Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastentahtoisesti omakotitaloon muuttaneet? onko mieli muuttunut?

Vierailija
04.06.2007 |

Vai tökkiikö edelleen?

Mä en kauheasti ole innostunut omakotitalo-elämästä ja jostain pihan hoitamisesta, löydän kyllä hyviäkin puolia, mutta mielummin jatkaisin rivitalossa asumista. Meillä mies ja lapset taas hinkuvat kovasti omakotitaloon, ja eilen tehtiin tarjous talosta.

Osaako/oppiiko siihen asumismuotoon?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perhe-elämä kärsii kun sua vituttaa asua siellä.

Vierailija
2/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei pätkääkään kiinnosta niin tylsäksi se käy. Tämä siis siitä mitä oletn tuttavapiirissä päätellyt, itse olen aina, opiskeluaikoja ja ulkomaankomennuksia lukuunottamatta, asunut okt:ssa ihan vapaaehtoisesti.

Kaveripiirissä on ollut monta urbaania ihmistä, jotka ovat muuttaneet okt:on. Osa heistä on päättänyt haluata asua siellä perheen tms takia ja opetellut nauttimaan siitä pihanlaitosta ja lumenluonnista ja yksi tyyppi jopa rakennushistoriata kun muuttivat vanhaan remontoitavaan kämpään jota hän nyt laittaa kuntoon " tyylinmukaisesti" . Ja sitten on yksi tapaus jolle Hänelle omakotiasuminen on työtä ja inhottavia voikukkia ja ruohotahroja vaatteissa ja ötököitä pihalla. Hän on mielestäni päättänyt olla tykkäämättä vaikka muu perhe on onnellinen - tai olisi jollei se yksi besserwisseri kiukuttelisi koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjous hyväksytään, niin muutetaan parin kilsan päähän. Tutut tienoot edelleen, ja ihan sopeutumaton en ole. Mutta lähinnä mua häiritsee se pihanlaitto ja hoitaminen, meillä mies paljon tekee töitä (yrittäjä), jäisikö se sitten mun kontolle kokonaa. Nyt mies sanoo että, ei jää.

Ehkä mä otan turhaa stressiä turhasta asiasta, mutta mietityttää.

Vierailija
4/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai okt:ssa ole niin älyttömän paljon hommaa rivaria enemmän, jollei sitten innostu koko ajan laittaan sitä pihaa. Hanki monivuotisia kukkia. Ruohonleikkuu ei oo mikään iso homma. Lumenluonnit teette yhdessä.

Ei oo niin kamalaa :)

t. ex-urbaani ihminen

Vierailija
5/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa päästä helpolla, leikkaa nurmikon 2 viikon välein ja talvella kolaa pihaan autonmentävän reiän ja siitä pikku polun ovelle ja postilaatikolle. Syksyllä vedetään puunlehtien yli ruohonleikkurilla ja annetaan kastematojen hoitaa loput.

Jos taas haluaa enemmän niin voi täyttää pihan kukkapenkeillä ja kasvimaillla ja ruukuilla ja suojattavilla pensailla ja talvella lumilyhtyasetelmilla ja linnonsiemenkoristeilla á la strömsö - jos huvittaa.

Tai sitten voi valita jotain tältä väliltä. Pihan aihetutama työ ei ole kestämätö, vaikka sen joutuisi yksinkin tekemään - olen itse tehnyt moneen otteeseen kun oma miehenikin on yrittäjä. ENkä minä itsekään töissä ihan helpolla pääse. Mulle ruohonleikkuu ja lumenluonti on pääntyhjennystä työstressin lomassa.

Vierailija
6/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan yrittäjiä, minä muutin ok-taloon pitkin hampain, ja nyt sitten skitsahdan vähän väliä kun joku paikka repsottaa... Kai tähän pakko on totuttautua - meillä on lisäksi vielä mökki jossa pihatyöt kesken, eli kaikki vapaa-aika tuppaa menemään jossakin puutarhassa. Ja huom: on ruukkukukat + kalliopuutarhaa, mutta kun varsinkin himassa on vanha piha jonka kurissa pitämisessä on hommaa.... Huoh! Ehkäpä tää toimisi, jos oisin vähemmän täydellisyydentavoittelija...? En osaa päättää kumpi on pahempi homma - pistää vanha piha maan tasalle vai ylläpitää sitä? ;O)

terkuin yks jonka silmään aamulla viimeksi sattui perennapenkissä voikukat....

