Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT kesäkuussa +++

05.06.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Juliaana-82

[color=CD1076]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini ja Clomit. Miehen simpat tutkimuksen alla seuraavaksi.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mestari-uimareista...onpahan yks asia taas pois listalta.

Joo vakuutus asiat taalla on ihan hirveita...ma en voi ymmartaa koko systeemia, miten joku voi jaada ilman apua hadan tullessa vaan sen takia ettei vakuutus korvaa, tai ettei ole vakuutusta laisinkaan. Taalla asuessa, varsinkin kun tulot on ollut pienet valilla, niin on ollut kova ikava Suomen korkeaa verotusta, sais ainakin jotain takaisin tukien ja terveydenhuollon muodossa. Ma olen julkisella sektorilla toissa, eli meidan vakuutus on yleensa yksityista puolta kattavampi.

Siis toi 90% on vaan 3 inssista vuoden aikana. Mulla ei ole mitaan hajua mita ne korvaa esim aukiolotutkimuksesta tai labroista. mulla on lieva endoepaily taustalla, eli tuubit saattaa olla tukossa taalla.

Voi siis olla etta jatetaan herran haltuun koko homma tai sitten siihen asti etta muutetaan suomeen, jos vakuutus rupeaa takkuilemaan.

Kylla taalla rahastetaan noilla IVF:lla jarjettomia summia...

ma lahden taas takaisin toihin tata pinoja tukkimasta...ihanaa huomenna vika duunipaiva ennen lomaa!

halituksia kaikille jalleen kerran

Nuutti *valmiina puolustamaan korkeaa verotusta ja sosiaaliturvaa*

Vierailija
22/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armoton kiire töissä, kiireiset kommentit taas!

JESSIS: meillä ICSI on ainoa vaihtoehto, kun miehen simpat on niin huonoja. Siitä aloitettiin suoraan ja siinä varmasti pysytäänkin. IVF ja ICSI eroavat toisistaan vain hedelmöityksen kohdalla, eli IVF:ssä siittiöt ja munasolut pannaan samaan ¿purkkiin¿ ja ne yhtyvät siellä keskenään. Jos siittiöt on huonoja niin ne ruiskutetaan suoraan munasolujen sisään jotta hedelmöitys varmasti tapahtuu. Molemmista on tuloksena samanlaisia alkioita, jotka voidaan pakastaa. Meillä tuloksena oli 3 alkiota joista 1 siirrettiin ja 2 oli niin huonoja että mitään ei jäänyt pakkaseen. Eli syksyllä sitten tehdään alusta koko homma. Toivottavasti lääkäri keksisi jotain kikka-kolmosia joilla munasoluja saataisiin kasvamaan enemmän ja alkioitakin tulisi enemmän!

Mä en osaa tuohon vastata, miksi toisilla on sumut ja toisilla jarrupiikki. Mullahan ei ollut tuota jarrulääkitystä ollenkaan, kun hoito tehtiin lyhyellä kaavalla. Mulle ei kuulemma voi tehdä sitä pitkän kaavan hoitoa hormonitilanteeni takia. Lyhyt kaava on toki lyhyempi ja helpompi, mutta varjopuolena siinä kai on juuri tuo että munasoluja ei tule yhtä paljon eikä yhtä tasakokoisia kuin pitkässä hoidossa.

YKSIS hienoa että teillä on kaikki kunnossa ja toivotaan että teillä inssi tuo heti toivotun tuloksen!

KILLAllakin jo uusi kierto alullaan ja mieliala paranemaan päin. Kyllä se siitä sitten taas! Harmi vaan tosiaan nämä kesätauot, eihän tässä itsekään jaksaisi millään odottaa.

