Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekundääristen kesäkuulumisia!

11.06.2007 |

Heissan!

Kesäkuu jo menossa pitkällä ja loma lähestyy! Onko moni teistä jo kesälomista nauttimassa? Mitä muuta kuuluu? En huomannut " lähistöllä" meidän pinoa.

Tänne suuntaan ei kuulu mitään uutta, vaan sitä jo hyvin tuttua. Menkat olivat ja menivät, taas kerran... Onko teillä kovia pms-vaivoja? Mulla alkaa aina viikko oviksen jälkeen rinnat kipeytymään, päänsäryt, huonotuulisuus, naama alkaa kukkia jne. Eli ei voi koskaan erehtyä menkoista! Tällä kertaa v.....sta lisäsi se, että työkaverini synnytti toisen lapsensa.

Välillä ietin, pitäiskö vaan aloittaa jokin ehkäisyn käyttö. Olisi ehkä henkisesti helpompaa, kun ei tarvitsisi elätellä toivoa ja pettyä joka kuukausi. Gynelläkään en jaksa enää juosta, niihinkin olen jo riittävästi tuhlannut rahaa. Voi olla, että jonkilainen " lisääntymiskileto" tänään tuleekin, kun menen ihotautilääkärille. On alkanut ärsyttää tuo nuoruusvuosilta palannut akne. Saa nähdä, mitä tököttiä lääkäri siihen määrää.

Mutta nyt valmistautumaan lääkärille lähtöön!

Aurinkoista kesää kaikille sekundoille ja toivottvasti plussarikasta kesää myöskin!

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos muutaman sanasen rustaisin.

Kp 11 menossa, eli ovis on lähettyvillä (jos sitä ylipäänsä tapahtuu :/ ).

Viime kierrossa oli kyllä niin paljon ovisoireita, ja sen jälkeisiä oireita, että olin jo varma, että plussa tulee...mutta ei, ei tullut :(

Mä käytän tässä kierrossa Lugesteroneja (keltarauhashormooni), kp 18 ->, ja jollei tää kierros tuo tulosta, otamme yhteyttä lapsettomuusklinikalle, ja mietitään siellä mitä jatkossa.

Me ollaan käyty yksityisellä sektorilla, itse asiassa Diacorilla.

Jos täällä pk-seudulta tai lähialueilta on ihmisiä, niin voin lämpimästi suositella :)

Aivan ihanan empaattisen osaava gyne, useampaan otteeseen (jo kahtaa edellistä yritellessämme) ollaan hänen vastaanotollaan käyty, ja AINA saatu älyttömän hyvää palvelua.

Saakohan täällä lääkäreitten nimiä mainitakaan...hmm...no, paljastan, että tohtorin nimikirjaimet ovat K.R., sen enempää en taida juljeta kirjoittaa tänne ;)

Meillä ukon simppoja on kahdesti (kevättalvella viimeksi, sekä 2001) tutkittu tuolla, ja ok:ksi todetut.

Itsellänikin pitäisi kaikki olla ok, mutta...ei vaan tärppiä tuu :(

Pian tulee 2 vuotta yritystä täyteen :(

Niin usein uppoudun haaveisiini, ja mietin, että JOS tärppi olis tullut piankin yrityksen aloitellessamme, meillä olisi jo kävelevä taapero...mutta...eipä ole ei.

Oli puhetta tuon gynen kanssa, että nyt syksyllä kokeillaan inseminaatiota, ellei tärppiä sitä ennen kuulu.

Yhden Clomifen-kuurin käytin, ja munikset kehittyivät kiitettävästi, mutta...ei tulosta siltikään.

Joo, minä ehdotin suljettua yhteisöä, ja ehdotan sitä yhä edelleenkin ;)

Avoin asioistani olen, mutta..nämä asiat ovat sen verran henk.koht. juttuja, etten ihan kaikesta viitsi tänne kirjoittaa.

Ja ainakin itse kaipaisin enemmän ns. vertaistukea, ja uskoisinkin, että suljetussa yhteisössä tuo toimisi " paremmin" :)

Ja eihän siellä tarvitse nimillä/kuvilla kirjoitella, joten suoja säilyy kyllä, ken siitä ehdottomasti kiinni haluaa pitää.

Mulla on myös häikkää sokeriarvojen kanssa :(

Molemmissa viime raskauksissa (pojat syntyneet 2002 ja 2004) ollut dieettihoitoinen diabetes, joka nyt sitten kummittelee ilman raskauttakin.

Insuliinihoitoa lääkäri harkitsi, muttei kuitenkaan sitä lopulta määrännyt.

Dieettihoitoa ja sokerien (ja valkoisen viljan ja rasvan) välttämistä vaan suositteli.

Dieettiä voisin muutoinkin pitää, painoa sen verran paljon ylimääräistä, tosin ollut ennen kahtaa edellistäkin raskautta, ja alkoivat ilman " kommervenkkejä" kuitenkin.

Aion kyllä tuon lapsettomuuspolin gynen kanssa jutella tuosta sokeriarvojen vaikutuksesta hormoonitoimintaanikin, epäilen, ettei sisätautilääkärillä oo ihan samanmoista tietämystä asiasta.

CalZalin tilannetta minäkin jännään, ja peukutan plussan puolesta! :)

Esittelypino olisi kyllä jees, kuka semmoisen osaisi tehdä?

Meitä/teitä on kuitenkin täällä useampi, ja aina on yhtä mahdoton tehtävä muistella minkä ikäinen kukin oli, minkä ikäinen/ikäiset lapsi/lapset kenelläkin on, ja kauanko yritystä takana, yms. perustietoja.

Aurinkoista alkanutta viikkoa teille kaikille, ja plussatuulia täältä puhkun :)

Vierailija
82/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhee paluu arkeen lomalta, kun kello soi 4.30. En osannu nukkua koko yönä kun jännäsin että heräänkö kelloon ja sit sitä testausta...

Testasin sitten siinä aamuhämärässä ja selkeä plussahan se sieltä tuli!! Jotenkin ei sitä osaa tajuta kun niin monta kiertoa mekin sitä odoteltiin, mutta kaipa se on uskottava.

Kiitos teille kaikille ihanille mukana elämisestä, en oo vielä kertonu kuin kahdelle ystävälle. Jotenkin sitä on tässäkin asiassa varovaisempi kuin esikoisen aikaan...

Mä siirryn pikkuhiljaa tuonne odottajiin, toivottavasti saisitte kaikki muutkin pian sen plussan tikkuun. Tulen tänne kurkkimaan aina välillä kuulumisianne.

CalZal rv4+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen! :)

Voin vaan kuvitella onnenne määrän ;)

Voi sitä onnen sekamelskaa, kun kaivatun plussan saa testiin, sitä hykertelee onnesta soikeana, ja myhäilee kenelle ison ilouutisen kertoo, ja milloin kertoo, ja miten kertoo ;)

Ui jui, toivottavasti meistä moni siirtyy perässäsi odotuspuolelle ;)

Ja tulethan tosiaan meitä tänne moikkaamaan välillä.

HURJAN PALJON ONNEA vielä kerran! :)

t: Muumimamma-72

Vierailija
84/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hieno uutinen. Eli se gyne siis pystyi jo näkemään viitteitä raskaudesta kun kävit. Tarkoitan siis sitä kun puhui kohdun paksusta limakalvosta. Teillä kävi siis varsin klassisesti, eli raskauduit juuri kun tutkimukset olivat alkamassa. Iloinen uutinen totta tosiaan!! :) Oikein iloista odotusaikaa!

Itse kävin aamulla niissä verikokeissa. Progesteronin tulosta saa ilmeisesti odottaa kauimmiten, joten tilaan soittoajan lääkärille vasta ensi viikon alkuun, josko siihen mennessä olisi kaikki tulokset jo tulleet. Viikko pitää siis jännätä. Siihen mennessä seuraavat menkatkin pitäisi alkaa.

Juu, minä voin kyllä ruveta väsäämään sekundäärisille esittelypinoa. Enköhän minä jonkinlaisen saa aikaan. On tullut erinäisiä kuukausipinoja tehtyä tuolla vauvakuumepuolella...tänään en ihan ehdi, mutta tässä muutaman päivän sisään.

Mukavaa viikon jatkoa!

Koralli73, tasan viikko oviksesta, yk14

Vierailija
85/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana uutinen, nyt vain hykertelet omissa maailmoissasi.. :) Vähän haikea kyllä olen, mutta ehkäpä ehditään tavata tuolla odotuspuolella ennen nyyttisi lunastuspäivää. :)

Joko ehdit lääkärille ilmoittaa, ettette enää tarvitse palveluita?

