Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään naapurin lapsi sanoi, ettei halua että minä tulen leikkipaikalle

Vierailija
07.06.2007 |

Olin siellä siis valvomassa lastani, jonka kanssa tämä naapurin lapsi leikki. Lisäksi naapurin lapsi yritti töniä minua ja heitti hiekkaa päälleni. Loukkaannuin enkä oikein saanut otetta siihen naapurin lapseen kun olen ujo ja menin ihan hämilleni. Lapsemme ovat hyvät kaverit, tuo toinen omaani vähän vanhempi.

Pitäisikö minun pitää naapurin lapselle puhuttelu vai keskustella vanhempien kanssa? En vain voinut kuvitellakaan että joku lapsi voi puhua noin aikuiselle ja vielä vieraammalle.. Onko teistä kukaan muu törmännyt samaan? Eikö nykyajan lapsilla ole enää mitään tapoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vähän nössö, jos et mitään saanut sanottua.

Minä olisin sanonut, että sinä et ala täällä ketään määräilemään ja lisäksi olisin tuimasti komentanut hiekan heittelystä. Ja jos tällainen peli jatkuisi, menisin ehdottomasti ko. lapsen vanhempien juttusille.

Vierailija
2/7 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti halusi tehdä jotakin typerää lapsesi kanssa ja halusi sinut siksi pois näkemästä.

Minkä ikäisistä oli kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista, ymmärtämättä mitä sanovat ja tarkoittamatta pahaa.

Minun mielestäni sinä ap et ole käyttäytynyt aikuisen lailla, vaan tiskirätin. Minä sanoisin lapselle suoraan, että lapset eivät määrää aikusia, ja että yleisellä leikkipaikalla saavat kaikki olla ilman hänen lupaansa. Vieraallekin lapselle voi myös sanoa, ettei hiekkaa saa heitellä toisen päälle, eikä sitä tarvi jäädä miettimään sanooko vai ei. Jos ei tehoa, niin sanoo suoraan vanhemmille, ystävällisesti mutta siten ettei jää epäselväksi.

Jokaiseen lapsen sanomiseen ei tarvitse puuttua, mutta ei sitä lasta tarvitse jättää siihen uskoon että vieraita aikuisia voi kohdella miten vaan.

Vierailija
4/7 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta olet hiukan nössö ettet mitään sanonut.

Ihan reilusti sanomaan vaan takaisin (ei mitenkään ilkeillen) että ei tämä ole sinun vaan yhteinen leikkipaikka, että jos haluat olla omassa pihassasi, siellä voit määrätä.

Ja että hiekkaa ei heitetä eikä toisia tönitä tai satuteta. Ensin sanot lapselle ja jos menee kuuroille korville, sanot vanhemmille.

Vierailija
5/7 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä toista lasta (joka on ilmeisesti tottunut olemaan yksin pihalla) ärsytti sun kyttäys.

Mut sun olis kyllä pitänyt kunnioittaa itteäs senverran että olisit puolustautunut!!!

Vierailija
6/7 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vaan harmittamaan kun olen yrittänyt olla tuolle toiselle mukava kaikin puolin ja noin hän minut palkitsee.

t. ap

Vierailija
7/7 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet aikuinen ja se toinen on lapsi. Turha loukkaantua. Pidä jämäkästi puolesi, päästä puheet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja komenna, jos on aihetta, mutta älä nyt ala analysoimaan teidän suhdettanne, niin kuin vastapuoli olisi ollut toinen aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi