Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAnokaa te joilla lapsia, onko ihan mahdotonta!!?

Vierailija
10.06.2007 |

Kun en tiedä niin kysyn.. Pyysin kaveriani käymään lapsensa kanssa. Meille on 1,5 h matka ja kaverin lapsi on 8 kk ikäinen. On kuulemma täysin mahdoton ajatus laittaa lapsi turvaistuimeen ja lähteä ajelemaan vaikka yökylään tänne. On kuulemma niin pitkä matka.

Onko tosiaan näin? Itse ajattelisin, että ei ole homma ei mikään, syöttää ja vaihtaa lapsi kuiviin ja laittaa autoon nukkumaan. Nykyaikana kun on turvaistuimet ym. Ja vaikka pysähtyä syömään ja vaihtamaan vaipat välillä. Minä olen niin optimistinen, että ajattelen että tottakai onnistuisi, mutta olenkin lapseton, enkä vissiin ymmärrä mistään mitään.....

Miten on?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä onnistuu ihan helposti tuollainen reissu tuon ikäisen kanssa, mutta esim. meidän esikoisen ja kuopuksen kanssa ajatus olisi ollut mahdoton. Olisin ollut aivan puhki ja stressaantunut reissusta heidän kanssaan ja siksi ei mihinkään mentykään. Sen sijaan kolmen keskimmäisen kanssa olisi voinut tehdä vaikka millaisia matkoja ja tehtiinkin.

Vierailija
22/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ei itse halua lähteä syystä tai toisesta.

Onhan tietenkin varmaan vauvoja, jotka vain eivät viihdy istuimessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kuopus huusi vauvana (ja lujaa) heti kun joutui autoon eikä huuto lakkaa ennen kuin pääsi pois :(

1,5 tuntia autossa sellaisen vauvan kanssa on ihan helvettiä.

Kaupassa kun käytiin isompia ostoksia tekemässä niin tietysti piti autolla mennä ja meinasi siinä äidilläkin itku päästä vaikkei matka montaa minuuttia kestänyt.

Muiden lasten kanssa ollaan ihan hyvin selvitty pidemmistäkin automatkoista. Vuoden vanhana tämä nuorimmainenkin jaksoi lyhyitä matkoja autossa olla huutamatta.

Vierailija
24/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos teille vastauksista!

ap

Vierailija
25/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko vain sattunut saamaan sellaisia vauvoja jotka tykkää matkustaa autossa?

Vierailija:

multa ainakin onnistuisi ja vaikka useamman lapsen kanssa.

Vierailija
26/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tottumiskysymys.

Vierailija
27/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuttaa tämän meidän nuorimmaisen ;)

minulla kestä hermot eikä korvat.

Vierailija:

Se on ihan tottumiskysymys.

Vierailija
28/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se siitä. Lennetään myös paljon ja pitkälle, joten on ollut pakko sopeutua.

13

Vierailija
29/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään arastele vaan karjuu raivopäisenä.

Hyviä neuvoja otetaan vastaan

Vierailija
30/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kroppa ja aivot ja hormonit hyrskäsivät, oli mahdotonta ajatella 15 minuutin matkaa Nokialta Tampereelle, mistä Ivalosta pistäytynyt ystäväni on vieläkin käärmeissään, rikoimme kai pysyvästi välimme (hän soitti samana päivänä kun olisi pitänyt nähdä). Minusta tosi ystävä ymmärtää tosi typeränkin käytöksen, tosi mahdottomalta tuntuvat ajatukset, ylittämättömät muurit ja muut murheet ja tulee itse LUO.

Itse yritän toisinaan väkertää jotain anteeksipyyntökirjettä ystävälleni. En ole varma pitääkö luontoaan pahoitella ja pyytää anteeksi, mutta en halunnut loukatakaan.

Vierailija
31/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän varsin hyvin, jos ystäväsi ei halua lähteä vauvan kanssa noinkin pitkälle automatkalle.

Ja syitä:

- vauva voi pahoin autossa (meillä oksentaa edelleenkin autossa, vaikka kuljetettu syntymästä asti)

- äiti kuskina, vauva yksin takapenkillä, valvonta mahdotonta

- varsinkin jos vauva oksentaa, ei äiti ehdi reagoida (ei ehkä edes huomaa), ja on riski että tukehtuu

- liikenteessä on riskinsä, en minäkään huvin vuoksi pahimmilla hirvialueilla tai kaaharialueilla ajele

- autossa ei ole ilmastointia, ja vauvan ja äidin olo todella tukala

- äiti on väsynyt

- vauva tylsistynyt ja huutaa koko matkan

Mene itse ystäväsi luo jos haluat yhteyttä pitää. Pienen lapsen äiti voi olla sekaisin ja todella väsynyt.

Vierailija
32/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 8kk ja hyvin voisin lähteä tuollaisen reissun tekemään. Päikkäriaikaan kun lähtee, niin hyvin menee. Eikä tarvis välillä pysähtyä, just sopivat unet saisi vauva tuossa nukkua ja olisi hyvällä tuulella perillä.

Vierailija
33/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö löpö höpö!!

ei ole mikään ongelma, ja jos lapsi ei jaksa istua niin sitten tehdään väli pysähdyksiä ym.

meillä on aina reissattu ja ikinä ei mitään ongelmia. viime kesänä 8h automatka ystävien mökille, vauva oli ton 8kk ja sit oli 3 v ja ei ongelmia, pysähdeltiin ja nukuttiiin.

se onitsestä kii, laiska ja saamaton äiti ja varmaan iäkäs, onko ap??

Vierailija
34/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen junaillut mummin 60 v ja ukia 70 v päiville vauvan kanssa ja oli aikamoinen suoritus....

Vierailija
35/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on moneenkiin kertaan selitetty, miten se voi riippua nimenomaan lapsesta.

Vierailija
36/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kapeakatseinen kun et näe, että ihmisissä on eroja. Jos sinä haluat istua 8 tuntia autossa kakaroittesi kanssa, niin istu. Ehkä lapsesi ovat ns säkkilapsia, jotka möllöttävät vaikka keskellä lattiaa kunnes joku ne siirtää. Kaikkien lapset eivät ole.

Ja jos sinä haluat tietoisesti kuljettaa kakaroitasi pitkin maanteitä rattijuoppojen ja hirvien keskellä, niin kuljeta, kaikki eivät niitä riskejä ihan joka kerta halua ottaa.

Vierailija
37/37 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa. Äitien syyllistäminen on kova juttu. Varsinkin kun toiset äidit tekevät sitä. Jatkuvasti. Kaikesta. Hoh hoijaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä