Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttekö lapseltanne haluaako hän lähteä kylään?

Vierailija
05.06.2007 |

Ja jos ei halua, niin ette mene, vaikka muu perhe olisi halukas.

Meille piti yhden tuttavaperheen tulla eilen kahville, soitin ja kysyin käykö. Lupasivat jutella lasten kanssa kun heräävät päikkäreiltä ja soittaa sitten, olivat innoissaan tulossa suunnittelemaan yhteistä lomamatkaa joka tehdään syksyllä. Kun lapset heräsivät niin soittivat ja sanoivat että 5v tyttö ei haluakaan lähteä, ei kuulemma osannut kertoa syytä mutta ei vaan halunnut. Olin ihmeissäni, meillä yleensä lapsille sanotaan että nyt mennään kylään eikä kysellä.

Lasta ei kuulemma voi pakottaa ja väkisin raahta mukaan, pitää kunnioittaa mielipidettä, oikeesti???

Ja aina on muksut meillä viihtyneet leikkimässä ettei mitään sellaista ole takana että olis ollut tylsää tai tapahtunut jotain kamalaa.

Jää varmaan vanhemmilta aika monta vierailua tekemättä jos lapset saa päättää mihin mennään. Kummastuttaa vieläkin.

Ehkä me nähdään sitten kymmenen vuoden päästä seuraavan kerran kun lapset jo pärjää itsekseen kotona :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli myös meillä kerrotaan että mennään käymään kylässä. Toki lapsen perusteluja kuunnellaan rauhassa jos hän selittää miksei halua lähteä, mutta ei se vaikuta lähtemiseen.

Jos naapuri kysyy tulisiko meidän tyttö leikkimään heidän lasten kanssa niin siihen sanon että minäpä kysyn sitä tytöltä. Siihen hän saa tehdä ihan itse päätöksen.

Vierailija
2/6 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sovittu tai itse haluan niin varmasti mennään. Mikäli lapsi natisee ettei halua niin ehdotan menisikö siksi aikaa kaverilleen kylään -ja koskaan ei halua mennä.

Joskus toki olen kysynyt, esim. pitkinä vapaapäivinä kun ei vielä olla edes sovittu kenellekään menosta, että olisiko kiva käydä kyläilemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kysellä koko perheen menoista lapsilta, eri asia jos vain heitä kysytään leikkimään. Aikamoinen pikkutyranni voi kasvaa tuollaisesta lapsesta....

Vierailija
4/6 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen itse sopinut menosta kylään!

meillä muutama sellainen kyläpaikka (sukulaisia)jossa 6v pojalla ei oikeen enää tekemistä piisaa,

sanoo joskus ettei haluaisi lähteä ja ymmärrän häntä kyllä.

(lapset tyttöjä ja pieniä, ei poikien leluja ym...)

mutta useimmin lähtee mukaan ja onkin sitten ihan kivaa ainakin hetken.

joskus menee siksi aikaa kaverilleen....

mutta hän ei päätä että jäädäänkin kotiin!!!

Vierailija
5/6 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kysytä tuollaisessa asiassa lasten mielipidettä vaan sanotan, että " kohta lähdetään virtasille" ja lapset kyllä tulee mukaan :)

Ainoastaan silloin jos toinen vanhemmista jää kotiin, saa lapset päättää tulevatko mukaan vai jäävätkö kotiin. Lapset 4-8v. Esikoisen saatamme jättää lyhyeksi aikaa itsekseenkin, jos vaikka mennään alle tunnin vierailulle lähialueelle.

Vierailija
6/6 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne oli se, että lapset olivat aina saaneet keskenään leikkiä ja me aikuiset saaneet rauhassa juoda kahvia ja jutella. Oma lapsi sitten alkoi sanomaan ettei halua enää xxx kanssa leikkiä, kun se vallan kiusaa. Tätä jatkui monen kyläilyn jälkeen ja ikinä emme huomanneet, että mitään olisi tapahtunut, kunnes kerran xxx jäi kiinni itse teossa. Siihen auttoi tiukka puhuttelu ja taas kyläilyt sujuu. Mutta jos kiusaaminen ei olisi loppunut, en todellakaan olisi pakottanut lastani sinne! Eli minä ainakin ajattelen lapsen parasta. LApsi nyt 4v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme