' ' ' ' ' ' ' ' ' ' *** MARRAS -05 *** ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' '
Kommentit (27)
Voi Lotta ressu. :(
Toivottavasti jo paranemaan päin tyttönen on.
Oltiin puistossa illasta koko perhe, eväänä kupilliset jäätelöä :D
Ihania jätskin syönti kuvia sain. Minä oon semmoinen kameran kanssa heiluja :)
Iltapala pannarin ja kylvyn jälkeen lapset oli aivan tööt.
Huomenna uudet kujeet!
Maanantaina lähden lasten kanssa mummulaan, juhannuksen jälkeen kotiin. Ihanaaa kesää teillle hyvät ystävät ja pikkuviikarit!
Palaan taas :)
-Hilda-
Elikkäs: tiistaina 10 minuuttia siitä kun olin viestin tänne kirjoittanut Lotta heräsi ja oksensi taas kaaressa. Siinä vaiheessa päätin että nyt mennään päivystyspolille, ja sielä oltiin n. klo 22.40. Lotta kyllä yllättävän pirteänä leikiskeli mutta tiesin että kaikki ei voi kuitenkaan olla kunnossa kun oksentaa ja ruikkuaa niin paljon. Lääkärille päästiin jossain vaiheessa joka totesi ihon perusteella Lotan kuivuneen vähän. Konsultoituaan lastenlääkärin kanssa päättivät ottaa meidät lastenosastolle.
Osastolla Lotalle sitten kaksi hoitajaa laittoi nenämahaletkun (voi sitä
kamalaa itkua ja huutoa, mäkin aloin itkemään oli niin kamalan näköistä). Ei se varmastikkaan kivalta tuntunut, sai sitten osmosalia sitä kautta. Keskiviikkoaamuna Lotta vaikuttikin jo pirteämmältä, mutta iltapäivällä sitten meni huonommaksi. Iltasella mä en voinut kuin itkeä välillä kun Lotta makasi sängyssään liikuttamatta mitään osaa itsestään, katsoi vain mua aina välillä. Se oli aivan kamalaa!
Päättivät sitten laittaa tipan käteen ja antaa sitä kautta suola- ja sokeriliuosta [ja voi sitä tuskanhuutoa sitä laitettaessa :(( ] Hoitaja lohdutti ja sanoi että on varmaan jo torstaina paremmassa kunnossa ja näin olikin, onneksi. Tippaa annettiin vielä koko torstaipäivä ja osa perjantaipäivää. Oltaisiin päästy jo eilen kotiin mutta halusin kuitenkin varmuuden vuoksi olla yhden yön.
Torstaina tosiaan kakkanäytteestä todettiin kyseessä olevan rotavirus. Joillekin se tulee näin rajuna kuin Lotalle eikä muu auta kuin sairaalaan meno. Joillakin se kestää vain muutaman päivän eikä ole läheskään näin raju kuin meillä. Onni siinä että nyt kun se kerran on koettu, niin seuraavat eivät tule kuulemma olemaan niin rajuja.
Ja jos jotain positiivista tästä voi hakea, niin mun nuha poistui sairaalassaoloaikana :) Mut uskotte varmaan että näillä aurinkoisilla ilmoilla oli kiva olla sairaalassa, varsinkaan kun mäkään en saanut liikkua huoneesta minnekkään ...
Nyt lukaisen mitäs olette kirjoitelleet tänä aikana ja yritän kommentoida niihin jotain.
Voi Tintta-liisa mikä sairaskertomus, mua alkoi ihan itkettää lukiessani sitä. Teillä on ollut kyllä rankka viikko, onneksi Lotta on nyt tervehtymään päin.
Hildalle ja lapsukaisille oikein mukavaa mummulareissua ja juhannusta!
Noema: Onko nyt synnytyslaulut hallussa? ;-) Jesse on myös kovasti isänsä perään, matkimista ei kylläkään vielä ole havaittavissa ainakaan suuremmin. Nauratti kun luin Onnin touhuiluista, ihana vesseli kyllä. :-)
Ollin äidille virkistävää kuntoremppalomaa, kuulosti hauskalle. Tulethan sitten kertomaan millainen viikko oli?
Ihanaa kun on näin kesäinen ja lämmin viikonloppu!!! Käytiin tänään uimassa porukalla, Jesse säntäsi arastelematta järveen ja aivan innoissaan pulikoi. Ei olisi millään halunnut tulla pois vedestä, mutta siinä vaiheessa kun pojalla alkoi huulet sinertää, oli jo pakko kantaa lämmittelemään. Isin sylissä " ui" ja välillä kahlaili itsekseen rantaviivaa.
Huomenna mennään uudestaan. :-)
Nyt menen lastaamaan pakasteita kylmälaukuista pakastimeen. Mies laittoi hiukka huolimattomasti pakastimen oven kiinni tänään sillä seurauksella että kun asia huomattiin, jäätä ja huurretta oli jo niin paljon ettei ollut vaihtoehtoja kuin sulattaa koko höskä näin keskellä hellettä. Suli kyllä nopeasti, mutta mitäköhän meidän pakasteille kuuluu... :-/
Plussia vielä loppuun:
+ Jesse on oppinut paljon uusia sanoja viime päivinä.
+ Todella kiva päivä takana ja toivottavasti yhtä kiva päivä huomenna edessä. :-)
+ Jesse on ollut suloisella halipusu-tuulella ja melkein koko päivän hymy huulilla.
Lähtö olis tunnin päästä :) tulen kyllä kertomaan heti ensi perjantaina kuulumiset!
Oikein mukavia kesäpäiviä kaikille!
Ihanan hiljaista, oli äsken suuri lapsi joukkio kylässä, nyt vain oma neiti, kun pikkujätkä päikkäreillä.
Aurinkolasit meillä on marketista ostetut. Kumpikaan ei juuri päässä niitä pidä. Aurinkorasvaa laitan niedille ja itselle, minä palan het. Eilen kunnon rasvauksen jälkeen koitin parvekkeella hetken aurinkoa nauttia, jospa edes vähän sais hipiään väriä pintaan.
Minkä kokoisia t-paitoja olette marrasväelle hankkinut?
Itse ostin 92, hieman reiluja, mutta shortsien kanssa ei haittaa mitään ja mahtuvat koko kesän. Shotsit 86, niin kuin muutkin housut.
Meistäkään ei varmaan ens viikosta-juhannukseen kuulu mitään. Varoitus jo ennakkoon :)
Onko hormoonihirviö jo lähtenyt reissuun? En muista yhtään, mikä oli tarkka lähtöpäivä.
Meidän pojussa on tapahtunut iso muutos parissa viikossa. Jotenkin muuttunut " " vauvasta" " niin pikkupojaksi. Aivan ihana seurata pojan touhuja. Puistossakin mennä viipeltää hienosti, keinuun kun tahtoo, niin tulee hakemaan.
Onnilla onkin jo paljon sanoja!
KAverin poika( noin 1,5v.) " lauloi" ennen kuin osasi edes puhua. IHan tunnistettavasti ihhahhaata ja hämähäkkiä omilla sanoillaan lauloi, ihanan kuuloista :)
Helteistä viikkoa :)
Hilda
Mentiin tiistai-iltana polille päivystykseen ja jäätiin sille matkalle. Torstaina siellä todettiin että rota-virus oli iskenyt Lottaan, eipä ihme että ruikkas ja oksensi paljon. Tänään päästiin kotiin ja seurataan tilannetta. Tuun myöhemmin kertomaan lisää..
Tintta-liisa