Teitittelystä! Lääkäri avautuu...
Voi herranjumala millaista materiaalia tulevat sairaanhoitajat ja lähihoitajat nykyään ovat! Ei sitten minkäänlaisia tapoja. Olen toiminut lääkärinä n. 15 vuotta ja kyllä selvä muutos on tapahtunut vuosien aikana. Parikymppinen hoitsu sanoo tutkimuspöydällä olevalle eläkeikäiselle potilaalle esim. käännys nyt kyoudolta tms. Itse teitittelen lähes aina potilasta kunnes hän usein sanoo, että voit toki sinutella. Se on toisen kunnioittamista. En tietenkään lasta tai teiniä ala teititellä, mutta yli parikymppistä jo melko herkästi. Tapani on kahdenkesken tällaisen tilanteen jälkeen kysyä hoitajalta ystävällisesti että kuinka vanha sinun mielestä potilaan oikein tulee olla, että teitittelisit häntä? Onko ongelma se, että tapoja ei enää ole vai se, että esim. lähihoitajakouluun pääsee ihan kuka tahansa, joka ei muualle pääse?
Kommentit (69)
Minä teitittelen kaikkia tai sitten en ketään.
Itse olen apteekissa töissä ja siellä on lähinnä tullut palautetta, että "ei meillä täällä teititellä", tämä tieto siis useammassa paikassa ja asiakkailta sekä henkilökunnalta. Että enpä enää teitittele:)
Eri asia tietty sairaala yms, mutta ei nykyään eläkeläiset yleensä tunnu haluavan tietittelyä. Toki jos asiakas puhuu virallisemmin niin vaihdan itsekin virallisempaan moodiin, mutta harvassa tällaiset asiakkaat
Nuorempia sinutellaan, vanhempia teititellään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen apteekissa töissä ja siellä on lähinnä tullut palautetta, että "ei meillä täällä teititellä", tämä tieto siis useammassa paikassa ja asiakkailta sekä henkilökunnalta. Että enpä enää teitittele:)
Eri asia tietty sairaala yms, mutta ei nykyään eläkeläiset yleensä tunnu haluavan tietittelyä. Toki jos asiakas puhuu virallisemmin niin vaihdan itsekin virallisempaan moodiin, mutta harvassa tällaiset asiakkaat
Kävin S pankin asiakaspalvelupisteessä ja nuori pätevä asiakaspalvelija teititteli! Upeaa.
Eipä se kyllä itteä helpota yhtään pyytääkö hoitsu sinutellen vai teititellen kääntymään jos vaikka tiedossa on että työnnätte kohta tähystimen peräsuoleeni.
Hoitajilla ja yleensäkin nuorilla naisilla ei ole enää käytöstapoja.
Lääkärit aina halveksuvat minua, kun ovat lukeneet terveystietojani. Sen asenteen vallitessa on ihan sama, teitittelevätkö he muodollisuuden vuoksi, vai eivät.
No johan oli paska tarina. Melkein uskoin todeksi. Lääkäriksikin pääsee ilmeisen helposti.
Haluan että lääkärit ja hoitajat teitittelevät minua tässäkin ketjussa mainittujen etäisyyden ja neutraaliuden takia. Se on myös kohteliasta. Kiitos teitittelijöille. N50+