Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikas, älykäs, terapiassa käyvä mies, jolla menee vaimonsa kanssa helvetin huonosti vastaa kysymyksiin.

Vierailija
05.06.2007 |

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suurin ongelmani on eittämättä se, että vaadin itseltäni liikaa.

Vierailija
62/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun en ole manipuloiva, hallitsevainen, enkä tunteeton, niin onkohan tuomio vapauttava? Riittääkö yksi osuma diaknoosiin?

AP

- Kuvailet itseäsi ensimmäisessä otsikossasi useilla ylistävillä sanoilla. Tarkoitus on antaa itsestäsi mahdollisimman positiivinen kuva. Et selvennä, miksi kirjoitat aiheesta.

- Olet varakas ja ansainnut kaiken omalla työlläsi. Ollut aiemmin työaddikti. Avioehto suojaamaan sinun rahojasi.

Rikastuakseen työllä Suomessa, pitää olla melko johtavassa asemassa. Johtavissa asemissa pärjäävät hallitsevat ihmiset, jotka eivät ole kovin empaattisia ja joilla on usein paljon narsistien luonteenpiirteitä.

- Koet pettämisen oikeutetuksi, koska tahdoit läheisyyttä ja kokeilla toteuttaa fantasiasi. Toisessa viestissä sanot, ettet tyydyttänyt seksuaalisia tarpeitasi pettämällä vaan " toisella tavalla" .

Et näe pettämistä varsinaisena ongelmana. Et pysty eläytymään vaimon asemaan. Kerrot vaimon antaneen luvan pettämiseen, mutta et näe millaista tuskaa se hänelle aiheuttaa etkä tajua että se saattoi olla keino pelastaa hänet ja lapset köyhyydestä. (tai ehkä pelkäsi menettävänsä lapset, viitaten edellisen sivun viimeisiin kirjoituksiisi) Vetoat pettämisen olleen seurausta vaimosi käytöksestä. Kerrot pettäneesi, koska sait mahdollisuuden toteuttaa " unelmasi" . Et osoita katumusta pettämisestä.

- Vaimosi unelmiksi listaat mm. uudet autot.

Et vaikuta kiinnostuneelta vaimosi ajatuksista tai haaveista.

- Mitä tarkoitat, kun sanot että tahtoisit joskus kokea sen tunteen kun pariskunta iloitsee yhdessä raskaudesta? Miksi te ette iloinneet?

Pahoittelen sekavaa kirjoitustyyliä. En jaksa turhan takia paneutua asiaan sen enempää, mutta kuten kaikki asiaa tuntevat huomaavat, kirjoituksesta nousee esille tiettyjä asioita joita monet eivät välttämättä huomaa. Omassa suhteessani pitäisin niitä vaaran merkkeinä.

Toivon joka tapauksessa teidän perheellenne onnellista tulevaisuutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suurin ongelma parisuhteessanne on keskustelu- ja kosketusyhteys, niin mitä olet tehnyt asian eteen?

Vierailija
64/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä jo se eukkosi, ansaitset paljon parempaa - kuten eimerkiksi minut! Osaan lämmittää helvetin hyvin Saarioisten maksalaatikon ja muutenkin olen kätevä kaikinpuolin. Parempi sulla on mun kanssa. En mä narsisteja pelkää.. (: Itse olen jakomielitautinen. Niin, että millos me varataan se kyrka?

108

Vierailija
65/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- Kuvailet itseäsi ensimmäisessä otsikossasi useilla ylistävillä sanoilla. Tarkoitus on antaa itsestäsi mahdollisimman positiivinen kuva. Et selvennä, miksi kirjoitat aiheesta.

Koukutusta ja kiinnostuksen herättämistä. Olisin voinut myös kirjoittaa: Vaimo vituttaa. Valitsin ne asiat, joilla sain mahdollisimman monen avamaan ketjun. :D

Se tietysti toi mukanaan lieveilmiöitä, ja olisin voinut tehdä toisinkin.

- Olet varakas ja ansainnut kaiken omalla työlläsi. Ollut aiemmin työaddikti. Avioehto suojaamaan sinun rahojasi.

Rikastuakseen työllä Suomessa, pitää olla melko johtavassa asemassa. Johtavissa asemissa pärjäävät hallitsevat ihmiset, jotka eivät ole kovin empaattisia ja joilla on usein paljon narsistien luonteenpiirteitä.

Väärin. :D Et tiedä mitään minun työelämästäni, enkä siitä mitään kerrokaan.

- Koet pettämisen oikeutetuksi, koska tahdoit läheisyyttä ja kokeilla toteuttaa fantasiasi. Toisessa viestissä sanot, ettet tyydyttänyt seksuaalisia tarpeitasi pettämällä vaan " toisella tavalla" .

Et näe pettämistä varsinaisena ongelmana. Et pysty eläytymään vaimon asemaan. Kerrot vaimon antaneen luvan pettämiseen, mutta et näe millaista tuskaa se hänelle aiheuttaa etkä tajua että se saattoi olla keino pelastaa hänet ja lapset köyhyydestä. (tai ehkä pelkäsi menettävänsä lapset, viitaten edellisen sivun viimeisiin kirjoituksiisi) Vetoat pettämisen olleen seurausta vaimosi käytöksestä. Kerrot pettäneesi, koska sait mahdollisuuden toteuttaa " unelmasi" . Et osoita katumusta pettämisestä.

Väärin. :D

Koin helvetinmoista syyllisyyttä, tuskaa, tunsin itseni typeräksi, ja kerroin vaimolleni. Tämä oli tietysti typerintä mitä saatoin tehdä.

- Vaimosi unelmiksi listaat mm. uudet autot.

Et vaikuta kiinnostuneelta vaimosi ajatuksista tai haaveista.

