** Ellit viikkoon 23**
Kommentit (27)
Eikä ollut ihan turha reissu. Mun gyne on niiiin ihana, että jonain päivänä vielä menen sen kaa naimisiin.. ;) Ei kun ihan tosi, se ottaa niin tosissaan ja kuuntelee ja pohtii ja kaikkea. Mä kuulun NANNEn kastiin ja pidän miesgyneistä. Yhdellä naisella oon käynyt yksityisellä ja oli niiiin kamala reissu, ettei ole toisten tehnyt mieli. Kahdella eri miehellä oon käynyt (+nvllääkäri ja terveyskeskus, joissa ei kehumista), ja molemmat on ollut ihan huippuja. Mutta kuten PAARU sanoi, eiköhän molemmista löydy helmet ja siat. :)
No, siis vielä. Ultrasi minutkin, kun epäili runsaisiin vuotoihin ja hyytymiin olevan syynä polyyppi, tai joku muu, mutta mitään ei löytynyt. Munasarjatkin katsoi ja oikealla kasvaa johto folikkeli , vai mikä olikaan, eli kunnossa pitäisi niidenkin olla. En vain tajunnut kysyä, minkä kokoinen oli + milloin voisi olla otollinen aika. Mutta ei siis vielä ollut ovista.
Mutta koska kierrot on heitelleet ja maitoa on alkanut tulla puristaessa rinnoista, niin määräsi prolaktiiniarvon tarkistamiseksi labraan, ensi viikolla sinne sitten suunnistan.
Tyyrisreissu toki oli, mutta kannatti mielenterveydestä maksaa. ;) Ultratessa kertoi kaikkea, mitä näki ja näytti myös sen kasvavan munarakkulan, kyllähän siinä se möntti oli, mutta että munarakkula siis.. ;)
Kysyi kiertäen, että haluanko jo muihin tutkimuksiin, mutta sanoin, etten vielä, yritän karistaa kiloja. Gyne uskoi, että niiden myötä plussa onnistuu ilman hoitoja, ja niin uskon minäkin. Kunhan saan muutaman kilon vielä pois, niin pääsen samoihin, kuin esikon tärppiaikana. Nyt siis vaan isosti tsemppiä tarvitaan!! Ja sitähän saan täältä, eikös vain? :)
PAARU, hyvä, että pääsit lääkäriin sinäkin ja etenkin, että kaikki oli kunnossa! Nyt vain hyvillä mielin eteenpäin. Miten muuten tuossa kierron vaiheessa pystyi sanomaan, ettet ole raskaana? Tarkkailiko limakalvon paksuutta vai?
Mä oon kanssa miettinyt, että ketkähän tutut mut bongaa täältä, kun tyhmäkin avoimesti juttuja kerron. Ilman nimiä kun kuitenkin voi aika helposti laskea yhteen 1 + 1 ja saada selville juttuja.. toissa viikolla kun aloitin ketjun, niin ennen kuin kukaan teistä oli vastannut, niin mun juttu oli käyty lukeen 23 kertaa.. Silloin vähän hirvitti, mutta eipä sinällään..
Mulla on kyllä yksi semmoinen ystävä, jonka kanssa jaetaan kaikki limat, kolotukset, vuodon määrät ja laadut.. ;) Miehiä punastuttaa, jos sattuvat kuulemaan..
NANNE, älä nyt vielä luovuta, voihan se hyvin vielä plussakin muuttua! Mihin tikkuun pissasit? Mutta jos ei vauvaa sitten, niin ajoissa olevia menkkoja kovasti toivon!!
Mä kävin kanssa eilen ostamassa istuimen pyörään ja asensin sen itse parkkiksella. :) Hurautettiin sitten kaverille leikkimään vielä töiden jälkeen ja poika tykkäsi ihan hurjasti. Nyt vain mietitään, että minne muualle olisi pyöräiltävä matka.
Odotan vain, kunhan paino humpsahtaa tuon kasikympin alle, niin siellä se sitten myös varmasti pysyy. :)
TUITUU, missä säää oot? Entä SUSA? ANESSA? Mitäs puntarit näytti tytöt?
Jep, nyt unille laitto sotaan, vähän on vaikeutunut tuo unille meno juniorisänkyyn siirron myötä...
Naanuli *romanisti*
En muistanut minäkään vaa´alla käydä mutta hyppään sille kyllä heti huomenna! :)
Tulin juuri kuntosalilta on ollut taas niin hektinen viikko töissä etten ole kerennyt käydä kuin maanantaina viimeksi! :/ mutta huomenna ja sunnuntaina ratsastamaan ja yritän vielä sunnuntaina jaksaa salillekin että saisi sen 3kertaa viikko täyteen!
Naanuli onneksi olkoon sinulla on ollut hieno viikko! :) mahtava pudotus! ei muuta kuin jatkat samaan malliin!!!
Nanne kurjaa että tuli nega, vaikka niin pidin sulle peukkuja ja varmaan kaikki muutkin:) toivottavasti ensi kerralla tärppää!!
Minä myös pidän enemmän mies lääkäristä. todella hyviä kokemuksia! ne on jotenkin paljon helläkätisempiä ja varovaisempia. mulla ei ole ikinä tullut mitään veristä vuotoa miehen " käsittelyn" jälkeen, mutta joka kerta naisen! jotenkin tuntuu että naiset jotenkin hyvin kylmäkiskoisesti runnoo. En tiedä, nämähän ovat vain minun kokemuksia. Kävin itseasiassa elämäni ekan kerrankin miehellä!
Mutta nyt täytyy mennä lepäämään! katsotaan sitten huomenna mitä vaaka kertoo! pelkään kyllä pahaa... Yleensä yhtäkkinen kuntoilun aloitus saa painon pysähtymään tai nousemaan kun kaikki neste kertyy. ja mä olen nyt 3 viikkoa käynyt tunnollisesti siellä kuntosalilla!
Takaisin mökiltä, olen pahoillani etten ehtinyt käydä sanomassa heippoja, muistin vasta autossa matkalla mökille.. Mutta nyt taas kotona :)
Kiva oli lukea kaikkien kuulumisia, mutta en ehdi nyt enempää kirjoittelemaan, jospa illalla sitten. Tosin tää kirjoitttaminen on nyt vähän vaikeeta kun vetäsin veitsellä vasempaan peukkuun ikävän haavan ja mies laittoi sen pakettiin.. mutta kyllä muut sormet onneks pelaa.. Mä nimittäin huomasin että osaan jo kymmensormijärjestelmän aika hyvin kun pysytyn pimeessäkin kirjoittamaan ilman että katon sormiin, ilman suurempia virheitä.. No mutta, siis illalla takaisin, jos vaikka joku muukin kirjoittelis taas sillä aikaa :))
Lomalainen Tuitu- joka ei tosiaan valita lomasäätä ;)
mun aamuinen viesti meni vahingossa uudelle otsikolle... toheloin taas jotain :)
Kummallista kyllä, nautin aikalailla näistä keleistä, aiemmin oon ollut ihan helisemässä tällaisilla asteilla. :) Olo on tosin hurjan nuhruinen, kun hikoilee koko ajan ja hiekka pölisee.. :( No, kohta saunaan..
SUSA, upea pudotus sullakin! Ihan mieletöntä! Näin kun mennään, niin hyvä tulee. :)
Kun esikko alettiin yrittämään, kävin gynellä perustarkastuksessa, kun edellisestä kerrasta oli se vuosi. Milloin oot viimeksi käynyt näytillä? Se on vähän niin ja näin pitääkö käydä, mutta eihän siitä ainakaan haittaa ole. Ja etenkin, jos sulla on vakigyne, niin kannattaahan sitä käydä jutusteleen asioista.
Kyllähän ylipaino jollain tapaa vaikuttaa, itse uskon, että kunhan saan painon samoihin, kuin esikon tärpätessä (89kg), niin tärppi tulee helpommin. Ylipaino kun vaikuttaa niihin hormooneihin ja sitä kautta ovikseen. Toki jos on aina ollut pullukka, niin se ei kai ole niin pahasti, kuin äkillinen nousu/ lasku.
Mutta eilen juuri gyne sanoi, ettei ylipainosta kuitenkaan ole mitään haittaakaa raskaana ollessa, toki on raskaampi olo. :)
Hienoa, että TUITU on palannut lomalta lähes ehjänä. Toivottavasti peukku paranee pian!
Nyt saunaan. Saas nähdä, saanko miehestä seuraa, vai voittaako formulat..
Naanuli 13/31
iltaa vielä ellit!
Meillä on tänä viikonloppuna se miehen 11vee poika. Hän lähti sitten pyöräilemään ja tietenkin piti vähän keulia ja huonostihan siinä kävi... Kaatui pahasti selälleen ja kyynärpäät auki! Yritti tossa tunnin saada hengitystä tasaantumaan mutta aina kun veti syvään henkeä niin tuli itku kun sattui niin paljon! mies lähti juuri viemään sitä lasten klinikalle toivottavasti ei nyt mitään pahempaa!
Tuosta sun gyniksen kommentista tuli itsellekin tosi hyvä mieli! mä olen tähän asti käynyt tossa kunnallisessa. ja siellä käydään joka toinen vuosi lääkärillä eli nyt tulee taas se pari vuotta. ajattelin kyllä nyt mennä yksityiselle. tarkastamaan että kaikki on kunnossa. ja samalla pääsen kysymään tosta selästä. niin saa siihenkin toivottavasti jotain vastauksia.
nyt täytyy lähteä koirien kanssa iltalenkille!
Nanne - vau millaista palvelua olet saanut!! Mä olen kerran törmännyt ääliömäiseen mieslääkäriin näissä asioissa ja se riitti. Oli jotenkin niin kylmäkiskoinen ja äyskivä, etten ole toista kertaa miehelle uskaltautunut. Mutta varmasti heitäkin on monenlaisia. Kivaa, että sulle sattui tuollainen huipputyyppi!
Mut sit sinne omaan napaan.. :)
Bongasin netistä ajan gynelle eri Mehiläiseen kuin missä olen normaalisti käynyt ja kävin siellä jo tänään! Oho, mitä nopeutta! :) Huomasin vain, että jos en tänään pääse, niin sit olis menny jonnekin juhannuksen taa. Eli ultrattiin tänään, eikä näkynyt mitään outoa. Joku läntti siellä näky, sen se epäili olevan jäämiä keltarauhasrakkulasta. Että olis ollu vaan ärhäkämpi ovis joka sitten jäi kipuilemaan. Ärtyi kyllä kovin se kipukohta kun ronkittiin ultralla ja paineltiin, mutta nyt on taas jo vähän rauhoittunut. Että ei kun odotellaan vaan, että tuntemus lakkaa. Liuennee sieltä se rakkula joskus. Enkä ole raskaana. Sekin selvis. Käski kyllä tehdä vielä aamupissasta raskaustestin, että voidaan olla varmoja ettei ole keskeytynyt km tai kohdunulkopuolinen raskaus, mutta ei oikein itsekään uskonut noihin vaihtoehtoihin.
Eli taas yksi mystinen tapaus lääketieteen historiassa.
Mites Naanulin lääkärireissu??
Heippa nyt muutamaksi päiväksi, toivottavasti pääsen pian koneelle.
- Paaru