Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOkuisten alkuviikko, ma-ti **

11.06.2007 |

Linkki viikonloppuun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10508497&p=2&tmode=1&smod…

Myös Maakuli kävi kertomassa kuulumisia.

Västis

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakulille ja perheelleen ihanaa kesänalkua :o) Olipa hyviä uutisia ja pienikin jo kovin kasvanut syntymästään.

Kestovaipoista : meillä kyllä käytetään tällä kuudennella kestoja ! Me ollaan nyt täyskestoiltu tämän kuopuksen (11/05) kanssa alusta asti ja enpä vaihtais enää kertiksiin monista syistä. Joku väläytti pyykin määrästä ? Noh, konehan se meillä nuo vaipat pesee ja esimerkkinä meillä on nyt 5 lasta ja pyykkiä pestään vaippojen kera joka toinen tai kolmas päivä, kerrallaan 1-2 konetta ;o) Ei minusta niin mahdottomia. En missään vaiheessa ole kokenut tätä liian raskaaksi vaan ihanaksi ja mukavaksi harrastukseksi, tosin jollekin voi kertisten käyttö olla kivempaa ja se hälle suotakoon.

Ajattelin ottaa sairaalaankin mukaan pari kestoa :o) Eiköhän tuo neiti-herra -masukki kotiudu sujuvasti villahousuissa ! Ja se äitiyspakkauksen vaippa on tosiaan ihan laadukas. Kukas se sanoikaan että kestot voivat olla aluksi isoja ? Noh, voihan sitä alkuun käyttää harsoja (niitä varsinaisia Ruskovillan, Popolinon, Disanan, MaMin, Engelin tms.) ja hahtuvahousuja tai harsoja ja PUL -kuoria. Ne PUL -kuoret ovat niitä teollisia EI muovisia vaan polyesterlaminoituja :o) Harsosta saa kivan pienen paketin ihan vauvalle ja taitteluohjeita löytyy netistä.

Äitiyspakkauksesta : KELA oli tilannut sen 25.5 ja uusi pakkaus saapui postiin 31.6. Siis vaivaiset 6 päivää meni kaikkiaan, mutta äitiysrahapäätöshän venyy ainakin heinäkuulle että saan kaikki paperit :o/

Huomenissa olisi äitipolikäynti. Tänään oli pakkohammaslääkäri kun paikka irtosi ja ei kivaa kyllä moinen. Inhoan hammaslääkäriä !

Mutta ihanan viileää viikkoa eloisille

Rapuäiti ja rakas Lahja 31+6

Vierailija
22/42 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups tulipa sitten käytyä siellä kardeologisella. Ei mitään uutta ,eli kaikki ennallaan,joka hyvä asia. Peruuuttivat sen huomisen katetrisaatio ajan eikä muutenkaan tarvi huomenna mennä sinne. Hyvä niin ei ois jaksanutkaan. Tää väsymys on nyt jotain ihan uskomatonta. Taidan huomisen vaan nukkua tai ainakin lepäillä. Lääkäri kielsi melkolailla tänään sitten jo kaikki ylimääräiset kaupunki ja kauppareissutki, ku Happiarvot oli niin alhaiset sillo kävelytestissä. Ei se sentään ihan pakkolepoon vielä käskeny, et jospa sitä vois hiljoksittain käydä ees tuossa omassa kaupassa ja viileämmällä säällä kaupungissa ku istuskelee siellä välillä.

No sinne juhannusreissulle olen kyllä edelleen lähdössä vaikka pää kainalossa.

Mä tässä oon miettiny et pitäs alkaa jotain nnoita vauvan pikkutavaroita ym ostamaan tässä. Ku ei tässä iha oikeasti ole enää ku 6-8 viikkoa

apua!!! alkaakohan se kohta hirvittää.

Massuasukas mönkii minkä ehtii varsinki sillon ku mamma lepää. Eli Eipä sillä kai suurempaa hätää ole vaikka ihan terveenpapereita eivät ole sille luvanneetkaan. No ens viikolla mennään taas äippäpolille maanantaina ultraan ja lääkärille ja lasten neurologin juttusille. Sitä ennen käyn vielä aamulla Kardeologisella.

Teresa81+tytsy 29+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin meinataan lähteä kotiin sairaalasta villahousujen kanssa. hahtuvat pelittävät paljon pissaavalla isosiskolla niin loistavasti, että pikkukakkonen saa kokea saman. Ainakin öisin. Päivisin kokeilen ehkä kuoriakin, saa nähdä. Mutta hahtuvia kudon pikkukokoa ainakin 3 paria.

Itse ostin ihanat vaaleanpunaiset Bravadon imetysliivit juuri. Mutta tiedän esikoisesta, että rintojen pinkeys kestää vain alussa silloin kun maitoa on päässyt pakkautumaan, ja nyt ostin myös avensiksen IQ- rintapumpun, joten pakkautumisongelmaa toivon voivani välttää. Kuppikoko kasvoi pysyvästi yhdellä, enkä usko sen enää tästä kasvavan toisen kohdalla. Liivinsuojia pitäisi vielä ostaa, siis pestäviä. Minulta kun maito tulee suihkuamalla ja muistan tarvinneeni niitä koko ekan vuoden. Imetin 2,5vuotta. Pikkukakkosta imetän ehkä vähän lyhyemmän aikaa, koska toivon pikkukolmosta muutaman vuoden sisään enkä jaksa imettää ihan putkeen useampaa lasta... Itse aion hankkia ainakin 5 paria liivejä; yöksi erilaisia kuin päiväksi. imetyspaitoja aion myös ostaa lisää, hyvännäköisiä sellaisia. Esikoisesta jäi vain pitkähihaisia imetyspaitoja, joten nyt täytyy satsata myös lyhyisiin hihoihin...

Innolla odotan, josko huomenna sataisi kuten ennustelevat...

T:Gekko, Muru ja Masu rv 30+4

Vierailija
24/42 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin ihan nautitaan välillä näistä viileistäkin päivistä, saa vähän siivoilla yms. Helteellä kun ei oikein jaksa ruveta suurempia siivouksia tekemään.

Joka paikkaan kolottaa, varsinkin yöllä kun nouset vessassa käymään ja vaihdat kylkee, ai että.

Masuasukki se istuu töröttää vaan masussa, ei taida olla aikomustakaan kääntyä, kerkiihän tuo vielä. Muuten ollu ihan ok olo, ei onneks turvotuksia, pientä väsymystä ollu, mutta olen yrittäny päikkäreitä nukkuu poitsun kans yhtäaikaa.

Me ei kesälomareissuja enää tänä kesänä tehdä, en vaan jaksa istua autossa, ja kyl se aina voimia vie, kyllä sitä itsestään viel huolen pitäis, mutta lapsikin on mukana ja mieskin oman huomionsa kaipaa. Kotona taitaa päästä kaikkein helpoimmalla tällä hetkellä. Ei tarvitse " tressiä" ottaa.

Teresa81: Sympatiat sulle:) Toivotaan jaksamista ens viikkoon. Kyllä sitä itsekin toivoo että lapsella ois kaikki hyvin. Tänä päivänä tuntuu ihmeeltä jos saa terveen lapsen maailmaan. Kaikkea sitä onkin tänä päivänä. Mutta olipa mitä tahansa oma on aina se oma ihana lapsonen:)

Maakulille: Mukava kuulla että pienoinen siellä jaksaa taistella, ja ihanaa että uskaltaa jo suunnitella tulevaa vauvan suhteen:)

Ei ois pitkä aika meillä muillakaan eloisilla enää, jännityksellä odotellaan seuraavaa pienokaista:):)

Mut nyt sängyn pohjalle taas pyöriskelemään masun kanssa. Öitä:)

Iivokki 32+3

Vierailija
25/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden viikon loma edessä ja sen jälkeen alkaa mammaloma, joten

koko kesä vapaa! Tulin pariksi viikoksi Suomeen nyt lomailemaan

ja osasin näköjään ajankohdan valita oikein. Viime viikko Helsingissä

oli melkoista hellettä! Mulla oli tuttujen tapaamista aamusta iltaan ja

kyllä se loppujen lopuksi koville otti. Olin yhtenä päivänä niin poikki

että jouduin perumaan kaikki. Aina se vaan yllättää kun oma kroppa

ei jaksakaan niin kuin ennen.

Ostettiin sitten SUomesta ne vaunutkin, kun meni hermo tuolla

Köpiksessä ruuhkaisissa lastenkaupoissa. Molemmat miehen kanssa

niin uusavuttomia vauvan suhteen kun olla ja voi, joten olimme

varmaan helpot asiakkaat... Otimme I' coon merkkiset - miehellä oli

ne jo alunperinkin mielessä, kun oli tehnyt kalsarikännissä tutkivaa

journalismia vaunujen saloista netissä. Oli ilmeisesti brandi esitetty

mahdollisimman teknisesti, mikä vetosi miehen sisäiseen insinööriin ;)

Nyt on vauvanvaatteetkin ostettu! Käytiin Pohjanmaalla Aution Neuleen

tehtaanmyymälässä hakemassa muutaman euron vauvan vaatteita.

Kannattaa käydä, jos siellä päin lomailee. Meille tarttui ainakin kaikki

perusvaatteet mukaan. www.autionneule.fi. Arvaa vaan, oliko kauhee

hösääminen, kun menimme sinne äidin ja isoäidin kanssa. Auta armias

sitä hypistelyä ja huokailua...

Vielä tämä viikko Suomessa ja sitten takas kotiin Köpikseen. Ensi

viikolla alkaakin raskausjooga, joten odottelen sitä mielenkiinnolla!

Jaksamista kaikille!

Mirris ja Naapu 30+6

Vierailija
26/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kommentti omasta voinnista:

Illalla kun nukkumaan kellahtaa, niin vauveli aloittaa aivan mahdottoman maharallin tai potkunyrkkeilyn maratonin, niin että maha on kovilla. Mutta ihanaa kun liikkuu paljon, olisin kuitenkin aivan hermoheikko, jos liikkeitä ei riittävästi kuuluisi. Yöllä siis heräilen tämän tästä pissalle ja kylkeä kääntämään yms. kyllä sitten aamulla uni maistuu, tänäänkin nukuin klo.9.30 asti ja luulin kellon olevan jotain puol kasin maita.

Eilen sain sitten äitiyspakkauksen käsiini hypisteltäväksi ja olen todella tyytyväinen sen sisältöön. Tietenkin osa kuoseista ei ole ihan sitä mitä itse olisi hankkinut, oikeastaan tälläinen ainut on ruokalappu ja sekin on niin vähän käytössä ettei haittaa, kun muuten on käytännöllinen ja hyvä. Pakkaus oli saapunut tänne postiin myös kuudessä päivässä, kun oli tilattu 1.6. ja ollut täällä postissa jo 7.6., mutta nyt eilen vasta tuli se pakettikortti, joten sain sen käsiini vasta nyt.

Illalla olisi perhevalmennusta ja huomenna sitten neuvola päivä.

vauva2006 rv32+3

Vierailija
27/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on käyty neuvolassa ja kaikki oli ok.

Verenpaine 102/68

Hb ei mitattu

Pissanäyte oli puhdas

Ei turvotusta

Vauva istuu mahassa, vieläkin :(

Sf mitta 29

Rvkoja tänään 32+5, vielä on vauvalla aikaa muutama viikko kääntyä, sen jälkeen yritetään kääntää, koska en perätilasynnytykseen innostu.

Vierailija
28/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä aion joka tapauksessa käyttää ruokalappua, kun

se vaikutti laadullisesti hyvältä, eikä ihan heti voi siirtyä

muovikouruihinkaan vauvan kanssa. Meillä on kyllä

tallessa esikoisen ja toisen lapsen jäljiltä Baby Björnin

ja jonkun muun valmistajan muovikoururuokalaput, mutta

kankaiset vastaavat ovat menneet aika huonoiksi.

Eikä muutenkaan tietysti saa kovin paljon valittaa, kun

sai ilmaista vaatetta ja tavaraa. Äitiyspakkaus on oikesti

suuri etu ja ilo saajalleen.

vauva2006:

Eilen sain sitten äitiyspakkauksen käsiini hypisteltäväksi ja olen todella tyytyväinen sen sisältöön. Tietenkin osa kuoseista ei ole ihan sitä mitä itse olisi hankkinut, oikeastaan tälläinen ainut on ruokalappu ja sekin on niin vähän käytössä ettei haittaa, kun muuten on käytännöllinen ja hyvä.

Vierailija
29/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakuli, upeaa, että vauvan vointi kohenee ja hän kasvaa reippaasti! Hurjalta kuulostavat tuollaiset isot operaatiot noin pienellä! Tsemppiä kaikille!

Muovikoururuokalapusta tuli mieleen, että meillä jäi esikoisen kanssa sellainen ihan käyttämättä. Ei suostunut sen kanssa aterioimaan ollenkaan! Kovahan se onkin kuin mikä.

Meillä jää lapsiluku kahteen eli tämä vaaveli on viimeinen, kunhan vain saamme hänet onnellisesti ulkomaailmaan. Ei ole hinkua kummallakaan vanhemmalla suurempaan lapsilukuun, plus ettemme ole ihan kaksikymppisiäkään (onneksi) enää.

Taannoin ilahduin kovasti, kun ottavat meidät taas Haikaranpesään (Kätilöopisto) synnyttämään. Ajattelin, jos eivät huoli, koska emme halua perhehuonetta, vaan isi tulee mahdollisimman pian kotiin esikoisen luo. Mutta ei kuulemma haittaa, kun isä on kuitenkin synnytyksessä mukana. Kaiken lisäksi yrittävät saada synnytyskuvioihin viime kerralta tuttuja kätilöitä mukaan. Mielestäni hienoa palvelua! Kunpa sattuisi sama loistava mieskätilö kuin viimeksi, jos on vielä kuvioissa.

Mökkireissu viikonloppuna meni oikein hyvin ja jaksoin ihan ongelmitta automatkat (200 km suuntaansa). Järven rannalla kuumuuskaan ei tuntunut missään. Aiomme vielä noita reissuja ja pari pidempääkin tehdä, jos vain ei yllätyksiä tule.

Alkoholista vielä sen verran, että mielestäni ei ole mikään selitys koville känneille se, että on mies. Olen vissiin tottunut tosi hyvään, koska meillä ei ole yllätyksiä tullut miehen menojen kanssa tule, eikä viina ole ongelma. Muuten kyllä kumpikin alkoholia käytämme kohtuudella ja kieltämättä viiniä tekee jo mieli minunkin!

Huomenna menen sylkitestiin, jota täälläpäin nykyään tarjotaan odottaville äideille. Valitettavasti joudumme myös vaihtamaan neuvolaa lopullisesti, mistä olen pahoillani. Meillä on ollut ihana neuvolatäti.

Ihanasta viileämmästä päivästä nautiskellen

Hannele9 rv 31+6

Vierailija
30/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele9:

Huomenna menen sylkitestiin, jota täälläpäin nykyään tarjotaan odottaville äideille. Valitettavasti joudumme myös vaihtamaan neuvolaa lopullisesti, mistä olen pahoillani. Meillä on ollut ihana neuvolatäti.

Mitä sillä sylkitestillä testataan?

Minäkin olen todella tyytyväinen pakkaukseen, on meille suomalaisille todella suuri etu saada tuollanen pakkaus, jossa kaikkea hyödyllistä ihmistaimen alkutaipaleelle.

vauva2006 rv32+2

Vierailija
31/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla Maakulista ja huomata, että katseesi on positiivisesti tulevaisuuteen. En ole tainnut sinua edes onnitella, vaikka luinkin aikoinaan Eliaksen syntymästä, joten Onnea perheellenne.

Äitiyspakkaus: hieno suomalainen etu tuo äitiyspakkaus, vaikkakin aina saa osakseen niin kritiikkiä kuin kehuakin. Tällä kertaa itse en pääse hypistelemään lähetystä, sillä otin rahana pakkauksen. Meillä on yksi käyttämätön " enkelimme" paketti ja pojan -04 vähän käytetty paketti, niillä siis mennään.

Miehet: ymmärrän täysin Vitanova sinua, sympatiat puolellasi. Onneksi Hannele saat olla onnellisessa asemassa ja pystytte elämään miehesi kanssa naisen ja miehen elämää ilman kompastuskiviä. Vaikkakin itselle on ikää kertynyt (samoin miehelle), niin aika ajoin olemme törmäyskurssilla, oli sitten kysymys alkoholista (jota kyllä käytetään harvoin ja kohtuudella, mutta silti mieheni sairastaa megamaisen krapulan), kotitöistä, töistä jne... Tuntuu, että meillä raskausaika pahentaa tiettyjä tilanteita, koska itse tuntee olevansa " avuttomassa" tilassa, vaikkakin mies parhaansa mukaan koittaakin eläytyä tilanteeseen. Aina vaan ei ole helppoa...

Lapsiluku: miehen mielestä tämä on viimeinen, mutta itse kaipaisin ainakin yhtä lasta vielä. Kolme ns. sylilasta olisi minun haaveni ja talokin antaa periksi haaveilemani lapsiluvun. Katsotaan taas, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Teresa: ikävää, että joudut pohtimaan lapsesi terveyttä. Me kaikki kovasti toivomme, että kaikesta huolimatta pystyisit nauttimaan raskauden lopun ilman suurempia murheita.

Oma napa: huomenna taas lääkäriin. Kaikki testitulokset ovat olleet puhtaita, mutta supistelu jatkuu ja jatkuu...pian on pakko pedata alakertaan peti, kunnen meinaa päästä ilman kipeitä supistuksia edes makuuhuoneisiin. Kävely on tappavaa, autossa istuminen on tuskaa...ainoa keino, jolla pääsen liikkumaan ilman supistuksia on pyöräileminen :-D Aika kummallista!

Mutta nyt hetkeksi oikoseen ennekuin pojan haen kotiin. Pojalla on enää 6 hoitopäivää jäljellä ja sitten meillä alkaa pitkä loma. Kunpa vielä saisimme lapsemme samalle perhepäivähoitajalle, parempaa saa tästä " kylästä" hakea.

Möykky ja Himpula 29+3 vissiin ;-)

Vierailija
32/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkitestillä testataan karieksen määrä. Samalla saa tietoa, miten välttää karieksen tarttumista vauvaan ja lapsiin. Ennalta ehkäisevää hammashoitoa. Osallistuin esikoisesta tähän testiin.

Teresalle paljon voimia odotukseen. Sinulla varmasti väsymys kyllä kuuluu ihan tuohon sairauteesi, joten kuuntele oloasi ja lepää. Kylähän kaikilla odottajilla esim. sydän on kovemmalla, mutta sinulla varmasti on vielä kovemmalla. Tuosta lapsen terveydestä. Vain osa sairauksistahan näkyy ultrissa, joten sinulla on nyt sitten aikaa sopeutua tilanteeseen. Kummilapseni vakavaa sairautta ei nähty tosiaan vatsassa ollessa. Silti lapsi on läheisilleen yhtä rakas kuin perheen " terve" lapsi.

Jotain aina pitäisi muistaa kommentoida, mutta pää on laho. Itse olen tyytyväinen siihen, että omat voimat alkoivat palautua. Nyt sitten aloitin siivousputken. Tänään tosin vain pakkasen sulattamisella ja pullien leipomisella. Mutta huomenna ja ylihuomenna tyttö on hoidossa viimeiset päivät, joten tarkoitus on siivota kotona rauhassa enemmänkin.

Västis ja Taimi 30+4

33/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hevonkukku, ku oot viikon ollu pois niin johan täällä on ollu kovaa keskustelua ku kesti iät ja ajat että sai teidän jutut luettua :) on tainnu monella jo lomia alkaa...

Mitähän kaikkea sitä pitikään kommentoida sitte...

Maakulille: Ihanaa että pikkuisenne on kasvanut hienosti ja ootte sylissäkin saanet häntä pitää, toivottavasti pahimmista olette päässeet jo yli ja poika saa keskittyä vain kasvamiseen. Oikein paljon hyviä vointeja ja jaksamisia teille kaikille!

Vauvan vaatteiden pesusta oli jossain vaiheessa ollu puhetta: Täällä ollaan jo enimmät vaatteet pesty. Laitoin ne tuohon äippälaatikkoon niin ettei ne pölyyty tms. Tuli vaan yhtäkkiä sellanen tunne ku se meidän edellinen vaavi syntyi tästä vajaa kaks viikkoa eteenpäin...ettei mulla ole mitään valmiina...vaatteet on nyt ok (ei kyllä tartte enää ostaa niitä, näyttää olevan ihan kunnolla noita..), turvaistuin ja sänky puuttuu samaten hoitopöydän patja tai suoja mikä nyt onkaan..tuttipullot uupuu, imetysliiveistäki oli juttua, ne uupuu...ja kaikki rasvat ja pesuaineet uupuu, vielä pitäis kestojaki hommata, ku vaan tietäis paljoko niitä täytyy olla että pärjää...Kiitos muuten olihan se omppumamma vai gekkokolmonen, joka tarjos niitä villahahtuvia mulle!! Anna anteeksi ku olen niin tahditon etten osannu edes kiittää, mutta olen nyt itekki kutonut pari ihan kokeeksi niin saat sääki ne omat omaan käytöön :) eli kiitos tarjouksesta...toivottavasti muistin nikin oikein...

Teresa81: paljon jaksuja ja hyviä vointeja itellesi ja toivottavasti pikkuisellakin ois kaikki hyvin!

Matkoista oli puhetta...ens viikonloppuna ois tarkotus mennä kummitytön rippijuhliin 5 tunnin päähän...vähä ku hirvittää ku juhlien jälkeen täytyy vielä kotiin ajella siis apua!! Ylppärijuhlissaki parin tunnin jälkeen oli pakko kotiutua tosta naapurista ku alko turvottaan..niin nyt sitte ois tollanen rupiama...Kuopus jää viikoksi sieltä mummulaan, en kyllä tiedä miten sieltä kotiutuu sitten...ikävä taitaa äitille kyllä tulla

Miehet&viina: meillä mies on vähintäänki kohtuu käyttäjä...yks viinipullo sellanen pikkunen menee ruuan kans viikonloppusin...kaljaa ja muita mallaksia ei juo ollenkaan vatsa ei kestä...kirkkaista löträä omia lonkeroita sillon tällön...yhdet kaatokännit tais ottaa tässä viiden vuoden sisään ja aika raasu oli...sen jälkeen on ottanuki tosi hillitysti...eli ei humalatilaa meillä nähdä...eli paljon jaksuja Vitanovallekin miehen ja anopin kans...

( . ) turvottaa välillä oikein kunnolla, ei tartte ku käydä kaupassa niin johan on sormukset jumissa (kotona en niitä käytäkkään) jalat hiertää väljemmissäkin sandaaleissa...surkia on muuten unohtanu taas paineita mittailla...voihan hevonen..täytyyki yrittää muistaa tänään..voi mua..ku mulla tuo pää on ilmeisesti kroonisesti kipeä niin en paineiden nousua ilman mittaria tiedä...

Anteeksi intiimi kysymys..mutta itteäni mietityttää sellanen ku miehen kanssa peittoja pöllyytellään niin sen jälkeen on ihan sairaan kipeet supparit...varsinki oman o:n jälkeen...onko teillä muilla vastaavaa...mies ei enää uskalla kohta koskea muhun ku se pelkää että vauva lähtee syntymään...ollaan muutenki jouduttu noitten suppareiden takia tätä yhtä s:ää vähentämään ja en haluais sitä jo nyt kokonaan lopettaa... :(

Möykkyräinen: Toivottavasti sulla supparit eivät aiheuta kohdunsuulle mitään vielä...mulla tuo pyöräileminenki aiheuttaa suppareita ja ikäviä puukoniskuja tuonne alas...istuminen on varmaan ainut mikä ei niitä aiheuta mutta istualtaan en jaksa olla ku selkä ei taas kestä eli VALIVALI :)

Rapuäiti: täällä väsymys on ollu koko raskauden ajan sellaista että vois vaan nukkua, mies on ollu todella innoissaan ku toinen on ku nukkuneen rukous...välillä tosin on parempiaki päiviä, varsinki nyt tähän aikaan raskaudessa, mutta varsinki tän tietokoneen kanssa ku päivän töitten takia seurustelee niin päivällä jo on ihan rätti...

En tiedä tuliko nyt kommentoitua niitä mitä pitikin mutta tekstiä tuli senki eestä..pakko kait vähän useemmin käydä pinoutumassa ku ootte muut niin aktiivisia...

Niin joo vielä pikasesti lapsiluvusta...kaks tuli ihan helposti, mutta tätä kolmatta saatiinki sitten yli 3,5v ootella ja toivoa..joten toistaiseksi olemme päättäneet että emme ala enää ehkäisyä käyttää ku ei näytä ainakaan nyt tarpeelliselta ku ei niin helposti näytä vaavia tulevan mutta mistä sen taas tietää...ikää meillä on kans reilut kolmekymmentä molemmilla joten kyllähän sieltäki se raja taitaa tulla joskus vastaan..mutta siis olen aina toivonut viittä lasta joten matkaa sinne vielä ois

joo nyt lopetan ;)

Paljon jaksuja meille kaikille myös tasapuolisesti!

Nani76 ja Vilperi 30+3

Vierailija
34/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin miehen spermassa on todellakin supistuksia

aiheuttavia ja jopa synnytystä käynistäviä ainesosia.

Seksihän kuuluu yhtenä luomukeinona synnytyksen

käynnistämiseen, jos vauva on päässyt yliaikaiseksi...

Kaikilla sekstailu ei silti aiheuta supistuksia. Esim. itselläni

sauna, seksi ja salmiakki (vai mitkä nämä kolme

s-kirjaimella alkavaa synnytyksen käynnistäjää nyt

olivatkaan), eivät ole tehonneet kertaakaan, vaikka

kovasti on ollut yritystä. :)

Jos kuitenkin seksi aiheuttaa supistuksia, niin suosittelen

kondomia. Olkoonkin, että se tuntuu raskausaikana

vähän hullulta...

Myös pyöräilyn jättäisin jo väliin tässä vaiheessa. Itselleni

ei tulisi mieleenkään kavuta tämän jättimahan kanssa

enää pyörän selkään, kun olen jo muutenkin niin kömpelö,

että hyvä kun jaloillani pysyn pystyssä!

Lapsiluvasta vielä: meille on tulossa nyt jo kolmas ja

vaikka ei saa koskaan sanoa ei koskaan, niin kyllä tämä

kolmas on viimeinen. Harkittu, toivottu, mutta tämän jälkeen

saa riittää. Haluamme jossain vaiheessa miehen kanssa

taas enemmän aikaa toisillemme ja itsellemme, ja jos

vauvaa pukkaa muutaman vuoden välein, niin se ei

liene koskaan mahdollista... :)

nani76:

Anteeksi intiimi kysymys..mutta itteäni mietityttää sellanen ku miehen kanssa peittoja pöllyytellään niin sen jälkeen on ihan sairaan kipeet supparit...varsinki oman o:n jälkeen...

Möykkyräinen: Toivottavasti sulla supparit eivät aiheuta kohdunsuulle mitään vielä...mulla tuo pyöräileminenki aiheuttaa suppareita ja ikäviä puukoniskuja tuonne alas..

Niin joo vielä pikasesti lapsiluvusta...kaks tuli ihan helposti, mutta tätä kolmatta saatiinki sitten yli 3,5v ootella ja toivoa..joten toistaiseksi olemme päättäneet että emme ala enää ehkäisyä käyttää ku ei näytä ainakaan nyt tarpeelliselta

35/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sperma-juttu on ollu tiedossa...Sekstailua ollaanki vähennetty yhdynnän puolelta ja seki tehdään ns keskeytyksellä...pahimmat supparit saa siitä omasta o:sta eli pelkällä hellyydellä mennään nyt omasta puolestani (valitettavasti näin... :) ) mutta pakkohan se on...helppohan se miestä on tyytyväisenä muutenki pitää :)....mutta jos meillä joutus kortsua käyttämään, loppuis ne pöllyyttelyt ennemmin...niin innokkaita kortsun käyttäjiä ollaan... :)

Pyöräilyä kokeilin kerran ku lapsia käytin uimassa, sen jälkeen pyörä sai jäädä..oli sen verran epämiellyttävä kokemus että ei kiitos enää,

on vaan melko vähäistä tämän rouvan liikunta ku suppareita pukkaa joka rasituksesta..vähän harmi mutta ennemmin makaan ku kärsin suppareista, kilot saa sitte joskus (ehkä) pois kovalla työllä ilman vauvavatsaa...mutta meillä mennään 100% vauvan ehdoilla, kärsikööt rouva vaan jos niikseen tulee...

Nani taas

Vierailija
36/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanille ja sinilinnulle...

Meillä on tuo seksi jäänyt, koska supistelee niin pirusti, eikä siihen supistelun alkamiseen tarvita edes sitä spermaa. Halut on kuin suuremmallakin hiirellä, mutta näillä viikoilla on pidettävä järkikädessä, ettei tule mitään yllätyksiä.

Pyöräilemisestä: itsekkään en todellakaan kahdesta edellisestä raskaudesta polkenut vatsani kanssa fillarilla, kun maha oli huomattavasti suurempi. Tämä nykyinen mahani on nin pikkuinen, jotta se ei vielä ole esteenä pyöräilemiselle. On paljon ihmisiä, jotka eivät usko olevani lähes 30 raskausviikoilla. Neuvolalääkärinikin sanoi, että mahasta arvioisi raskausviikkoja 12-20.

Möykky

Vierailija
37/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myös ainoa suppariton kulkutapa on pyöräily! Arvelen sen johtuvan siitä, että pyörän kyyti on niin tasaista. Nyt alkaa maha olla jo tiellä siinä hommassa, mutta välillä on ihan pakko päästä tuulettumaan.

Minulla on hiki alkanut haista todella kummalta: tulee mieleen vaahterasiirappi! Ja sitä erittyy siis ihosta muualtakin kuin kainaloista:(

Edellisessä raskaudessa tällaista hikijuttua ei ollut. Onneksi täällä ei ole kärpäsiä:)

T:Gekko, Muru ja Masu

Vierailija
38/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksista.. Terkka selitti, että kohtu supistelee herkästi, jos se liikkuu vähänkin. Ja ensisynnyttäjällä usein ei supistele niin herkästi, koska kohtu pysyy helpommin paikoillaan. Myös varmasti petipuuhissa on jotain samoja juttuja. Kun orgasmihan on emättimen (?) tai jonkin paikan supistelua, niin voihan se helposti vaikuttaa kohtuun. Minulla oli tuota vaivaa aika alussa enemmän kuin nyt. Mistä lie johtunee. Toki nyt petipuuhat ovat olleet aika vähissä, kun ajoittain liitoskivut ovat haitanneet kaikenlaista tekemistä, myös sängyssä..

Takaisin hommiin..

Västis

Vierailija
39/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas vauvelin kasvu- ja kehityskontrolliultra äitipolilla. Painoarvio oli 1900g ja syntymäpainoarvio 3500 g:n huitteilla. Tytöt ovat olleet 3170g-3730g väliltä.

Sukupuolikin selvisi silleen epävarmasti, mutta enpä vielä kerrokkaan sitä ;o) Ja istukan virtauksissa ei ollut epänormaalia. Joten seuraava kerta olisi neljän viikon päästä viikolla 36+0.

Joku kertoi tuosta sylkitestistä : meillä ko. testi otetaan 2v lapselta itseltään hammashoitajan toimesta. Silloin on eka hampihoitajan tutkimus.

Josko sitä tässä oikasis tuohon petinpohjalle hetkiseksi kun tytöt ovat ulkona vesisateessa ja kuopus isänsä kanssa kattoo telkkua :oD Ihanan viileää tiistaita eloisat !

Rapuäiti ja rakas Lahja 32+0

Vierailija
40/42 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään ei kolota,satu eikä mitenkään muutenkaan ole valittamisen aihetta =) ihanaa!

kyllä tämä kesäloma tosiaan tuli kreivin aikaan,sillä muutimme kk sitten ja huusholli on edelleen pahasti kaatopaikkaa muistuttava. komeron saimme tänään tehtyä,joten nyt sitä säilytystilaa tuli vihdoinkin minne noita tavaroita laittaa,ja vaatehuonekin alkaa hahmottua.

pidän siis kesäloman pois ennen äitiysloman alkua, ihan siitäkin syystä kun on kesä,ja että tämän asunnon saisi valmiiksi ennen vauvan syntymää ja kolmanneksi, on varmaan 1% mahdollisuus että palaisin tuohon samaan työpaikkaan vaikka vakkari olinkin.

Mulla on olo kertakaikkisen hyvä, joka suuntaan taivun edelleen, koitan liikkua/kävellä mahdollisimman paljon,melkein kaiket päivät olen liikkeessä ja silti jakselen todella hyvin.Ei mitään ongelmia.

Töissä oli vaivoja minkä takia jouduin olemaan yhdessä välissä saikkarilla 3vkoa mutta se johtuu ihan työn fyysisyydestä (hoitotyö).

Pyöräilystä:poljen n.2km matkoja silloin tällöin,mun masu ei taas kauheesti tykkää tollasesta vähän kumarasta asennosta, supistelee herkästi,tai ei tunnu kivalta heti jälkeen.

Poika 4v on kesäkuun tarhassa (aion todellakin tehokäyttää nämä kaksi viikkoa,jotta voimme heinäkuun ottaa rennommin) ja elo-tai syyskuulta jatkaa puolipäiväisenä tai tekee pari kokopäivää viikossa.

Vauvasta ei olla miehen kanssa ehditty oikein puhua ollenkaan,tämän asuntoprojektin takia,ja hän on yrittäjä,ja töitä on tällä hetkellä PALJON.Mutta ehkä me ehditään =) mitään ei olla hankittu (joskin paljon on kaapeissa valmiinakin) mitään sänkyjä, lakanoita, vaatteita en ole ehtinyt ajatella.autonkaukalo pitäisi jossain vaiheessa ostaa, mutta ehtiihän sen.

Kovin on odotus erilainen mitä esikoisella.Illat pitkät sitä siliteltiin masua ja juteltiin sille,soittelin soittorasiaa,luin tuhanteen kertaan kaikki raskauskirjat läpi.Nyt sitä aika vaan tuntuu rientävän kamalan nopeeta.

neuvolassa tänään rv 29+5

hb: 113 (rv 16 126) joten rautakuurille

pissa:puhdas

rr: 106/60 aika sama ollut kokoajan

paino: +4kg alusta (vaihdellen kokoajan +100g-300g per vko)

tarjonta: rt

sf: 25 (vähän laskusuunnassa) kontrolli 2vkn kuluttua

ainoa oli tuo sf mitan laskusuunta,mutta sen näkee sitten,minne se menee.aika pienenä olen pysynyt muutenkin,eikä painoa ole tullut paljoa,vaikka hoikka olen,joten eikai se vauvelikaan jätti ole,kuhan nyt kasvaisi tasaisesti

neitiniiskunen rv 29+5 joka toivoo hellettä lisää!!! (tykkään lämpimästä)