Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuuko naapurissasi vähemmistöjä?

Vierailija
08.06.2007 |

Jotenkin vaan tuntuu että miksi ei saisi suhtautua nimeltämainitsemattomiin syrjivästi... :/

Nappisilmäinen tyttö ja pikkuveli istuvat vierekkäin punaisen parakkikodin rappusilla Espoon Lippajärvellä. Aurinko paistaa täydeltä taivaalta, vaikka iltapäivä on jo pitkällä.

Perheen pienetkin ymmärtävät, ettei isä tule kovin pian kotiin.

Isovanhemmat ovat kiirehtineet Uudestakaupungista äidin ja kolmen lapsen avuksi.

- Se oli minun mieheni, joka tappoi, romaniäiti Raija sanoo.

45-vuotias naapurinmies kuoli eilen aamupäivällä teräaseen iskuun kotiovellaan.

Kun poliisiautot ja ambulanssi kurvasivat kaupungin omistaman vuokrataloyhtiön sisäpihalle, ikkunan takaa kurkistellut Raija aavisti heti, mitä hänen 27-vuotias miehensä oli mennyt tekemään.

- Heillä oli tulehtuneet välit. Ei se silti oikeuta tappamaan, Raija sanoo.

Käsirysy parkkipaikalla

Naapurit tietävät kertoa, että Kolkekannaksentien parkkipaikalla käytiin käsirysy viime lauantaina.

Luulen, että tämä oli sitä viikon takaista jälkikahakkaa. Täällä kaikki on mahdollista, koko ajan sattuu ja tapahtuu, naapuriparvekkeelta kerrotaan.

Surmansa saaneen naapurin iäkkäät vanhemmat ja aikuinen veli joutuivat todistamaan verityötä läheltä. Mies luuhistui toisen kerroksen asunnon ovelle.

Espoon poliisi otti 27-vuotiaan surmaajan kiinni paikan päältä.

Raija-vaimon mukaan surmattu naapuri oli heidän perheelleen läheinen perhetuttu. Hän ei voi hyväksyä - eikä ymmärtää - miehensä tekoa.

- Tämä tuntuu niin pahalta. Hän (surmattu naapuri) tykkäsi erittäin paljon meidän perheen lapsista ja hoiti heitä usein ja hyvin. Hän auttoi perhettämme laskuissa. Itselläni ei ole ajokorttia, joten hän kuskasi meitä kaupunkiin asioille.

Lisää aiheesta torstain Iltalehdessä

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kielivähemmistöjä, uskonnollisia vähemmistöjä (ateisti ja muslimi) ja aiemmin täällä asui pari seksuaalivähemmistöön kuuluvaa. Eiköhän täältä montaa muutakin vähemmistöä löytäisi jos miettisi ja tietäisi.

Mitä sitten?

Vierailija
2/8 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdet naapurit kuuluvat tohtorikoulutettuun vähemmistöön, kahdet naapurit eläkeläisten vähemmistöön, yhdet todella rikkaitten vähemmistöön (ne ovat kyllä onneksi muuttamassa pois meitä köyhiä häiritsemästä) ja yhdet uskovaisten kristittyjen vähemmistöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meistä kaikki johonkin vähemmistöön kuuluta. Ei kai sen pitäisi olla mitenkään pelottavaa, jos on jossain asiassa erilainen kuin suurin osa muista ihmisistä.

Vierailija
4/8 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 % suomalaisista kuuluu kirkkoon, 20 % uskoo jumalaan.

Alakerrassa asui intialainen rouva. Sydämellisempää ihmistä harvoin tapaa.

Vierailija
5/8 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä silti mitään pakanallisia bakkanaaleja järjestetä. Edelliset alkoholia sisältäneet juhlat oli 5 vuotta sitten.

Vierailija
6/8 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä heissäkin hyviä ihmisiä on, mutta valitettavasti kaikki jotka minä olen tavannut, ovat antaneet itsestään huonon kuvan..

Vierailija
7/8 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naapurissa asuu ylipainoisia kotiäitejä, kun minä taas olen todella hoikka uraäiti ja saan vihaisia katseita ja kommentteja näiltä mursuilta.

Vierailija
8/8 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen uskonnoltani JT (en kastettu) ja mieheni on muslimi.