Olenko kahden vai kolmen lapsen äiti?! Työhakemuksesta.
Mulla on kaksi lasta elossa ja kolmas kuollut.
Olen siis oikeasti kolmen lapsen äiti, kuitenkin.
Mutta miten laitan sen asian työpaikkahakemukseen, miten itse tekisit? Neuvoa kaipaan.
Toisaalta en halua valehdella, että mulla on vain kaksi lasta. Sydäntä pistää moinen valhe, mutta jos laitan kolme lasta, niin työnantaja voi ajatella että jos hakijalla on noinkin monta lasta, lapset saattavat sairastaa paljon ja aiheuttaa näin ollen mulle poissaoloja työpaikalta, mutta todellisuudessahan vain kaksi lapsistani voi sairastaa yms koska yksi kolmesta on kuollut.
Miten siis selvitän asian työhakemukseen, kun tuntuu vähän tönkölle kirjoittaa olen kahden elossa olevan ja yhden kuolleen lapsen äiti. Onko se kuitenkin ainoa vaihtoehto ilmoittaa asia niin kuin se on.
Kiitos kovasti.
Kommentit (23)
sillä muuten oletetaan, että haluat vielä kolmannenkin. Ja työhaastattelussa ei todellakaan voi ja pidä ruveta selittämään mitään sterilisaatioita!!!
Tosi asia on, että sinulla on 2 lasta. Kolmatta ei pidä tuoda millään tavoin esille, sillä hän ei enää kuulu perheeseenne.
Anteeksi, että kuulostaa tylyltä (ja tietenkin olen pahoillani menetyksestäsi!), mutta näinhän se on.
Ei ole tullut tuollaisen kysymyksen/asian kohdalla mieleenkään mainita kuollutta esikoista. Hankalia kysymyksiä ovat nämä " onko tämä ensimmäinen lapsesi" yms. Mutta yleensä jos vanhempaa poikaa sanotaan esikoiseksi, niin en sitä mene vieraammalle ihmiselle korjaamaan. Työkavereille jne. olen kertonut sitten sopivassa yhteydessä, että lapsia on ollut 3, joista esikoinen kuoli pian syntymän jälkeen.
Haastattelussa mainitsisin sitten menetetystä lapsesta jos asiaa sivuttaisiin.
Mikäli tuo edesmennyt lapsi on vaikuttanut huomattavsti noihin työelämästä poissaolovuosiin, voisin tietty mainita olleeni kotona tämän ja tämän aikavälin lasten kanssa ja vaikka suluissa perään ettää 05.05 syntynyt esikoinen menehtyi 06.06.