Mukavaa kun MOOLI oli käynyt moikkaamassa. Olet jotenkin erityisesti jäänyt mieleen tuolta vauvakuume-puolen ajoilta.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Brooke (kp 13, kai)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Vannis pitkästä aikaa! Olen todellakin ollut täysin pois palstalta kokonaiset 2kk, ja sinä aikana on asiat menneet ihanan hyvään suuntaan. 2. ivf:stähän ei aikanaan päästy siirtoon ollenkaan ja heitin toiveet omasta lapsesta. Kuitenkin tehtiin vielä 3. ivf heti perään, ja siitä saatiin siirrettyä 2, joista plussaa ja ultran mukaan ovat elossa molemmat! En kyllä vielä tuuleta, että odotan kaksosia, koska toinen oli aika pieni viikkoihin nähden. Mut voi kuitenkin päivittää plussanneeksi ja muuttaa tietoihin " 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa."

Pahoittelen, että oon pitänyt teidät pimennossa ja nyt tuun tänne pudottamaan tällaisen pommin... Mulle vaan oli psyykkisesti helpompaa tällä kertaa vaan yrittää unohtaa koko asia. En tietty onnistunut unohtamaan, mutta ehkä stressasin vähän vähemmän.

Kaikille vanhoille ja uusille enskoille halit ja vilkutukset! Näinkin toivottomalta tuntuvat tapaukset saattaa onnistua :)

Vannis 7+1

Vierailija
24/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hienoja uutisia! Onnea ihan kamalasti Vannis! Ja molemmille kyytiläisille tarrasukat matkaan mukaan! :)

Vierailija
25/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa saada taas hyviä uutisia. Nauti olostasi ja kaikkea hyvää odotukseen! Käyhän kertomassa kuulumisia aina välillä.

-dese

Vierailija
26/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vannis! Olipa mukavaa palata linjoille, kun heti oli hyviä uutisia. Olen pudonnut kärryiltä muiden kuulumisten suhteen, kun olen pitänyt palstailutaukoa. Kivaa, että Jessica kyselit mun perään. Mieltä lämmittää.

Toivottavasti kaikki on jaksaneet nauttia kesästä ja aurinkoisista päivistä, vaikka osalle on tullut huonojakin uutisia.

ON: Meille tehtiin ensimmäinen ICSI juuri äskettäin, tänään oli alkionsiirto. On ollut niin jännää, etten oo jaksanut täällä vatvoa olotilojani. Tuntui pitkältä hoidolta: aloitin sumuttelut 3.5. ja nyt siis vihdoin oli siirto! Nyt on epätodellinen olo: kohdussa möllöttää yksi hyvälaatuinen, nelisoluinen alkio. :) Yllätyin iloisesti, kun niitä jäi vielä pakastimeenkin, kolme yhteen " satsiin" ja kolme toiseen. Ne tuskin on priimaa kun laittoivat noin monta yhteen ryhmään, joka siis sulatetaan kerralla, jos oikein ymmärsin. Mutta kahteen PAS-yritykseen niistä pitäisi siis riittää! Helpotus on aikamoinen - vaikka tämä ensimmäinen tuoresiirto ei tärppäisikään, niin ei ihan heti tartte pumpata itseään täyteen hormoneja. Ennen juhannusta jo selviää, kuinka tämän ekan yrityksen kanssa kävi.

Tuntuu, että tämä elämä on aika omanapaista ollut viimeisen kuukauden ajan, mutta nyt tuntuu jo paremmalta, kun hoito alkaa olla ohi. Ehkä jaksaa keskittyä muuhunkin kuin lääkkeiden pistelyyn ja sumutukseen ja sairaalassa kontrolleissa juoksemiseen.

Joku ihmetteli miten Synarelaa valuu nieluun. Mun mielestä auttaa vähän, jos pitää päätä ensin etukenossa, niin kuin ohjeissa neuvotaan, ja suihkuttaa nenän etuseinään. Ja sitten vasta kääntää pään takakenoon.

Eipäs muuta, mä jatkan parvekkeella lekottelua! Huiskutuksia kaikille, ja Jessicalle varsinkin kun kerran Turusta olet!

Vierailija
27/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli illalla pitkästä aikaa katsottua telkkuakin, kun sieltä tuli Teemun matsi ja kyllähän se hiona oli nähdä ne Teemun onnenkyyneleet Ducksien vihdoinkin voitettua...

Oona: Joko sait siivottua? Ei muuta kun kärsivällisyyttä ja jaksua odottaa, että mieskin pääsee kärryille. Toisaalta, kuten muutkin ovat jo todenneet ison talon ostaminen tosissaan viittaa siihen, että miehesikin kuitenkin haluaa ihan oikeesti lapsen... Mä luulin aina, että mun mies on pahinta laatua, mutta kyllähän sekin lopulta taipui ;) Toisaalta minä otin sen taktiikan etten koskaan yhtään edes painostanut, annoin vain ajan tehdä työtään...

Nuutti: Minä taas roikun mieheni benefitseissä, kun osa-aikaisena en ole oikeutettu omiin... teen duunia non-profitissa, enemmän mielenkiintoista kuin taloudellisesti kannattavaa ;)

Vannikselle onnitelut ja VihervaaranAnnalle hyviä ja tuloksekkaita piinapäiviä... +++++++

Brooke: Sitä minäkin salaa toivon, että hommat hoituis nopeasti... samalla kuiteskin yritän muistuttaa itselleni että on enemmän kuin todennäköistä ettei heti tärppää ja vielä löydetään itsemme IVF:stä.

Lääkäriä kuumeiseti täällä odottelen vaikka tiedän ettei siellä muuta tapahdu kuin että sovitaan jatkosta eli suunnitellaan sitä inssiä... Sain ylimääräisen ¿vapaapäivän¿ kun miehellä meni selkä ja joudun viemään sitä lääkäriin ennen sitä meidän klinikka käyntiä siis... Tässähän tämä meidän 10-v hääpäivä menee ;)

Vierailija
28/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANNIS!!!! MAHTAVAA!!! TUPLASTI ONNEA SINNE, KYLLÄ NE MOLEMMAT KYYDISSÄ PYSYY!!! Voi että minkä pommin kyllä tiputitkin!!!

VA: Ja sielläkin on tapahtunut, noin pitkällä jo ootte! Nyt ei auta kuin tuudittautua ja toivoa, että matkalainen nappaa kiinni!!

Yksis: Siellä lääkäriä jänskätettiin - joko on ohi? Miten inssi etenee, millä taktiikalla?

Ja nyt sitten takaisin pihalle, kasslerit jo tirisee - slurps!

Vierailija
29/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA VANNIS! Ihania uutisia! Peukut ja varpaat pystyssä toivotaan, että molemmat pysyy matkassa!

VA:lle hyviä piinapäiviä! Onneksi jussi on jo kohta...

Onpas muuten ollut ihana päivä taas tänään. Oikein piti töistä karata, että ehti vähän maata auringossa! Ennen oli niin mukavaa, kun oli vuorotyössä, niin oli paljon arkivapaita ja yövuorotkin tuli aina nukuttua ulkona. Nyt hikikuumassa toimistossa 8-16 tuntuu NIIN tylsältä! Ja oikeesti nykyään aina viikonloppuisin tuntuu olevan kehnommat ilmat?? Pitäisköhän vaihtaa takaisin vuorohommiin...?

Muuten ON on hiljainen.. tättärä siis tuli ja meni viime viikonloppuna ja nyt odotellaan ens viikon tärppipäiviä. Kait sitä vois harjoitella taas vähän etukäteen, mutta miehenkutale se on jatkuvalla syötöllä töissä. Ja ens viikonloppuna, kun pitäis olla parhaat päivät, niin ollaan kavereiden juhlissa koko vkl. Saas nähdä miten käy peittojen pöllyttelyn.. Ja tikuttelukin saattaa jäädä vaiheeseen. Ajattelin kuitenkin aloittaa sen ens maanantaina, kun kp:t taitaa sitten olla 10 luokkaa.

Toivottavasti kaunis sää jatkuu nyt viikonlopunkin!

