Eilen rannalla nähtyä :(
Noin 10-vuotias poika kavereiden kanssaan. Poika ylipainoinen ja eväinä rannalla oli iso pussi sipsejä, Lidlin 2 litran cola ja jätti pussi karkkeja. Hyvät vanhemmat! Tehkää jotain! Laittakaa vaikka eväitä valmiiksi lapselle. Joo jotain herkkua voi olla lapsellakin kesä kunniaksi mutta OIEKASTI jätti pussit karkkia ja sipsejä ja vielä isoin cola mitä universumista löytyy! Ihan säälitti se poika, kaverit vielä kiusasi sitä ja haukkuivat läskiksi!
Kommentit (89)
miten joku voi syödä karkkia tai sipsejä ja huuhtoa ne alas limsalla???
Mulla tulee aina jano kun syön edellämainittuja, ei siihen mikään limsa auta kun on niin sokerista...Opettakaa niitä lapsia juomaan raikasta vettä, se auttaa janoon todella paljon paremmin kuin limsa.
meillä ei limsaa juoda ollenkaan, mehua silloin tällöin. janojuomana on vettä ja sitä lapset osaavat tahtoa jos heillä janottaa. pillimehua juodaan sitten muuten vain, esim. saunan jälkeen.
Juu, mies sanoo että on oltava jotain mistä ottaa kiinni. Laidutappa itsesi normaalipainoinseksi ja kysy sen jälkeen. Lihava ihminen on vastenmielinen!
Vierailija:
Juu, mies sanoo että on oltava jotain mistä ottaa kiinni. Laidutappa itsesi normaalipainoinseksi ja kysy sen jälkeen. Lihava ihminen on vastenmielinen!
t: isovatsan onnellinen isoperse
Se painoko on tärkein asia puolisossa? Kun sanoit, ettei miehesi voisi laihan kanssa ollakaan...
Entä jos päätätkin laihduttaa, ja laihdut hoikaksi, jättääkö miehesi sinut?
Jokaisella toki on omat kauneusihanteensa, ja hyvä että te miehesi kanssa olette toisiinne tyytyväisiä :)
Vierailija:
Sattumoisin myös minä pidän miehessä siitä että on MIES. Onko se niin vaikea käsittää että meitä on moneen junaan?t: isovatsan onnellinen isoperse
Lapsia ei saa lihottaa ylipainoisiksi, se on väärin.
Normaalipaino olisi ihanne, ei yli- eikä alipainokaan.
Joko ymmärsit?
Vierailija:
Ai, no mua on nimenomaan käsketty lihottamaan mun lapsia. Ihan ravitsemusterapeutin toimesta ja vielä ihan makkaralla ja punaisella maidolla.Vierailija:
Lapsia ei kuitenkaan saa lihottaa... se on väärin.
Vierailija:
Se painoko on tärkein asia puolisossa? Kun sanoit, ettei miehesi voisi laihan kanssa ollakaan...
Entä jos päätätkin laihduttaa, ja laihdut hoikaksi, jättääkö miehesi sinut?
Jokaisella toki on omat kauneusihanteensa, ja hyvä että te miehesi kanssa olette toisiinne tyytyväisiä :)
Miellän muuten laihan ja hoikan eri asioiksi.
Miehen pitää olla miehen kokoinen, thats it.
Ja kyllä me miehen kanssa arvostamme ihan muita asioita tässä maailmassa kuin pinnallisia :)
Vierailija:
Lapsia ei saa lihottaa ylipainoisiksi, se on väärin.
Normaalipaino olisi ihanne, ei yli- eikä alipainokaan.
Joko ymmärsit?
Vierailija:
Karkkipäivää meillä ei ollut koskaan. Karkkia, sipsejä, jätskiä yms sai melkein joka päivä, ei nyt kilokaupalla mutta edes vähän.
Tulos: olen uskomaton sokerihiiri. Juuri söin Makuunista ostamani 11 euron irtokarkkisatsin, eikä tehnyt edes tiukkaa.
Luojan kiitos en ole lihava. Varsinaista ruokaa syönkin tosi vähän... elän siis karkeilla. Ihme kyllä, olen terve, ja reikiä nolla. Tiedän, että elämäntaparemontti olisi tarpeen, mutta en ole vielä saanut otettua itseäni niskasta kiinni.
Lapsillani ei ole karkkipäivää, ja he kyllä syövät joka päivä aamupalan, lounaan, välipalan ja illallisen tai iltapalan. Karkkia he saavat ehkä 3-4 kertaa viikossa, hieman kerrallaan. Ovat hoikkia, ja hampaat kunnossa.Vierailija:
Haluan vielä korostaa sitä että itse ainakin tiedän enemmän " tiukkapipojen" lapsia joista on tullut karkkihulluja, vastaavaa ilmiötä en ole huomannut niissä lapsissa jotka ovat lapsena saaneet kohtuudella karkkia, ilman että asiasta on tehty paholainen.
Miten lapselle tulisi mässäilypäiviä vanhempana yhtään sen enempää jos jo lapsesta asti on opetettu että on yksi mässäilypäivä (jolloin saa syödä ilman tiukkapipomaisia rajoituksia) viikossa? Sne sijaan niille lapsille joille " mässäilypäivä" on muutama karkki, tulee yleensä enemmän ongelmia vanhempana. Kun ei ole vanhemman silmä enää valvomassa, sorrutaan usein kaupan karkkihyllyllä. Tulee se jännitys että mitä nämä kaikki pussit oikein ovat. Kielletty on aina kiehtonut.
Toivottavasti on pojalla tänään kiva kesä- ja lomapäivä, eikä kukaan kiusaa, eikä tuntemattomat tädit tuijottele kulmakarvain alta ja pitkin nenää.