~~~SyySkuunSiSSien ma-ke ~~
Linkki viime viikolle:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10494507&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (32)
Niin se vaan taas alkoi uusi viikko, hieman viileämpänä kuin on totuttu, mutta mitäpä tuosta..
Taas oli masukuva.. Ne on ihania! Tahtoo niitä lisää!!! =)
Uma81 oli laitellut vauvan tavaroita.. Eikö ole jännä, kun niitä laittelee paikoilleen niin sitten on pakko käydä hypistelemässä ja fiilistelemässä vähän väliä.. Vaunut nostin remontin tieltä yläkerran vaatehuoneeseen, mutta tuo korisänky, jossa isot vauvan vaatteita, houkuttelee vähän väliä luokseen.. Kai sitä vieläkin sillä tavoin opettelee ajatukseen, että vauva on IHAN OIKEASTI taloon tulossa..
Onko täällä muilla ollut liitos kipuja? Mulla oli niitä muutamia viikkoja sitten, mutta nyt ovat kadonneet.. Mukavaa, kun voi kivuitta liikkua.. Toivottavasti pysyvätkin nyt pois.. Kävelin kuin ankka joku aika sitten.. =) Kvaak!!!
Onnea uuden auton johdosta colatoffee.. Mukavaa kun löysitte mieluisen.. Kyllä se vaan on tärkeetä (ainakin minulle), että on käyttö tarkoitukseen sopiva kärry alla.. Meilläkin tila-auto, mistä enää en luopuisi mistään hinnasta.. Toinen auto onkin ihan normi henkilöauto.. Täällä vähän " sivummalla" kun asustellaan, niin kaksi autoa tarpeen..
Mutta eipä tässä sen kummempia..
kirjoittelen taas jokusen sanan, kun ei sitten tieda koska ' viitsii' uudelleen kirjoitella, vaikka lukemassa kaynkin. Meilla kun kolme muksua on edelleen kouluissaan, noh, koeaika kyllakin paalla!
Oma masuli voi hyvin, olen jopa enemman pystynyt liikkumaankin nyt viimosten viikkojen aikana, kavin jopa shoppailemassa isossa kaupungissa lauantaina. Josko se nyt tasta olisi nuo meneet harmit kaikki loppuneet ja sais vihdoin nauttia tasta viimosesta raskaudesta; tosin eilen mies paasteli sammakoita suustaan etta viela yks tan jalkeen... kaak, ei jaksa taa 37v mami enaan vaikka vauvoista tykkaankin!
Eilen sitten kirppikselta ostin ihan ekat ' uudet' tyton vaatteet puolipotkuria ja bodya kesaksi jne, sellaisia ihan pienen... tosin miehen sisko vei ne viela mennessaan, saan sitten silta myohemmin kera muiden vaatteiden mita halta haen (ja sitteria, ja halytinta yms.)
Kun en viela lipastoa oo saanu tyhjennettya nelosen vaatteista; sita ennen pitaa tyhjentaa isojen likkojen kaapit etta nelosen vaatteet mahtuu huoneeseen... aikamoista venklaamista taalla meilla kun pienet tilat on ja paljon immeisia!
Muutenkin viikonloppu meni nopeesti kun oli paljon tekemista. Taa viikko viela naita koululaisten juttuja ja ens viikolta sitten alkais kesaloma lapsosilla vihdoinkin!!!
Uimassakaan ei olla viela kayty kun en halua riskia etta sairastuisivat kesken kokeita. Vaikka lamminta piisaakin ihan normaalisti n. +30 varjossa verran.
Mutta voikaahan hyvin
-levinia ja Hope rv 26+2 -
unohtui viela Dumlelle tuohon syyskuun ' junaan' eli esittelysivuille; haluatko etta laitetaan tanne vai sinne etta kumpaa ootetaan?
Mulle siis seuraavaan kertaan voi laittaa ultran mukaan Hope on TYTTO.
Taitaa olla aika monella jo vauvantavarat suht koht valmiina odottamassa. Meillä on laitettu vauvan lipasto ja siellä on vaatteet, petivaatteet, pinnasängynpehmusteet ym. ym. valmiina. Vaunut on peritaatteessa liikkeessä odottamassa maksajaa :) Ehkä tällä viikolla käydään ne noutamassa, kun mies saa palkkansa ;)
Rakkausvauvalla oli ihana mekko(?) kuvassa päällä. Meillä on kans täällä Keski-Suomessa välillä aika eläimellistä menoa; hirvet, ketut, karhutkin tulee tutuiksi. Puhumattakaan jänöistä ja muista pienistä eläimistä. Mökillä just ihailtiin 10 metrin päästä joutsenten soidinmenoja :)
Siitä puheen ollen.. Mökkeily rentoutti ihanasti. Siellä pääsee aina arkea karkuun - saa nollattua ajatuksensa. Ja lapset nauttii vedestä, veneilystä, oleilusta ja herkuttelustakin :) Veneily vaan mulle ei tehnyt kovin gutaa, kun oltiin vähän isommilla vesillä kovemmassa aallokossa :( Siitä seuras supisteluja ja kovaa vihlomista tuolla jossain alhaalla.
Toisaalta siellä rauhassa ajatuksieni kanssa meinasin tulla höperöksi, miettiessä tulevaa elämän muutosta. Vauvan tuloon ei ole enää kauan aikaa - onko kaikki valmiina ja ollaanko me valmiina! Samoin tuleva synnytys kävi useamminkin mielessä, nyt jo vähän alkoi pelottamaan..
Mutta kai ne kaikki ajatukset on ihan normaaleja, läpikäytäviä juttuja.
Siinä ajatuksen juoksun lomassa totesin myös, etten oo enää kovin ketterä ja hyvä kuntoinen simpsakka neito ;P Mahan kasvu on ollut aika hurjaa viime aikoina, vauva liikkuu jo tosi kipeästi, selkää jomottaa helpommin, yhtä sun toista paikkaa vihloo ja kolottaa. Enää ei juosta niin vauhdikkaasti, kyykkiminen hankaloituu ja yhä useammin huomaan itseni jossain kohtaa levähtämässä milloin missäkin istuttavassa paikassa :)
Että tälläisiä ajatuksia tällä erää pääkopassa. Tisutkin ottivat oikein spurtin tuossa maidontuotannossa - kaikki liivit ja paidat jatkuvasti märkänä. Joten liivinsuojus ostoksille suunnattava tänään!
Colikselle onnittelut autokaupoista!!
Dumle rv 26
Toisaalta aika HUI kun aika kuluu niin nopeasti ja kohta on synnytykset ja kaikki edessä,,,Kyllähän sitä jo kovasti oottaa mutta vähän samalaiset tunnelmat kuin Dumlella että synnytysjutut ja muut jo käy hieman kummittelemassa mielessä:/
Sitähän voi olla pikkuisen äiti jo vaikka 10 viikonpäästä..(Dumlelle vielä,on se mekko joo jonka olen viimevuonna ostanut,hieman kun nappia siirtää ja hakaneuloja apuna käyttää niin saa ihan kelpo äitiysmekon:)
Uma81,oli laitellut paikkoja kuntoon.Meidänkin ehkä pitäisi aloitella vaikka tuolla kehdon kasaamisella.Hirveästi ei ole motivaatiota kun ei saada vielä tuolta yläkerrasta meidän uutta makuuhuonetta ja vauvan huonetta käyttöön kun äitini asustaa siellä(kunnes hänen ero asiansa ovat selvät)sinne sitten laitellaan kaikki vauva jutut.Kaikki tarpeellinen on kyllä jo ajat sitten onneksi hommattu.
Dumlella tihruttaa tissistä maitoa.Mulla alkoi joskus rv 20 tienoilla ja sitten loppui pitkäksi aikaa.Nyt sitä tulee satunnaisesti.
On tullut aiemminkin raskausaikana.Viimeksi piti tässä vaiheessa olla jo liivinsuojukset yötä päivää käytössä.
Colis,oli tehnyt autokaupat onnittelut.!Meidän tuleva auto on kanssa musta tummennetuilla laseilla.Kia carens,oli kuulemma viimeviikolla jo laivassa matkalla suomeen.voi kunpa saatais se pian!
Piiu,kyseli liitoskivuista,juuri eilen itseasiassa mietin että kumma kun ei ole vielä niitä tuntunut.
Kävin muuten kurkkaa noita toukokuisten vauvoja ja siellä eräs 160cm äiti oli synnättänyt yli 5kg vauvelin:=0,hui kauhistus.Kaikki oli mennyt kuitenkin hyvin.
Mulla on huomenna se sokerirasitus.toivottavsti saan litkut nieltyä.Ja mulle kun nuo herkut maistuvat niin toivottavasti en lihota turhaan tätä masun asukkia.Edellinen 4kg oli mielestäni ihan tarpeeksi iso punnerrettavaksi ulos.
Mun täytyis soittaa nyt liittoon ja kysyä kun mulla alkaisi loma ensi tiistaina mutta lääkäri oli sitä mieltä että jatkaa mun sairaslomaa ettei tarvitse käyttää vuosilomapäiviä kun en kuitenkaan Lomalla pysty olemaan.Pitäis tiedustella että voiko ne siirtää sinne kun palaan joskus töihin,kannattaako ne ottaa etukäteen rahana(silloin toki missaa lomalta paluu rahat),onko järkeä katkaista vanhempainraha kausi jossain välissä ja saada sitten välillä lomarahat,,,
Joopa joo,mutta palaillaan taas.
Samaa ihmettelen minä, että miten se viikonloppu niin nopeasti hujahtaa! Dumle oli mökkeillyt. Mekin käytiin mökillä sunnuntaina, ja oli tosi ihanaa. Voi hurja, täällä Keski-Suomessakin on järvivesi jo +20! Uitimme esikoisen pulleita varpaita järvessä, ja niinhän siinä kävi että pikkumies innostui ihan valtavasti. Yks kerrallaan lähti vaatekappaleet pois ja lopulta poika sätkytteli ja konttasi ratkiriemuissaan rantamatalikossa. Uskomatonta. Itse kävin saunasta uimassa, ja kovin kylmältä tuo aluksi tuntui... Jos joku ois etukäteen kysynyt että vienkö vajaa vuoden ikäisen jo uimaan järveen, oisin aivan ehdottomasti kieltänyt! Mutta näin siinä kävi ja suuri elämys näkyi olevan. :)
Mullakin on vauvan potkut jo niin kovia että kipeää tekee. Tuntuu välillä että ihan mahanahka repeää kun niin kiristyy. Mojovia on tökkäisyt. Aiemmin vauveli on selvästi asustellut oikealla puolella, mutta nyt meuhkaa kyllä vasemmalla kyljelläkin. Ihmettelen sitä älytöntä iltavillitystä, muksu saattaa kaksikin tuntia putkeen pitää ihan mieletöntä menoa. Miten se niin pitkään jaksaa??
Lindexillä ois kuulemma underbelly-sortseja. Semmoiset haluaisin, jos vain malli miellyttäis. Pitäs käydä kattomassa. Kesällä on niiiin paljon vilpoisampaa jos ei ole niitä paksuja resoreja mahan päällä.
Löysin muka uuden hyvän jano/ruokajuoman, kun yleensä juon vettä, vettä ja vettä. Lidlin lemon light, mutta mutta. Siinä on makeutusaineina mm. syklamaattia ja sakariinia! Eikä niitä sais raskaana ollessa syödä. :( Joten kauppaan jää tuokin löytö. Tykkäsin vain siitä paljon enemmän kuin esim spritesta. Taitaa jäädä limpparit mun osalta edelleen vähälle.
Hauska lukea teidän juttuja vauvan tavaroiden ihastelusta ja hypistelystä. Arvatkaa mitä mä tein pari kuukautta ennen esikosen syntymää? Puin babyborn nuken nätteihin vaatteisiin ja istutin sen turvakaukaloon. Ja tätä koristusta pidettiin olohuoneessa kunniapaikalla siihen asti että saatiin vauva taloon. Mun mielestä se oli niin söpö, että mitenkään en malttanut laittaa turvakaukaloa mihinkään piiloon säilytykseen. Jessus, melkein nolottaa. :D
Ihanaa, nyt on viileä ilma! Muuten kyllä oon nauttinu lämmöstä ja auringosta, mutta oon oottanu viileetä päivää että pääsisin leipomaan herkkuja. Hih, nyt taitaa olla se päivä!
Mutta täytyypä mennä jatkamaan kokkaamista. Nälkäkin tuntuu jo enemmän ku ei oo niin kuuma.
Koittais taas jotain höpistä pitkän tauon jälkeen. Lähes päivittäin luen pinon, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Viime viikolla ei koneella tullut paljoa oltuakaan,kun oli niin hyvät ilmat että tuli vapaa-ajat istuttua terassilla lukemassa ja nuokkumassa. Eipä kyllä oikein ollut puhtia tehdä ulokona tai edes sisällä mitään tuntuu että voimat loppuu heti kun vähänkään rehkii. Toissa viikolla oli neuvola ja rauta oli laskenut joten kai se vielä vaikuttaa tähän oloon. Onko kenenkään muun mielestä hankala ajoittaa milloin ottaa rautatabun? Siinä kun on niitä suosituksia ettei saisi olla hiljan nautittuna esim. kahvia tai maitotuotteita ja kai myös närästyslääkkeetkin heikentää imeytymistä. Mä ainakin otan nuita edellä mainittuja " aineita" harvase tunti, olen sitten yrittänyt johonkin väliin sen raudankin nappasta.
Neuvolakäynnistä vielä sen verran että hyvin menee painoakaan ei ollut tullut edelliskerran jälkeen kuin 400g. Sf mitta otettiin nyt ensi kertaa ja se huiteli ihan omissa sfääreissään eli oli 28cm raskausviikolla 25+2, eli oli yläkäyrän yläpuolella, mutta omat läskit antoivat varmasti mittaan oman lisänsä. Seuraava neuvolakäynti on juhannuksen jälkeisellä viikolla ja silloin on ensimmäinen lääkärineuvola. Samalla viikolla käyn myös ylimääräisessä ultrassa jossa tarkistetaan istukan paikka kun oli liian likellä kohdunsuuta rakenneultrassa.
Monet on jo laitellut vauvantarvikkeita paikoilleen, meillähän on kaikki mitä tarvitaan vaunut, turvaistuimet yms. Vaatteet vain pitäis järjestää kaappiin, mutta ensin pitäis saada esikoisen vaatteet siirrettyä toisaalle. Olen lykännyt hommaa kun nykyinen järjestely on niin hyvä. Pikkuiset vaatteet pitäisi myös hakea varastosta ja tehdä niille inventaario. Olen vähän miettinyt sitä että täytyykö ne pestä vai ei, varastossa eivät ole olleet vuottakaan ja pestyinä sinne tietenkin laitettu. Paljonhan tietysti selviää sitten kun niitä alkaa setvimään, mutta kun on tapana murehtia asioita jo etukäteen;) Onko kukaan saanut vielä äitiyspakettia, tai edes päätöstä? Mä jätin hakemuksen n. kaksi viikkoa sitten eli pian voisi tullakin päätös ja sitten saa alkaa odottamaan postilappua jolla paketin saa noutaa.
Liitoskivut vaivaa jonkin verran, mutta ei niin paljon kuin edellisesä raskaudessa. Lantion löystyminen on se joka minua eniten vaivaa ja invalidisoi. Miehen mielestä kävelen kuin Ahtisaari. Pihallakin olisi vaikka mitä hommia ja etenkin heinien kitkemistä pensasaidan juurelta ja kukkapenkistä, mutta se homma ei sovi mun selälle ollenkaan eikä kyllä mahallekaan, alkaa supistamaan tai muuten vaan tuntuu ilkeältä.
Onneksi luvattiin hieman viileämpiä kelejä niin pärjää taas vähän paremmin itsensä kanssa.
Colatoffeelle onnea autohankinnasta, me vaihdettiin viime kesänä farmariin ja on kyllä tosi hyvä laittaa vaunut sun muut tavarat kyytiin. Mekin aika paljon kuskataan vaunuja mukana ja tehdään useita yökyläreissuja vuodessa.
Nyt pitäis surffata kylpylöiden sivuille jos löytyis sopiva kohde lomailuun ensi kuussa.
Unelma ja masukki rv 26+6
Koittais taas jotain höpistä pitkän tauon jälkeen. Lähes päivittäin luen pinon, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Viime viikolla ei koneella tullut paljoa oltuakaan,kun oli niin hyvät ilmat että tuli vapaa-ajat istuttua terassilla lukemassa ja nuokkumassa. Eipä kyllä oikein ollut puhtia tehdä ulokona tai edes sisällä mitään tuntuu että voimat loppuu heti kun vähänkään rehkii. Toissa viikolla oli neuvola ja rauta oli laskenut joten kai se vielä vaikuttaa tähän oloon. Onko kenenkään muun mielestä hankala ajoittaa milloin ottaa rautatabun? Siinä kun on niitä suosituksia ettei saisi olla hiljan nautittuna esim. kahvia tai maitotuotteita ja kai myös närästyslääkkeetkin heikentää imeytymistä. Mä ainakin otan nuita edellä mainittuja " aineita" harvase tunti, olen sitten yrittänyt johonkin väliin sen raudankin nappasta.
Neuvolakäynnistä vielä sen verran että hyvin menee painoakaan ei ollut tullut edelliskerran jälkeen kuin 400g. Sf mitta otettiin nyt ensi kertaa ja se huiteli ihan omissa sfääreissään eli oli 28cm raskausviikolla 25+2, eli oli yläkäyrän yläpuolella, mutta omat läskit antoivat varmasti mittaan oman lisänsä. Seuraava neuvolakäynti on juhannuksen jälkeisellä viikolla ja silloin on ensimmäinen lääkärineuvola. Samalla viikolla käyn myös ylimääräisessä ultrassa jossa tarkistetaan istukan paikka kun oli liian likellä kohdunsuuta rakenneultrassa.
Monet on jo laitellut vauvantarvikkeita paikoilleen, meillähän on kaikki mitä tarvitaan vaunut, turvaistuimet yms. Vaatteet vain pitäis järjestää kaappiin, mutta ensin pitäis saada esikoisen vaatteet siirrettyä toisaalle. Olen lykännyt hommaa kun nykyinen järjestely on niin hyvä. Pikkuiset vaatteet pitäisi myös hakea varastosta ja tehdä niille inventaario. Olen vähän miettinyt sitä että täytyykö ne pestä vai ei, varastossa eivät ole olleet vuottakaan ja pestyinä sinne tietenkin laitettu. Paljonhan tietysti selviää sitten kun niitä alkaa setvimään, mutta kun on tapana murehtia asioita jo etukäteen;) Onko kukaan saanut vielä äitiyspakettia, tai edes päätöstä? Mä jätin hakemuksen n. kaksi viikkoa sitten eli pian voisi tullakin päätös ja sitten saa alkaa odottamaan postilappua jolla paketin saa noutaa.
Liitoskivut vaivaa jonkin verran, mutta ei niin paljon kuin edellisesä raskaudessa. Lantion löystyminen on se joka minua eniten vaivaa ja invalidisoi. Miehen mielestä kävelen kuin Ahtisaari. Pihallakin olisi vaikka mitä hommia ja etenkin heinien kitkemistä pensasaidan juurelta ja kukkapenkistä, mutta se homma ei sovi mun selälle ollenkaan eikä kyllä mahallekaan, alkaa supistamaan tai muuten vaan tuntuu ilkeältä.
Onneksi luvattiin hieman viileämpiä kelejä niin pärjää taas vähän paremmin itsensä kanssa.
Colatoffeelle onnea autohankinnasta, me vaihdettiin viime kesänä farmariin ja on kyllä tosi hyvä laittaa vaunut sun muut tavarat kyytiin. Mekin aika paljon kuskataan vaunuja mukana ja tehdään useita yökyläreissuja vuodessa.
Nyt pitäis surffata kylpylöiden sivuille jos löytyis sopiva kohde lomailuun ensi kuussa.
Tulipa moneen kertaan mun jutut, mutta nää sivut herjas jotta järjestelmässä tapahtui virhe yritä hetken päästäuudestaan ja mähän yritin.. :D
Unelma
Maanantait kaikille!
Takana rentouttava viikonloppu, josta siis yksi yö Tampereen kylpylässä. Aikas kiva paikka, vaikka kylpyläosasto oli mielestäni aika vaatimaton ja pientä kulumista muutenkin siellä täällä näkyvissä. Toisaalta vanha tehdasympäristö järven rannalla oli kyllä omalla tavallaan viehättävä. Sisareni asusteli perheineen sviitissä, jossa oli mm. poreamme, sauna, kettiö, olkkari ja pari makuuhuonetta. Me sitten nuoremman tytön kanssa majotuttiin siihen toiseen makkariin. Kylvettiin molempina päivinä, käytiin Särkänniemessä ja syötiin hyvin. Tyttäreni nautti kovasti omasta laatuajastaan yksin äidin kanssa. Seurana toki oli siskon 7kk poika, joka tietysti nautti vedestä ja " ison tytön" leikkiseurasta täysillä.
Vanhempi tytär palasi eilen kummitädin luota Hesasta vasta illalla. Kovin oli tohkeissaan kaikesta tapahtuneesta, sambakulkueesta, kaivarin konsertista yms. tapahtumista. Katselin eilen molempia tyttöjäni ja ajattelin miten isoja he jo ovatkaan, varsinkin vanhempi... jotenkin tuntui jopa haikealta. Lapsuus ja nuoruus on todellakin ohikiitävä hetki ennen aikuisuutta. Masussa pyörii pieni ihmisenalku, jolla kaikki tuo on vielä edessä. Väkisinkin välillä herkistyy kaikenlaisille mietteille elämästä...
Mies oli pystyttänyt viikonlopun aikana leikkimökin pihalle, laatoittanut osan etupihaa...saanut siis paljon aikaiseksi. Väitti, että ei ollut edes käynyt missään, vaikka kovasti häntä jopa kehotin käymään kavereiden kanssa baarikierroksella. Ei kuulema kokenut tarvetta siihen.
Autoista oli puhetta täällä, meillä on ykkösautona tila-auto ja mulla sitten oma, pieni ns. " kauppakassi" , jolla työmatkatkin olen taittanut. Nyt olisi kyllä tarve vaihtaa isompaan vaan en ole vielä keksinyt mihinkä tuon mummo-ankan auton vaihtaisin. Hyvä olisi, että rattaat mahtuisi mukaan, kun kuitenkin paljon lasten kanssa liikun yksinkin miehen olleesa työmatkoilla. Onko kellään hyviä ehdotuksia, kohtuu- hintaisista keskisarjan autoista? Nykyinen autoni on vm 2001 ja siitä tiedustelujeni mukaan saisi vielä vaihdossa n. 6000-7000e.
Haikarapolska ja neiti masukki 28 tasan
Mä en ole saanut tänään mitään fiksua tehtyä.. Vanhin tyttö kaverin kanssa shoppailemassa, keskimmäinen oli rannalla synttäreillä ja pienimmällä ollut koulukaveri kylässä.. Itse olen notkunut netissä shoppailemassa, virkannut, maleksinut pihalla.. Toivotonta.. Sain sentään alakerran vessan pestyä.. Jo toista päivää tälläinen olo.. Plääh! Menee itsellä hermot tähän saamattomuuteen..
No huomenna reippaana (???) töihin..
Mua nauratti tuo kirahviinan kirjoitus, missä hän oli pukenut sitä Babybornia.. Meillä olisi kanssa noita nukkeja, pitäiskö niitä asetella puettuina pitkin kämppää...? =) Heh!
Ottaa nukke vaunuihin fiilistely mielessä ja lähteä postilaatikolle? =)
Tuli tässä myöskin sellainen mieleen, että mun turvotus poistui helteiden tultua.. Tulee kai juotua niin paljon enempi..
Vauva käyttää mun virtsarakko trampoliinina, joten poistuttava taasen..
Terveisin Piiu the tyhjän toimittaja =)
tuota Piiun kirjotusta. Veit sanat suustani, juuri ajattelin mielessäni ennen kuin taas tälle palstalle eksyin, että onpahan päivä mennyt ns. tekemättä mitään tähdellistä. Olen notkunut netissä tänään mm. huuto.netin sivuilla. Tytöt ovat kavereillaan ja mulla kun ei nyt ole muuta kun tuota aikaa...Monesti tämä tiestikka onkin varattuna, kun tytöt kotona mesettävät kavereiden kanssa. Mietin tässä, että kai jotain pitäisi tehdä...mutta toisaalta ei ole kyllä mikään pakko :). Ehkäpä sallimme itsellemme joskus myös tälläisen päivän. Voi olla aikas harvinaisia sitten syksyllä.
terkuin toinen tyhjäntoimittaja Haikarapolska ja neiti vilkas masukki vatsassa
Kolmas tyhjäntoimittaja ilmoittautuu.
Pitäis-pitäis-lista on kohtuullinen, mutta en vain saa tartuttua mihinkään.
Odottelen tässä pyykkikoneen korjaajaa. Että on rasittavaa että eivät osaa edes edellisenä päivänä sanoa seuraavan päivän aikatauluistaan mitään. Ei minusta vaatisi hirmuista asiakaspalveluvenymistä, jos edellisenä iltana lähettäisi tekstiviestin. " tulen huomenna klo 12-14." Mutta ei. Ilkeä ajatukseni on että kyllähän akat joutaa odottelemaan kun tärkeät miehet tekee tärkeitä töitänsä. :(
Pitäisi listalla on pakkausta ja siivousta. Lähdemme huomenna tyttöjen kanssa vanhempieni luo. Menemme junalla, joten seikkailu on sitten luvassa. Ja pakkaaminen on tehtävä harkiten, että jaksan kaiken kunnolla kantaa. Mies tulee sitten autolla perässä, kun töistänsä ehtiin. Meillä on kummilapsen rippijuhlat sunnuntaina. Taas pääsin ostelemaan vaatetta. Ostin ois:n pitsisen neulejakun ja hiukan uusia koruja ja kultaiset sandaalikengät. Niillä sitten asustan mustan kotelomekkoni. Kengät eivät ole oikein minun näköiset, mutta kai tukevampi korko on nyt järkevä. Muuten tykkään sirommista koroista. Uusi laukku olisi tietty kiva.
Joku sanoi että Lindeksissä olisi mahan alle menevät shortsit. Pysyykö ne jalassa? Helteillä kyllä kaipasi jotain viileämpää vaatetta. Mulla on yksi valtavan suuri hellemekko mutta siinä on valtavan leveät helmat ja ne tuntuu tartuuvan joka paikkaan.
Auton ostolla oli ollut colatoffee. Meille tuli uusi tila-auto vw touran muutama viikko sitten. Nyt mies puhuu jo jostain muustakin . Monta iltaa hän istui nenä kiinni ohjekirjassa. Minä en ole edes avannut sitä ohjekirjaa ja silti osaan sitä autoa ajaa. Hyvältä auto tuntuu, tilaa on ja helteillä oli ihanan viileä.
Nyt menen pesemään ovia. Ovat kamalan näköisiä.
terv peikkoäet ja turkulainen 24+2
Sateinen ilma täällä Keski-Suomessa. Ehkä vois suunnitella sen kunniaks jotakin leipomista. Ihan kiva kun välillä sataa ja on vilpoista :)
Raudan ottamis ajankohdan minä olen sumplinut niin että illalla, kun muutenkin syön silloin tosi vähän ja yleensä jotain kevyttä kasvis, hedelmä -linjaa. Enkä juo iltasin enää kahvia tai teetä. Hetki raudan ottamisen jälkeen syön vielä piltti -purkin :P On muuten hyvä keino saada rauta imeytymään, kun niissä hedelmäsoseissa on sitä lisättyäkin c-vitamiinia!
Aamusin menee ihan liikaa noita maitopohjaisia juttuja ja teetä tai kahvia, niin ei sinne kannata ajoittaa. Nyt otan tän viikon kahta tabua päivässä ja otan sen toisen tuossa lounaan ja aamupalan välissä.
Ihan kauhee väsymys ollut viime viikosta lähtien, kun raudat loppu, enkä laiskuuttani muka kerennyt apteekkiin.. Samoin huimaa ja pyörryttää ihan jatkuvasti. Lähtis nyt nousemaan taas tuo hemppa, niin olo paranis.
Käytiin muuten eilen ostamassa Emmaljungan Ceroxit :D
Tälläiset pehmeällä kantokopalla ja Delux jalkapeitteellä:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_Cerox_Copp…
Kaikki ihan ok, paitsi että sokerirasitus odottaa ensi tiistaina v***u!!! Ja tottakai mies oli tällä kertaa mukana.. Meinas tulla vuosituhannen riitä kun herra ravitsemusasiantuntija selosti mulle neuvolan jälkeen että nyt sitten pitää olla vain salaatti linjalla ja että tää nyt on varmaan siitä kun on syöty jätskiä ainakin kerran viikossa.. GRR!!
Mulla oli siis sokeria siinä pissatestissä. Meillä ei kummallakaan ole ihan terveet elämän tavat normaalisti, siis lähinnä niin päin, että arkena molemmat vetää tahoillaan tosi tiukkaa linjaa ja sit viikonloppuna herkutellaan jolloin kalorit pysyvät tasassa eikä paino nouse. Mutta kun välillä tuntuu ettei se pösilö tajua et mä en pysty kasvattaan lasta sisälläni sillä jos syön päivässä alle 10 pistettä (taas ne painonvartijat) vaan että nyt niiden pitäs pysyä tasasesti about 25 joka päivä, myös viikonloppuisin. Eikä siis nytkään todellakaan ole tullu herkuteltua, paitsi viikonloppuisin.
Paino on nyt sit noussu 14 kiloa kaikkiaan (siis neuvolan ensipunnituksesta) HUH!!!!! Sf mittä oli 25,5
Kihliksen sydänäänet olivat hyvät ja kaikki muutenkin ihan ok.
Ekaa kertaa näin eilen vatsan päälle potkut!! Soittelin Kihlikselle soittorasiaa, joka sai sitten kenkää ja kunnolla =D. Mun mies sanoi jo sillon kun ostettiin se, että jos Kihliksellä on absoluuttinen sävelkorva niin se kärsii ihan hirveästi siitä melodiasta.. No, ehkä se kumminkin tykkäsi siitä..
Ihanat vaunut Dumle!! Me ei olla vielkään edes juuri katsottu, ainoa mikä tiedetään on se että väritys on aika lailla tuollainen.
Mä en nyt enää kuollaksenikaan muista mitä muuta mun piti kommentoida.. Ainaki Peikkoäetille tsemppiä odotteluun!! Vitsit että voi olla ärsyttäviä just tuollanen manjana asenne kun ite odottaa suunnilleen pyykkikori kädessä millon pääsee pesemään pyykkiä tai muuta vastaavaa!
Nyt mä jatkan hommia!
Colia ja Kihlis
Voi kun mäkin jo pääsisin tuohon vaiheeseen, että voisi olla kotona tuskailemassa tekemättömiä töitä :). Nyt vielä töissä joudun raatamaan, pakko yrittää saada tässä 2,5 viikossa kaikki pahasti keskeneräiset selvitettävät jutut valmiiksi, että seuraajan on vähän helpompi jatkaa.
Uusia autoja oli muutamilla, onnea niistä! Meillä mies on edelleen kauhean venekuumeen kourissa. Kotona ei iltaisin tee muuta kuin lukee esitteitä tai surffaa netissä venesivuilla, huoh. Enää tarvittaisiin lisää rahaa siihen veneen ostoon ja lisää aikaa veneilyyn.. Ja ehkä lisää hermoja lasten kanssa veneilyyn..Mies ei tuota tunnu tajuavan, vene on oltava, ja isompi ja hienompi kuin nykyinen!
Colatoffee, kyllä tuo sinun syöminen ja herkuttelu vaikuttaa minusta ihan kohtuulliselta, eikä todellakaan voi niin tarkaan niitä pisteitä laskea kun ravintoa pitää riittää vauvallekin. Ehtii sitä sitten synnytyksen ja imetyksen jälkeen miettiä taas niitä kiloja, siis jos on tarpeen. Näin olen ainakin itse tätä miettinyt. Kiloja mullekin tullut jo yli kymmenen ja meillä myös vähän sama juttu, että viikolla kevyemmin ja viikonloput sitten herkutellaan. Nyt on tosin repsahtanut vähän myös viikolla jätskin ja muiden herkkujen takia..
Masukki meuhaa täällä oikein kunnolla. Iskuja ja potkuja tulee tosi usein ja aika voimakkaitakin, mahanahka heiluu välillä oikein kunnolla. Liikkeet tuntuu aika alhaalla, terkkahan tosin sanoi jo aikaa sitten, että kohtu on melkoisen alhaalla. Vielä ei onneksi häiritsemiseen asti painon tunnetta ole, vaikka siitä tuon alhaisen kohdun takia jo varoittelikin.
Viikonloppuna esikoisen kanssa touhutessa mulle alkoi iskeä jonkinasteinen paniikki siitä, että miten sitä sitten jaksaa ja pärjää kahden lapsosen kanssa. Esikoinen 2v poika on melko vilkas ja tosi kova menemään, pientä uhmaa alkaa olla ja mm. välillä istuu tai makaa keskelle tietä huutamaan eikä mihinkään suuntaan suostu liikkumaan. Ulkoa ei tahdo saada millään ilman huutoa sisälle yms. tilanteita tulee nykyään melkein päivittäin. Nyt jo on hermot välillä aika pinnassa hänen kanssaan ja siihen vielä pieni vauva päälle niin voi tämä mamma olla helisemässä. Esikoinen oli vielä tosi helppo vauvana, ei turhaa itkenyt eikä kitissyt niin nyt on suuri pelko,e ttä toista samanlaista ei samaan perheeseen osu..No, kyllähän tuosta kaikesta varmasti selviää, mutta silti jostain syystä pieni pelko tähän liittyen alkaa hiipiä mieleen.. Synnytystä en vielä jostain syystä ole ruvennut miettimään ollenkaan, lähinnä vaan tuota aikaa kahden lapsen kanssa..
No, nyt taas töihin muita juttuja miettimään.
Jondeliini ja pikkuinen 28+3 (hui, 30 jo lähestyy..)
Dumle oli ostanut samanlaiset rattaat kuin mekin.Meillävain värinä jungle. Muuten kaikki ihan samat tavarat. Nyt vaan kovasti oottelen et pääsee työntelemään niitä!
Autoistakin ollut puhetta ja muistaakseni muutamalla muullakin oli musta farmari.:) Mä ostin ennen pääsiäistä -03 renault laguna farmarin ja tietenkin mustan. Ihanaa kun on tilaa ja kaikkein parasta ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Ensimmäinen lapsi vasta tulossa, mutta mun vanhaan autoon (Renault clio) ei olisi mahtunu rattaita eikä paljoa muutakaan.
Mulla huomena taas neuvola. Hirvittää oikein mennä sinne. Painoa on tullu varmaan kuukaudessa noin 4 kiloa. On tullu pikkasen mässäiltyä. Harvase päivä on tullu syötyä jäätelö ym. Eilen olikin kauhee masis ilta taas tästä mun koosta. Mies yritti lohutella, mut ei paljoa auttanut. Valas mikä valas. Jotenkin pitäs saaha hillittyä tätä syömistä mutta miten? Ois kiva tietää!! Syksyllä sit taas hakemaan uutta kuntosalikorttia ja ehkä takas painonvartijoihin. Muutenkin täytyy sit alkaa ahkerasti käymään vuvan kanssa kävelyillä.
Onko muilla muuten nimet jo valmiina? Meilläon pojan nimi ollut tiedossa jo ennen raskautta, mutta tytölle on muutama vaihtoehto. Musta tuntuu et miehelle ei käy mikään mitä ehotan. :) No onneks ollaanjo toisesta päästy yhteisymmärrykseen.
Sain eilen hoitopöydänkin kotiin. Ja hetihän sitä piti alkaa lajittelemaan vaatteita laatikoihin. Huomasin vain et 60 cm vaatteita on aivan tuhottomasti joten ainakaan niitä ei tarvitse ostaa yhtään. 56 cm vaatteita ei ole hirveesti, mutta en tiedä edes hommaanko niitä. Kasvaa niistä kuitenkin niin pian ulos jos edes ehtii pitämään niitä.... Sittepä sen näkee minkälainen napero sieltä tulee.
Mutta nyt taas muihin puuhiin.
Uma81 26+4
Voih miten viikonloput menee nopeasti!
Käytiin ostamassa meille vihdoin se auto, tai lähinnä tekemässä kaupat siitä koska saadaan se aikaisintaan heinäkuun puolessa välissä " kotiin" . Farmariin nyt sitten päädyttiin mikä oli kyllä ehkä fiksuin päätös mitä voitiin tehdä. Se Chrysler mitä aluksia ajateltiin olis toki ollu ihana, mutta aika iso juttu on se että saadaan vaunut vaan heitettyä kyytiin!!
Ja kun tuo mikä tilattiin on uusi ja musta niin olipas se mieskin sentään tosi tyytyväinen sekä ulkonäköön että muutenkin =)
Lauantaina käytiin lisäksi lastenvaate kirppiksellä Lassilassa ja sieltä löytyi ihania vaatteita!!! Vaikka Kihlis pojalle vaikuttaakin ultran perusteella pyrittiin ostaan kuitenkin sellaisia vaatteita jotka käyvät molemmille. Jännä vaan miten eri äidit hinnoittelevat. Yksi pöytä ostettiin melkein tyhjäksi, ihan uskomattomassa kunnossa olevia hienoja " yhdistemä" vaatteita hintana n. 1e / yhdistelmä ja jossain toisella pöydällä taas kuluneita potkareita 3 eukkia kipale.. Oli siis aivan loistava keikka!!!
Muuten olikin aika väsynyt viikonloppu, autokaupat kaikessa jännittävyydessään ja tuo hirmuinen kuumuus vaativat veronsa. Ihanaa kun nyt on edes vähän viileämpää!!
Tänään menen kampaajalle värjäyttämään juuren ja taidan ottaa ruskeita raitoja melko reilusti niin ei tuo yllättävän tummaksi muuttunut oma juurikasvu sitten erotu niin äkkiä. Jännää että aikaisemmin ei juuri tarvinnut hiuksia blondata, kaikenlaista se raskaus näköjään teettää!
Kihlis on taas ollut vähän hiljaisempi. Kuumuus on tainnu vihdoin hiljentää hänetkin. Aamuisin ja iltaisin on tullu harvakseltaan potkuja sekä sitä kuperkeikkaa, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin viime viikolla alkuun. Kylkeä taitaa tämäkin kaveri kääntää usein.
No niin, nyt mä jatkan töitä joten oikein kivaa viikon alkua kaikille!!
Colis ja Kihlis 25+4