Vierailija
7/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hommaat pihasuunnitteijan ja pyydät suunnittelemaan helpon pihan, Sellaisessa ei juuri muuta hoitamista ole kuin ruohon leikkuu. Tuon pihan tekemiseen vaan menee aikaa, rahaa ja paljon työtä, mutta siihenkin ammatti-ihmiset olemassa.

Vierailija
8/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtia koko pihasta vaikka se ei mikään valtava olekaan. Jonkinlaisen naapurinsovun ylläpitämiseksi ajan nurmikon jopa pari kertaa kesän aikana. Talvella lumenluonti on tosiaan sitä, että kulkuväylä rattaille raivataan mutta siinäpä se.

On kiva ihastella kaunista ja siistiä pihaa, mutta itse en haluaisi nähdä sen eteen yhtään vaivaa. Olenkin ajatellut, että joku voisi tulla ajamaan nurmikon korvausta vastaan =)

Vierailija
9/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ruukkukukat + kalliopuutarhaa, mutta kun varsinkin himassa on vanha piha jonka kurissa pitämisessä on hommaa....

ruukkukukat ja kalliopuutarha ovat muuten aika hankalia ja työläitä hoitaa. Ensimmäisiä pitää koko ajan kastell aja nyppiä, jälkimmäistä taas kitkeä että se pysyy hyvänä. Jos sinua kiusaa niin aja sen koko helv*n penkin yli ruohonleikkurilla ja ole tyytyväinen.

Vierailija
10/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika vähän kuiteskin. Sen verran esteetikko olen, ja naapureitakin on ajateltava että, en halua oman pihani olevan rumassa/huonossa kunnossa. Tällä kylällä on pihatalkkari, ehkä pyydän häntä apuun, jos on tarve?

Ja onko teillä kellään kokemusta näistä pihansuunnittelijoista ja hinnosta? Olen ajatellutkin sellasia helppohoitoisia istutuksia tai jotain, mutta kun ei ole kokemusta, tiedot on aika vähissä?

ap

Vierailija
11/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muutama tarkempi kukkapenkki joissa monivuotisia kasveja, sitten on muutava kukkiva pensas, omppupuita ja viinimarjapensaita, ja pihan perukoille ja mihin nyt onkaan levinnyt on alkukesästä täynnä lemmikkejä. On tosi kaunis, ja luvalla saa lemmikit rehottaa.

Pihasuunnittelijat on aika kalliita, netistä löytää, mutta varmasti sen arvoisia. Ja ihan varmasti saatte lähettyviltä jonkun koululaisen ajaan nurtsit ja kolaan lumet korvausta vastaan.

Vierailija
12/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sovitte että suostut muuttamaan sinne okt sillä ehdolla että sinun ei tarvitse ajaa nurtsia eikä niitä lumia luoda. Miten miehesi sen asian hoitaa, on sama, palkkaako hän ulkopuolisen vai tekeekö itse, mutta sinä et tee niitä juttuja.

Meillä oli sama tilanne että mies olisi halunut muuttaa okt ja minä sanoin että tietyin ehdoin voin suostua siihen. Kun tein selväksi että minua ei puutarhan hoito, jatkuva remppaaminen eikä lumen luonti kovasti innosta, ja voin muuttaa sinne JOS nämä asiat on hoidettu pois minun vastuulta, niin johan muuttui miehelläkin ääni kellossa. Ei ollutkaan enää niin hyvä idea muuttaa okt :-DDD

Toinen mahdollisuus on muuten vetää pihalle asfaltti, on kätevää ja siinä lapset voivat jopa rullaluistella. :-)

Keväisin ja syksyin sekä märkänä talvena ei muutu piha kuravelliksi, pysyy kotikin siistimpänä.

Vierailija
13/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut ovat pienentäneet ruohoalaa esim. terassilla, erilaisilla laatoilla, kiveyksillä tms. Kiveys vai miksi sanotaan sellaisia tiilen näköisiä joilla päällystetty koko piha?!

Vierailija
14/14 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on ihan hulluna puutarhan ja pihanlaittoon, ja pyysin vinkkejä häneltä. Anoppi mielellään auttoi, ja mä otin avun kiitollisena vastaan.

Lumet meillä kolaa edelleen pääsääntöisesti mies, mä olen edelleen sitä mieltä että, se on miehen hommaa se :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi