Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis vääntäkää nyt rautalangasta, MIKSI lapsi täytyy laitta päiväkotiin virikkeiden vuoksi?

Vierailija
05.06.2007 |

Kertokaa?

En voi kertakaikkiaan ymmärtää, joten vääntäkääpä se nyt.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on srk:n kerhossa osittain juuri sen välittämän sanoman ja kristillisten arvojen takia. Mutta mikään pakkohan lasta sinne ei ole laittaa.

Vierailija
22/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä kotiäiti:

-laittaa aamulla kunnon aamiaisen ja keittää puuroa

-pukee lapset ja lähtee lasten kanssa ulos

-tullaan kotiin ja syödään kunnon kotiruokaa, ei eineksiä ja aina on jälkiruokaa myös

-laittaa lapset päiväunille ja lukee lapsilleen

-laittaa välipalaa

-askartelee, leikkii ja laulaa lasten kanssa

-leipoo pullaa tai keksejä

-siivoaa kodin että kaikki on ihan siistiä

-lähtee lasten kanssa ulos puistoon tapaamaan muita lapsia

-laittaa upean illallisen

-kun mies tulee kotiin odottaa siellä huoliteltu ja meikattu vaimo jolla on tyylikkäät vaatteet päällä

-laittaa lapset kylpyyn ja lukee iltasadun

-illalla äiti sit juo lasin viiniä miehensä kanssa ja valmistaa kaiken seuraavaa päivää varten

-ennen nukkumaan menoa harrastaa seksiä miehensä kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettävät, parhaat naapurit on olemattomia naapureita, sukulaiset pummaavat ja ylipäänsä kaikki lintukodon ulkopuolinen on NIIN KAMMOTTAVAA, että parasta pystellä ihan vaan oman aidan takana.

Vierailija
24/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkit kuvaavat sitä, että ne jotka kirjoittavat tänne toimivansa noin menevät siitä josta aita on matalin, kunhan vaan pääsee lastenhoidosta mahdollisimman paljolla perseellään makailulla.

Ja ajanvietteeksi kelpaa roskalehdet ja roskaohjelmat.

Ja kysymys oli, että minkä takia virikelapsen äitiyttä jaksetaan aina haukkua, kun palstan mukaan kotiäitien arkea kuvaa kaikenlainen laiskuus, virikkeettömyys ja saamattomuus? Tänne av-mammat itse kirjoittavat miten päiviään viettävät lastensa kanssa.

12

Vierailija
25/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä tällainen lapsi kyllä kehity ikänsä mukaisesti. Se ikätovereiden seura, sosiaalisten suhteiden luominen, kun on tärkeä juttu lapselle (yli 3-vuotiaalle ainakin). Eikä kunnon ruoka, raitis ilma ja touhuaminen ainakaan pahasta ole...

Oikeastiko olette sitä mieltä, että jos joskus vähän ottaa rennommin eikä noudatakaan kotiäidin kultaista käytös- ja sääntökirjaa eli fuskaa, niin lapsi menee lopullisesti tärviölle?

Vierailija
26/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta neljä täyttävä poika käy kahdesti viikossa päiväkodissa. Itse olen sen ajan nuoremman kanssa kotona. Muskarissa käymme myös, mutta se yksi 45min muiden lasten kanssa ei oikein riitä... Seurakunnan kerhoon olisi päässyt juu, mutta kun kerho on sitten klo 12-14, eli just sillon kun on päikkäriaika.... eli ei kiitos!

Lähellä ei asu ketään samanikäisiä ja poika todella kaipaa ikäistänsä seuraa. Päiväkotihommat aloitettiin vasta puolivuotta sitten, kun huomasin, että poika kaipaa leikkikavereita. Me kyllä musisoidaan, askarrellaan ja tehdään ruokaa yhdessä päivisin ja pikkuveljen kanssa leikit sujuu myös, mutta huomattu on, että vaihtelu virkistää, poika on tyytyväinen!

En koe, että ne päivät, jotka vanhempi lapsi on päiväkodissa, olisi minulle yhtään sen löysempiä, kuin muutkaan päivät. Vain hieman erilaisia ja saapahan pikkuvelikin välillä jakamatonta huomiota.

Viikosta jää vielä viisi päivää sitä ihan normaalia kotielämää...

Tämä sopii meille, ihan sama mitä muut ajattelee!

Vierailija
27/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta virikehoitoon lapsensa laittavaa voidaan pitää?

Vierailija
28/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään elollinen olento ei ole turvassa teidän vaikutuksenne alaisuudessa.

Vierailija
29/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kans seurakunnan kerhot tosi omituisiin aikoihin. En kyllä laittais varmaan muutenkaan, kun ei kuuluta kirkkoon, pääsisköhän edes?

Vierailija
30/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä aina mennä ulos, jos on kurja sää tai ei muuten huvita. Joinakin päivinä pelataan tietsikkaa, katellaan videoita tai pelataan pelejä, jopa pelikorttia (hui, synti!) jos niikseen tulee. Jos joskus noin tekee, niin ei kai se mitenkään tarkoita sitä että niin tekisi aina, jatkuvasti ja ikuisesti??

Mitä ihmeen mustavalkoisia putkiaivoja täällä hengailee...?Ja minusta virikepäivähoito on on ihan ok, jos vanhemmat katsovat lapsensa sellaista tarvitsevan.

Vierailija
31/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen lapsemme kanssa. Tytöt, äitiysloman alkaessa 3 v ja 4½ v jäivät tuolloin päiväkodista kotihoitoon. Täytyy sanoa että ensimmäiset kaksi kuukautta kotona eivät olleet varmaan kovin virikkeellisiä meille kenellekään. Isommat, päiväkotiin ja kavereihin tottuneet kaipasivat leikkiseuraa muistakin kuin toisistaan (ja heillä oli sentään toisensa), itse olin väsymyksestä ymmyrkäisenä valvovan vauvan ja hyperaktiivisessa iässä olevien isompien kanssa.

Onneksi pelastukseksi tuli seurakunnan kerho, paha vaan että se oli ainoastaan 2 krt/vko ja 2 h kerrallaan. Muina päivänä kauhea vinkuminen että miksi ei pääse mihinkään. Kuopus syntyi marraskuussa hirveiden pakkasten keskelle eikä päästy alussa edes ulos.

Bonussektorina menetimme isompien päiväkotipaikat ja nyt kaikki kolme on siroteltu tilapäisesti eri hoitopaikkoihin ja arkemme on yhtä kaaosta. Pitämällä hoitopaikat isommilla, olisi edes kaksi nyt samassa päiväkodissa ja nuorin perhepäivähoidossa.

Isommat kyllä tarvitsevat niitä virikkeitä - ihan oikeasti. Itse halusin lapset kotiin kun jäin vauvan kanssa mutta olen kyllä sitä mieltä etä joku osapäiväinen hoito olisi toiminut paremmin. Mikä pakko niitä on siellä pitää kahdeksasta viiteen?

Vierailija
32/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 5v, ja puolipäiväpaikka päiväkodissa helpotti taatusti kaikkia osapuolia sekä useamman kuukauden sairaalassaoloajan että siinä vaiheessa kun koliikkiset syömishäiriöiset viimein saatiin kotiin valvottamaan äitiä ja isää 24/7.

Ja muuten olen toka- ja ekaluokkalaisen vanhempana itse sitä mieltä, että on lapselle iso karhunpalvelus, jos ei tätä yhtään sosiaalista isompaan lapsilaumaan ja sen raadollisuuteen ennen eskariin astumista.

Vierailija
33/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kolmannen lapsemme kanssa. Tytöt, äitiysloman alkaessa 3 v ja 4½ v jäivät tuolloin päiväkodista kotihoitoon.

Meillä oli sama tilanne kun kolmas syntyi ja olin kaukaa viisas ja pidin lapset päiväkodissa, vieläpä kokopäiväpaikoilla :) . Maksoihan se sen 380 euroa kuussa, mutta oli joka sentin väärti sillä tiesin että lapset sekä nauttivat virikehoidostaan että saivat laadukasta varhaiskasvatusta siellä päivittäin. Nyt syksyllä kuopuskin pääsee samaan ihanaan päiväkotiin, josta on tullut koko meidän perheelle todella tärkeä ja rakas paikka.

Vierailija
34/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain parilla vastaajalla ollut TODELLINEN SYY pitää lapset virikehoidossa! Uskomatonta! Muuten vedotaan kavereihin ja plaa plaa, vaikka totuus on se, että äidit ovat vain patalaiskoja. Helpompaahan se on olla kotona vauvan kanssa ja syljeskellä kattoon, kun vauva nukkuu..... Ja yhteiskunta kasvattaa lapsista PAREMPIA ihmisiä, kuten joku tuossa mainitsi...

Vierailija
35/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se sit olis laiskuus. Laiskuuskin on ihan todellinen syy.

Vierailija
36/36 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta hyvä kotiäiti:

-laittaa aamulla kunnon aamiaisen ja keittää puuroa

-pukee lapset ja lähtee lasten kanssa ulos

-tullaan kotiin ja syödään kunnon kotiruokaa, ei eineksiä ja aina on jälkiruokaa myös

-laittaa lapset päiväunille ja lukee lapsilleen

-laittaa välipalaa

-askartelee, leikkii ja laulaa lasten kanssa

-leipoo pullaa tai keksejä

-siivoaa kodin että kaikki on ihan siistiä

-lähtee lasten kanssa ulos puistoon tapaamaan muita lapsia

-laittaa upean illallisen

-kun mies tulee kotiin odottaa siellä huoliteltu ja meikattu vaimo jolla on tyylikkäät vaatteet päällä

-laittaa lapset kylpyyn ja lukee iltasadun

-illalla äiti sit juo lasin viiniä miehensä kanssa ja valmistaa kaiken seuraavaa päivää varten

-ennen nukkumaan menoa harrastaa seksiä miehensä kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi