Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehtiinkö teille suolihuuhtelu kun menitte synnyttämään?

Vierailija
20.06.2007 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ehdotettiin supistusten napakoittamiseksi ja niin tapahtuikin. Ei ollut mitenkään kauheaa, sitä seurasi sitten paljon myöhemmin...

Vierailija
2/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdella seuraavalla kerralla ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole tajunnut edes pyytääkään... ekalla kerralla nolotti hieman kun ulostetta tuli vuoteelle, mutta eipä tuota tosin siinä tohinassa paljoa noteeraa... =D

miltä se tuntuu?

Vierailija
4/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin jännitti tosi paljon mutta eipä se tuntunut juuri ollenkaan pahalta, päinvastoin tuli jotenkin " tyhjempi" olo. Minua ei ainakaan sattunut tai mitään.

Vierailija
5/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lutkin eikä se lopu koskaan.. aina kun nousin pöntöltä, piti istua kiireesti taas takaisin. Hoitaja kävi jo huutelemassa, että eiköhän pitäis jo joutua sinne sektioon, mutta en voinut, kun koko ajan tavaraa tuli ja tuli... Onneksi muilla kerroilla sitä ei ole tarvinnut kokea.

Vierailija
6/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vedet on menny niin peräruisketta ei yleensä infektiovaaran (?) vuoksi enää anneta.

Vierailija
7/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerralla tuli kakkaa ponnistusvaiheessa, tokakerralla ei, kun suoli tyhjeni ihan itsestään jo aiemmin. Ei musta siinä ulosteessa nyt mitään kovin noloa ole, sieltä alapäästä kun tulee kaikenlaista muutakin eritettä ja tavaraa ihan yllinkyllin, yks pökäle sinne tai tänne...

Vierailija
8/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin kauheeta ole. Jotenkin musta oli kivempi ajatella, että ei sit ainakaan kakat tuu sängylle. Ensimmäisellä tehtiin sellasella isolla ruiskulla ja vesimäärä oli siis paljon pienempi ja toisella kertaa muistaakseni puollitraa vettä letkulla pussista. Tuo ruisku oli huomattavasti mukavampi, mutta en tiiä että tyhjeneekö sillä suoli välttämättä kokonaan.

Vierailija
9/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku kätilö kysy että onko suoli toiminu ja olihan se kakka sinäkin päivänä tullut, mutta kyllähän sieltä vielä tavaraa riitti ja aika paljonkin (ainaki miehen mukaan ku myöhemmin kysyin),mutta ei ollu minun päänsärky, kätilö kai siinä joutu vaan kärsimään omasta tyhmyydestä. En tosin ois halunnukaan mitään piikkejä pyllyyni.

Vierailija
10/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla oli niin kiire ylipäätään, että siinä paljoa ruiskeista puhuttu... Toisessa, käynnistetyssä synnytyksessä kätilö kysyi, onko suoli toiminut aamulla. Olihan se, olin varmaan kaikki mahdolliset paskat paskonut siinä jännitystäpinässä käynnistystä odotellessa ;)

Kummastakaan synnytyksestä en tiedä, että tuliko paskaa sitten pöydälle vai ei. En ainakaan itse huomannut =) Ja sehän on se tärkein juttu.

Vierailija
11/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ehdottavatkin sanon ehdottoman ein.

Vierailija
12/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku ei sitä haluaisi? muutenkin on kiva kun suoli on kunnolla tyhjä kun vauva syntyy, ei heti tarvi mennä tikkien kanssa kakalle.

Vierailija
13/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lutkin eikä se lopu koskaan.. aina kun nousin pöntöltä, piti istua kiireesti taas takaisin. Hoitaja kävi jo huutelemassa, että eiköhän pitäis jo joutua sinne sektioon, mutta en voinut, kun koko ajan tavaraa tuli ja tuli... Onneksi muilla kerroilla sitä ei ole tarvinnut kokea.

Olin juuri saanut itseni sekä vessanpytyn pyyhittyä/pestyä/siistittyä, niin sitten tuli supistus ja lisääääää peetä.

Kuinkahan kauan sitä kestikin? Mä olin sen jälkeen aivan uuvuksissa, kuin päivän kestäneen vatsataudin jälkeen. Aivan hirveää.

Vierailija
14/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö sen laittaa. Mulle laitettiin kahessa eka synnytyksessä. Maataan sillä tutkimuspöydällä kyljellään ja letkusta valutetaan sitä vettä suoleen. sit vaan pöntölle ja siellä saakin olla kauan. Mulle se oli aivan uskomaton helpotus ku olin kärsiny aivan älyttömän pahasta ummetuksesta raskauden ajan. aivan mahtavaa ku tuli kaikki ulos eikä tarvinnu huolehtia tikatun alapään kans kakkaamisesta. kolmannella kerralla sitä ei laitettu ku ei ehditty, mutta yhtään ulostetta ei tullu ponnistaessa vaikka en ollu käyny kakkimassa viiteen päivään. eli pikkasen oli paha tuo ummetus. onneksi en tokalla ja kolmannella kerralla revenny yhtään joten ei tarttenu pelätä sitä ulostamista kipeän alapään vuoksi.

Vierailija
15/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin joku jo mainitsi.

ei suolihuuhtelua tehdä ennen synnytystä pöljät!

Vierailija
16/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä ja toisessa synnytyksessä suoleni tyhjentyi ennen sairaalaan menoa supistusten välissä kotona :/

Kolmannella kerralla pyysin ruisketta monta monta kertaa, mutta kätilö ei jaksanut antaa.

Neljännessä ja viidennessä synnytyksessä sain ruiskeen.

Ja jos seuraava kerta tulee, pyydän tarvittaessa. Minusta kätilön kuuluu se antaa, jos synnyttäjästä siltä tuntuu.

Vierailija
17/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kakkaa synnytyspöydälle.. Vaikka siltä tuntuikin..

Vierailija
18/18 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä käynnisteltiin ja kätilö ehdotti sitä synnytyksen vauhdittamiseksi. Sen se tekikin, mutta kakkaa tuli jotenkin kouristuksenomaisesti ja jouduin ravaamaan vessassa monta kertaa (synnytysvastaanotolla, jossa oli paljon porukkaa ja yleisessä vessassa piti käydä). Joka kerta supisti todella ilkeästi ja olin pöntöllä kaksinkerroin. Enää en ottaisi, oli niin hirveä kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi