" Joitakin kymmenia minuutteja." En haluaisi syyllistaa, mutta KUKA JATTAA VAJAAN 2-VUOTIAAN EDES KYMMENEKSI minuutiksi yksin???
[quote]
Alle kaksivuotias pikkuyttö hukkui pihalampeen Uuraisilla eilen illalla.
Vuoden ja 9 kuukauden ikäinen tyttö oli todennäköisesti päässyt ulos kotoaan vanhemmilta huomaamatta kello 19 aikoihin illalla ja mennyt talon pihapiirissä olevan luonnonlammen rantaan.
Tytön isä löysi hänet lammesta laiturin vierestä, mutta elvytysyrityksistä huolimatta tyttö menehtyi.
Tapahtumapaikassa oli vettä 60-100 cm.
Poliisi pitää todennäköisenä, että lapsi oli mennyt laiturille ja pudonnut siitä veteen. Tapauksella ei ole silminnäkijöitä.
Poliisi ei epäile, että tapahtuneeseen liittyisi rikos. [u] Lapsi oli ehtinyt olla vanhempien huomaamattomissa korkeintaan joitakin kymmeniä minuutteja [/u].
[/quote]
Kommentit (32)
ja tyttö päässyt livahtamaan vanhempien huomaamatta. Jos ollut juuri esimerkiksi nukkumassa niin vanhemmat eivät ole välttämättä siksi huomanneet kuin vasta noin myöhään että lapsi ei ole talossa. Eihän nukkuvaa nyt koko ajan käydä katsomassa.
Kysehän oli kymmenistä minuuteitsta! Ei todellakaan vanhemmat voi viettää kymmeniä minuutteja tietämättä missä tuon ikäinen seilaa! Meillä 2vee kaksoset ja tiedän joka sekunti missä he ovat, ja jos en, niin joku muu vahtii silmä kovana. Ei tosiaankaan ole yhtään hyvää syytä miksi tuon ikäinen olisi noin kauan teillä tietämättömillä!
Itsellänikin on kaksoset ja en todellakaan voi väittää, että aina tietäisin mitä touhuavat. Useinkin ovat vaihtaneet nukkumapaikkaa ilman että edes olen huomannut sitä.
Jos on lampi pihassa, tuskin lasta päsätää silmistää 20 minsan ajaksi. Ja jos nukkuu, niin ovet kunnolla kiinni. Valvonnan puutetta!
Lasta silmällä pitävä vanhempi nukahtaa esim. telkun ääreen. Oli iltakin jo.
Siis se kaksosten äiti tässä. Aivan takuuvarmasti tiedän joka ikinen minuutti, missä lapset ovat. Jos ovat nukkumassa niin en todellakaan poistu minekään kauemmaksi. Aivan käsittämätön selitys, että lapset voisivat livahtaa näkymättömiin kymmeniksi minuuteiksi, ei kyllä uppoa näin kaksien kaksosten äitiin.
Turha enää jälkiviisastella, ajatelkaas mitä vanhemmat käyvät nyt lävitse mielessään... Miksi? SE on se suuri kysymys? Miksi näin tapahtui?
Se on varmasti helvettiä kokea lapsen kuolema oman mahdollisen huolimattomuuden takia. Se seuraa loppuelämän eikä siitä ikinä voi perua...
En itse tiedä mitä tuossa tilanteessa tekisin. Niin kauhea painajainen se oli...
Voisiko ne ulkoovet lukita siksi aikaa, kun pieni lapsi nukkuu tai olla itse läsnä siten, että pystyy valvomaan oven kautta tapahtuvaa liikennettä?
vai istutko sängyn vieressä?
Mietippä vähän tarkemmin. Miten hoidat vahtimisen kun itse olet nukkumassa?
MISTÄ VITUSTA TIEDÄTTE, ETTÄ LAPSI SAATTOI OLLA PIHALLA " JOITAIN KYMMENIÄ MINUUTTEJA" , VAI USKOTTEKO KAIKEN MITÄ ILTAPÄIVÄLEHDET KIRJOITTAA?!
Ja ette ole olleet kärpäsenä katossa, joten ette tiedä MITÄ VANHEMMAT TEKI JUURI TUOLLOIN, joten OLKAA ÄMMÄT HILJAA JA HANKKIKAA OMA ELÄMÄ, VAIKKA AIHEVAPAA PALSTAN ULKOPUOLELTA!!! VAHTIKAA ITSE NIITÄ KERSOJANNE, ÄLKÄÄKÄ VAHDATKO SITÄ NÄYTTÖÄ PERKELE!
ja ihan taajama-alueellakin. mutta eihän sitä ymmärrä jos itse asuu betonihelvetissä.
vilkkaan tien varressa. Ulko-ovi ei ole edes öisin lukossa.
oven voi oikein hyvin sulkea, jos lapsi on nukkumassa ja itse on kykenemätön pitämään huolta, ettei lapsi pääse omin luvin ulos. Ihan maallakin sen luulisi onnistuvan.
Meillä kyllä isoilta lapsilta jää ovet auki kun juoksevat kesällä edes takaisin. Ja saahan kaksi vuotias jo lukossa olevan oven auki, jos ei ole takalukossa. Eli voi karata yölläkin. Pientä inhimillisyyttä kehiin.
Ovi oli siis kiinni, mut ei lukossa ja näin on miellä tähän asti ollut tapana pitää. Mut tapoja pitää vissiin muuttaa kun kerran noin etevä jo on.
Outoa on jos menee 5 min tai yli ilman että vanhemmat edes huhuilee lastaan. Mut vahinkoja vois sattua kelle vaan, enkä näe syytä meidän ulkopuolisten sitä näin täällä ruotia.
Jos muutaman minuutin esim leikki huoneessaan kun vaikka äiti käy keittiöstä hakemassa lasin mehua ja mukula katoaa sillä aikaa. Äiti luulee että lapsi meni piiloon, meillä piiloleikki oli in tuossa iässä. Kun lasta ei heti löydy, laajennetaan etsintöjä. Tuskinpa nyt suoraan tajusivat mennä lammesta katsomaan kun luulivat hänen olevan sisällä.
Jollekkin ap: n kaltaiselle myös tässä ketjussa sattuu vielä joskus tosi pahaa. Mä en siis kestä tämmöisiä ihmisiä kuin ap. Elämä ei ole niin mustavalkoista. Edes päiväkodissa tuon ikäiset eivät ole koko ajan hoitajien näkösällä. Ja nyt en halua tähän perään viestejä että kyllä meidän päiväkodissa on.. sillä kaikissa ei ole. On eri huoneita joissa lapset voivat keskenään leikkiä.
Syytä nyt urpo ihmeessä vanhempia.
amisviestit ovat täysin sallittuja mielestäni.
Tietenkään ei pysty etukäteen ennustamaan, tapahtuuko itselle jotain kauheaa, mutta tällaiset järkyttävät tapahtumat pysäyttävät yleensä miettimään ja avaa joidenkin ihmisten silmät niin, että vastaisuudessa ollaan varovaisempia.
Enkä sano tätä siksi, että mielestäni olisi hyvä, että ihmishenkiä menetetään, jotta toiset oppisivat paremmiksi ihmisiksi!!!
Surullistahan se on, että noin nuori ihmisenalku menetti henkensä.
Minä järkytyin tosi paljon myös siitä, kun se yksi äiti oli käynnistämässä autoa ja auto riistäytyi hallinnasta ja murskasi sen yhden pikkulapsen tuossa reilu vuosi sitten. Enkä ole tasan antanut lapseni olla auton ulkopuolella kun alan käynnistää autoa, että kyllä näistäkin järkyttävistä tapahtumista ottaa opikseen.
Puutaloyhtiössä siis asutaan, tosin kaukana joesta.
Vierailija:
Kuka pitää ulko-ovea auki?! Vai asutteko kaikki jossain korvessa?
mun pikkuinen on päässyt ulkoovesta ulos. tosin mummo oli tullut meille ja jätti ulkooven auki.
olin nukuttamassa lasta ja lapsi ei nukkunutkaan. lapsi lähti pois huoneesta ja ajattelin ,että hetken tässä köllin. lähdin kuitenkin lapsen perään ja näin että ovi on auki. sain lapsen talon kulmalta kiinni. 1 minuutti olisi ollut liikaa, lapsi olisi varmasti jo jäänyt auton alle.
en koskaan anna vanhalle ihmiselle lastani hoitoon. ovat niin huolimattomia.
kyseisessä tapauksessa lapsi oli livahtanut ulos, se tapahtuu hetkessä.