Mistä te 40-50 -vuotiaat olette löytäneet iloa enää tulevaan?
Olen vaipunut niin pahaan masennukseen että vaeltelen jo hautausmaalla ja junaradan varrella katselen ohikiitäviä junia iltahämärässä.
Kommentit (38)
Ystävistä ja perheestä.
Harrastuksista ja matkailusta.
Henkisyys. Ajattelu. Mielikuvitus. Uni. Kirjat, oppiminen, telepatia, muiden seuraaminen mitä sanoo. Luonto ja kotona värit, luonnon materiaalit. Vesi, ranta. Lämpö, toivo, välittäminen.
Katon televisiota ja syön herkkuja aamusta iltaan.
Paheksumalla nuorisoa. Katkeruus voi tuottaa myös iloa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä vain. Ilo on valinta.
Narsistin puhetta.
Ostan kivoja vaatteita ja tavoittelen tyylikkään harmaantuneen rouvan imagoa.
Täh!? Parasta aikaa elämässä. Työelämässä ei tarvitse enää todistella mitään. Lapset liki aikuiset. Talous ja parisuhde kunnossa. Kunto/terveys ei rajoita vielä mitään. Oon nyt 48v
Siis elämähän on parhaimmillaan, ja kohta siintää eläkeikäkin jo, mikä voi olla vielä hauskempaa. Töissä sujuu, lapset aikuisia, talous alkaa vihdoin olla voiton puolella, voi tehdä mitä haluaa. Olen vahva ja kestävä ja osaan vaikka mitä. Voin karsia elämästäni ikävät asiat vaan pois.
Monista harrastuksista. On näet tavoitteita. Hanki omasi ja yritä toteuttaa.
Ei ole iloja paljoakaan tässä elämässä. Onneksi on pimeitä töitä niin saa rahaa. Muuten olenkin aina yksin kotona.
Lenkkeilystä ja pyöräilystä. Ihan huippua ajella pyörällä ja kuntokin kun kasvaa niin mielikin piristyy. Pyörälenkkiin kun vielä yhdistää nuotiolla istumisen niin kyllä mieli lepää
Vierailija kirjoitti:
Siis elämähän on parhaimmillaan, ja kohta siintää eläkeikäkin jo, mikä voi olla vielä hauskempaa. Töissä sujuu, lapset aikuisia, talous alkaa vihdoin olla voiton puolella, voi tehdä mitä haluaa. Olen vahva ja kestävä ja osaan vaikka mitä. Voin karsia elämästäni ikävät asiat vaan pois.
Eläkeikä siintää vaan et saavuta sitä. Olet säästänyt ja jättänyt elämäsi elämättä jotta voit nauttia rahoista keski-iän kynnyksellä. Eipä kuulosta hyvältä minun mielestäni. T:M47
Naapurin sinkku naisesta kun oma akka pihtaa römpsäänsä koton mutta jakaa sitä kyllä kylillä.
M69
Leffoista,,peleistä,taljajosesta,RC autosta.
Tuskinpa tuo on ikäsidonnaista. Muutenkin ikäkriisit johtuvat mielestäni enemmän toteutumattomista haaveista kuin iästä.
T. Tulevaisuudenuskoinen viisikymppinen
Peukku menee hyvin päähän. Iloa ja valoa!
Kyllähän sitä näin vanhempana on varaa kataa enemmän rahaa harrastuksiin kuin nuorena.
Pysymällä pois somesta ja katsomalla vain iloisia tv-ohjelmia, liikuntaharrastus
Vierailija kirjoitti:
Täh!? Parasta aikaa elämässä. Työelämässä ei tarvitse enää todistella mitään. Lapset liki aikuiset. Talous ja parisuhde kunnossa. Kunto/terveys ei rajoita vielä mitään. Oon nyt 48v
Kuka tykkää mistäkin. Itse pidin enemmän nuoruudesta. Terve järki oli taka-alalla ja oli kuolematon. Hauskaa oli ja hienoja hetkiä riitti. Nyt järkeä on tullut enemmän päähän ja kroppa muistuttaa välillä kuolevaisuudesta. Raha ei tuo onnea eikä työelämä korvaa opiskelijaelämää.
Mistä vain. Ilo on valinta.