Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin uimaretket...

Vierailija
05.06.2007 |

Kesä on alkanut ja päiväkodin tädit ovat innostuneita viemään lapsia uimaan. Itseäni moiset retket villkaiden 3-5-vuotiaiden kanssa lähinnä hirvittävät mutta olenko tylsä äiti, jos kiellän huviretket lapseltani? Tosin lapseni ei ole mikään vesipeto ja inhoaa kylmää vettä, joten hänen kannaltaan tuskin on traumaattista, jos hän ei uintireissuille lähde. Vaihtoehtona on jäädä päiväkotiin, jonne joka tapauksessa jää suurin osa lapsista (myös lapsemme paras kaveri).

Miten te muut toimisitte ja ylipäätänsä kuinka yleistä on päiväkotien uimaretket? Onko se epäluottamuksen osoitus henkilökuntaa kohtaan, jos en halua päästää lastani heidän valvonnassaan uimaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteläsuomessa. En ole koskaan kuulluut, että tuon ikäiset vietäisiin päiväkodista uimaretkelle.

En missään tapauksessa päästäisi omia lapsiani tuollaiselle retkelle!!

Vierailija
2/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä jos haluaa. Jos koko porukka ei ole mukana niin valvonta on tehokkaampaa ja voihan lapsesi kuitenkin leikkiä rannalla jos ei uimaan mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuon ikäiset osaa vielä uida (tai harvat siis osaavat). Mitä ihmettä ne muksut siitä retkestä oikein kostuu, kahlausta kylmässä vedessä jotta tädit pääsee biitsille arskaa ottamaan? Itse en kyllä päästäisi.

Vierailija
4/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Uimarannoille ei mennä päivähoitoikäisten lasten kanssa. Uimahalliretket vaativat aina erityistä harkintaa.

Ryhmän koostumus on mietittävä tarkasti ja valvovien aikuisten määrään kiinnitettävä erityistä huomiota."

Uimahalliinkin mennään yleensä vain esikouluryhmästä, eli kuusivuotiaiden kanssa.

T. lastentarhanope

Vierailija
5/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain päiväkodeissa järjestetään kyllä eskareille uimakoulu.

Itse kyllä päästäisin lapseni tuollaiselle retkelle.

Vierailija
6/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiaan: En minäkään antaisi lapseni lähteä tarhasta uimarannalle. Ainakaan tuon pienimmän. Kuusivuotias uimataitoinen voisi saada ehkä mennäkin, mutta vaatisin paikalle riittävästi hoitajia (n. 1 hoitaja/3 lasta) ja lupauksen ettei lastani päästetä silmistä hetkeksikään.

t. toinen lto

Vierailija
7/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa, eikä se ole niille tädeille todellakaan mitään auringonottoa ja köllöttelyä! AP kyselepä henkilökunnalta millaisella porukalle rannalle menevät, siihen kun on taatusti ohjeistus, eli aikuistan ja lasten määrä (voi olla siis tiukempi kuin 3 aik+1 lasta)

Eikä lapselleen tarvitse mitään retkilupaa antaa, jos vähänkään tuntuu siltä, ettei retki ole omalle lapselle tarpeen/ huolestuttaa yms

Vierailija
8/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis toi oli 3 aik+21 lasta..

Vierailija
10/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvin kasvatettu lapsi ei huku vaan kasvattamaton nulikka; valvonnalla tai muilla olosuhteilla ei ole osaa eikä arpaa...

Mutta oikeasti: mihin ovat menossa uimaan: yleiselle rannalle, uimahalliin vai johonkin muuhun paikkaan? Henkilökunnan määrä suhteessa lapsimäärään tietysti on tärkeä mutta myös retkikohde.

Itse en ehkä päästäisi, vaikka alankin uskaltaa päästää irti lapsista...

t. äiti, jonka lapsi kaikista varotoimista huolimatta melkein hukkui

Vierailija
11/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kai päiväkodeista tosiaankaan nykyään saa edes tehdä uimaretkiä? Muistan liian hyvin tapauksen vuodelta -98 Hämeenlinnasta, kun pieni lapsi hukkui päiväkodin uimaretkellä, olin silloin itse samassa kaupungissa toisessa päiväkodissa harjoittelussa :(

Vierailija
12/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten häntäkään olisi rannalle päästänyt vaikka osasi jo uidakin

Vierailija
13/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viidennellä luokalla, niin liikunnanope vei rannelle uimaan. Menimme pyörillä. Kaikkien oli uitava yhdelle laiturille, mikä oli aika kaukana rannasta ja syvällä, ei jalat ylettäneet pohjaan. Nyt jälkikäteen ole ajatellut aisaa kauhulla, eihän ne kaikki 10-11-vuotiaatkaan osaa välttämättä uida hyvin! Lisäksi meidän paikkakunnalla ei ollut edes uimahallia, missä olisi opeteltu, eikä koulusta oltu viety muuallekaan koskaan ennen uimaan.

Rantaleikkeihin silti varmaan omani päästäisin päiväkotiryhmän mukana. Heillä on varmaan riittävä aikuismäärä mukana. Tuon ikäiset harvemmin uivat, he leikkivät rantahiekassa vesirajassa.

Vierailija
14/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvominen siis onnistuu erittäin hyvin, siinä missä yhdeltä äidiltä kahden lapsen kanssa...

Jos 2-3 aikuista menisi koko 22 lapsen ryhmän kanssa, en antaisi mennä. Nyt olen antanut.

Vierailija
15/15 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä Helsingissä on leikkipuistoissa sellaisia uimapaikkoja, jotka on kuin asfalttiin tehty laakea kuoppa, jonka kaupungin puisto-osasto sitten käy täyttämässä vedellä. Vettä ei ole kovin syvästi missään kohdin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan