Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ TOUKOvauvojen kesäkuu ♥

10.06.2007 |

Aloitanpa uuden pinon, kun tuo edellinen alkaa olla aika pitkä. :)

Linkki edelliseen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10453776&p=1&tmode=1&smod…

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa taas yksikätisenä, kun ei ukkeli nukkunutkaan vaan halus ruokaa.

Ja on sitä syötykin.. eilen olimme neuvolassa näyttämässä pullaposkia :) painoa on kolmessa viikossa tullut 700g ja pääsimme yli neljän kilon, pituuttakin ihan kaks senttiä venytty. Kaikki oli muutenkin ok, kunhan ensin saimme äijän hereille, että heijasteet tuli katottua. Olipa rento tapaus, ei millään meinannu herätä. Vieläkin seuraan tarkkaan, että kaikki on ok, vaikka lapsivesipunktiossa todettiin asioiden olevan kunnossa. Millonkahan olen täysin varma?

Jaahas tänään onkin sitten syödäänjaähistäänpitkään-aamu. Syötöt on yleensä 3-4 tunnin välein. Mun yön aikana syö siis kerran. Minä en edes vaihda öisin vaippaa, oon niin taju pois, jus ja just tajuan millon ukkeli ruokaa haluaa. Päikkärit ei tekis pahaa, mutta eipä voi nukkua kun täällä on tuo toinen touhottaja.

Koti alkaa olemaan aika siivossa, mutta olkoon. Vaikka kyllä se ärsyttääkin. Mulla jatkuu edelleen testi " kuinka kauan tyhjä maitopurkki on tiskipöydällä" , nyt neljättä päivää. Kaveriksi on ilmaantunut suolapurkki, leipäpussi ja mehupullo. Katsotaan mitä niille tapahtuu ja milloin. Nämä siis miehen siihen jättämiä, roskis on sentin päässä ;D Jos jotenkin kommentoi niin vastaan, että luulin niiden olevan jotenkin tärkeitä kun et roskiin niitä laita. Ottaa siis päähän tommonen ylimääränen sotku, joka ois helposti estettävissä.

Äitikin tossa puhelimessa jaaritteli ja valitti ummetlammet, prkle mulla on ittelläni kädet täynnä. Jussina oltas menossa heillepäin, mut enpä tiedä. Ensin kertoo miten on passannut veljen vaimoa ja lapsia, mutta mulle sanoo et kun ei oo nyt oikeen varoja joten mitenkäs juhannus? Eli tuo ja tee ruuat kaikille, arghhh. Kiva ois nähdä siskoja, mutta taidanpa jättää väliin. Eihän tässä olla rikkaita kukaan, yrittäny selittää kun on isot sairaalamaksut ja kaikkee. Tais mennä marinaksi tää, mutta nyt taas tuntuu et ihan liikaa yhelle ihmiselle kasattu.

Hyvä juttu kun joku mainitsi pikku-ruu liinan, niin minäpä nyt kokeilen eka kertaa kun Onni oli levoton (varmaan hermostuu kun minä hermona) ja niin vaan ukkeli pesässä köpsöttää:) ei paina eikä purista. Miksi edes epäilin toimivuutta?

Harmittaa kun piiperolle jo ärisin vaikka muut oli huonon tuuleni aiheuttaneet :( Lepyttely edessä.

Oon siis tätäkin kirjoittanut toista tuntia ja samalla ruokkinut vauvaa, vaihtanut kakat, kuunnellut äidin marinat, laittanut piiperolle askartelujuttuja, juonut kylmää kahvia, kerännyt synkkiä pilviä pääni päälle...huoh

Ja vielä pitäs häitä miettiä. Ne oli tarkotus pitää heinäkuun 20. ja samalla ristiäiset. Vieraat on rajattu 20:een, koska tarjoilu meillä kotona. Toivottavasti anopilla ois aikaa omien tilaustensa lomassa niitä hoidella, oispa varaa niin tilais ihan jostain ulkopuolelta. Molemmilla suvussa enemmän tai vähemmän ravintola-alan ammattilaisia niin tyhmältä tuntuis antaa muiden järjestää. Itsekin osaan, mutta kiva ois juhliakin. No ne menee just niinku menee... ja tärkeintä on juhlan aihe :) Haluan just tuon miehen vaikka jättääkin roskat lojumaan.

Syöttämisestä tuli mieleen, että täysimettäjät keräättekö maitoa, että joku muukin voi syöttää pullosta vai annatteko korviketta vai eikö muut ruoki vauvaa? Luulen, että kaverit järkkää mulle polttareita ja kivaa oliskin vähän juhlia, mutta vauvan ruokinta mietityttää.

Kiitos kun sain purppasta, nyt onkin rauhallista; piipero katsoo piirrettyjä ja ukkeli ähisee liinassa :) Nythän mä voin sit siivota ja ja ja no levätä.

Nariseeko ja ähiseekö muiden vauvat?

k.a ja ihanat lapsoset 2vee11kk ja 3vkk3pv

Vierailija
22/24 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti alkaa kirjottelee jotain, että pino nousis taas.. Kiireistä taitaa tosiaan toukosilla olla.. =)

Ristiäisistä sen verran kyselen, että te jotka lähetätte kutsut, niin onko juhliin kutsuttu vieraampiakin ihmisiä? Vai siis lähetättekö kutsut perheillenne ja kummeille vain?

Tuo on nimittäin minulle ihan outo tapa, ei meillä päin kutsuja lähetellä.

Mun ystävä oli viime yön meillä, se joka meni viime viikonloppuna naimisiin. Olipas mukavaa, saunottiin kun saatiin ensin isommat tainnutettua unten maille. Tää ystävä asuu Vantaalla ja mulla on jo nyt sitä ikävä vaikka se täällä pohjosessa juhannukseen asti onkin.. =/

No mutta, enpä ala fiilistelee kovin, ettei mene ihan löpinäksi.. =)

miitu ja pienoset palloiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ähisee melkoisen paljon ja melko miehisellä äänellä tyttötuhinaksi.

Niin..se masennus on täälläkin mutta menee jo vähän paremmin. Väsyneenä vaan on ihan hirveää, sillon se on pahimmillaan. Joillain paikkakunnilla on jonkun yhdistyksen puolesta näitä babyblues työntekijöitä jotka tulee kotiinkin juttelemaan..suosittelen. Meillä kävi semmonen ja oli ihan jees ja tulee toistekkin. Jotenkin tuntu, että oonko todella näin autettavaa mallia mutta sittenpä aattelin tämän jäävän paremmaksi kokemukseksi ja ajan jaksoksi kun otan avun vastaan..mitä sitten jos en sissi ole. Noh.. ei ollut raskaus eikä synnytys eikä alun toipilas aika helppoja..ainakin ne oli liikaa minun voimille..(lepää rauhassa raskausdiabetes). Olin ostoksilla ja mieleen tuli joku hätäinen ajatus syömisestä..kunnes tajusin ettei tarvi enää hypoa pelätä.

Olimme miehen kanssa ensimmäistä kertaa ulkona testaamassa juhannuksen varalle ja puhelin kilahti parin tunnin päästä..anoppi tilasi vanhemmat kotiin hoitamaan parkuvaa vauvaa..ei rauhottunut , oli ilmaa mahassa ja ..mene ja tiedä oliko minun poissaolosta kiinni kun ei rauhoittunut. Tissillä vasta alko rauhottumaan enemmälti..näin niittaantui odotetun juhannuksen suunnitelmat..en siis pääse muutamankin siiderin voimalla nauttimaan hetkellisestä sosiaalisesta hörpätyksestä mökkikansamme kanssa..pöh. Noh...tosiasiassa huolettaa, että jos vauva ei pärjää kuin nukkuen hoidossa niin miten tässä oikein eletään ja asioita hoidellaan...toisinaan on ihan tervettä ottaa myös sitä omaa aikaa.

Appelassa olemme olleet viikon ja vielä toisenkin olemme..aika loppu

Vierailija
24/24 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekkaa taas kirjotellu, ei oo muistanu.

Tsempitykset väsyneille!

Voisin täält lahjoittaa omaa pirteyttä ja energiaa! Illal on kyllä väsy, mut aamut ja päivät ei. Vaikka yöunet jääkin välil alle 6h, mutta huomaan myös nukahtaneeni poitsu rintaan aamuyöllä.

Tulee varmasti vielä se kunnon väsykin, kun nyt joku ihme pirteys.

Meillä oli 1kk neuvolakin, pelkäsin tota painoa kun tuo puklauttelee tosi paljon, välil jopa oksentaa. No mitat oli 55cm/4150g ja pipo 39cm.. Eli ei tarvetta huoleen, +200g/vko syntymäpainosta.. Hyvin tullut pelkäl rintamaidolla ja hyvä maito onkin. Kiva oli kuulla kun esikoiselta meni imetys iha pieleen. Kova on pojan imu, jos ruokaa ei tuu heti, imee kättänsä ja tuloksena " fritsut" .

Navassa on sieni, oli myös esikoisella. Sitä nyt hoidetaan.

Nimijuhlat on 30pvä, kutsut laitettu jo pari vkoa sit. Kutsuttuna on vakioporukka joka synttäreil ym.. Eli kummit, vanhemmat, iso-vanhemmat ja mun äidin sisaret, koska ovat läheisempiä kuin isäni suku ja ollaan tekemisissä usein. Exän puolelta ei tuu kuin 2hlö.

Leipomiset hoitaa mun kummin vaimo, siivoukset perhetyöntekijä ja mun äiti.. Itelle jää pomon paikka =D

mutta on täs jotain ärsyä, odottaa viel 2vkoa haavan kanssa! Mä tahon jo kuntoilee ym.. Mut odota täs se 6-8vkoa, turhauttaa kun on parantunut..

Meillä kans ähelletään, öhelletään ja heilutaan kovasti! Jos tuo meno jatkuu voi kuulema lähtee vauhdil liikkeelle.

Emppu 4,5vkoa, isosisko 3v ja äiti