Oon@

Vierailija
30/146 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut siis siivottua, kun pihalla makoilin... Voi jestas, että hävettääääää... No, jospa ehkä viikonloppuna...

Hieno juttu todella toi Teemun voitto! On se jo muutaman vuoden siellä kaukalossa huhkinu! Saas nähdä palaako Selänteen perhe nyt Suomeen.. Taitaa mennä Hjallikselle hommiin, jos palaa.. :)

Vierailija
31/146 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lääkärimme oli hyvinkin optimistinen (siis paljon optimistisempi kuin minä uskaltaisin koskaan olla) ja ehdotti joko inssiä luonnolliseen kiertoon tai sitten clomi-kiertoon. Lääkäri oli melkein tuon luonnollisen kierron puoleen kallellaan, mutta sitten kun puhuttiin taas meikäläisen pitkistä kierroista todettiin, että clomit voisi olla ehkä parempi vaihtoehto, jotta luteaalivaihe saadaan varmasti riittävän pitkäksi.

Nyt odotellaan siis kuukautisia ja kp 5 aloitetaan taas clomit. Pregnyl pistetään sitten, kun ultrassa todetaan munis/munikset sopivan kokoisiksi. Eka ultra on kp10 ja siitä sitten muutaman päivän välein h-hetkeen... Kävin jo apteekissakin hakemassa aineet ja pregnyliä vastaava aine tulee täällää kahdessa ampullissa eli joudun niitä itse sekoittelemaan ja kyllä vähän jännittää...

T. Yksis kp20/34-40

Vierailija
32/146 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona siellä tuskailee huonoa omatuntoa kun ei ole siivonnut ym. Kuule päin vastoin, näillä ilmoilla pitää hävetä, jos nyhvää sisällä ja tekee kotitöitä!!! :) Näin mä asian näen! Kun Suomessa on kesä kuitenkin niiiiin lyhyt, niin siitä pitää ottaa kaikki irti ja nauttia täysin rinnoin! Eli siis luonnollisestikin myös täällä siivous ja muut kotityöt kärsii helteiden seurauksena ihan rutkasti!

Yksis: Toihan on hieno homma ettei heti lähdetä ihan täyteen hormoneja pumppaamaan! Joo, toi Pregnyl on tosiaan kahdessa ampullissa... Tässä on tullut kyllä tämän reilun puolen vuoden aikana oikein mestari noiden lääkkeiden sekoittelussa, hoituu kuin vettä vaan (niin varmaan! ;) )! Ei vaan, tosiaan mulla on myös ollut käytössä Menopur, joka on sekin tuollainen itse sekoitettava, joten harjoitusta on... Kyllä se siitä sujuu, ei ole juuri kummoinenkaan juttu!

Mä taidan tosiaan olla ainoa, joka SAA kesälläkin ihan normisti tuon ivf-hoidon... Ainakaan meikäläisen pystyttämä pino ei ole saanut vielä suosiota! ;) Noh, mitäpä tuosta, täällähän sitä vertaistukea riittää kuitenkin hyvin! Nyt siis kolmas päivä sumuttelua, yäkyäkyäk! Pahaapahaapahaa!!!

Ihanan helteistä viikonloppua kaikille!!!

Vierailija
33/146 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan ilmoittautua, että hengissä ollaan ja voidaan paksusti (valitettavasti ei kuitenkaan siitä oikeasta syystä johtuen). Lähden viikonlopuksi mamman pitopöydän ääreen, joten tuskin kuulette pihaustakaan minusta viikonlopun aikana.

Paljon vilkutuksia kaikille! Toivottavasti olisi sitten alkuviikosta paljon mukavia viestejä luettavana. Nauttikaahan aurinkoisista päivistä! Ja kuten Naksu sanoikin, ei tätä lyhyttä kesää kannata kotihommiin tuhlata. Annetaan niille villakoirillekin lepoa... :D

~dese

Vierailija
34/146 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän täytyy vissiin perustaa kimppapino sulle ja mulle ;) Riippuu vähän kierron pituudesta meneekö inssi kesä- vai heinäkuulle... Kiitos kannustuksesta tuossa pistämis jutussa, kai se ihan hyvin menee sitten kun on sen aika.

T. Yksis

Vierailija
35/146 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla sisälle välillä, kun alkoi tuntua että paistuu tonne ulos! Ei silti, en valita, kun kyllä mä lämpimästä tykkään! :) Heh, eipä täälläkään ole tullut siivottua, ihan karseessa kunnossa kämppä, mutta koitan olla ottamatta paineita. Kohtahan tuo sääkin tuosta taas varmaan viilenee ja muuttuu sateiseksi... ;)

Täällähän on ollut aika vilskettä, jos tämä meno jatkuu, niin täytyy avata se " kesäkuu II" -pino! :)

Oona: no onpa hauskaa, että sä oletkin nyt todenteolla taas meinigeissä mukana! :) Toivottavasti noi sun kipuilujen syyt selviäisi! Itselläni tutkittiin vuosia vatsavaivoja (tosin vähän toisenlaisia) ja vikaa ei koskaan sitten löytynyt. No onneksi ne ovat taaksejäänyttä elämään ne kivut. Tuosta sun miehestä vielä: toivotaan että se siitä lämpenee tosiaan hoitoihinkin. Jospa teille käy niin kuin täälläkin eli mullahan toi mies hannasi viimeiseen asti niitä hoitojen aloittamisia. Ensin ei meinannut luvata ollenkaan, sitten sanoi että 3kk kuluttua, jolloin ei kuitenkaan pitänyt lupaustaan. Tapeltiin aika urakalla aiheesta ja se sitten vielä tinki kuukauden eteenpäin, mutta sitten lopulta hoidot aloitettiin. Välillä on tuntunut, että se on jotenkin nihkeesti niissä mukana, välillä taas innokkaammin. No onneksi mukana kuitenkin. Nyt olikin aika yllätys, kun miestä harmittaa jopa enemmän kuin mua se, että joudutaan kesälomien vuoksi pitämään taukoja hoidoissa! Että niin se vaan noi kelkka kääntyä! :)

Anna: ihan mahtavaa, toivotaan kovasti että kiinnittyminen tapahtuisi ja saisitte säästää loput alkiot pikku siskoiksi tai veljiksi! :)

Yksis: hienoja lääkärikuulumisia! Tosi kiva, että lääkäri suhtautuu optimistisesti. Nyt vaan kerrankin odotellaan, että täti tulisi mahd. pian, jotta pääsette tositoimiin! :)

Naksu: tosiaan aika jännä, että niin vähän väkeä tuntuu olevan hoidoissa nyt kesällä. Oli sentään jokunen siihen sun pinoon " ilmoittautunut" . Mä jo unohdin, että koskas sulla se seuraava lekurikäynti olikaan....?!

No jokohan olisi sen verran viilentynyt, että menisi jatkamaan auringonottoa. Sit lähdetäänkin Linnanmäelle hurvittelemaan, kivaa! :)

Killa

Vierailija
36/146 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi vapaat, ihanaaaaa! Saa vaan nauttia auringosta ja kesästä!

Yksis: Joo, me kaks täällä sitten vaan hoitoja kahlataan! ;) No, oli tuonne ivf-pinoon jo pari ilmoittautunut sentään!

Killa: Seuraava lääkäri on sitten torstaina... Kun nyt vaan tulis se vuoto! :( Ei kyllä tunnu yhtään siltä että menkat alkais, joten ei lupaavalta näytä tuon vkon 26 suhteen...

Täällä siis sumuttelut jatkuu... En tiedä niistäkö johtuu vai jostain muusta, mutta välillä tulee sellaisia oikeen polttavia kuumotuskohtauksia (ei hikoilu-) ja tuntuu ettei meinaa henkeä saada! Tosi ahdistava tunne, nyt on tullut yksi eilen (kaupassa) ja viime yönä töissä kanssa... No, pientä sentään jos tuolla oireella vaan sumuista selviän! ;) Nyt kp25 kai, joten vuodon pitäisi kyllä pian tulla jotta pysytään aikataulussa...

Nyt siivoamaan terassia ja sitten puutarhamyymälään! Viikonlopun jatkoa kaikille!

Vierailija
37/146 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Enskat!

Päätin nyt tulla tupsahtaa joukkoonne värikkääseen, jos mukaan huolitte?!

Toki voi olla, että en ihan hirvittävän usein palstaile näin kesäaikana, kun tuntuu kiireitä pukkaavan ja joskus on hyvä tuulettaa ajatuksia muuallakin kuin täällä virtuaalimaailmassa.;) Saas nähdä, kuinka tässä taas koukutun...

Olen siis vanha konkari tuolta vauvakuumepalstalta, joten osan kanssa ollaan tuttuja ennestään! Tällä hetkellä tilanteeni on tällainen. Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 15.5.07. Elokuussa pääsemme naistentautien polille tarkempiin selvityksiin ja minun endon sekä lapsettomuuden hoitoa suunnittelemaan. Kilpirauhasarvot ja prolaktiinin ovat verikokeissa ihan ok, huomenna menen progesteroni verikokeeseen, josta selvinnee ovistilanne tässä kierrossa. Ultran perusteella minulla on endometrioosikysta toisessa munasarjassa ja toinen on liimaantunut kohtuun kiinni endon vuoksi. Lisäksi estrogeenivaste kierrossa näyttää heikolta, kun kohdun limakalvo on loppukierrossa ohut, vain 6 mm, taitaa tämäkin viitata munisten huonoon tilanteeseen¿ Miehen tilanne on melkein ok, hyvälaatuisia siimahäntiä on paljon, mutta näytteessä on myös vasta-aineita, joten siimahäntien elinikä on turhan lyhyt.

Hyvillä mielin tässä ollaan kaikin puolin, on mukavaa, että on selvä syy, ja hoidoillekin olemassa aikataulua jo. Lisäksi ensi viikonloppuna pääsemme veljenpojan kummeiksi ja ystävät sekä molempien perheet ovat olleet suureksi tueksi jo tässä alkuvaiheessa, kun asioita on selvitelty.

Vilkutuksia tutuille ja uusille enskoille! Iloista kesää ja lempeitä plussatuulia itse kullekin!

nellamaija

Ps. Jos Aqua jossain taustailet, tulehan sinäkin tänne. Täällä yks hakaneulalla häntänsä pystyyn laitellut kaipailee kuumeilukamua!;)

Vierailija
38/146 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Vannis oikein paljon onnea koko konkkaronkalle, enkeleitä taipaleellenne pitkälle! Toivottavasti teillä on hetken päästä tuhisijat sylissä kunnes ovat vatsassasi kasvaneet.

No pikasesti tulin vain kyseleen, että onko kenelläkään tietoa/kokemusta Oulun väestöliitosta?

Mä soittelin sille mun gynelle ja kerroin noista miehen tuloksista ja hän oli sitä mieltä, että pikimmiten soitto Ouluun ja pyytää hoitojonoon..noh, miehelle tästä kerroin ja ei oikein sanonu mitään, kysyi vaan miten paljon ne siellä maksaa. Täytyy tänää vielä kysyä mielipidettä siitä soitanko vaiko enkö? kyllä tämä kolme vuotta alkaa varmaan häntäkin jo pehmentään, kun ei vastaankaan heti sanonut. Ensin varmaan mulle pitäs se aukiolotutkimus tehä, luulisin ainakin kun sitä ovista ei niin usein tapahdu ja kun tätiä ennen on melkein aina tuhruttelua muutama päivä, kierrot tosin ovat säännölliset 26-28 pv. En osaa yhtään aatella mitä hoitoa meille suositeltas, kun miehen simpat on ok ja mun tilanne tää, epäilen inssiä..

Mutta minäpä tulen ilmoittelemaan kuinka meitin käy jahka saan miehen tuolta pallon potkimisesta kotiin ja juteltua hänen kanssaan.

Kaikille oikein hyvää kesää ja plussa tuulia!

Naksulle lähettelen täältä suunnalta sitä tätiä sinne päin, se on ainakin jo pakkailemassa täällä kimpsujaan..tsemppiä torstaille!!

nyt josko menis syömää ku just töistä kotiuduin..

Vierailija
39/146 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun NELLAMAIJA oli kaipaillut, my friend! *lämmin halaus* Oot ollut niiiiin monesti mielessä, ihana kuulla susta! Vaikka tietty mielummin kirjoittelis tuolla vauva-puolen enskoissa, kuten kaikkien muidenkin vanhojen kuumeilukamujen kanssa... Teillä onkin jo tutkimukset hyvässä vauhdissa, hienoa! Ja vielä parempi, että fiilikset on hyvät asian suhteen. (hakaneula vielä toimii ;)

No niin, NELLAMAIJAN rohkaisemana mä vihdoin esittelen itseni, kun oon aina välillä kuitenkin käynyt terrorisoimassa täällä teidän palstalla. Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Ollaan miehen kanssa molemmat vm-80. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi (ja mä yritän olla painostamatta ;). Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

Kesällä meillä ei siis tapahdu lapsettomuuden osalta muuta kuin näitä tutkimuksia ja hoitojen sijaan mua onkin mietityttänyt enemmän tämä henkinen puoli lapsettomuudesta, mitä jos meille ei koskaan tule lapsia, jne. En välttämättä ole kaikkein ahkerimmasta päästä kirjoittamaan, mutta sitäkin tärkeämpää on lukea teidän muiden kokemuksista.

*ekstrahalaus* KILLALLE ja voimia uuteen yritykseen!

Halauksia myös muille kuumeilu-enskatutuille, jotka muistavat. Ja tietty uusille tuttavuuksille kanssa!

Aqua

Vierailija
40/146 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ihmeempiä, tosin tätiä kestitään edelleen vaikka jo kp 6 menossa. Johtuu varmaan siitä kemiallisesta, kun kyllä mulla ennenkin pitkiä ja runsaitakin vuotoja on ollut, mutta tää on kyllä kaiken huippu. Koitin jo kurjaa eukkoa häätää siirtymällä käyttämään pelkkiä pikkuhuosunsuojia, kuten näillä kp:llä yleensä, sillä seurauksella että yli meni. :/ Onneksi ei ollut valkoiset housut jalassa! ;) En jaksa järjestellä tällä viikolla vielä sitä kontrolliverikokeeseen menoa, joten siirrän sen ensi viikkoon. Samapa kai tuo koska siihen menee, onpahan sitten ainakin arvot nollilla.

Naksulle jaksuja kurjien oireiden kanssa! :( Vitsit että harmillisia oireita! Toivotaan onnellista loppua, ettei tarvitsisi niistä sitten enää kärsiä! :)

Nella: MOI! Tervetuloa lämpimästi mukaan! Tai sitten pahoittelut, että joudut tänne siirtymään! :( Toivotaan, että visiittisi jää lyhyeksi! Laitatko vähän esittelyä itsestäsi, mitä haluat tuonne listaan, niin lisään kun päivitän!

Aqua: ja samat toivotukset ja muut sulle! Kiva saada vanhoja tuttuja mukaan -vaikka vaan taustailemaan! :) Ja kiitos ekstrahaleista! Ne aina lämmittävät!

Käärö: Oulun VL:sta ei kokemusta, mutta Hgin vastaavaan ollaan oltu tyytyväisiä. Rahaa sinne kyllä palaa lopulta yllättävän paljon, mutta me ei olla kaduttu. Toivottavasti miehesi lämpenee ajatukselle!

Loman alkuun vielä " sata viikkoa" , vaikka suoraan sanottuna alan jo olla loman tarpeessa! :S no ei auta kuin jaksaa ja nautiskella lomasta sitten kun on sen aika!

Killa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän