa 2 viikoksi matkoille, et se tietysti hidastaa tutkimuksia. Ellei sitten saada just siinä kierrossa kaikkea tehtyä, kun kierto on niin alussa silloin lokakuun alkupuolella. Jännittää tosia paljon jo. Mitenkäs teidän juttu eteneekään? Sori, kun en jaksa selata aiempiin teksteihin...Koska saatte tietää tuloksia?

Mulla kans LAIHIS päällä, tosin en ole karttanut mitään ruoka-ainetta. Ihan aluksi olin sokerittomalla linjalla, nyt olen silloin tällöin herkutellut. Leivän syönti vaihtelee, joinain päivinä en syö ollenkaan, ja joskus sit muutaman viipaleen ruisleipää tai jotain moniviljaviipaleita. Juhannuksena painoin eniten koko kesän aikana, joten siitä lasken alkaneeks tän laihiksen. 5 kiloa on lähtenyt (hiljaa hyvää tulee) ja vielä olisi 1kg raskauskiloja jäljellä. Mutta siihen tämä laihis ei lopu, kyllä mä usean kilon vielä sen jälkeenkin haluan laihtua! Ellei sitten niin onnellisesti käy, että raskaudun pian :)

KAURIS, toivotan teille paljon onnea inssiin, peukut on pystyssä täällä!!!

ESITTELYPINO olisi tosi kiva, samoin tykkäisin kirjoitella suljetussa yhteisössä.

Mukavaa viikonalkua kaikille, käykäähän pinolla usein!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän