///Marraskuisten maanantai///
Huomenia!
Vaihteeks tähän aikaan hereillä..en tiiä miten tuo tyttö luulee jaksavansa koko päivän riehua, kun on nukkunut klo 21-n.03? Varmasti nukkuu tänään päikkärit, ja toivotaan että itsekin maltan nukkua silloin, nyt nimittäin väsyttäis ihan hirveesti.
Miehen aattelin antaa nyt nukkua, jos vaan saa nukuttua, kun menee seittämäks töihin.
Tässä siis melkein pari tuntia jo kukuttu, koitin saada tytön viel rauhottuu, mut p*skat onnistui. Heilui ja hyppi kuin mikäkin, ja onnistui potkasee minuu suoraan masuun:( Nyt sit pelottaa jo sekin, että mitäkähän masukki tuosta tykkää:( Vielä ei ainakaan koske, muuta kuin silloin potkun aikaan. Pieniä liikkeitä olin kans tuntevinani, mut en kyl oo varma...
Onko muille käynyt vastaavaa, tässä tai muissa raskauksissa? Huolettaa vaan niin maan hemmetisti..
Milenna ja Onni 18+2
Kommentit (20)
Justiinsa heräsin, tyttö nukahti tuossa 7 maissa ja kylläpä uni maistui vielä mullekin. Mies kävi viel kotona pyörähtää, niin nopeeta tosin etten oikein ehtiny ees tajuumaan. Äsken sit soitin viel hällepäin, kuulemma oli kännynsä unohtanu ja hirveetä kiiretä pitää siel töissä..voi sitäkin..
Juu, eli nyt ei tunnu enää mitään kipuja, ja muutaman potkunkin tunsin masusta (uskoisin) ennen kuin nukahdin, eli jospa siel ois kaikki ok.
Täällä kans pelottaa ja yö nukuttu huonosti.
Eilen illalla yritettiin ukon kanssa reilun puolen tunnin ajan etsiä pikkuisen sydänääniä mutta emme löytäneet niitä..=( Eikä myöskään tänään aamulla. Neuvolaan sain ajan iltapäiväksi ja käyn sitten siellä kuunnelluttaan ja toivon todella että äänet saadaan kuulumaan..
Tarald: Onko sinulla se koti dobbleri toiminut moitteettomasti? Meillä on kyllä tähän mennessä kuulunut aina hyvin eikä enää näillä viikoilla ole juurikaan täytynyt etsiä niitä ääniä, kun mietin sitäkin että liekkö jotenkin sipannut koko laite..
Nyt ei jaksa muuta sepustaa, palailen sitten iltapäivällä asiaan.
K & Himpula rv15+3
Meillä alkoi aamu lääkärin ajanvarauksella. Vesselille kun ilmestyi outoa ihottumaa ja nyt raukka raapii itseään ihan hulluna. Ei oikeen vaikuta atooppiselta ihottumalta joten saas nähdä mitä on... Eka luulin että on vesirokkoa, mutta ei ainakaan kuumetta ole 3 päivän aikana tullu.
Milenna: uskon että vaavilla on kaikki hyvin, hyvin taitavat olla vielä suojassa tuolla masussa =)
ON: Potkuja ei ole ilmestynyt vieläkään. Neuvola on viikon päästä joten katsotaan saadaanko niitä sydänääniä silloin kiinni =). Ois kyllä jo kiva tietää mikä se vaavin syke on! Onko muita joilla ei ole vielä syketiheyttä saatu mitattua?? Maha on hirveä pallo =). Terkka sanoi perjantaina että kohdun pohja on navan korkeudella. Huvitti sitten lukea Vauva lehdestä että " kohdunpohja on navan korkeudella n, 24-25 viikolla" . Hih, tuonne vielä 5-6 vkoa aikaa- missähän kohtaa tuo kohdunpohja meikäläisellä jo silloin lienee =)?
Huh, huomenna ois hammaslääkäri. Reikiä on taatusti, joten useemman kerran sinne joutuu kyllä menemään.
Vointeja kaikille!!!
T:Eppuliina+hissukka rv 18+3
Viime viikko menikin kokonaan nuorimman lapsen takia kotona.. Ensin alkoi kuume ja vatsatauti ja sen jälkeen loppuviikosta (kun vein uudelleen lääkäriin) todettiin korvatulehdus molemmissa korvissa. Sai lähetteen kitarisaleikkaukseen ja korvien uuteen putkitukseen. (ikä 2v)
Aika väsyttävää on itsellekin olla viikko neljän seinän sisällä kipeän lapsen kanssa. Vali vali vali.. No toivottavasti olis nyt ohi.
Omaan napaan kuuluu ihan hyvää, väsyttää kyllä, mutta mulla on aina ollut näiden raskausten kanssa aika väsynyttä meininkiä. Ja issias on kyllä taas alkanut vaivata, viimeksi sain sen pois reippaalla sauvakävelyllä, mutta nyt on vähän jäänyt kun on ollut niin helteistä. Pitäisi ehkä taas reipastua..
Mukavaa viikonalkua..
Neuvolasta tultiin, ja lounaskin jo kohta 2 veen kanssa syöty.
Pikkuinen jumppasi ja potki oikein huolella :) kun sydänääniä kuunneltiin. Siinä tunsin ekan kerran pikkuisen potkunkin :)
Sf-mitan mittasi, ja nyt rv 15+4 se oli jo 16cm, eli siis aika lailla navan korkeudella menee kohdun pohja :O Esikoisestakin oli koko ajan iso sf-mitta, mutta tämä nyt huitelee jo ihan omalla käyrällään. Mutta eiköhän se siitä tasoitu.
Milenna, mulla kävi niin että kun nostin esikoisen pihalla syliin kun sisään piti mennä niin raivopää potkaisi vastalauseeksi taaksepäin ja suoraan mahaan :( Viikkoja oli vasta tosi vähän silloin, eikä edes sattunut onneksi. Mutta säikähdin silti. Saa olla varovainen näiden pienten kanssa kyllä...
Jeeps. Nyt täytyy mennä päikkäreille pojan kanssa, että jaksaa. Nukun yöllä aina tasan 7.5h, eikä sillä meinaa jaksaa. Herään vaan ykskaks kesken unienkin eikä uni enää tule vaikka väsyttäisikin. Tylsää.
Ihanaa kun sai nukkua ihan kunnolla. Silti kyllä väsyttäis melkeen jokapäivä niin paljon että haluis päikkärit.
Dopplerista sen verran, että edes se neuvolatäti ei meinannu viimeks saada sydänääniä sillä kuunneltu, kun toi msdutyyppi liikku niin hurjaa vauhtia, löyty se sieltä sitten lopulta ja syke oli jotain 140-150...
Täällä kaikki hyvin, mahassa pientä hipaisu liikehdintää, heräsin siihen jopa yöllä... Välillä aika kivuliaastikin käy tanssimassa salsaa tuolla masussa... 18pvä rakenneultra ja ei millään jaksaisi odottaa viikkoa!
Ja huomenna on mun syntymäpäivä, saakohan sitä jotain kivaa tolta isukilta? Vähän kyllä sovittiin että mitään ei tarvii, mutta silti ois kiva jos se yllättäis...
Miizuli ja toukka 18+5
Onpas täällä taas ollut kuulumisia laidasta laitaan. Ensinnäkin [b]Kauris-80[/b], toivottavasti neuvolassa saataisiin sydänäänet kuuluville. On tämä raskausaika kyllä hermojaraastavaa milloin mistäkin syystä. Itsellenikin on jälleen hiipinyt huoli masuasukista, koska liikkeitä ei vielä tunnu ja suuhunkin on tullut vahingossa pisteltyä niitä vältettäviäkin ruoka-aineita :-( Juhannus siintää mielessä aika hankalana mökkeilyineen, kun melkein kaikki juhannusherkut tuntuvat olevan odottajalta kiellettyjä.
[b]Milennalla[/b] oli melko aikainen herätys 8-/ En minäkään usko esikoisen potkusta olevan sikiölle vaaraa vielä tässä vaiheessa. Mutta kaikestahan sitä huolta tietenkin kantaa.
[b]Rillalla[/b] oli mukavia neuvolauutisia. Melkoisen isolta tuo SF-mitta kyllä tuntuu. Itselläni vaikuttaa jo hyvin kasvamaan lähtenyt masu vain pienentyvän...
Siemailen tässä kirjoittaessani " Odottajan voimadrinkkiä" , jonka ohjeen nappasin Odotus-lehdestä. Nam nam! Tässä ohje teillekin, jos innostutte kokeilemaan:
1 prk ananasmurskaa
2 banaania
2 kiiviä
2 päärynää
2 rkl hunajaa
5 dl appelsiinitäysmehua
Itse tosin makeutin juoman hunajan sijaan teelusikallisella hedelmäsokeria ja hyvää on näinkin.
RvaRuljanssi ja Nuu 15+6
Kylläpä helpotti, kun äsken olin lepäilemässä ja tunnustelin masua; sieltä tuntui ihan selvä potku:) No, varovasti tökkäsin takasi, ja sain vastauksenkin! Huh hui, ehkäpä siel on kaikki hyvin..
Kiitos vaan kaikille kokemuksia jakaneille! Kyllä nää vaan osaa säikäyttää.
Kauris; Toivotaan että saatte sit neuvolassa äänet kuuluviin, ja et vika on vaan koneessa.
Eppuliina; Toivotaan että lapsen mystinen kutina saadaan selvitettyä.
Mulla on 18.päivä hammaslääkäriaika, pelottaa..
Elsalle kans pienen kans jaksuja! On se ikävää kun pienet sairastaa:(
Rilla; Mulla esikon aikaan oli rv 16+5 ollu sf 16cm. Nyt mittas rv 17+4 ja tais olla vaan 15cm.
Mitenkähän se kasvaa nyt pienempänä?? Miten muilla ollut?
Miizulille hyvää synttäriä jo näin etukäteen!
RvaRuljanssi; Joo, minä oon kyl vielä expertti kantamaan huolta kaikesta:( Eli vähän liikaakin huolestutti, nyt tosiaan kun taas ne liikkeet tunsin niin vähän huolia kaikkos:)
Tuo kuulostaa hyvältä tuo juoma, minkä ohjeen laitoit..pitänee kokeilla:)
Nyt pitääkin lähtee ruuanlaittoon..
Täällä ollaan kauheassa flunssassa. Perjantaina alkoi ja vielä vaan jaksaa jyllätä. Pää on ihan sumussa ja nenäliinoja kuluu....sain nyt kolme päivää sairaslomaa.
Liikkeitä en ole vielä minäkään tuntenut ja vähän se huolestuttaa, mutta ekakertalaisella siihen voi kuulema mennä kauankin, mutta silti...
Onneksi torstaina on rakenneultra niin silloin ainakin taas päästään kurkkaamaan masuun. Oon kyllä yrittänyt itseäni lohdutella, että jos siellä masussa olis jokin hullusti niin eiköhän siitä merkkejä tulisi.
Nyt alkaa olla taas sellainen olo, että parempi mennä pitkälleen....ja kasa nenäliinoja viereen....
Dragondream+kirppu 19+5
Just pitkän viestin kirjotin ja sepä hävisikin jonnekin bittiavaruuteen..:(
Nyt en tietty muista enää mitään mitä piti sanoa..
Kauris; Toivotaan että äänet kuuluu sit neuvolassa ja vika on vaan koneessa.
Jonkun lapsella oli tullut kutinaa ja toisen lapselle korvien kans ongelmia;
Jaksuja teille kipeiden pienten kans, ei se oo kivaa itsestäkään katsoa kun pieni sairastaa:( Ja tervehtymisiä tietty pienille!
Rva Ruljanssi; Tuo juoma kuulostaa hyvältä, pitänee joskus kokeilla:)
ON; Äsken huolia hävisi, olin lepäilemässä tuol ja tunnustelin masua, kun joku potkaisi! No, varovasti tökkäsin takas, ja sieltähän vastattiin uudella pienellä potkulla:) Pitää nyt kuunnella viel, tuntuuko masu muuten normaalilta, ja soitella vaik huonenaamulla neuvolaan, jos jotain ilmaantuu.
Mie kyl oon aika paha kantaa huolta vähä kaikesta..joten tämmöinen kyl säikäyttää.
Ei meinaa päästä lukemaan keskusteluista kuin ensimmäisen sivun, ja kun yrittää vaihtaa sivua tulee tuo ilmoitus :/ ärsyttävää...
Mutta mutta, tuo ei siis se varsinainen asiani ollut... Piti tulla kertomaan, että näin viime yönä, jossa meille oli syntynyt pieni poika :) oli muuten pettynyt olo aamulla, kun se oli vain unta. esikoista odottaessa kun näin unia vauvasta, se oli ain atyttö, ja tyttöhän sieltä tuli.
Nyt meinaa ollakin sellainen " poika olo" . Mä vaan ajattelen niin hassusti, että oon ihan varma, että vauva on tyttö jos sanon ääneen ettö on poika tuntemuksia, tai jos sanon että tuntuu vähän siltä kuin olis tyttö tulossa, niin sit se aivan varmasti onkin poika. mulla ehkä vähän outo ajatus maailma :P
Mahassa käy nyt kyllä myllerrys, liikket tuntuu jo eritääin selvästi, ja tuntee kun pikkuinen vaihtaa paikaa mahassa:)
Kauris80: toivottavasti meni nyt oikein, unohtuu nuo nikit aina...Toivottavasti kaikki on masussa kunnossa ja ne sydän äänet löytyy!
Ei meinaa päästä lukemaan keskusteluista kuin ensimmäisen sivun, ja kun yrittää vaihtaa sivua tulee tuo ilmoitus :/ ärsyttävää...
Mutta mutta, tuo ei siis se varsinainen asiani ollut... Piti tulla kertomaan, että näin viime yönä, jossa meille oli syntynyt pieni poika :) oli muuten pettynyt olo aamulla, kun se oli vain unta. esikoista odottaessa kun näin unia vauvasta, se oli ain atyttö, ja tyttöhän sieltä tuli.
Nyt meinaa ollakin sellainen " poika olo" . Mä vaan ajattelen niin hassusti, että oon ihan varma, että vauva on tyttö jos sanon ääneen ettö on poika tuntemuksia, tai jos sanon että tuntuu vähän siltä kuin olis tyttö tulossa, niin sit se aivan varmasti onkin poika. mulla ehkä vähän outo ajatus maailma :P
Mahassa käy nyt kyllä myllerrys, liikket tuntuu jo eritääin selvästi, ja tuntee kun pikkuinen vaihtaa paikaa mahassa:)
Kauris80: toivottavasti meni nyt oikein, unohtuu nuo nikit aina...Toivottavasti kaikki on masussa kunnossa ja ne sydän äänet löytyy!
minäkin kirjoittelen.
Viikkoon ei olla konetta edes aukaistu, kun ollaan oltu pihalla ja käyty rannalla nauttimassa ihanista aurinkoisista päivistä.
Yritin äsken lukea teidän kirjoituksia, mutta kone koko ajan ilmoitti et järjestelmävirhe, yritä kohta uudelleen.
Eli en tiedä onko kauris-80 jo käynyt neuvolassa ja saanut sydän äänet kuuluviin.
Täällä pidetään peukut pystyssä et kaikki on ok.
Milennalle; mulla hyppäsi iso koira toissa viikolla aikas lujaa vatsaan ja meni melkein viikko ennenkuin tunsin taas potkut, pelotti vietävästi.
Viime viikolla sain viimeinkin seerumiseulonnan tulokset ja kaikki oli sen osalta ok.
Huomenna onkin sitten rakenneultran vuoro.
Toivottavasti siinä paljastuisi samalla masuasukin sukupuoli.
Eipäs tässä muuta, jatkan siivoamista.
Laittelen huomenna ultra kuulumisia.
oikku ja pähkinä 18+2
Toimiiko nää sivut muilla?
Mulle vaan sanoo et on järjestelmässä virhe, tuo eka viestinikin, ei olevinaan ois pitnyt ees tulla perille..siksi siis kirjotin toisen..
En olekkaan tänne pariin kuukauteen kirjotellutkaan, ajattelin että odotan ensin että tiedän raskauden edistyvän ja menevän hyvin=)
Eiköhän nyt olla jo aika hyvillä viikoilla=) Vaikka jännittäähän silti kokoajan meneekö kaikki hyvin!
RvaRuljanssi: Meillä taitaa olla sama laskettu aika=) en mäkään liikkeitä vielä tunne vaikka toinen lapsi tulossa! Hei onko sulla jo masu kasvanu RvaRuljanssi?? Musta tuntuu että kasvaa niin hitaasti ettei kukaan vielä edes huomaa!Mammahousut vähän isonsi vatsaa
Välillä vihloo tosta alaluun kait se on häpyluun päältä ja sivuilta ei muuta oiretta!
Kovaa huvittais jo jotain ostella mutta ehkä maltan sinne syksyyn kuitenkin=)
Aurinkoisin terveisin neito ja pähkinä 15+6 la 27.11.07
Pitkästä aikaa tännekin ehdin ja jaksan kirjoitella. Äitini nukkui pois äitienpäivästä seuraavana aamuna. Pikkuhiljaa elämä näyttää valoisampaa puoltaan.
Milenna: on käynyt, eikä mitään ihmeitä tapahtunut. Tyttö juuri täytti 2v. ja tuossa yhtenä iltana mojautti suoraan navan seutuville, teki hetken kipeätä muttei sitten muuta. Jos huolettaa käväse neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, rauhoittaa kummasti:).
Tuossa katselin jo esikoisen vanhoja vauvan vaatteita ja voi hurja miten vähällä sitä on selvinnyt! Nykyisiin vaatevuoriin verrattuna muutama nuttu ja sukkahousut tuntuu ihan hirvittävän vähältä.
Pähkäilen edelleen ottaisinko äitiyspakkauksen vaiko en... tekisi mieli vaan tuleeko niitä sitten käytettyä hmm.
Hyvää viikonjatkoa mammoille masuineen:)
Tankeroinen ja masukkiasukki 17+jotain
[b]Tankeroiselle[/b] lämmin osanotto äidin poismenon johdosta.
[b]Pähkinäneito[/b], kyllä meillä näyttää sama la olevan :-) Kiva muutenkin, että näitä loppukuun odottajia on ilmaantunut muitakin kuin minä ja Kauris-80. Tuntuu siltä, että muut ovat täysin eri vaiheessa odotuksen suhteen ja välillä olenkin salaa kurkkinut joulukuisten pinoa... Liikkeitä ei tosiaan vielä tunnu, mutta masu on kyllä pikkuisen kasvanut. Olen suosilla siirtynyt mammahousuihin, kun kaikki housut ja hamoset kiristivät ja puristivat. Nyt en edes tiedä, menisivätkö enää kiinni laisinkaan. Välillä tosin tuntuu, että masu ei kasva lainkaan tai jopa pienenee. Joku ihme illuusio. Tänään otin oikein mittanauhan ja mittasin vyötärönympärykseni navan kohdalta, ja kyllä se oli kymmenisen senttiä tavanomaista suurempi. Kai siellä masussa siis jotakin tapahtuu.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
RvaRuljanssi ja Nuu
Huomasin vasta kun olin lähettänyt tekstini Kauris-80:n kirjoituksen. Enkä päässyt enää sen jälkeen koko sivuille, tuli vaan järjestelmävirhe.
Toivottavasti siellä kaikki hyvin!
Niin ja rv:t olikin 15+5, ei meinaa perässä pysyä. Esikoiselta tiesin aina päivälleen koko ajan, nyt tuntuu että ei niin muista mikä päivä menossa. Viikot kyllä pysyy muistissa.
Kuten RvaRuljanssi sanoit, niin tosiaan tuntuu että on ihan eri vaiheessa suurimman osan kanssa, kaikilla muilla kun tuntuu puoliväli lähenevän..
Tänään olin siis neuvolassa, mukana mulla oli mun 3v. tyttäreni. Oli ihana, kun tyttö sai mitata mun verenpaineen (painoi siis niitä nappeja) kuunteli sydänääniä ja sai muutenkin olla mukana kaikessa =) Sovittiin kyllä sitten että enää ei voi mukaan tulla, vaan tämän yhden kerran.
Sydänäänet kuuluivat ja kaikki oli hyvin. Vaaka oli hajalla, joten ei nyt painoa päästy tsekkaamaan, mutta mitäpä tuosta. Ehkä vaan ihan hyvä juttu ;) Nyt vaan sitten odotellaan ultraa, joka on heti juhannuksen jälkeen tiistaina!!!
Jaksamisia kaikille tasapuolisesti! Varsinkin teille jolla lapset sairastelee. Se on aina kurjaa =/ Milennalle vielä piti laittaa, vaikka siellä tilanne jo onkin selvinnyt, että kyllä mullakin melkeen päivittäin jompikumpi ipanoista (2 ja 3 v) moksauttaa vahingossa mahaan.. Onneksi vauveli on siellä monen kerroksen alla, ja oikeesti tosi hyvässä suojassa!!! Mutta ainahan sitä säikähtää!!! Hei ja toivottavasti saatte ensi yönä nukuttua paremmin =)
Osanotot sinulle joka olet juuri menettänyt äitisi =(
Kauris-80, toivottavasti kaikki on sinulla sekä vauvalla hyvin!!!!
..olikohan vielä muuta..?
Levollista yötä kaikille, Yaz rv 16+4
Meillä oli herätys vähän yli 6 ja mä oon silti ihan väsy. En yhtään ihmettele jos Milenna oot täysin puhki ku et oo paljoo saanu nukuttuu. Mä oon yleensä koittanu mennä viimestään kymmeneltä nukkuu mut nyt ku oon lääkekuurilla ni pitää ottaa se vika lääke vähän yli 10 ja sen jälkeen ei saa heti mennä makaamaan eli on pakko valvoo :( Ja aamulla uus lääke taas kuuden jälkeen. Kyl jää unet kuurin aikana lyhkäsiks ja täytyy vaan koittaa jaksaa.
Kerroit Milenna et esikoinen oli potkassu sua tänään massuun. Mulla myös esikoinen potkas tai hosas masuu pari kertaa mojovasti ku ootin kuopusta. Kohdussa pitäis olla ihan hyvä olla vaikka muksahduksia tuleeki ja vielä tässä vaiheessa vauva ei oo niin kauheen iso eli sitä suojaa lapsivesiki. Varmaan kautta aikojen isommat sisarukse on muksautellu äitiensä masuja ja silti on terveitä lapsia syntyny. Älä turhaan murehdi!
Tuntuu et oma mies tulee vaan laiskemmaks mitä pidemmällä raskaana mä oon. Nykyään saa taas tehä lähes kaiken ite ja mies vielä lähtee mielellään viikonloppusin kavereiden kaa illanviettoon. No ei auta ku jättää siivoomiset yms. jotka ei oo pakollisii ja tehä tärkeimmät asiat kotona et jaksaa paremmin ite! Kyllä miehet osaa toisinaan olla ajattelemattomia :( Ainaki mun mies on niin oman navan ympärillä pyörivää tyyppiä että harmittaa!
Tarald ja tiitiäinen 17+2