KORALLI, ainakin meillä siitä progesteronilabrasta yhteenvetokäynti on vasta 2viikon kuluttua, eli testin teossa menisi kaksi viikkoa. En sitten tiedä, onko tuo oikea pituus, vai varmistellaanko sillä vain..

Naanuli

Vierailija
86/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein hyvää masun kasvattelu aikaa!

Vierailija
87/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskomattoman ihanaa!!!!!! Vai runsaat kuukautiset alkaa, just joo ;) Ihanaa, että pieni ihmistaimenhan se siellä köllii! Onnea tosi paljon! Kyllä antaa toivoa meille muillekin!!!

nelliina

Vierailija
88/116 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

calzal - iso onnittelut plussasta. kaikkea hyvää raskauteen!!

naanuli - kiitos paljon tervetulotoivotuksista - sun jutut kuulostaa monessa kohtaa samoilta kun omani... pitäisi saada aikaan tilata lääkäri... ei vaan millään huvittaisi mennä työterveyslääkärille.

minulle sokeriogelmat tulivat suht yllätyksenä raskaudessa, olen siinä normaalipainon rajoilla (BMI 25). eikä noita ongelmia ole ollut kun raskaana. mutta lääkäri on kyllä luvannut varman diabeetteksen jos painoa tulee lisää ja elintavat ovat huonoja... raskaana " laihduin" dietillä, mutta sen jälkeen on sitten ollut vaikeampaa... pitäisi siis laihduttaa, vaikka paino onkin suht samassa - te olette tosi upeasti monet saaneetkin täällä kiloja pois!! se ei tosiaan oo helppoa hommaa. minulle ainakin mahdottoman vaikean tuntuista.

mutta siis tätiä ei kuulu ja kp taitaa olla 40 tänään...

voimia kaikille

anniaino

Vierailija
89/116 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että sentään joku raskautuukin...

Itse olen niin maassa, että lienee viisainta pitää palstataukoa. Vaikka teidän kuulumisia onkin ollut ihana käydä lukemassa.

Eilen oltiin ensin taivaissa ja sitten helv***. Aamulla testasin plussan Cittarin testillä kp 29 (26-30). Mieskin näki selvän vaaleanpunaisen viivan, joten en nähnyt harhoja. Oireita oli vaikka muille jakaa jo monta päivää ja olin itse ihan varma, että nyt olen raskaana. Kerkesin kertoa asiasta parille kaverille. No, testistä muutaman tunnin päästä alkoi menkat ihan normaalisti. Tultiin alas korkealta ja kovaa! Joko se testi oli ihan pa*** (en osta enää niitä ikinä) tai sitten sain jo alkuraskauden keskenmenon.

Enkä enää ikinä testaile, ennen kuin menkat on viikon myöhässä. En nytkään käynyt ostamassa tuota testiä, vaan löysin kaapista jonkun vanhan. Voi vitsi, ei olisi pitänyt tehdä sitä. Pöljä!!!

No, voitte kuvitella että olo on nyt maassa. Onneksi ensi viikolla alkaa työt, joten pääsee ajattelemaan jotakin muuta kuin tätä vauvakuumetta ja raskautumista. Esikoisesta ollaan oltu taas todella onnellisia, ilman häntä tätä ei kyllä kestäisi!

Voimia teille kaikille muillekin! Tämä on välillä todella raskasta.

Jiffi kp2, yk 9

Vierailija
90/116 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pakko oli kurkata onkos calzal jo ehtinyt testaamaan. Tosi mukavia uutisia täällä sitten olikin. Onnea minunkin puolestani koko perheelle!!!!

Tällainen uutinen antaa valoa tunneliin...

Mutta nyt pitää rientää!

Tähti

Vierailija
91/116 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta siis yritysta takana. Nyt alkaa jo huumori loppua. Onneksi ollaan jonossa hoitoihin. Kohta pitaisi paasta. Onko taalla sekundaarisissa muuten muita nain vanhoja, jotka ovat aloittamassa hoidot? Ekahan meille tuli luomusti.

Mulla ei ole lahipiirissa samassa tilanteessa olevia. Joko lapsia tulee helposti ja sitten on kaksi lapsetonta paria. Heita en viitsi asialla vaivata, koska heidan surunsa on viela paljon suurempi. Voi olla vaikea ymmartaa kun suree sita, ettei saa toista, kun itse ei saa ensimmaistakaan.

Kylla olo varmaan huomiseksi helpottaa.

Onnea kaikille, jotka ovat plussanneet. Se antaa toivoa meille muillekin.

t. Siina, joka varmaan taman paivan moyrii maanpinnan alapuolella.

Vierailija
92/116 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu hoitojonossa taalla Norjassa jo pitkaan. Soitin klinikalle kevaalla (ja kesalla toisen kerran) ja he lupasivat laittaa asiat eteenpain, etta paasisimme pian hoitoihin. Soitin sinne tanaan ja yllatys yllatys, soittojani ei oltu rekisteroity ollenkaan ja olemme seisoneet jonossa liikkumatta mihinkaan monta kuukautta. Taalla ikaraja on 40 ja syntymapaiva lahestyy....

Eika siina kaikki. Mieheni oli kaynyt testeissa kevaalla ja KAS KUMMAA osa tuloksista oli havinnyt taivaan tuuliin. Ei muuta kuin uudestaan testeihin. Tama ei edes ollut ensimmainen kerta kun nain kavi taalla.

Viela lisaa Norjan systeemeista. Minulla oli keskeytynyt keskenmeno marraskuussa. Kavin kaavinnassa, mutta oireet vain jatkuivat. Kaavinta oli epaonnistunut ja kohtuun oli jaanyt aika paljon tavaraa. Kaavinnan teki ylilaakari, luulisi olevan aika helppo toimenpide. Hoitajatkin ihmettelivat. Onneksi toisella kerralla vuorossa oli suomalainen laakari ja asia hoitui.

Vierailija
93/116 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siina67: Kylläpäs on ihmeellistä toimintaa siellä norjassa! Toivottavasti saatte pian asioita eteen päin.

Jiffi: Ompa kurjaa kun ensin on testissä ollut viiva ja sit alkaakin menkat..varmasti on tuntunut pahalta kun on jo ehtinyt iloita asiasta..harmi kyllä!

(.) Omaan napaan ei kovin erikoista kuulu, tänään tehtiin inssi ja yksi munis oli irronnut hetkeä aiemmin. Itsellä ei ole oikeestaan mitään odotuksia vieläkään tästä yrityksestä...no katotaan mitä tulee, sittenhän sen kahden viikon kuluttua näkee miten kävi!

Tsemppiä kaikille!

K.

Vierailija
94/116 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siina:

tuo on niin tuttua täälläkin (ja varmasti monella muullakin täällä), että kun kuukautiset alkavat, se ensimmäinen vuotopäivä on masentavan murskaava :(

Harmin paikka! Toivottavasti mielesi on jo hivenen parempi :)

Onpa tosiaan kummaa touhua siellä Norjassa :/

Saako udella, että asutko/asutteko siellä ihan vakituiseen?

Käsittääkseni Suomessa (ainakaan yksityisillä klinikoilla) ei olisi niin tarkkaa rajausta iän puolesta, sillä olen nähnyt paikassa jossa me käymme, reilusti iäkkäämpiäkin tapauksia.

Lainasin kirjastosta kaksi lapsettomuutta käsittelevää kirjaa, ja niitä olen innokkaasti lukenut ;)

Toinen on nimeltään " Lapsettomuus kriisinä" , ja siitä olen huomannut yllättävän paljon itselleni tuttuja fiiliksiä, ja on ollut helpottavaa lukea, etten tosiaan ole ajatuksineni yksin.

Toinen kirja on " yleispätevämpi" , siinä juttua myös raskaudesta sekä synnytyksistä, yms.

En tiedä miten tunteet voivatkaan heittää näin äärestä laitaan...mutta toisena hetkenä huomaan ajattelevani, että `ei tää nyt niin vakavaa oo, tulee vauva jos tulee`, ja vauvajutut eivät hetkauta.

Sitten eilen kun luin tuota jälkimmäistä kirjaa, siinä oli juttua plussaamisesta, sekä kuva, jossa pariskunta tosi onnellisena vasta plussattuaan, huomasin, että mun teki tosi pahaa katsoa sitä kuvaa ;O

Ja juu, toki itsekkin olen onnellinen, oman ukkoni kanssa, mutta tuo plussa tietty on se, mikä uupuu ;)

Inssistä saisinko kysellä, kenellä siitä kokemusta...

* käytetäänkö inssiä ennen/jälkeen jotakin ns. tukilääkitystä?

esim. Clomit, Lugesteron tms.

*sattuuko inssi? tai tuntuuko muutoin epämukavalta?

*miten se käytännössä menee?

eli miten ovis bongataan, ja miten miehen osuus siinä? Samana aamuna näytettä labraan, vai kuinka?

*onko inssin jälkeen kipuja? Tai rajoitteita, mitä ei saa tehdä, tms.?

Anteeksi utelevat kysymykseni, mutta kun tuota on meille suunniteltu tehtäväksi, ja ennen en ole ko. toimenpiteessä ollut, mua mietityttää nää jutut kovasti.

Toivotaan, että Kauriksen inssi olisi mennyt " nappiin" , ja tulos olisi +++ sitten kahden viikon kuluttua! *peukutukset*

Kalsasta ilmasta huolimatta AURINKOISTA VIIKONLOPPUA! :)

t: Muumimamma

Vierailija
95/116 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko ilmottautua mukaan... mahtuuko?

Meillä on yksi -02 syntynyt tyttö ja toisen lapsen yrityskiertoja alkaa olla kasassa ehkä 11. Itse kuumeilin jo pitkään ennen tuota, mutta mies ei oikein ollut vielä kuumeilussa mukana vasta kuin viime syksystä.

Omat kiertoni olivat yrityksen alkuun saakka kellon tarkat, ovistuntemusket selkeät, mutta kun yritys alkoi, alkoi tiputteluvuodot aina viikkoa ennen menkkoja. Alkuun niitä ei hoidettu, sain plussan testiin, joka vuosi heti pois. Sain luget, vaikkakeltarauhashormooniarvo oli ihan normaali (eli ovuloin, mutta tiputteli silti). Käytin lugeja neljä kiertoa, kunnes kierrot alkoi olla ihan sekaisin. Mentiin väestöliittoon ja alkoi clomihoito (monirakkulaiset munasarjat). Nyt ensimmäinen clomikierto alkaa olla takana, puolikkaalla tabletilla saatiin todistetuksi kp10 kaksi mojovan (17mm) kokoista munasolua, joita lääkäri kuvaili kohta puhkeaviksi. Ovistesti näytti kuitenkin vahvimmat viivat (ei tasavahvat) kp 15 ja tuolloin myös ovistuntemukset. Siitä viikko niin alkoi tutut keltarauhasoireet (rinnat tosi arat), jotka lopahti kp25, jolloin alkoi tuhruvuoto. Nyt sitten odotellaan menkkoja, vatsaa jo kivistää ja mieli tosi herkässä.

Näillä tiedoilla haluaisin liittyä seuraanne arvokkaaseen... On ollut aina lohduttavaa lukea muiden kokemuksia. Tällä hetkellä olo on aika surkea, niinkuin menkkoja odotellessa aina. Alakuloon vaipuminen tuskin tässä ongelmassa yhtään auttaa ja sekin tietty vaan lisää tuskaa... Lisäksi meillä tämä aikataulutus, päivien laskeminen ym tupaa vaan vähentämään sänkypuuhahaluja, vaikka lopputulos olisikin kuinka toivottu. Ehkä tauko olisi paikallaan...

Lohdukasta on lukea plussauutisia, onnea heille!! Samoin yksi ystäväni epämääräisillä kierroillaan onnistui saamaan yllätysluomuplussan, joka oli jo aika omituista...:)

terveisin Taaria kp26/28 yk ehkä 11

Vierailija
96/116 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä viikko on kadonnut..? Olen vain ehtinyt piipahtamaan sivuilla, joten kirjoitteluun ei ole ollut aikaa.. :/

NELLIINA, me kanssa yritettiin ensin päästä väestöliittoon puhelinaikana lävitse, mutta aina oli varattua/ tiedote " palvelussa ruuhkaa, soita myöhemmin uudestaan" , niin kyllästyin ja otin puhelun tuohon klinikkaan. Olishan ne halvemmat hoidot kiinnostaneet, mutta toisaalta tämä nopea eteneminenkin on rahan arvoista. Vaikka välillä hirvittääkin.

Meillä on se yhteenvetokäynti varmaankin tuossa viikon 39 aikana, oviksesta viikko -> labraan ja siitä 2viikkoa, niin on tulokset tulleet. Menkkojen alkamisajankohta on viikko tuosta labrasta. Eli jännätä saa myös sitä. Ja jos/kun ei tärppää, niin tulokset jo odottaa.

JIFFI, pahoittelut tapahtuneesta!! :( Tuo Cittarin testi on tosi huono, antaa vääriä " plussia" tosi paljon, itse olen saanut sen värillisen viivan paikan myös kp. 13, kun testausmielessä kokeilin, että ainako mulle niitä alkuraskaudenkmiä muka tulee.. :( :( Viikon oli yhdessä kierrossa menkat myöhässä ja aina samanlainen viiva vain ilmestyi ja oltiin jo miehen kanssa aika onnessamme. Kunnes sitten alkoikin vuoto.

SIINA, onpa kurjaa touhua siellä! *murr* Toivottavasti nyt pääsette pian eteenpäin asiassa! Onneksi se olo aina menkkojen jälkeen hiljalleen alkaa nousemaan. Kummasti kohti ovista mennessä taas alkaa jo hiukan toivomaan, että olisko tää jo sittenkin se meidän kierto..

KAURIKSELLE täällä kovasti peukutellaa, toivottavasti nyt mukaan tarrautuu asukki, joka jaksaa pitää kiinni koko 9kk! bd bd bd

MUUMIMAMMA, olen myös etsinyt noita kirjoja, joissa lapsettomuudesta kärsivät ihmiset kertovat tunteitaan ja ajattelut, että pitäisi kyllä lainata, mutta jotenkin se aina vain jää.. se on vaan jotenkin niin ihanaa huomata, että joku toinen ajattelee/ tuntee samoin, kuin minä..

TAARIA: tervetuloa joukkoon mukaan! Toivottavasti emme täällä kuitenkaan kauaa viihdy. :) Tsemppiä piinaapäiviin, vaikkei siellä taida kovin suurta piinaa ollakaan.. Mitä tarkoitat noilla keltarauhasoireilla (rintojen kipeytyminen)? Tuo kuulosti niin tutulta, että voisin kuvitella samaa ongelmaa täälläkin. Siihen taitaisi siis auttaa hormoonilääkitys?

No, arvonhan saa sitten muutaman viikon päästä, jos vain ovis ilmaantuu..

SULJETUSTA yhteisöstä vielä sen verran, että voidaanhan sellainen kokeeksi perustaa, ja jos sitten onkin " kuolleena syntynyt" juttu, niin ainahan sen voi jättää kesken. Itsestänikin tuntuu, että vertaistuki tulisi tarpeeseen.. Itse olen käyttänyt tuota yahoo-palvelua (en luonut omaa yhteisöä), kannatan siis sitä. :)

Siinä olisi jopa se hyvä puoli, ettei koko ajan tarvitsisi varoa paljastumista, vaan voisi paljastella rauhassa itsestään asioita.. :)

Omasta Navasta sen verran, että painoa saatu alas nyt kilo viime viikosta, hyvä minä. :) No, viimeksi oli kylläkin menkkaturvotus päällä, joten se edes auttaa tuloksessa. Suunta on kuitenkin alaspäin.

Vasenpuoli alavatsasta (en osaa sanoa, oisko muniksien kohdalla..) kipuilee ihan kamalasti koko ajan. En osaa ymmärtää miksi. Kp on vasta 11, joten ovikseen en oikein uskoa.

Tänään on onneksi se ultraus, niin ehkä siihen saa jonkun selviön. Jänskättää vähän, minkä kokoinen rakkula löytyy. En tosin edes tiedä, minkä kokoinen pitäisikään olla. Samaan aikaan toivon, ettei mitään erikoista edes löytyisi.

Eilen tuli DIGIOVISTESTI, ensi viikolla pääsee kokeilemaan. Vaikutti ihan helpolta ja siistiltä hommalta. Alkuun kyllä varmaan pissin purkkiin ja kastan, kun tuosta testiin pissimisestä on niiin pitkä aika..

Nyt syömään ennen lääkäriä. Nälkä ei tosin ole, kun tuo aristus on niin kova.. :(

Ihanaista viikonloppua! Meillä on vieraita koko sen ajan, joten lääkärikuulumiset sitten maanantaina!

Nautitaan näistä ihanan kirpeistä päivistä!

Naanuli

Vierailija
97/116 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin minäkin kirjoitella tänne! Heti alkuun onnea plussanneelle (sorry, huono nimimuisti) :) Toivottavasti muutkin siirtyisimme pian odotuspuolelle!

Pian tarviikin aloitella syyspinoa, kun ei ilmat enää tunnu niin kesäisiltä. Lueskelin muutamia viestejänne tuossa, ja on ollut puhetta jostakin " suljetusta keskustelujutusta" , yahoosta tms. Liityn mielelläni sellaiseen, jos joku osaa perustaa sen ja antaa hyvät ja rautalangasta väännetyt ohjeet, miten pääsen mukaan porukkaan! En siis ole mikään tekniikan ihmelapsi...

Omaan napaan ei kuulu edelleenkään mitään uutta. Ensi viikolla olisi taas sen kurjan vierailijan vuoro, joka varmaankin tulee, vaikkei kutsuttaisikaan. Seksiä ei olla harrastettu tässäkään kierrossa kai kun muutama kerta. Jotenkaan ei huvita. Mieskään ei onneksi painosta, on kiireinen töissä ja rakennusprojektimme kimpussa. Taloa siis rakennellaan. Sekin hieman mietityttää, että mihinkä me niitä kaikkia huoneita tarvitsemme, kolmihenkinen perhe. No, ei auta kuin sitten tehdä kuntosalihuonetta jne. Ja koiran kyllä tahdon joka tapauksessa!

Mutta eipä tosiaankaan sen ihmeempiä kertomisia tänne päin! Ihanaa, kun alkaa viikonloppu:) Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille ja kuulumisiin!

Vierailija
98/116 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käyty ja saatiin oikeastaan " vain" hyviä uutisia, mutta silti on surku olo.

Labrat oli kaikki muut ok, paitsi LH-hormooni, jonka arvo oli alle 4:n, mikä on raja. Tuo hormoni tarvitaan ovikseen, joten ei kuulemma ovista tässä kierrossa ja tikuttaakkaan ei tarvitse. :( :( Elimistö on siis stressitilassa, todennäköisesti vain tästä vauva-asiasta. (nyt kaikki ne, jotka ovat sanoneet, että älkää yrittäkö niin kovasti, voivat laittaa tanssiksi ja hurrata) Sanoi tosin myös, että se on vain yksi arvo ja voi olla myös vain hetkellinen. Enpä tajunnut kysyä, mutta olin kyllä kohtalaisen stressaantunut aamulla, kun aikataulu oli niin tiukka, että saattoiko se vain huonontaa tulosta.

Paastoarvo, insuliinit ja se joku ure... alkuinen ok, kuulemma tosi hyvät, eli en aloitakaan sitä Me.. alkuista lääkettä, mistä ekalla kerralla oli puhe.

Miehellä siittiöitä on runsaasti ja liikkuvat hyvin, mutta vain 10% on normaaleja, kun viitearvo on 15%. Lääkäri oli kyllä silti sitä mieltä, että kunhan mun kierto saadaan kondikseen, niin tuo määrän ja liikkuvuuden takia spontaaniraskaus pitäisi olla mahdollista. Hyvä niin. Mun inseminaatioon on myös hyvät edelluytykset.

Nyt sitten labraan n.1½ viikon päästä, jotta saadaan keltarauhashormoonin määrä. Jos se on pielessä, tehdään se aukiolotutkimus, jotta voin aloittaa jonkun pillerihoidon (vitsi kun en muista näitä nimiä.. argh). Jos taas keltarauhaslabra on ok, niin sitten mennäänkin suoraan pistoshoitoon, apuva!

Ultrasi myös (kp siis 11) ja minulla on kuulemma " tosi kauniit munasarjat" , olen aina tiennytkin olevani sisältä kaunis.. :) :) Kohtu on myös " hyvännäköinen" , mutta limakalvoa oli vain 5.3mm, mutta voi olla, että paksuuntuu ihan vasta oviksen lähestyessä. Mutta tuosta syystä siis vuotokin on yleensä niin kovin niukkaa, mutta tuonkin paksuuden pitäisi kuitenkin riittää. Rakkuloita on kuulemma paljon, mutta ovat kovin pieniä (johtuen kai siis tuosta LH:n vähyydestä). Suurin oli nyt vajaa 10mm, mikä on kuulemma liian vähän, joten siksi ei kannata tikutella ovista.

Olo on siis toisaalta helpottunut, mutta toisaalta kovin, kovin alakuloinen. Nyt vedellään siis turhaa kiertoa, ja seuraavakin saattaa mennä harakoille, jos se labra on pielessä.. :( No, onneksi miehessä ei tuon suurempaa " vikaa" ole.

Näillä siis eteenpäin. Olo on siis tosiaan jotenkin " määrittelemätön" , hiukan itkuinen, hiukan lohdullinen. Katsotaan. Nyt on hyvä vetää henkeä, tässä kierrossa ei tarvitse piinailla. Hyvä ja paha niin.

Omanapainen Naanuli

Vierailija
99/116 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille peukuista!=)

Muumimamma: Tässäpäs minun kokemukseni insseistä:

Clomifen-tabletteja (100mg) syön 2tabl/pv kp 3-7, sitten jatkan piikittämällä menopuria kp 8-11, sillain että jokatoinen pv 75 yksikköä ja jokatoinen pv 150 yksikköä. Sitten kp11 on seuranta ultra että nähdään onko munis kasvanut ja että muniksia ei ole tulossa liikaa, muistaakseni tais olla 3 munista rajana että inssi vielä tehdään. Riippuu tietenkin vielä lääkäristäkin että pitääkö sit kahta munista jo rajana. (minulle on inssi tehty kun oli 3 munista kasvanut). Jos hyvin kasvanut munis niin sovitaan inssi pv ja irroituspiikki (pregnyl 5000) pistetään n36h ennen inssiä. Sitten inssi päivänä mies toimittaa siemennesteen klinikalle viimeistään 2h ennen inssiä (näin ainakin oulun vl:ssa), mies voi antaa näytteen joko kotona tai sitten klinikalla. Sitten ennen siemennesteen ruiskutusta kohtuun lääkäri katsoo vielä ultralla muniksien ja limakalvon tilanteen.

Ja jos käy niin että silloin kp11 mennessä ei olekkaan munis kasvanut tarpeeksi niin sitä piikitystä sitten jatketaan vielä tarpeen mukaan.

Minulle inssit on tehty yleensä kp14. Inssit ovat minulla sujuneet ihan kivuttomasti, ei ole ollut mitään kipuja ennen aikä jälkeen inssin. Jonkin verran on tullut pientä hailakkaa veristä vuotoa inssin jälkeen joka on ihan normaalia kun katetrilla on " sorkittu" . Normaalia elämää saa jatkaa inssin jälkeen, eikä minulla ole ollut mitään tukilääkitystä sen jälkeen. Itselläni on ihan hyvät kokemukset inssistä ja pidänki sitä toimivana hoitona ainakin omalla kohdallani, kuopuksemme onnistui aikoinaan ekasta inssistä ja meidän kolmas lapsemme muistaakseni neljännestä yrityksestä (mutta meni ikävä kyllä kesken rv16), meillä vikana minu pcos ja miehen simpat ok.

Tsemppiä inssiin! =)

Vierailija
100/116 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnellista odotusta:)

Oma napa, tai siis sen alus alkoi taas tänään vuotaa:( Nyt ollaan siis oltu ilman ehkäisyä tasan 3v 1kk. Ja nämä kaikki perhanan kuukaudet minä, hölmö minä, olen toivonut, toivonut ja pudonnut kivikovalle lattialle persiilleni niin, että korvissa soi! Miksi sitä ei pieni ihminen voi ymmärtää olla toivomatta? Nytkin, kun ei kerran meillä pitäisi olla mahdollisuuksia edes ihmeisiin, niin minä jaksoin nostaa niitä unelmia korkealle heti kun menkat myöhästyi. Niitä unelmia sitten kasvattelin, liitelin pilviin 3 päivää ja sitten tipahdin taas alas ja lujaa. Minä olen niin helvetin väsynyt tähän:' ( Niin helvetin väsynyt näyttelemään, että tää ei koske yhtään, koska meillä on jo kaksi ihanaa lasta. Niin helvetin väsynyt näyttelemään olevani onnellinen toisten vauvoista....Kun sisällä sattuu, sattuu, aina vain sattuu. Ja pelko kasvaa, se kasvaa koko ajan, vaikka sitä yrittää tukahduttaa.

:' ( Peikkopojanäiti, joka olisi myös kiinnostunut perustamaan suljetun yhteisön, jos siihen päädytään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi