' ' ' ' ' ' ' ' ' ' *** MARRAS -05 *** ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' '
Kommentit (27)
Kiirettä on pitänyt tämän päivän ja nyt vasta rantaudun koneelle.
Oltiin tänään synnytysvalmennuksessa haikaranpesässä. Lähdetään liikkeelle vesisynnytys toiveissa. Toivottavasti on allas vapaana kun beibi päättää haluta kohdun ulkopuolelle.
Tintalle paljon jaksamista risaisten öiden suhteen. Tule ihmeessä oloasi tänne purkamaan, siksihän me täällä ollaan. Itse olisin jo varmasti pimahtanut, jos olisin tilanteessasi unettomuuden suhteen. Nukkumattomuushan on todettu tutkimustenkin mukaan oivaksi kidutuskeinoksi. Toivon todella, että saatte yönne kuntoon. Närkästyttävän kommentin sait neuvolassa. Henkilökunta syyllistyy hoitovirheeseen, jos eivät ota toisen hätää tosissaan. Paljon jaksamisia lähettelen!
Hilda kyseli t-paitojen kokoja. Minä ostin Onnille kokoa 86. TOtta on, että varmasti olisi mennyt jo koko 92 myös. Täytyykin pitää mielessä ostaessani lisää kesävaatteita.
Todellakin täytyy nähdä joskus Auringonkukka kun tullaan Tampereelle käymään! Informoin seuraavasta reissusta niin katsotaan oletteko Jessen kanssa vapaita.
Onnin isomummu (87 v) oli Onnin kanssa meillä sen ajan, kun oltiin valmennuksessa. Mun mummu on älyttömän pirteä ikäisekseen. Huomenna mennään Jumboon shoppailemaan hänelle uutta kännykkää, kun haluaa uudemman mallin :) Ihana tyyppi!
Olen huomannut samaa vauvamaisuuden häviämistä Onnissa kuin Hilda Pertussa. Välillä oikein havahtuu tippa linssissä katselemaan pikkupojan puuhia. Niin ne vaan kasvaa. Huokaus.
Plussat:
+ Aurinko paistaa ja lämpöä piisaa :)
+ Jääkaapissa mansikoita ja pakkasessa jäätelöä. Mies tekee pizzaa, nam mitkä iltapalat.
+ Tosi posittiivinen fiilis jäi valmennuksesta ja hyvällä mielellä ollaan menossa synnyttämään. Tuulta päin ja silleen ;)
Noema
Lotallakin nousi yöllä korkea kuume ja tämä päivä ollaan vietetty sitten sisällä. Raskasta oli! Varsinkin kun itseltä ei ole vielä tämä flunssa lähtenyt pois. Toivon vaan että huomenna voitaisiin jo paremmin, sekä minä että Lotta.
Hilda: meillä on ostettu 86 kokoisia paitoja kesäksi ja luulen että riittävät meidän neidille.
Jesselle paranemisia!
Laitan mun pari sunnuntaista kyssäriä tänne vielä kun
jäävät varmaan muuten huomioimatta :)
" Miten muuten muut suojaatte lapsianne auringolta ja pömpiäisiltä (= lentäviltä inhokeilta)? Kun eihän tuon neidin kanssa pysty varjossa olemaan pitkään ja aurinko porottaa kuumana ... Luin jostain että
aurinkovoiteita ei saisi käyttää alle 2-vuotiailla, että parempi ois suojata vaatteilla. Mut pitkähihaiset on kyl mun mielestä liian kuumia näillä keleillä. Mut milläs pidät varjossa lapset.
Oletteko muut hankkineet muuten aurinkolasit ja mistä? Me ostettiin viime vuonna Babybanzit mut niissä on tosi tiukka remmi ja ne painaa Lotan nenään."
Sitten yksi asia mikä tuli mieleeni tässä yks päivä. Miten muistatte
lastenne kummeja? Mä oon miettinyt että jotenkin haluaisin muistaa
Lotan kummeja mut en oikein tiedä miten. Itselläni on 2 kummilasta,
enkä niistä pahemmin kuule mitään, ja nähdäänkin vain heidän
syntymäpäivillään. Eli mitään omakohtaista kokemusta ei ole, paitsi
että jotenkin haluaisin muistaa ...
Päivän plussat:
+ katkonaisen yön jäljiltä nukuttiin klo 11.30 asti
+ mies teki sopan
+ Mustang meni katsastuksesta läpi
Yllättipä kesäkuun alussa alkava kesä kunnolla. Odottelin kesää alkavaksi vasta heinäkuun puolen välin jälkeen.
Mintulle onneksi hankittu jo lähes kaikki tarvittavat kesävaatteet. Lähes kaikki olen ostanut kokoa 92 ja joitakin vaatteita suurempina. Tänään mennään 1,5 v neuvolaan ja saadaan strategiset mitat. Neuvolakortti on vaihteeksi hukassa, kauheessa kiireessä yritin sitä aamulla etsiä, mutta ei löytynyt. Anoppi jatkaa etsimistä.
Soitin eilen keskuspäiväkotiin ja Minttu menee 6 viikon päästä Kiertokadun päiväkotiin. Ensisijaisesti olisin toivonut, että Minttu pääsee Viikarin päiväkotiin, lyhyempi matka ja kunnolliset tilat, mutta näin ei käynyt. Miten ihmeessä roudaan tuota neitiä ilman autoa sinne pk:n, pyörällä tietty kun kelit sallii, mutta talvella? No ajattelin, etten stressaa asiasta, koska ei sitä tiedä missä asummekaan 1/2-1v päästä, toivottavasti okt:ssa.
Joku päivä iltapesullaan ollessa Minttu hääräsi saippuapalan kanssa ja kun hain neidin suihkusta oli hän maistanut pienen palan siitä. Kuivatellessa ja rasvaillessa alkoi yhtäkkiä kyökkiä ja oksensi kaiken vatsansa sisällön meidän sängylle. No toivottavasti saippua ei enää houkuttele ihan niin paljoa.
Töissä paistuva touko
Aivan ihana päivä! Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, ah tätä akkujen latautumisen riemua :) Onni on polskinut koko aamupäivän ja juuri vasta simahti päikkäreille. Hiukan siis venyi kun oli niin hauskaa. Söi lounaan nakuna nurtsilla ja syötti myös muoviankkaa ja -sammakkoa.
Meillä auringolta suojaudutaan aurinkorasvalla. Apteekissa ainakin suosittelivat rasvaa minulle. Tiedä sitten. Tuo viikari ei myöskään pysy varjossa, joten ihan turha toivo ajatella, että se toimisi auringonsuojana meillä. Samoin vaatteita kiskoo päältään kun on sen verran kuumaverinen, joten sekään ei oikein toimi.
Aurinkolasit meillä on Onnille, mutta ei suostu pitämään niitä päässään. Ne on sellaiset, joissa on joustava remmikiinnikkeenä joka kiertää ympäri pään. Kaupassa oli ihan innoissaan " oikeista" aurinkolaseista ja miehenkin laseja laittaa koko ajan päähänsä, joten sellaiset on meillä hakusessa. Jotkut ihan tavalliset. Hennesissä oli vain liian pieniä tai liian isoja, joten haku jatkuu.
Kummien muistamista olen minäkin miettinyt. Mitään älynväläystä en ole aiheen tiimoilta saanut, joten en osaa auttaa. Kertokaa siis tosiaan ihmeessä, jos joku on jotain kivaa ekstraa keksinyt!
Toivotaan tosiaan, että Toukon taapero oppi saippuajupakasta jotain. Mahdottoman ehtiväisiä nämä jo ovat. Tuntuu, että turhan monet asiat pitää oppia kantapään kautta.
Plussat:
+ Hei come on, tsekatkaa ulos ikkunasta :)
+ Onni nukkuu päikkäreillä ja tehnyt sitä nyt taas vakituisesti.
+ Miehen kanssa löydetty taas harmonia. Välillä meinaa raskaushormonit pilata välejä ;) (kuten synnytysvalmennuksessa sanottiin, että synnyttäjä saattaa käskeä miehen nurkkaan ja syyttää häntä kaikesta ja siihen eräs isä tokaisi osuvasti, että eikös se mene niin aina :D)
Noema
Meilläkin pojun päikyt venyi, kun ei maltettu puistosta aikasemmin lähteä, oli paljon seuraa. Lapset mennä vilitivät ja välillä kävivät juoma tankkauksella.
Pörriäisilti ei varmaan voi oikein suojautua, amppari pistää jos kohalle sattuu. Neitiä on kerran amppari pistänyt silmäluomeen, sanoi vain että pisti, luomi oli paksu ja vähän sinertävä. Kyypakkauksesta annoin tabun.
Itsekin pitäisi mennä apteekkiin täydentämään lääkevarastoja. Pantysomia tms on hyvä laittaa hyttysen pistoihin.
Maalle, kun lähdemme viikon päästä niin siellä ei niiltä voi välttyä. :/
Saman huomion tein, ettei h&m:llä ollut Pertulle sopivia laseja, kun ostin liian isot.
Jesselle parantavia säteitä!!!!!!!!
Myös tintta-liisalle ja lotalle!!!!!
Kurjaa sairastaa näin mahtavalla säällä.
Meidän lapsilla ei ole kummeja. Semmonen vain tuli mieleen, että kirjottaa kauniin kirjeen lapsen nimissä (minä muodossa) kuvien kera.
Eli kertoa mitä kaikkea lapsi osaa jo, kiiveta portaita, juoda pillimehua jne, mitä tykkää tehdä leikkiä pikkuautoilla, leikkiä kylvyssä, tutkia pihan ötököitä, katsella suuria autoja ja lentokoneita jne, herkkuani on jäätelö, en oikein idä pinaattikeitosta, kesällä aion rakentaa hienoja hiekkalinnoja, syödä herkullisia mansikoita, pulikoida uimarannalla...
Kaikkea tämmöistä tuli itseleni mieleen. Leppoisalla mielellä.
Voihan mukaan liittää pientä askartelua, piirustusta.
Toivottavasti Mintun neuvolakortti löytyi. Tavaroilla on kyllä kumma tapa piiloutua jonnekin. Varsinkin, jos ne on ollut lapsilla. Meillä oli yksi kaukosäädin parisen päivää hukassa, monet paikat koluttiin, no sehän löytyi arvatenkin yhdestä lelulaatikosta :)
Joku asia on jo monesti pitänyt Pertusta kertoa, nyt vaan en saa päähäni, että mikäs se oli :)
On hauskaa kyllä, kun pitkin päivää mieleen juolahtaa, että ai niin siihenhän piti esim. auringonkukalla kommentoida. Eli mukana kuljette kaikki :)
Toivottavasti noema allas vapaa, kun Sisu päättää jättää kohdun lämmön. On kyllä nopeeta sun ootus mennyt. Vastahan jännättiin testin tulosta :) Jaksuja loppu metreille.
Aatun äppä: Kuinkas neidin juhlat sujui?
Kauniin nimen prinsessa sai :)
Kahvin aika!
+ Kesä :)))
+ Mukava päivä
+ Pienet tirsat takana
Hilda
Meillä Lotta mennyt huonompaan suuntaan tänään, katsotaan miten yö menee joudutaanko lähtemään sairaalaan keskellä yötä.
Aamulla herätys tapahtui nimittäin niin että Lotta oksensi ihan ensimmäisenä. Aamupalaksikaan ei huolinut mitään (mikä ihan ymmärrettävää, mut ei hyvä homma nesteytyksen suhteen). Koko päivän on vähä väliä tullut ruikkukakkaa, oksentaminen tapahtunut viimeksi klo 17, mut sen jälkeen ei hirveästi olekaan syöty kun olen yrittänyt saada vettä menemään alas, huonolla menestyksellä.
Päätin soittaa neuvolapuhelimeenkin kysyäkseni neuvoa asian suhteen, sanoi että tärkeintä olisi nyt juominen, syömisellä ei niinkään väliä. Ja koska maha on selkeästi sekaisin, en antaisi maitotuotteita vaan pelkästään vettä, se on kuulemma parasta nesteyttämiseen.
Kamalaa tämä kuitenkin on, Lotta ei aiemmin ole näin kipeänä ollut ja aika avuttomaksi itsensä on tuntenut tänään. Olen seurannut koko ajan merkkejä kuivumisesta mut ei ainakaan (vielä) ole kamalia merkkejä ollut. Soitin päivällä Mehiläiseenkin lastenlääkärin puhelinpäivystysaikaan, mutta lastenlääkäri on tämän kuun lomalla eikä sijaisia ole. Great!
Nyt meen iltapalalle ja pian nukkumaan, yöstä kun ei tiedä ...
Toivottavasti ikävä vatsatauti menee nopsaan ohi!
Pertulla on ollut kaksi mahatautia, kuitenkin oli reipas poika. Silti kurjaa koko ajan miettiä ja pohtia onko poika kuiva. Pillillä tai mukavasta mukista voi huokutella juomaan.
Meillä tällä hetkellä suosikki on semmonen juomapullo, josta painamalla menee korkki kii ja taas nostamalla auki, se onkin ulkona aina mukana.
Mehujääkin on aika kiva, joskin vettä mieluummin suositellaan.
Hyvää yötä!
Hilda
Täällä juhlista selvitty, kakkua tosin " on ollut pakko" syödä joka päivä kun niin paljon jäi (taas) ylimääräistä. Miksi aina on sama juttu..
Ihan mielettömät kelit! Ollaan oltu pihalla lähes tulkoon koko ajan. Tosi kurjaa teille jotka sairastatte, hö. Toivotaan että pöpöt vaihtisivat jo pikku hiljaa porukkaa!! Joko muuten hormoonihirviö pesueineen on reissussa??
Hienolta kuulostaisi tuo Noeman vesisynnytys! Eikös sulla ole laskettu aika ens kuussa? Onko kovin tuskainen olo masun kanssa näillä helteillä?
Tää on niin tätä että kun on ihana ilma niin ei malta olls sisällä yhtään, ja sen kyllä huomaa kodista, apua.. Viikko sitten tein suursiivon, eipä uskois.. No siivotaan sitten sateella :)
Aatu sai maanantaina pikkualtaan pihaan ja voi pojat sitä riemua kun siellä polskii :)
Aurinkorasvaa käytetään myös meillä, aatu on sellanen hikikalle ettei voi kovin paljoa pitää ylim. vaatetta päällä! Ja ei toivoakaan että varjossa pysyisi..
Ihana ehdotus tuli Hildalta kummeille, pitääpäs toteuttaa :) ja ihanaa lomaa landella!!
Nyt takasin ulos, tulihan sitä jo vilvoteltua! Ihania auringosäteitä kaikille!!
+ kesä!!
+lämmin!!!
+ aurinko!!! :)
Paljon jaksamista Tintalle. Kylläpä teitä nyt koetellaan :( Toivottavasti olet saanut nesteitä uppoamaan, tulehan kertomaan väliaikatiedot! Osmosal on kaiketi oiva droppi juuri ripuliin ja oksenteluun. Jos siis lapsi suostuu sitä juomaan.
Kävin tänään lääkärineuvolassa, jossa ultrattiin. Lääkäri kysyi, että kumpaa meille on veikattu ja kerroin, että poikaa. Sanoi, että " tjaa, minä en kyllä pippeliä löydä. Tässä sen pitäisi olla, mutta mitään ei näy" . Meillä on siis käynyt taika ja pippeli on hävinnyt ;) Jos tulokas on tyttö, niin nimeksi tulee Taika :) Oikeasti. Saas nähdä, ainakin jännitys sukupuolesta säilyy nyt loppuun saakka.
Meille on tulossa vieraita ja leivoin elämäni ensimäisen raparperipiirakan :) Ihana tuoksu talossa. Mainataan saunoa ja grillata. Pienimmät taitaa pulikoida innolla koko illan. Tuleepahan ainakin uni silmään :)
Ihanaa päivän jatkoa kaikille ja parantumista sairaille!
Noema
Laskettuaika on mulla 070707. Helppo muistaa :) Kuuma on kyllä, nytkin heilun täällä kotona stringit ja rintsikat päällä :D Pihalle pitää vähän jotain kietaista kun Onni taas herää, ettei naapurit kauhistu " nakuilevaa pastoria" ;)
Hienoa, että ristiäiset sujuivat hyvin. Ihanaa vilinää teillä siellä, odotan jo sitä samaa meininkiä meille, vaikka tiedän, että väsyneeksikin tulen itseni varmasti tuntemaan. Mutta tietääpähän ainakin olevansa elossa!
+++ Noema +++
Neuvolakortti löytyi jääkaapin yläpuolella olevasta kaapista, hmmm...mitenkähän se on sinne joutunut?
1,5v nvla meni nopeasti kun oli lääkärineuvola. Mintun strategiset mitat ovat 12,5 kg ja 87,5 cm. Syksyn haalari (rasavillin) ostettiin kokoa 98 cm kun 91 cm oli just nyt hyvä.
Saatiin resepti ihovoiteisiin, hyvä hyvä.
Ei Mintullakaan pysy aurinkolasit päässä kovin pitkää aikaa ja apteekista ostin aurinkorasvaa, jossa luki että sopii yli 6 kk ikäisille, pakko rasvata ettei pala. Mainitsiko joku jo aiemmin, että 6 kk- 3 v saavat ilmaiseksi syksyllä influenssa rokotuksen tulee rokotusohjelman piiriin. Mun mielestä ihan hyvä juttu.
Touko
+ vihdoinkin olen saanut varattua kirppis pöydän ja vien tavarat sinne tänään
+ Upeat kelit
Jesse on taas terveen kirjoissa, itse asiassa kuume kesti vain sen maanantain ja eilen oli jo terve poika pientä nuhaa lukuunottamatta. Teidän terveeksitulotoivotukset auttoivat siis enemmän kuin hyvin. ;-)
Tintta-liisalle paljon jaksamista ja Lotalle pikaiset paranemiset! Ikävä kyllä näiden helteiden keskellä sairastua moiseen tautiin.
Vai on Noeman masussa tapahtunut taikoja? ;-) Saas nähdä tuleeko Sisu vai Taika... Alkaa olla jo lähellä sun laskettu aika, tässähän alkaa ihan jännittää. :-)
Jessellä on 86 ja 92-kokoisia t-paitoja, osa vielä body-mallejakin. Aurinkorasvakin on otettu tänä kesänä käyttöön, apteekista hankin herkälle iholle sopivaa.
Voi Toukon Minttua kun oli päässyt saippuaa maistelemaan, ehkä ihan hyvä että tulikin oksuna pois vatsaa kiusaamasta. Meillä on saippua pumppupulloissa ja ne kiehtoo kovasti Jesseä, vielä ei onneksi ylety itse niihin käsiksi.
Nyt jäi vähän kommentit lyhyeen kun työpäivä loppuu (jee!) ja pääsen pyöräilemään tuonne ihanaan auringon paisteeseen. Anoppi onkin hakenut Jessen jo kolmen hujakoilla, joten voin mennä suoraan kotiin Jesseä halittelemaan.
Sen verran vielä kerron että Jesse on oppinut ilmoittamaan kakkahädästään. On parina päivänä sanonut hädän tullessa " kakka" ja sitten alkaakin jo samantien tynnäämään. Eli potalle ei olla vielä ennätetty yllättävän hädän suhteen, mutta onhan se hienoa kun jo tunnistaa mistä on kyse. :-)
Nyt kone kiinni, pyörän selkään ja kotiin. Yritän tulla huomenna kirjoittelemaan paremmalla ajalla. Nyt on ollut niin kiire ulkoilla vapaa-ajalla ;-) ettei ole malttanut koneelle kotosalla ollessaan.
Onpas tosissaan ollut mahtavat kelit! Viikonloppuna saatiin pystyttää talopaketti todellisessa helteessä, eipähän ainakaan tavara päässyt kastumaan=) Mun tehtävänä oli lähinnä kantaa juomista miesväelle etteivät saisi nestehukkaa. No tein minä vähän oikeitakin hommia=) Nyt on sitten seinät ja kattotuolit jo pystyssä. Jos viikonloppuna saadaan kirvesmies töihin, laitetaan pellitkin jo katolle.
Poitsua olen kuskaillut tällä viikolla aamuisin pyörällä hoitoon, kun iskä mennyt raksalle jo aina kukonlaulun aikaan. Ihana ollut pyöräillä kesäaamuina aikaisin.
Tämä meidän asunto on ihan tuskasen kuuma (ei parveketta edes). Meinataan jo ihan seota täällä.
Kesävaateostoksilla mekin eilen käytiin koko perheen voimin. Pojalle löytyi vino pino kivoja oranssin ja turkoosin sävyisiä kesäpaitoja ja niihin sopivia sukkia ja yksi uusi hattukin. T-paidat on kokoa 86-92. Muutama viime kesäinen 80cm mahtuu edelleen. Kesähousuja ei oikein löytynyt mieleisiä, ne saisi olla kokoa 86cm. Ihan perustrikoisia shortseja ja ja vähän siistimpiä housuja kauluspaitojen kaveriksi.
Aurinkorasvaa minäkin olen miettinyt, täytyy varmaan jotain ostaa. Ei kai se poika voi verkkareissa koko kesää ulkoilla....
Nyt kuuluu rapusta jo semmoinen kalitus, että taitaa olla hoitolainen kotiutumassa. Tämän viikon jälkeen poika jääkin lomille...
Tältä erää Moi!
Uskomatonta Noema, että sulla on LA jo kuukauden päästä! En meinannut uskoa, aika mennyt tosi äkkiä!
Manna
Aikamoisen jännärin lääkäri Noemalle läväytti :) Taikakin hieno nimi :)
Mukavaa saunaa ja iltaa :)
Täällä on kesäisin keskiviikko iltaisn iltatori, siellä on monenmoista myynnissä. Vihanneksia ym. tavaraa ja kirppis toimintaa myös.Paikka 4¿. Mies lähti sinne suuren kassin kansa, jospa jotain sais myytyäkin. Lähinnä Pertun vaatteita.
Perttukin osaa välillä kakkahädästä kertoa, nenää nyrpistää ja tekee semmosta ääntä, mitä nyt nenulla tehdään. Onpas vaikeeta selittää :)
Ja potalle tahtoo. Pojulla, kun kakka tahtoo usein olla kovalla, niin helpompi potalle kakkia.
Hienoa, että Mintun kortti löytyi. Ja reseptit saitte :)
Mannallakin jo talo pystyssä :) Äkkiä tämä kesä hurahtaa syksyn puolelle ja pian pääsette muuttamaan.
Shortsi tarjontaan en ole myöskään tyytyväinen ollut. Pojille on paljon hienoa shortseja, mutta monet epäkäytännöllisiä ja paksuja.
Hyvä, että Jesse pikainen tervehtyminen :)
Toivottavasti Lottakin jo paremmin voi.
Ollin äiti joko uudet kokeet otettu?
Voikaa hyvin!
+ Pika siivous, hiekat pois lattialta
+ Kesä jatkuu
+ Perttu oppi sanoon tutti
----Hilda----
nostetaan vähän ylöspäin tätä.
kurjaa sairastaa kesäpäivinä. Jesse taisi olla jo parempaan päin, toivottavasti Lotallakin alkaa vatsatauti hellittää eikä ole tarttunut vanhempiin! Meiän poikasella oli tuossa kevättalvella oksutauti, ja voi sitä pyykin määrää kun molemmista päistä tuli sotkua.
voi mikä jännitys vielä noeman odotuksen loppuun, kuka tuo uusi perheenjäsenenne onkaan :) kiva nimi myös tuo Taika. Sullahan onkin jo ihan loppuviikot käsillä!
Toukokos se kirjoitteli influenssarokotteesta, että tulisi pienten lasten rokotusohjelmaan. En oo kuullutkaan. Minä en oo ihan varma sen tarpeellisuudesta, saa nähdä otetaanko sit vai ei. Onhan tässä aikaa vielä miettiä jos se syksyllä on sit ajankohtaista.
Mannalla jo uusi koti alkaa näyttää talolta, jos on jo seinät pystyssä.
Kivat olivat varmasti ristiäiset Aatun äipän pikkuisella tytöllä, en nyt muista minkä nimen hän saikaan. Ristiäiset on mun mielestä mukavia juhlia, kuten häätkin. Saa nähdä tuleeko sellaisia joskus omalle kohdalle vai ei. Hyvä on näinkin elää, olen onnellinen että mulla on tuo mies elämässäni. Ja pieni karhunpoika. Rakkaita ovat.
Ihania kesäpäiviä. :) Ai niin, siitä tulikin mieleen että auringolta suojautumisesta olikin puhetta. Mä oon pari kertaa nyt hellepäivinä laittanut apteekista ostettua aurinkorasvaa kun ollaan pitempään oltu ulkona. Jos lyhyemmin pihalla piipahdetaan, niin sit ei oo käytössä. Hattu päässä, ja t-paitaa ja shortseja.
Aurinkolasit me saatiin viime kesänä pojalle lahjaksi, mahtuvat hyvin vieläkin. Niissä ei oo kuminauhaa tms. pään takaa, mutta yllättävän hyvin on saaneet olla päässä. Ei me niitä joka kerta ulos laiteta, mutta esim. autossa on hyvät jos paistaa suoraan pojan silmiin. olisko olleet alpina-merkkiset.
Meille ei ihmeitä kuulu, poskihampaita odotellaan. Kaksi on nyt tullut esiin, hirveä kuolan määrä ja sormet koko ajan suussa. Hitaasti tulevat esiin.
Väsyttää hiukan, liekö tämä lämpö kun tekee veteläksi.
Gerda
+sain eilen tukkani leikatuksi kun entinen työkaveri piipahti kylässä
+sää
+pitsa odottaa syöjäänsä :)
Soi siis Nalle Luppakorva päässä..
Vitsit, tosiaan Noema. Taisi olla tuo testin teko niin että olit viikonlopun jossain ja vasta tiistaina tulit ilmoittamaan testin tuloksesta. Muistankohan ihan väärin :D
Oksennustaudit on tosi kamalia :( Paranemisia kaikille sairastupalaisille!
Meillä on vihdoin parannuttu. Kaksi antibioottikuuria syötiin kahen viikon sisään, Jeren molemmat korvat vuosi mätää olkapäille saakka norona.
Ja nenä vuosi samoin kuin silmätkin.
Elikkä räkätauti ja korvatulehus.
Tästä voitte päätellä että Jerelle ainakin tulee se influenssa rokote ;) Jospa se helpottais jonkun verran ens syksyä/talvea.
Täällä ei ole tärpännyt vieläkään, syksyllä sitten hoitoihin, jos ei muu auta.
Mutta, jatkan helteessä surffailua, palaillaan asiaan taas!
10kaks
Täällä taas soi Fröbelin palikoiden renkutukset päässä. Jesse on hurahtanut niihin ihan täysillä ja haluaa joka päivä katsella ja kuunnella Fröbeleitä. Ihan hauskoja lauluja heillä onkin ja onpahan vaihtelua Titi-nallelle. ;-)
Onpahan ollut taas lämmin ja kesäinen päivä, ihanaa. Odotan jo innolla viikonloppua. Jos lämpimät säät jatkuu, mennään porukalla järveen pulikoimaan. Hauska nähdä kuinka rohkeasti Jesse järveen pulahtaa, ainakin vesi kovasti kiinnostaa ja käsiään siellä mielellään uittaa. Viime kesänä oli ainakin aivan innoissaan kun pääsi " uimaan" , voi miten pieni konttaileva vauveli Jesse vielä silloin olikaan.
Tarhassa ovat retkeilleet ahkerasti viime päivinä. Eilen Jessen tarharyhmä kävi seikkailemassa vesitornilla. Näin tänään retkeltä otettuja kuvia ja voi miten ihana oli katsella Jesseä iloisena ryhmäkuvissa. Siellä istui vesitornin näköalapaikalla nätisti muiden lasten kanssa ja näytti hyvin tyytyväiselle. Tuollaista en pääse yleensä itse näkemään kun silloin kun olen paikalla, Jesse tulee monesti mun syliin ujostelemaan muita lapsia ja aikuisia. Paljon reippaampi poika on kun ei ole äiti ja isi läsnä. Jänskä juttu kyllä.
Mitähän uutta vielä... Parin päivän aikana opittuja uusia sanoja: hattu, " alkaan" -> jalkaan, " kakas" -> rakas :-), vettä. Tutista on tullut Jessen kielellä yhtäkkiä nunnu. Aika hyvin on pärjännyt ilman tuttia, mutta rattaissa ollessaan alkaa aina " nunnuttelemaan" eli kerjäämään tuttia. Kai siellä on sitten muuten niin tylsää istua? Niin joo ja " iepu" pitää saada myös käteen rattaissa. Eli riepu. :-)
Jesse on oppinut tunnistamaan parkkipaikalta meidän auton. Oon ihan hämmästynyt tästä taidosta, koska meidän parkkis on sellainen yleinen parkkis missä ei ole vakiopaikkoja ja auton paikka vaihtelee hyvinkin paljon. Mutta niin se Jesse vaan osaa sieltä bongata juuri sen oikean punaisen auton. Isi on ollut kovin ylpeä pojastaan. ;-)
Voi itku, nyt Jesse heräsi itkustelemaan. Täytyy mennä...
Siellä se Jesse parkui sängyssään aivan hikisenä, rauhottui kyllä suht nopeasti tutilla ja tuuletuksella (heiluttelin tyynyä Jessen yllä :-). Se on kyllä kerrostalojen huono puoli että hellesäillä kämppä muuttuu vaan koko ajan kuumemmaksi ja kuumemmaksi. Mannallekin muuten tsemppiä sinne " pätsiin" , onneksi pääsette aina välillä raksalle tuulettumaan. ;-)
Nukkuuko teidän taaperot pelkillä vaipoilla näin kuumilla säillä? Jessellä on nyt sellainen lyhythihainen ja lyhytlahkeinen leikkipuku yöpukuna vaan liian kuuma on tuokin. Meillä kun on teippivaipat käytössä niin en ole uskaltanut laittaa poitsua nukkumaan pelkillä vaipoilla. Saa niin helposti revittyä teipit auki joten tällä äireellä pieni pelko pissalammikoista sängyssä.
Pitteisköhän sitä mennä nukkumaan... Taidan mennä vielä hetkeksi parvekkeelle haistelemaan sireenin tuoksuista ilmaa. Kyllä kesä on ihanaa aikaa! :-)
Hyvää yötä rakkaat marrasmammat ja -muruset!
Kyllä tuntuu siltä, että olisi taas herännyt henkiin! Aurinko ja sininen taivas tekee ihmeitä :) Mahtavaa seurata poikaa, joka tonkii pihalla muurahaisia (muua muua hokien) ja juoksee perhosten perässä (peeho peeho). Ampiaisetkin jo tunnistetaan ja niiden nimi on osuvasti ampi. Isäänsä seuraa kuin hai laivaa ja matkii kaikki temput. Uskomatonta. Kun mies juo lasista, pojan on heti saatava oma lasi käteen ja sitten juo siitä tuijottaen silmä kovana isäänsä :)
Onni on vähän kuumeessa ollut nyt kaksi päivää. Ilmeisesti rokote nosti sen. Onneksi ei ole päälle 39 noussut, tänään oli jo alle 38.
Minä sanon tuttia aina tutti frutiksi. Onni kutsuukin tuttia " tutti trutti" nimellä :D
Minä myös jo odotan, että pääsen kirppikselle Toukon ja Hildan tapaan. Sitten kun vauva alkaa olla vähän isompi, niin menen myymään kaikki vauvan vaatteet ja samaan pinkkaan isken kyllä mammakuteetkin ;)
Meillä kanssa Onni ilmoittaa kakasta, mutta ei suostu tekemään hättänsä pönttöön (meillä vessanpöntön pienennin, kun ei suostu istumaan potalle). Tietää, että pissalla pitäisi käydä vessassa (tulee aina vessaan kun olen siellä ja sanoo, että pissa ja näyttääpönttöä), mutta jostain syystä pissaakaan ei suostu sinne tekemään. Käy monta kertaa istumassa pöntöllä päivässä, mutta mitään ei tule. Alkaa jo ahdistamaan, että kuinka pitkään tässä kuljetaan vaippa housuissa. POika tykkää käydä istumassa pöntöllä. asentaa itse pienentimen paikalleen ja kapuaa koroketta apuna käyttäen pöntölle, mutta siihen se jää. Vinkkejä?
Mannan taloprojekti on edennyt hienosti. Pian pääsette omaan taloon ja saat jättää sen kämpän taaksesi. Nopeasti niitä taloja nykyään pystytellään.
10kaks, taisi olla niin, että silloin vastaus oli viikonlopun kiireiden jälkeen negatiivinen ja seuraavassa kuussa tärppäsi. Teilläpä on ollut oikein flunssien flunssa :( Toivottavasti poika pysyy nyt terveenä.
Ihana juttu tuo, kun pääsit Auringonkukka Jesseä kuvan välityksellä retkellä tirkistelemään. Varmasti tulee hyvä mieli itsellekkin, kun huomaa, että hienostihan se poika siellä pärjää, vaikka äidille näytetään välillä vähän sitä toista puolta. Mielettömän hienosti osaa Jesse autonne bongata, varsinainen automies :) Onni tunnistaa vaan eri mallisia autoja. Pakettiauto on pa-aa, pikkuauto pi-aa, bussi on bu, rekka tulee niin kuin kuuluu, mopo on mo-o.
Onni nukkuu pelkillä vaipoilla. Meillä öisin housuvaipat käytössä, eikä ole saanut rikku revittyä. Kuumaverinen poika ja pakahtuisi jos vaatteita olisi, peitonkin heittää mäelle aina illalla. Ollin äidin viileä kämppä kuulostaa siis luksukselta.
Harmillista, kun teillä on noin käynyt kummien kanssa. Toivottavasti kuukausittaiset kirjeet aktivoisivat heitä vähän innokkaammiksi. Täytyy itsekin vähän skarpata ja tehdä tosiaan jotain ekstraa Onnin kummeille. Hyvää Perungan reissua teille!
Nyt alan valmistautua haikaranpesän rentoutusryhmää varten. Se on tuleville synnyttäjille suunnattu kahden tunnin sessio, jossa harjoitellaan eri rentoutus menetelmiä ja ns. " synnytyslaulua" , joka ei siis toki mitään laulua ole ;)
Plussat
+Ihana keli!
+Poika paranemaan päin.
+Mies perkasi pihan rikkaruohoista ja ajeli nurmikon :)
Noema
Kai nämä kauniit kesäsäät vähän verottaa porukkaa muihin puuhiin? Mutta ehtiihän sitä aina vaikka iltaisin pinoutua. ;-)
Jesse on kuumeessa, ei edes ehtinyt raasu kunnolla parantua edellisestä flunssastaan niin taas jotain uutta pöpöä pukkaa. :-/ Tarhasta soittivat kahden aikaan että melkein 39 on kuumetta, tuutteko hakemaan kotiin lepäämään. Olivat mitanneet kuumeen kun Jesseä ei meinannut saada hereille päiväunilta. Tosin yksi syy heräämisvaikeuksiin oli varmasti se että Jesse päätti herätä tänä aamuna jo klo.4.45. Oli olevinaan niin pirteää poikaa että. Yritti saada muakin ylös viiden pintaan kerjäämällä maitoa, mutta en noussut antamaan ja Jesse sen mukisematta hyväksyi -ihme kyllä. Nukuin itse koiran unta vielä pari tuntia, Jesse tutki makuuhuoneen lipaston laatikot sillä aikaa (kiva sotku oli kun nousin ylös :-) ja välillä kävi vieressä vähän lepäilemässä.
Käytiin illalla vaunuttelemassa kuumeesta huolimatta kun oli niin mahtava sää. Jesse viihtyi hienosti rattaissa 1.5h, muutaman kerran halusi kävelemään mutta aika pian tuli onneksi takaisin rattaisiin istumaan. Huomasi kyllä verkkaisesta kävelytyylistäkin ettei ole pienokainen ihan terveiden kirjoissa. Muutenkin tuntui olevan pojalla pää vähän usvassa. Rotvallin reunatkin mitkä pystyy normaalisti ylittämään jalkaa reippaammin nostamalla, meni nyt konttaustyylillä yli ja vielä oikein erityisellä varovaisuudella. Vähän jo soimasin itseäni että tuleekohan Jesse nyt kipeämmäksi meidän ulkoilukeikasta, mutta nukkumaan mennessä kuumetta oli enää pikkuisen vajaa 38. Iltakylvynkin aikana jaksoi ihan normaalisti ilakoida ja roiskia. :-) Toivottavasti menee tauti ohi ennen kuin alkaakaan. Huominen ainakin ollaan kotosalla vaikkei olisi kuumettakaan enää.
Tälläistä tänne. Tulkaahan kertomaan miten teillä muilla on alkanut tämä helteinen viikko. :-)