Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla Chrome-selain + AdBlock ihan ok? Musta tuntuu että päästää kaikki mainokset läpi?

Vierailija
04.12.2023 |

Mukamas lukee tuolla että saa toimia tällä sivulla ja silti näkyy mainoksia vaikka ja kuinka. Kotiläppärillä siis tämä combo. Töissä taas käytän useimmiten Firefoxia eikä siinä tietääkseni ole mitään esto-ohjelmia ja niin on silti esim. Iltapäivälehdet mainoksettomat. Järkytys kun palaa kotiin ja googlaa jotain...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brave-selain on varsin hyvä, ei tarvitse mitään lisäpalikoita ja mainokset on kurissa.

Vierailija
2/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brave-selain on varsin hyvä, ei tarvitse mitään lisäpalikoita ja mainokset on kurissa.

Okei, täytyypä tutustua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainosblokkerien käyttö on kuin varastaisit kaupasta. Sinulla on tasan yhtä paljon oikeutta kuluttaa mainosrahoitettua sisältöä näkemättä mainoksia kuin ottaa maksullisia tuotteita maksamatta.

Vierailija
4/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei lainkaan.

Vierailija
5/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asenna läppärille myös Firefox. Ongelma ratkaistu. Koko Chromen olemassaolon syy on kerätä Googlelle tietoja käyttäjistä ja tunkea mainoksia naamalle.

Vierailija
6/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna ublock origin. Se on paras mainoksenesto.

Vierailija
7/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firefox ja uBlock käytössä eikä mainoksen mainosta näy.

Vierailija
8/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brave selain ja uBlock itselläni. Hyvin estää mainoksia yleisesti. Harva mainos pääsee läpi. Kännykässä on Opera, jossa on oma adblock sisäänrakennettuna. Googlehan ei edes päästä adblockin tarjoajia Androidiin, ja esim. Chromeen ei saa sitä ollenkaan puhelimella.

Vierailija
9/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainosblokkerien käyttö on kuin varastaisit kaupasta. Sinulla on tasan yhtä paljon oikeutta kuluttaa mainosrahoitettua sisältöä näkemättä mainoksia kuin ottaa maksullisia tuotteita maksamatta.

Niin pitkään, kun näitä mainosblokkereita on ollut saatavilla, niin pitkään olen niitä myös käyttänyt. Käytän jatkossakin. Youtube yritti tämän estää, mutta ainakin toistaiseksi hävisi leikin.

Vierailija
10/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Asenna ublock origin. Se on paras mainoksenesto.

jjoo, mun it-spesialistinörtti suositteli tätä. On parempi.

Vierailija
11/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitkään, kun näitä mainosblokkereita on ollut saatavilla, niin pitkään olen niitä myös käyttänyt. Käytän jatkossakin. Youtube yritti tämän estää, mutta ainakin toistaiseksi hävisi leikin.

Mä vihaan periaatteessa mainoksia, koska en enää osta mitään! Siksi mulla on oikeus olla katsomatta mainoksia! Ostaisin version ilman mainoksia jos vois!

JA joo, aikani on kallista, en halua tuhlata sitä mainoksiin!

Vierailija
12/12 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostajille saattaa olla jopa parempi, että käytän blokkeria. Pyrin olemaan ostamatta kaikkea, mitä mainostetaan, joten heille parempi kun blokkaan mainokset ja saatan sitten ostaa vahingossa tuotteen, jota minulle olisi mainostettu ilman blokkeria. Vaikka ei noitten algoritmit tunnu toimivan kun tuossa viikonloppuna katoin youtubea telkkarilla, johon ei saa blokkeria, näytti se minulle jotain tena-, vaippa- ja kissanruokamainoksia. Olen siis mies, lapset on parikymppisiä ja kissaa ei tässä talossa ole, eikä tule.

Mutta kysymykseen, Firefox + Ublock toimii hiton hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä