Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~SyySkuunSiSSien ma-ke ~~

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Tämä päivä onkin sujunut jo hieman aktiivisemmin kuin eilinen :). Sain tehtyä pieniä hommia kotosalla mm. siivosin pari kodinhoitohuoneen kaappia vauvanvaatteita ja tarvikkeita varten. Ihmeen paljon noita vaatteita olikin kertynyt...liekö kirppu ehtii niitä kaikkia edes pitämään.

Olen lisäksi hommannut jo kaikki rasvat, talkit, hoito-öljyt yms. valmiiksi, kun työpaikan kautta oli mahdollista tilata Oriolalta ja Tamrosta kaikki hieman edullisemmin. Itselleni tilasin mm. maidonkerääjän, rintakumit, liivinsuojuksia. Rintapumppukin löytyy...Kauppareissulta on tullut ostettua jo mm. tutit ja tuttipullot. Olenkohan jotenkin etuajassa näissä asioissa :) ? Toisaalta tykkään yleensäkin valmistella tulevia juttuja huolella jo etukäteen, joten ei tämä niin ihmeellistä ole. Autotallissa odottaa yhdistelmävaunut, turvaistuin, leikkimatto. Pinnasänky on vielä hakematta, mutta sekin jo maksettu. Pikkuhiljaa siis perhe ja talo valmistuu vauvan tuloon. Mulla pieni käärö onkin jo maailmassa todennäköisesti elokuun puolella, kun suunniteltu sektio tulossa, joten reilu kaksi kuukautta enää...

Dumple, uudet Emmaljungan vaunut ovat todellakin kauniit ja tyylikkäät. Itse myös ihastelin tuota väritystä.

Jondeliini, tiedän mitä tuo venekuume tarkoittaa. Meillä mies on potenut sitä koko yhdessä olomme ajan. Aikoinaan purjehti paljon vanhempiensa veneellä ja minäkin totuin jo seurusteluaikana tuohon lomanviettomuotoon, kun miltei eka treffeillä vei minut veneilemään. Lastenkin kanssa ehdittiin veneillä muutamia vuosia, kunnes miehen vanhemmat möivät veneen pois ja siitä lähtien mies on haaveillut omasta purkkarista, mutta vielä tähän päivään mennessä haave ei ole toteutunut. Aina on muut asiat " tärkeysjärjestyksessä" vieneet haaveet piirun kauemmas. Ehkäpä jonakin päivänä tuo toive toteutuu, siihen asti täytyy tyytyä Vene-lehden lukemiseen ja netissä surffailuun. Onneksi mökillä on soutuvene ja pieni moottorivene...ei tietenkään sama asia, mutta....

Colatoffee, olin itsekin ensin tosi kettuuntunut tuosta sokerirasitus testistä ja etenkin sen tuloksesta, mullahan paastoarvo oli lievästi koholla. Nyt olen jo tottunut ajatukseen ja yrittänyt noudattaa ruokavalio-ohjeita. Välillä lipsahduksia tapahtuu, mutta pääsääntöisesti mennyt aika mukavasti. Arvot pysyneet viite-arvojen alapuolella ja painoa tullut nyt noin 6kg lähtötilanteesta (tosin 12kg viime kesästä). Salaattilinjalle ei voi lähteä, se on selvä. Eiköhän miehesikin sen ymmärrä kun selvität hälle mistä oikeesti on kyse.

Onko kellään kokemusta wv farmari golfista? Katselin tuossa autotalli.comistä niitä, kun mies tykkäsi, että voisi olla sopiva ja hyvä mulle ja lapsille. Ajelen vielä toistaiseksi pienellä Ford Ka:lla, mutta tuskin enää pitkään, ei taideta minä ja kolme lasta siihen enää mahtua, rattaista puhumattakaan.

Haikarapolska ja neiti masukki 28+1

Vierailija
22/32 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku auto villitys menossa kun näköjään meillekkin tulee uusi auto ;D Mies on jo viikon päivät kytännyt netistä yhtä bemaria, koeajanut jne. Ei ihan uusi, mutta löytyy ilmastoinnit ym. Ei ihan perheauto, mutta tuo mun toyota toimii sit enempi siihen tarkotukseen - meillä siis oltava kaksi autoa. (ja kyllä tuohon bemariinkin turvaistuimet ja Emmaljungat mahtuu)

Piti jotain muutakin kommentoida, mutta yritän nopeasti suoriutua tästä kirjoittelusta kun Kaikki kunnossa alkaa ihan just ;) Joten jatketaan paremmalla ajalla. Öitä.

Dumle rv 25+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä on mennyt jotenkin ihan plörinäksi.

Eli tuli valvottua pitkään kun miehen kanssa sängyssä höpöteltiin kun on nyt turussa työreissulla..

Aamulla oli aikainen herätys kun lähdin sinne sokerirasitus testiin,kohtalaisen hyvin sain ne kauheet litkut juotuu mut n.1h sen jälkeen oli lähellä että ei tullut ylös ja tosi ällötys olo oli siihen saakka kun sain aamiaisen syötyä.

Ennen puoltapäivää menin sitten nukkumaan ja heräsin puol 4.eli siinähän tää päivä onmenny.

Oontänään tyhjentänyt tiskikoneen ja käyny isäpuoleni ja tyttäreni kanssa syömässä ja siinä kaikki.Toisaalta en pode huonoa omaa tuntoa sillä on taas sellainen " supistelukausi" meneillään ettei voi kyllä edes mitään tehdä:(

Nyt laittelen tytön petiin.

Dumle oli ostanut tyylikkäät vaunut:)

Vierailija
24/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄnään tälleen pikaisesti kun alkaa kohta töiden suhteen oleen oikeasti paniikki!

Eipä se mun miesressukka ollu ihan niin tarkoittanu niitä diabetestietojaan, mutta ei muakaan sillon aamulla kovin paljon kiinnostanu kuunnella.. Heh, pitäs senkin oppia että noista asioista sillä ei saa olla mielipidettä =D.

Hitto!!! Laitoin oman autoni myyntiin (me ei siis toistaseksi tarvita kahta autoa) ja heti soitti joku oikeasti pätevän kuuloinen mies ja sovittiin että se tulee illalla sit kuuden jälkeen hakeen sen pois, mikäli se vastaa kunnoltaan mun kuvausta. Hinta ja kaikki sovittiin jo valmiiks puhelimessa. No, mä syöksyin töistä tietty aikaisemmin kotiin hirveällä kiireellä ja aloin imuroimaan ja puunaamaan Pundea siistiksi (joo, tiedän, se olis pitäny tehdä aikasemmin jo) mutta eipä se mies tullutkaan eikä ees soittanut!!! SIKA!! Grr!! Siihen loppu mun myynti into! Pöh! Ei sitä toki pakko ole myydä ollenkaan, mut ärsyttävää kun mä ehin oikeasti jo ilahtuun kuin helppoa se on! Ja tietty samalla tuli paniikki että käykö nyt sitten niin että ollaan autottomia jonkun aikaa. Miehen auto nimittäin oletettavasti menee paljon nopeammin kun Punde parka.

Kihlis intoutui eilen taas potkiin niin paljon että mieskin vihdoin tunsi sen =). Suloista katsella sen ilmeitä kun ne vaihteli ilosta epäuskoon. Se ei nimittäin ollu ihan varma että olisko ne silti ollu mun mahan liikkeitä.. Hehheh, en mä ihan niin terävästi osaa liikutella.

Nyt mä alan töihin!

Colis ja Kihlis 25 já 6 jo.

Vierailija
25/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, taitaa se vaan olla niin, että miehillä tuohon isäksi tuloon ja vauvan syntymään liittyy uuden auton hankinta. Niin monella tuo tuntuu olevan ajankohtaista. Ehkäpä se auto on miehelle se oma vauva kun nainen kuitenkin sen vauvan kantaa ja synnyttää..heh ;). Meilläkin kun esikoisen kanssa tultiin synnäriltä kotiin niin mies oli sillä aikaa hakenut uuden auton kotiin. Oli se tietty yhdessä jo valmiiksi katsottu etukäteen. On siihen varmaan ihan järkevä syykin se, että rattaiden kanssa farmari on ihan ehdottoman kätevä. Mulla on kakkosautona ihan tilava auto muuten, mutta ei farkku ja kyllä mä mielellään aina otan meidän farkun kun rattaiden kanssa liikkeelle lähden, ei tarvi irrotella renkaita ja pujotella pienestä luukusta..

Sain eilen ellokselta tilaamani paketin kun siellä jo myytiin kesävaatteita isoin alennuksin ja onnistuin, ihme kyllä, tilaamaan ihan sopivat lyhyen salsahameen ja caprit kuminauhavyötäröllä ja pitkän mallisen mahan kivasti peittävän paidan. Hame ja caprit jää masun alapuolelle ja kun tilasin normaalia isompaa kokoa niin kivasti istuu. Nyt kyllä näillä vaatteilla tämän kesän pärjää!

Jotain piti vielä kommentoida, mutta enpä muista mitä..

Jondeliini ja pikkuinen 28+4

Vierailija
26/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tosi hieno kokemus, kävin siis Felicitaksessa Tapio Kurjella.

Vauvalla oli kaikki hienosti, iso on kuin mikä ja oli kooltaan nyt jo yli kaksi viikkoa aikaansa edellä. Yläkäyrillä mennään taas ja samalla tahdilla jatkuen on laskettuna aikana vähintään sen 4,5 kg.

Tapio sanoi ettei " pelkoni" koosta ole turha ja suositteli että 36-38 pitäisi vielä saada koon tarkkailu lisäultra ja jos mitat edelleen on tapissa niin sitten pitää miettiä käynnistämistä tai jopa suunniteltua sektiota. En itse haluaisi leikkausta, joten tuo käynnistäminen lienee sitten vaihtoehto jos näyttää siltä että menee pitkäksi. Sitä ei kuulemma minulle tule sallia, on liian iso riski lapselle vammautua.

Käynnistäminen on kuulemma toisen lapsen kanssa hiukan helpompaa kuin ekan vaikkei juhlaa silloinkaan. Elimistön väkisin runnominen siihen puuhaan ei ole helppoa, mutta toisaalta mitä sitä ei tekisi sitten lapsensa eteen. Sektiosta toipuminen ottaa kuitenkin aina enempi aikaa.

Kaikin puolin hieno kokemus ja sukupuolikin selvisi kuulemma takuuvarmasti. En sitä nyt vielä tähän kerro, koska en tiedä miten mies suhtautuu asian julkistamiseen loppujen lopulta. Mutta ehkä sitten kun asia on käsitelty, sehän riittää jos tytölle menee sanomaan niin sen jälkeen sen tietää sitten kaikki :)

Minä tykkäsin kokemuksesta, harmi ettei tällaista mahdollisuutta ollut jo silloin kun esikoinen syntyi.

Mukavaa sadepäivää täältä Helsingistä toivottelee Typykkä ja Hermis

omien laskujen mukaan 25+6, Jorvin mukaan 25+4 ja ultran mukaan 27+6

27/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt kolmena päivänä ketjua lukemassa ja nyt on noi alkupään viestit kadonneet muistin lokeroista. Että jotakin piti varmaan kommentoida...

No autokaupoista ja saamattomuudesta on ollut ainakin juttua. Meillä oli viime kesänä auto myynnissä ja kävi ihan samoin kun Colatoffeelle, että parikin ihmistä oli innoissaan tulossa autoa katsomaan, mutta eipä sitten näkynyt. Päätettiin sitten lopulta olla myymättä koko autoa. Auton vaihto käy aina välillä mielessä, mutta eipä siihen ole nyt varaa. Ja hyvin me kyllä kaikki tuohon vanhaankin mahdumme ja matkarattaatkin tarvittaessa takakonttiin. Mä otan vauvan synnyttyä kaksostenrattaat käyttöön ja vien noi pojan nykyiset rattaat mun vanhempien luo, kun siellä tulee kuitenkin usein käytyä. Miehen vanhemmat, siskon perhe ja monet kaverit asuukin tässä ihan lähellä, et heidän luokseen voi mennä ihan noilla kaksostenrattailla. Oispas vaan ihanaa, kun meilläkin ois kakkosauto, kun miehellä on aina arkipäivisin auto töissä käytössään. No, lottovoittoa odotellessa... =)

Täällä on moni ollut väsynyt eikä ole oikein mitään saanut aikaan, omasta mielestään siis (kuitenkin on lapset hoidettu ym., eikös vain?). Mulla on ollut jotenkin ihmeen energinen kausi jo miltei viikon ajan. Oon imuroinut, järkännyt tavaroita siistimmin, purkanut kauhean pyykkivuoren kaappeihin, vaihtanut vuodevaatteet, pessyt akvaarion ja tehnyt marjapuuroa ison kattilallisen joka toinen päivä. Mä tiedän, että te muut teette näitä juttuja joka päivä, mutta jos mut tuntisitte, niin ripustaisitte jo mitalia kaulaan tai ravistelisitte riivahenkeä ulos! Ei oo mun tapasta tyhjentää tiskikonetta heti kun se on pyörinyt. Ja oon saanut hoidettua kaikenlaisia paperiasioitakin.

Helteillä tuli nukuttua paljon huonommin kuin ennen ja jotenkin sitä vaan oli ihmeen pirteä aamuisin. Mä välillä heräsin ja mietin, et menikö lapsivedet. Esikoinen kun syntyi etuajassa ja olosuhteet oli samanlaiset silloin. Oli muutamia supistuksia (en muista oliko kipeitä vai harjoitussuppareita), kova helle, kauhea siivousvimma ja siskon kanssa tein pitkän kävelylenkin. Iski jo pienoinen paniikkikin, et ei kai vaan lähde tulemaan. Näin helteillä untakin monena yönä, et olin sairaalassa ja iltaisin mietin, et tuleekohan yöllä lähtö. Ja pakkohan mun oli sitten touhutakin, vaik ois pitänyt vaan levätä. No helteet kun helpotti, niin helpotti mun olokin. Toivois, et tässä edes elokuulle päästäisiin.

Edea+Pikkis 28+1

Vierailija
28/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaamut ne senkuin vähenee.. Eilen olin duunipäivän jälkeen ihan poikki.. En kai niin muuten, mutta päätä särki aika mojovasti.. En oikein enää iltapäivän puolella pystynyt keskittymään mihinkään.. Tämä päivä menikin mukavammin.. Nyt tässä leivotaan mansikka täytekakku ja testaillaan uutta videokameraa.. Täytyyhän tämä uhkea olemus tallentaa.. Näin eilen kaupassa mansikoita ja alkoi NIIN PALJON tekemään mansukakkua mieli, että sitä oli pakko alkaa tekemään.. Väistyin nyt keittiöstä hetkeksi syrjään kun lapset alkoi jauhoa pöllyttämään ja leipomaan kaurakeksejä.. Parempi kuin ei ole katsomassa.. =)

Mittasinpas ihan piruttani töissä tänään verensokerin kun joku multa kysyi, että ei kai se ole koholla, kun vauva normaalia suurempi.. Vai eipä siitä ainakaan syytä voi etsiä.. Se oli ihan normaali.. Vaan eipä tuo isäkään mikään hiirulainen ole, niin isukin geenit siellä taitaa vaan olla " syynä" ..

Mutta kohta lähdettävä sitten niitä mansikoita ja kermaa ostamaan.. Ensi viikolla täytyy myös tehdä kakku, loman alkamisen kunniaksi.. Tervetuloa silloin kakulle... =)

Piia ja 007 29+5 (Huips! Pian uudet kymmenet!!! ) Ihgua!!

Vierailija
29/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyny pinoja lukemassaa joten jutussa mukana olen pysynyt,mutta olen jotenki ollu niin poikki ja saamaton etten ole saanu aikaseksi kirjottaa.

Mulla oli neuvola lääkäri rv24+4 ja sillo sf mitta oli ihan sairaan paljon 28cm.Mun mielestä maha ei ole sen jälkee kasvanut.En ole mittaillu.Neuvola on sitte reilun viikon päästä.Painoa varmaan tullu paljon.Viime kerralla taisi ollaa n 4-5 kg yhteensä-joten ihan ok vielä.

Turvotuskin on astunu kuvioon.No nyt ku ei ole hellettä ni ei ole niin pahaa turvotusta.Pitemmät matkustamiset on kyllä sellasia joita en enää tee mielelläni.Viikko sitte istuin bussissa 2 h ni mun jalat oli tosi tosi turvoksissa.Saa nähdä mitä tästä kesästä tulee.

Kaikki on laitellu jo tosi paljon vauvan juttuja.Mä en ole tehnnyt vielä mitään.Olen jotain vaatteita ostellu,mutta ne on jossain kaapissaa jemmassa.Miehellä alkaa tän viikon lopulla loma.Kai sitä voisi sillo varastosta kaivella vauvan vaatteita.Muutama äippävaatekin on vielä kadoksissa.

Meille tuli viikko vai kaksi (noloo...päivät menee niin nopeesti ettei pysy mukana) sitten.Mazda 5 ,seitsemänpaikkaisena.Suksiboxi on katolla,että saadaaan sinne tavarat mukaan jos koko perhe ollaan liikenteessä.

jotenki tuntuu että viikot menee tosi nopeasti.Kohtahan on 30 viikkoa täynnä.Sitte onki hetkessä 35 ja sitte onki synnytys edessä.

aurinkoa kaikille:)

kaiken kommentoinnin jätin suosiolla pois ku olis niiiiiiiiin monta asiaa jota haluisin kommentoida.

AuringonTytär rv 27+3

Vierailija
30/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä paras vinkki noihin vaunujen/rattaiden/yhdistelmien valintaan on se että miettii omat kriteerinsä/tarpeensa, sen enempää ajattelematta kuinka joku kehuu omia kokemuksiaan maasta taivaaseen tietystä merkistä tai mallista.. Siis sillä periaatteella että toiselle sopii toinen ja toiselle taas joku ihan toinen :)

Typykkä oli käynyt 4Dssä. Hieno kokemus kyllä on :)

Piiu sai varmaan mansikkakakkunsa jo valmiiksi! *nami* Mekin täällä herkutellaan parhaillaan mansikoilla.

Huomenna olis minulla ja tytöllä 6v -neuvolat. Mielenkiinnolla odotan sf -mittaa ja hb:ta. Mutta eniten jänskättää miten typy käyttäytyy omassa neuvolassaan ja kuinka hyvin antaa laittaa rokotteet. Vaikka yleensä äidin jännittäminen tälläisissä tilanteissa on turhaa onneksi..

Mammapaidan kävin äsken ostamassa tai kävin tekemässä palautuksen yhdestä mamma t-paidasta ja sain valita jotain muuta tilalle.. Lisäks löysin imetystopin yökäyttöön, kun tosiaan vuotaa nuo tisut jo siihen malliin että lakanat on märkinä jos ei saa yöksi liivinsuojuksia!

Taidan mennä pihalle seuraamaan tytön touhuja vähäks aikaa..

Vierailija
31/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin oon ollu taas laiska kirjottamaan. Tänään käytiin neuvolassa, olin oikein vihanen kun tulin ulos....jälleen....mikään ei tuntunu olemaan hyvin, paino ei oo noussu tarpeeksi, vieläkin 1 kg alle lähtöpainon, mut se norovirus vei meikäläiseltä 5g ja vieläkin lähes päivittäin oksennan....ei uskonu et mulla ei oo mitään kysyttävää, mies ja tyttö oli mukana ja kun ne lähti edeltäpäin pukemaan, rupes tenttaamaan, et haluanko nyt puhua jotain kun mies ei oo kuulemassa???!!!! Miksi salaisin jotain mieheltäni jos joku asia askaruttaa?????!!!!!

Tenttas tenttaamistaan voinko puhua raskaudesta äitini kanssa, onko hän kiinnostunut vauvasta, olenko varmasti onnellinen raskaudesta, voinko nauttia tästä tilastani jne. En ehkä ole hihkunut riemusta joka asiasta ja koska tämä on jo toinen, on moni asia ennestään tuttua ja tiedossa, joten en ymmärrä miksi pitäisi kysyä vain kysymisen riemusta kun kaikki on hyvin.

Kun sanoin, että olen varmistanut esikoiselle hoitomahdollisuuden jos käy niin kuin hänestä, että peukalot tippuivat paikoiltaan pienestäkin kosketuksesta viimeisen kuukauden ajan ja samoin toinen lonkka. Ja että pari kolme on luvannut että saa kysyä hätiin kun synnytys aika tulee jne...no, siitäkös intoutui kysymään mikä mieltäni painaa kun nyt olen jo kysellyt ko. asioita jne.....eli ei hyvä jos ei mitään kysy ja ei hyvä jos sanoo tehneensä jotain asioiden eteen!!!!!Onneksi ko. töti jää kesälomalle!!!

Arvot oli hyviä, sf mitta 26

maitohamsteri ja kirppu 28

Vierailija
32/32 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena lueskelin mansikkakakun tekemisestä.Mulla herkuttelu loppui. Kävin tänään neuvolassa ja painoa oli tullu hurjat 900 g viikossa!!!!! Seuraava neuvola on jo kahen viikon päästä ja jos silloin on tullu samaan tahtiin, laitetaan mut sokerirasitustestiin. Eipä auta kuin koittaa jättää herkut väliin. Kaupassa käytiin miehen kans ja mukaan tarttui mulle mm. omenia ja porkkanoita. Yhen pullan kyllä söin tänään, kun vieraita kävi, mut siihen saa jäädä.

Muuten kaikki arvot oli ok. Hemppakin oli 118. Kohdunpohjankorkeus oli vain tosi hurja. 30 cm!!!!!!! neljä viikkoa sitten se oli 23 cm, elikkä kuukaudessa kasvanut 7 cm. Sitä vähän ihmeteltiin, varsinkin kun vauva on ihan normaalin kokonen ja vastaa viikkoja ja lapsivettäkin on ihan normaalisti. Terkka sit arveli, et kohtu on vaan niin korkeella mulla, eikä lantipn uumenissa. Saapi nähä kuinka iso mä olen sit loppupuolella! Hirvittää oikein. Varsinkin kun olen näin lyhyt (157).

No tuohon painoon mun on kyllä puututtava. Ekasta neuvolakäynnitä tähän päivään mennessä mulla on tullu lisää jo n 12 kg. Ja kun painoindeksi oli alussa jo 26 niin ei tarvis tähän malliin tulla. Ihtestähän se on kiinni, mut kun nuo herkut on niin hyviä.... Kaukana on ne ajat kun otin painonvartijoissa 25 kg ja olin laiha!! No syksyllä sit alkaa kuntoilu ym, jotta ensi kesänä oltais hoikempia.

Nyt telkun, mansikoiden ja saunan pariin.

Uma81 26+5