" Joitakin kymmenia minuutteja." En haluaisi syyllistaa, mutta KUKA JATTAA VAJAAN 2-VUOTIAAN EDES KYMMENEKSI minuutiksi yksin???
[quote]
Alle kaksivuotias pikkuyttö hukkui pihalampeen Uuraisilla eilen illalla.
Vuoden ja 9 kuukauden ikäinen tyttö oli todennäköisesti päässyt ulos kotoaan vanhemmilta huomaamatta kello 19 aikoihin illalla ja mennyt talon pihapiirissä olevan luonnonlammen rantaan.
Tytön isä löysi hänet lammesta laiturin vierestä, mutta elvytysyrityksistä huolimatta tyttö menehtyi.
Tapahtumapaikassa oli vettä 60-100 cm.
Poliisi pitää todennäköisenä, että lapsi oli mennyt laiturille ja pudonnut siitä veteen. Tapauksella ei ole silminnäkijöitä.
Poliisi ei epäile, että tapahtuneeseen liittyisi rikos. [u] Lapsi oli ehtinyt olla vanhempien huomaamattomissa korkeintaan joitakin kymmeniä minuutteja [/u].
[/quote]
Kommentit (32)
Helppo se on taas jeesustella että en minä.
pidetään portti, jota eivät saa omin voimin auki, kiinni, kun lapset nukkuu. kun ollaan sisällä, ovet ovat avaimella lukossa ja avaimet piilossa. ja lisäksi parveke on lukittuna. pelkään, että pinin 3 v.tippuu. ikkunaat on ruuvattu umpeen, koska mutta minä olenkin neuroottinen, tuttavapiirissäni ollaan huomattavasti huolettomampia.
ulkona en jätä sekunniksikaan, on jo tosi nopea
Kamala onnettomuus (taas). En haluaisi syyllistää vanhempia, jos muuten ihan normaalisti lapsiaan hoitavia ja kasvattavia.
Otan osaa.
Lehdissä ja tällä palstalla on kerrottu moneen kertaan, kuinka mahtavaa on, kun alle 2-vuotias viihtyy esim. omassa huoneessa leikkimässä yksin tai sisaruksen kanssa vaikka kuinka kauan, tai miten hyvin seksihommat onnistuvat lukkojen takana vessassa, kun parivuotias on itsekseen huoneessaan lastenohjelmia katsomassa. No, se parivuotias voi saada ulko-ovenkin auki...
Vierailija:
Vuoden ja 9 kuukauden ikäinen tyttö [b]oli todennäköisesti päässyt ulos kotoaan vanhemmilta huomaamatta[/b] kello 19 aikoihin illalla ja mennyt talon pihapiirissä olevan luonnonlammen rantaan.
Vierailija:
Hyi! Miksi mulle tulee koko ajan vain mieleen, että tytön vanhemmat ovat olleet makuukammarin puolella sillä aikaa? :(
Näin voi kuulkaas käydä ihan kelle vaan, teillekin arvon av-mammat!
luulin 1v1kk ikäisen leikkivät ruokailuhuoneessa kun tein ruokaa mutta se olikin livahtanut ovesta ulos. Onneksi sain pihalta kiinni eikä ehtinyt olla ulkona kuin pari minuuttia, mutta kyllä näitä voi sattua. Esim. jos mies olisi ollut kotona ja olisin ajatellut hänen olevan lapsen kanssa niin olisi voinut olla pidempäänkin poissa silmistä.
Enkä todellakaan ole mitenkään " huoleton" lapsen suhteen, päinvastoin meillä vahditaan silmä kovana kun vertaa miten turravaperheiden lapset saa huidella näkymättömissä jo 1-2 -vuotiaina.
Vierailija:
Vierailija:Hyi! Miksi mulle tulee koko ajan vain mieleen, että tytön vanhemmat ovat olleet makuukammarin puolella sillä aikaa? :(
miettikää jos omalle kohdallenne kävisi samoin,ei varmasti huvittaisi täällä lueskella tälläisiä kommentteja! Kun ette asioista mitään tiedä,niin antakaa olla!
1v 9kk on sen verran PIENI että kyllä mulle 2-3 minsaa on jo PALJON AIKAA ETTEN TIEDÄ MITÄ SEN IKÄINEN TEKEE!
Minusta on VASTUUTONTA noin pitkä aika ettei tiedä mitä noin pieni lapsi tekee sen aikaa!!!