Väärin. :D

Olen pyytänyt häntä usein kertomaan toiveistaan ja haluistaan. Olen tukenut häntä opinnoisaa ja harrastuksissa (osin sama asia) niin taloudellisesti, ajallisesti kuin henkisestikin.

- Mitä tarkoitat, kun sanot että tahtoisit joskus kokea sen tunteen kun pariskunta iloitsee yhdessä raskaudesta? Miksi te ette iloinneet?

Koska vaimoni ei antanut minun olla lähellään,vaan ajoi minut ulkoruokintaan. Läheisyys loppui kuin leikaten.

Kaiken kaikkiaan analyysi on hieno, mutta väärä.

Älkää naiset ylitulkitko. Minä olen kertonut vastaavani kysymyksiin, mutta toivon että pukisitte ne kysymysten, ei lausuntojen muotoon.

Vierailija
66/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että olet katunut ja tuntenut itsesi alhaiseksi ei vielä kumoa kaikkea sitä mitä joku aiempi kirjoitti: eli tietyllä tavalla perustelet pettämistä suhteen epäkohdilla, vaimon käytöksellä. Vaikka jollain tasolla ehkä kadutkin niin kuitenkin katsot pettämisen oikeutetuksi, ainakin vähemmän merkitykselliseksi kuin mitä se ehkä on.

Ja toisaalta haave kahdesta naisesta... Useimmilla meistä on haaveita, osa niistä on toteutettavissa, osa ei. Ja osa siten, että toteuttaminen on varsin itsekäs teko (= loukkaa läheisiä). Aikuisuuden ja älykyyden (vaikkapa tunne-sellaisen) mitta on myös se, miten itseään toteuttaa. Toteuttaako kaiken muista välittämättä vai luopuuko jostain siksi, että asettaa muiden hyvinvoinnin omien tarpeidensa edelle.

Väitän kirjoitusta provoksi, mukana alkuyön aloitus joka herättää tunteita: aluksi sääliä ja ymmärrystä, sitten jo muutakin =)

Ja provoksi väitän aloitusta liiallisen kliseisyyden vuoksi: varakas ja " älykäs" (oikeasti älykkään ei tätä tarvitsisi mainita) mies, jota vaimo ei ymmärrä. Haaveissa pehmeitä arvoja ymmärtävä runotyttö.

Pssst: tuolla konseptilla et saa seuraa treffipalstoilla =)

Vierailija
67/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet päätellyt että ohitan asian kevyesti?

Pettäminen on perusteltavissa suhteen epäkohdilla, ja sen sinä kyllä tiedät itsekin. Paremmin pettäminen on perusteltavissa niillä kuin alkoholilla tai sillä, että " satuin kaatumaan muna pystyssä ja ihan sattumalta siinä alla oli nainen ottamassa aurinkoa" .

Onko vaimoni siis mielestäsi toiminut aikuisesti saamasi informaation perusteella? Onko hän " asettanut muiden hyvinvoinnin omien tarpeidensa edelle" ?

En ole provo, epäile vain. Ja tämä tuskin olisi konseptini treffipalstoilla, joita en harrasta. Näytät tuntevan itse ne melkoisen hyvin. :D

Ajatuksiesi kulun seuraamista helpottaisi, jos käyttäisit runsaammin kappalejakoja.

Vierailija:

silti ohitat pettämisen ja siihen liittyvät asiat hyvin " kevyesti"

se että olet katunut ja tuntenut itsesi alhaiseksi ei vielä kumoa kaikkea sitä mitä joku aiempi kirjoitti: eli tietyllä tavalla perustelet pettämistä suhteen epäkohdilla, vaimon käytöksellä. Vaikka jollain tasolla ehkä kadutkin niin kuitenkin katsot pettämisen oikeutetuksi, ainakin vähemmän merkitykselliseksi kuin mitä se ehkä on.

Ja toisaalta haave kahdesta naisesta... Useimmilla meistä on haaveita, osa niistä on toteutettavissa, osa ei. Ja osa siten, että toteuttaminen on varsin itsekäs teko (= loukkaa läheisiä). Aikuisuuden ja älykyyden (vaikkapa tunne-sellaisen) mitta on myös se, miten itseään toteuttaa. Toteuttaako kaiken muista välittämättä vai luopuuko jostain siksi, että asettaa muiden hyvinvoinnin omien tarpeidensa edelle.

Väitän kirjoitusta provoksi, mukana alkuyön aloitus joka herättää tunteita: aluksi sääliä ja ymmärrystä, sitten jo muutakin =)

Ja provoksi väitän aloitusta liiallisen kliseisyyden vuoksi: varakas ja " älykäs" (oikeasti älykkään ei tätä tarvitsisi mainita) mies, jota vaimo ei ymmärrä. Haaveissa pehmeitä arvoja ymmärtävä runotyttö.

Pssst: tuolla konseptilla et saa seuraa treffipalstoilla =)

Vierailija
68/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimppuun, koska hänen kritiikki vaimosta kävi omaan nilkkaan. Eli ilmapiiri on hieman sellainen, että nainen voi kyllä " äitiä" ihan rauhassa ja olla miehelleen välinpitämätön, mutta jos mies pettää, on se maailman suurin synti, jota ei niin vain unohdeta. Kyllä minusta tuntuu, että olet ap tehnyt jo paljon suhteenne eteen. Jos vaimosi ei halua muutosta omalta osaltaan, on vaarana että sinä katkeroidut. Jotenkin ymmärsin sinua hyvin, vaikka fraasi onkin.

Vierailija
69/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi käyt terapiassa?

Parisuhteen takia?

(Ei tarvitse kertoa, jos et halua...)

Vierailija
70/70 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset