--KESÄKUISTEN PERJANTAI--
Linkki eilisen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10494403&p=1&tmode=1&smod…
Hyvin varhainen pinon aloitus. Tulin juuri kotiin. Ei YHTÄÄN herkkua tönöttää edustamassa viidestä puolille öin näillä loppumetreillä. Jalat huutaa hoosianaa. Mutta eipä vauva syntynyt vaikka olis ollut mahdollisimman epäsopiva hetki.
Oon ihan poikki, joten tömähdän tuonne sängyn pohjalle. Toivottavasti joku muu pääsee tänä yönä tositoimiin:)
Kommentit (24)
bongasin limatulpan!!!!
Te kokeneemmat vahvistakaa tai tyrmätkää inhat uteluni, mutta tavara ei ollut laisinkaan normaalin valkovuotoni kaltaista (juoksevaa ja valkoista) vaan aivan kirkas ja sellainen kuin myytävät slimey-limat... Kiinteä kasa. Sori tosiaan tarkat kuvailuni, mutta olenpas utelias! Jospas se synnytys lähestyykin??
ONNEA Äipälle ja perheelle ja kaikkea hyvää! On se aina kiva lukea että syntyyhän täällä odottelijoiden kesken vauvojakin.
Hulda, se taitaa olla nyt niin että ehdit siis ensin, maanantaina kun sulla on menoa:) Tosin äitien ennustukset oli huomiselle että saattaahan se tehdä luonto tepposensa...
Väsynyt olo taas, taidan käpertyä miehen kainaloon ja ryhtyä pällistelemään elokuvaa.
Hauskaa vikonlopun alkua kaikille kesäpalloille!!
Onnea Äipälle:) Omaakin odotellaa kovasti mutta malttavaisin mielin!
Limatulppa oli mulla sellainen " sitkeän" limainen, kirkas ja veriviiruinen. Siitä muutama päivää eteenpäin ja pikkumies oli kanalossa.
Miten tää pitää paikkaansa että vauva " hiljenee" ennen synnytystä? Meillä liikuskelee vielä niin vilkkaasti että ei ainakaan vielä enteile tuloa. Kenelläkää kokemuksia? En kiinnittänyt moiseen huomioa ensimmäisen kanssa...
Oon viimeksi saanu tietää alapään tilanteen viikolla 36. Ois ihan kiva tietää onko mitää tapahtunu...
Eiköhän tytöt pusketa ainakin pari vauvaa ulos nyt viikonloppuna?!
-E rv 39+1
Meille syntyi POIKA 5.6. klo 21:37 rv40+4. Painoa 3770g ja 51cm.
Komplikaatioitta ei selvitty kumpikaan, poika on vielä hoidossa sairaalassa, itse pääsin tänään kotiin. Toivottavasti saadaan nyyttikin jo alkuviikosta omaan kotiin.
Kirjoittelen tarkempaa synnytyskertomusta synnytyspuolelle kunhan jaksan. En viitsi täällä säikytellä vielä nyyttejään odottavia.
Mitään traumoja ei kuitenkaan jäänyt ja jos ei meidän lapsiluku olisi jo täynnä, olisin valmis tulevaisuudessa uudestaankin synnyttämään.
Nyt on ainakin koettu kaksi täysin erilaista synnytystä: suunniteltu sektio ja hitaasti käynnistynyt alatiesynnytys.
Kaikki kipu unohtuu nopeasti ja kohta varmaan istuminenkin on helpompaa. Huomenna aamupäivällä lähden lastenosastolle hoitelemaan vauvelia ja vien lypsymaitoa tuliaisiksi.
Tsemppiä kaikille lopuille kesäkuisille, palkinto on odottamisen arvoinen!
T. miitu
Onnea Äipälle myös minun puolestani!
Tänään se odotettu la siis on, eipä vaavia ole vielä näkyny... ;)
Käynnistyksestä voin sen verran kertoa, että mulla esikoinen käynnistettiin Cytotecilla lapsiveden tihkumisen vuoksi. Käyntiin lähti heti ekan pillerin jälkeen, mutta myöhemmin piti vauhdittaa oksitosiinitipalla. Kyllähän se synnytys kipeä oli, mutta harvoin taitaa kivuitta muutenkaan selvitä, joten ei mulle traumoja jäänyt. Jos tämä pitää käynnistää, niin tällä hetkellä mulla on sellainen ajatus, että mitä enemmän kipua, sitä nopeampaa syntyy. Riskeistä en tiedä, mutta meillä meni kaikki ihan hyvin esikon kohdalla. On vain luotettava siihen, että henkilökunta tietää, mitä tekevät...
Juhannusta odotellessa,
Suffis rv 40 tasan