Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ MAALIKSET 2007 ¤¤¤ viikko23

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei jaksa kahlata sivulle 3 saakka. :)

Täällä ei ihmeitä, poika kasvaa vaan. Ihan kuumat päivät on, kaikin puolin. ;)

Viikonloppuna juhlistetaan meidän 1-vuotis hääpäivää miehen kanssa ja ihan kahdestaan. (Muutama tunti ainakin siis, pidempään tuskin pojasta maltetaan erossa olla.)

Papu ja Hermanni 2pvää alle 12vkoa

Vierailija
2/18 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tuli taas sopiva rako tulla pinoo pyörähtämään.

Päivät on menneet ulkona. Aamulla kirmataan poikien kanssa pihalle heti aamupesujen ja aamupalojen jälkeen ja sieltä sitten tullaan taas syömään ja päikkäreille. Taas välipalan pääle ulos ja suunnilleen iltapesuille ja nukkumaan taas sisälle :) On niin ihanan lämpösiä ja aurinkoisia päiviä ollut.

Itse ei ole ikinä ollut kesä ihminen, en sitten ollenkaan! Mutta nyt jotenkin olen oppinut vähän jo tykkäämään lämmöstä ja auringostakin. Johtunee kai siitä, että ei oo nyt vaihteeks sitä mahaa näin kesällä ;) (aikasemmat 2 poikaa on syntyneet elo ja lokakuussa).

Toki ahistaa kuumuus, mutta varjopaikkaan olen rattaiden kanssa koittanut linnottautua.

Mikää ranta ihminen en siis ole, en ollenkaan!! Eikä tällä kropalla sinne paljon vähissä pukimissa ole asiaakaan...

Ja yks mitä siis kesässä vaan kammoon, on nuo kaikenmaailman ötökät. Niitä pörrää aina ja jokapaikassa.

Mutta kiva se on mennä tonne pihalle naapurin äitien kanssa turisemaan ja istahtaa penkille varjoon... lapsetkin niin helppo " pukea" pihalle, lippalakki päähän ja sandaalit vaan jalkaan :)

Mutta siis meidän kuulumisia...

Tuomas on nyt ollut melko kiukkunen tässä pari päivää. Liekkö vaivaa kuumuus vaiko maha. Kakkaa panttaa aina useamman päivän ( 5pv tässä viimeksi) ja se kai sitten välillä vähän pistää masussa kiprimään. Mutta siis ei mitenkään kovasti massua ole valittanut. Välillä vain.

Rattaissa ei olisi ollenkaan! Liekkö siellä kopassa sitten niin kuuma. Heti tulee huuto, kun sinne laittaa. Vaikka miten vähissä vaatteissa ja kaikki tuuletus " räppänät" rattaista auki.

Kasvettu ollaan kovasti, seuraava neuvola perjantaina. Saadaan taas uusia mittoja :)

Meillä kanssa huidotaan ja hytkytään melkoisesti. Sitterissä varsinkin tassut lyö tyhjää minkä kerkee.

Mahallaan viihtyy jonkinaikaa. Sängyssä kääntyy selältä vatsalleen, mutta ei vielä lattialla sitä ole tehnyt.

Hirmuinen hymypoika tuo on ja kovasti jokeltelee jo, nauraa ihan ääneen.

Kaikinpuolin siis erittäin tyytyväinen ja helppo lapsi noin yleensä. Muutamia vähän itkuisampia päiviä on ollut ja nyt selvästi alkaa kaivata seuraa. Ei viihdy sitterissä itekseen...

Meillä suunnitellaan tässä juuri pikku pintaremonttia. Seinäpinnat uusiksi siis koko huushollista, keittiötä lukuunottamatta.

Saas nähdä mitä siitä poikien kanssa mahtaa tulla. Mutta kiva saada koti taas uuden näköiseksi. Aika kurjassa kunnossa meillä nää tapetit jo onkin! Maalipinnoista puhumattakaan...

Mutta, nyt alkaa kuulostaa siltä että olis mein herra maitoa vailla.

AURINKOISTA VIIKKOA KAIKILLE jos en kerkee tulla tänne kirjottelee loppuviikosta.

t. K@tju ja poikakolmikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee todellakin siivillä vaisinkin kun ollaan kaikki päivät oikeastaan pihalla, miehelle sanoinkin että me asutaan ulkona kesäisin. Nyt kun on ollut kovat helteet neiti ei meinaa nukkua päivisin laisinkaan pari tunnin päikkäriä, mutta muuta ei oikeastaan lainkaan, mutta yöt onneksi menee todella hyvin . Viime yönä esim . illalla klo 21.30 nukkumaan ja aamulla klo 8.30 ylös.

Neiti liikkuu todella paljon lattialla, oikeastaan kiertää napansa ympäri lenkkiä tosin selällään. Ja heti kun lattialla pääsee kääntyy mahalleen ja siinä sitten mahallaan on joskus n. 20 min, kyynärvarsien varassa. Mahalleen on kääntynyt 2kk:n iästä saakka, vaikka nuo tankokengät onkin kokoajan jalassa eli kengät jalassa ja niiden välillä on sellainen tanko. Korjataan tuota nilkan asentoa.

Olen tässä miettinyt milloinka alkaisi antamaan vähän paksumpaa evästä mutta taidan sitä vielä ainakin lykätä, jos pärjää vielä jonkin aikaa rintamaidolla.Painoa alkaa olemaan jo yli 7 kg joten varmaan kohta tarvitaan jotain muutakin.

Mutta nyt meidän täytyy lähtee vielä katsomaan kun iskä lähti viemään työkonetta yhdelle työmaalle ja pojat haluaa nähdä mihin se menee..

Helteistä viikkoa kaikille!!

Kaksosmamma ja typy 2.5kk:ta

Vierailija
4/18 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään 3kk neuvola, hyvin ollaan kasvettu.

Painoa pojalla oli 6320g ja pituutta 63cm.

Hirmu hyväntuulinen poika muuten, mutta meilläkin helteet vaikuttaneet päivällä nukkumisiin. Nukkuu vain pikku tirsoja (max tunti menee yhteen soittoon) ja sitten tietty kiukuttaa kun väsyttäs... Mutta yöt milläkin menee tosi hyvin. Nukkumaan käy tuossa 21-22 välillä ja syö siinä sitten vielä yhdeltätoista tai vähän jälkeen (ennen kun menen itse nukkumaan) ja seuraavaksi viideltä. Nukkuu sitten siitä kahdeksaan ja kun taas syötän niin saattaa nukkua vielä tunnin ajan.

Ulkona ollaan tosiaan mekin lähestulkoon asuttu, tuo poika kun vaan ei oikein viihtyisi vaunuissa...

Vaihdoin tänään kantokopan tilalle vaunuosan (meillä siis yhdistelmät joissa ratas ja vaunukoppa osa erikseen). Tähän saakka ollut ratasosassa kantokopan kera, mutta taisi olla liian kuuma silleen... nyt siinä se kova koppa ja se on tilavampi ja sinne pääsee paremmin ilma kiertämään... ja siellä sellane samanlainen patja kuin sängyssä... toki ohuempi :)

Tänään sitten viihtyi jo paremmin massullaan siellä ja sinne sitten nukahti reilun tunnin ajaksi. Jospa nyt sitten alkaisi viihtyä mukavammin ulkona ja ei tartteisi sylissä pidellä niin paljoa.

Missäs muuten luuraa TAPPI ?!?! Entä HANNA?! Miten DUPPIKSEN poika voi? Ja muutkin... missä kaikki oikeen on?! Pihalla asumassa? ;)

Mutta... nyt tää lähtee ettimään yöpaitaa ja suuntaa sänkyyn... väsyttää jo kamalasti.

t. K@tju ja poikakolmikko (kohta 3kk, sekä veljet 1v7kk ja 3v10kk)

Vierailija
5/18 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää miten tää aika menee niin super nopeeta.Viel maaliskuussa kerkesin joka päivä tänne ja nyt en edes muista milloin kävin viimeksi ilmoittautumassa.

Ihanaa oli " kuulla" teistä muistakin:)

Meillä tyttö on kans oppinut tuon " etsippäs äitee mis olen nyt pinniksessäni" ohjelman. Yöksi kun laitan tytön " oikein" päin nukkumaan,niin joka kerta tyttö on jossain aivan muualla kun seuraavan kerran huutelee asioitaan sieltä.

Nyrkkiä lutustellaan erittäin ahkerasti,ja kuola valuu..voisikohan sillä jo ikenet kutista kun niin kovasti haluaa omaa nyrkkiä ja tutti lentää aina kaaressa pois kun se ei maistu yhtä hyvältä.

Masullaan kun on jaksaa kannattaa päätään tosi kivasti, ei vielä kuitenkaan osaa itse masulleen kääntyä,vaikka kylki asennosta aina ponkaa suoraan selälleen.

Mä olen ruvennut jo antamaan sitä " tuttelin" maissivelliä,sitä uutuus juttua missä on kaikkia niitä helkkarin vaikeita sanoja. Meillä ei toi maito oikein riittänyt kasvu meininkeihin kun pituutta ei meinannut lähtee kunnolla tuleen ja painon nousukin oli tosi hidasta. Eli velliä siis saa jo ja kaikki sen vellin suhteen on tosi hyvin.

Jep, nyt jos tekis viel vähän rästiin jääneitä juttua ja sitten painuisin nukkumaan.Jaksaa sitten taas yöllä nousta kun tyttö herää...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!!!!

Nauttikaa tästä auringosta ja lämmöstä,syksy tulee kuitenkin taas liian nopeesti.

Hanan ja Safia, melkein 11vko' a.

Vierailija
6/18 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana hyvin nukuttu yö. poika heräsi ensimmäisen kerran 6.30 ja nukahti maidon jälkeen takaisin unilleen. on siis äiti saanut tänä aamuna juoda aamukahvin itsekseen ilman pientä seurustelukaveria.

keskiviikkona käytiin neuvolassa. poika on nyt 7 kg ja 63 cm. ensimmäinen rokotuskin saatiin. kova huuto siitä pistämisestä tuli, mutta muita oireita ei ole ilmaantunut. onneksi.

meillä on vastikkeen lisäksi jo jonkin aikaa annettu maissivelliä. ja nyt neuvolassa antoivat jo ohjeita soseiden aloittamista varten. eli eiköhän sekin ole meillä aika pian edessä.

lämpimistä ilmoista ollaan täälläkin nautittu. päiväsaikaan unet ja nokoset tuntuvat lämmöstä kärsivän, mutta poika on silti jaksanut ihmeenkin reippaana. veden juomistakin ollaan näinä päivinä harjoiteltu. se ei oikein tunnu maistuvan, mutta suullinen sentään menee maidon jälkeen.

meillä ei vielä käännytä vatsalleen. vatsalla kyllä viihdytään. paljosta ei taida enää olla kiinni se itse kääntyminenkään. mutta tuo paikanvaihto pinnasängyssä on kyllä melkoista. jalkopääty ja poikittain - sieltä poika aamuisin löytyy.

oikein kaunista ja lämmintä perjaintaita!

ruusunpiikki ja Leo

Vierailija
7/18 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä typy näyttää nukkuvan paremmin sisällä ja menee monta tuntia aina putkeen. Ulkona ei nuku lämpiminä päivinä jos vaunut ei liiku, mutta eilen nukkui kun tuuli enemmän muihin päiviin verrattuna.

Meillä oli kanssa keskiviikkona neuvola ja typy sai rokotuksen. Siitä ei ole tullut mitään oireita. Terkkari sanoi että tosi harvoin tuleekaan mitään oireita.

Eilen neiti oppi sitten kääntymään mahalta selälleen. Teidän toisten vauvelit on tainnut oppia just toisin päin. Tuli just eilen mieleen, että kyllä se aika vaan näkyy menevän nopeaa. Vastahan ne oli semmosia pieniä kippuroita ja nyt jo kääntyillään.

Tehdäänpäs tilaa muille jos teitä alkais ilmestyä tänne pikkuhiljaa....

Dumle ja Kata 3 kk

Vierailija
8/18 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan pitäny olla pihalla tekemässä lehmille aitoja, roudaamassa hiehoja ulos ja koirakin on kastroitu ja tuota tötteröpäätä pitää vahtia ja...

Leevi ei nuku vaunuissa kun on näin kuuma :( ei kovassa kopassa, ei ratasosassa, ei matkarattaissa (jotka on paljon ilmavammat), ei missään..vain meidän parisänky kelpaa, joten sisällä ollaan kaiket päivät, mitä nyt mä istun pihalla aina itkarin kanssa kun poju nukkuu. Viimeiseen puoleentoista vkoon ei ole vaunut hievahtanu eteisestä minnekään, ei myöskään koirat tarhasta joten alkaa olla aika vauhdikasta menoa puolin jos toisin. viilenis nyt piruvie äkkiä!!

Myöskään ei viihdy sitterissä, rintarepussa eikä lattialla joten mä en saa mitään tehtyä pojan ollessa hereillä, joko viihdytettävä jatkuvasti sitterissä/lattialla/sängyllä tai kannettava sylissä.

Eilen poitsu oppi kääntymään mahalleen, tai no, sen kolme kertaa käänty vaivalloisesti, mutta käänty kuitenki!! Aiemmin on päässy vaan kyljelleen. Nyt hamuilee kummasti leluja ja tunkee helistintä suuhun jne..kaikkea uutta.

Ens vkolla torstaina olis 3kk lääkärinla..niin se aika rientää!

Mun tekis kauheesti mieli jo päästä antamaan soseita/velliä tjn..ei siks etten jaksais imettää vaan kun se on niin...tylsää?! Mä oon ihan kypsä koko imettämiseen - joopajoo, ja haaveilin piiiitkästä imetyksestä, jokin siinä kuitenki tökkii. Poika ei vieläkään syö kunnolla jollen itse ole kyljelläni makaamassa, lisäks poika " valuttaa" otettaan ja " puree" loppuviimeks rinnanpäästä niin että pelkät rintsikatkin tuntuu kivuliailta sen jälkeen :(

Jätkä on kuitenki jo liki 6kg ainaki, ni eikös sitä sitte vois jo...jos vaikka parin kolmen vkon kuluttua kun alkaa olla jo lähempänä 4kk:ta. En tiedä sitte mikä tossa imetyksessä niin tökkii, mutta se ei oo mun juttu..ei ne yöimetykset haittaa eikä näin mutta jokin mättää..kenpä vaan tietäis mikä.

Vaan missä on DUPPIS????

Nyt täytyy mennä, kitinä kuuluu jo..

Tappert ja Leevi 2kk3vkoa+1pvä

Vierailija
9/18 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caius:

Mitä soseita olet ruvennut antamaan? Aloititko kasviksilla vai hedelmä soseella?

Taas yksi aivan mahtava päivä tulossa,ollaan kohta lähdössä rannalle,kun pojalla on niin kova halu päästä uimaan.

Me käytiin alku viikosta katsomassa maunulan leikkipuistossa joko sinne pääsis uimaan,mutta allas olikin vielä ihan tyhjä.

Vähän rupesi ihmetyttään miksi siellä ei ollut vielä vettä vaikka mittari näyttää kevyesti yli 20 astetta.

Kävin kurkkimassa tuolla vauvakuume osastolla ja siellä on kierros maalisvauvoja kohti alkamassa...tuntuu tosi oudolta kun itse oli siellä viime kesänä ja nyt oma maalisvauvani nukkuu keinussansa:)

Saas nähdä jokos mekin kohta odotetaan uutta tulokasta, menkat oli just joten pääsee seurailemaan tuota kiertoa ja laskemaan päiviä...

Vauvakuume vaivaa edelleen.

Mutta nyt rantsua kohden.

Hanan ja Safia

Vierailija
10/18 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, siis noiden lasten kanssa meinaa palaa käpy ihan kokonaan!!!

Alkaa vissiin nää helteet näkyä lapsissa ja äidissä (ainakin niihin on hyvä vedota ;) )

Mein esikoinen, se on niin hiton kiukkunen kokoajan, inttää vastaan ja kiusaa pikkuveljeään ihan kokoajan. Itkee tihrustaa ihan pikkuriikkisistäkin asioista... ei tottele kerrassaan mitään ja nahisee pihalla kavereidenkin kanssa. Mitä tahaansa käskee tekemään, ei meinaa onnistua se tekeminen sitten millään... joka asiassa koittaa laittaa vastaan ja mitään ei tekisi sitten kunnolla... Sit on tää vakiolause : MIE HALUUUUUUN! Sitten kun tuossa tänään syötiin ja ei oikeen ruoka ollu muka hänelle mieluista, meni ja oksenti ruuat takas lautaselle... Että olinko vihainen?! Ei hirveesti hymyilyttänyt...

Sit tuo keskimmäine, se saa sellasia kunno raivareita ihan mitättömän pikkusista asioista. Naapurin poika ei antanu sille pikkusta traktoria hiekkalaatikolla ja eikös tää mein 1v7kk kiukkupussi sitte muutaman kerra lennättäny lippalakkiansa pitkin asvalttia ja lopuks sitte menny naapurin fillarin luo ja tönässy sen maihin... siis sellasen ison/aikuisten pyörän. Mein keskimmäinen vaan vähän tuppaa olla sellanen ärhäkkä luontonen, se suuttuu/ärsyyntyy todella helposti ja sitten kyllä kaikki kuulee ja näkee kun riehuu ja huutaa...

Ja tuo mein Tuomas. Söpö ja silleen hyväntuulinen poika kylläkin... mutta alkaa vaatia tosi paljon jo seuraa. Itsekseen ei oikeen viihdy ja kun tosiaan noissa kahdessa vanhemmassa vielä riittää myös hommaa ja tarttee mm. syömisissä autella niin sitten tää pikkuherra saattaa hermostua ja pitää kunnon konsertin sillä aikaa.

Vaunuissa ei nuku... ei niin millään! Ei oikeen tykkää niissä olla ja hermostuu sitten siellä ja nukkuu vaan työnnettäessä pieniä hetkiä vähän illemmasta kun viileempää. Mutta siis, päivät valvoo lähes kokonaa. Pikku torkkuja vaan vetelee ja niiden voimilla sitten taas jaksaa olla pari tuntia hereillä... Illalla sitten nukahtaa helpolla 21 maissa ja nukkui tänäkin aamuna 11 saakka! Eikä syöttöjäkään tuohon aikaan tarttennu kuin 3 kertaa :)

Huoh... itsellekkin tää kuumuus taitaa alkaa käydä voimille ja hermoille!

Mutta, tulipas valitettua, ja heti vähän helpotti ;)

Nyt kahvin juontiin ja kohta jos taas alkais touhuumaan kotihommia ja sit taas pihalle...

t. K@tju ja poikakolmikko

Vierailija
11/18 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa aikoihin ehdin ja ymmärsin tänne tulla. Pariin kuukauteen liekö juuri edes kurkistanut... Hui!

Meidän pieni mies ei ole enää niin kovin pieni mies :)

Kasvaa aivan hurjaa vauhtia ja painaa nyt jo n.8kg (jota jonkin verran hämää kyllä pään koko). Shunttileikkaukseen jouduttiin uudelleen, kun ensimmäinen ei sitten kaikesta huolimatta toiminut ihan niinkuin piti.

Neurologin luona käytiin kertaalleen seurannassa, ja hän kyllä maalaili sellaiset kauhuskenaariot pojan tulevaisuudesta meille eteen että vot! Meillä käy poikaa jumppaamassa fysioterapeutti 2 kertaa viikossa, ja hänen mielestään mikään ei vielä näytä kovin synkältä. Ota nyt siitä sitten selvää, että ketä uskoa :)

Eipä sillä, aikahan sen näyttää. Sankaripoju juttelee oikein suurella riemulla. Asiaa on paljon ja parhaat hymyt menee mummille :) Äiti saa nuolla näppejään ja viihdyttää itse itseään. Kaikenkaikkiaan meillä menee ihan hienosti, ja isosiskot hoivaavat poikaa ehkä jopa liiankin kanssa, mutta parempi niin kuin toisin päin. Sairaalassahan meillä suuri osa ajasta edelleen kuluu, mutta ainakin pääsääntöisesti ollaan kotona, koko perhe yhdessä :)

Oli tosi hienoa lukea teidän kaikkien kuulumisia! Ehkä pitänee pistäytyä ensi kerralla vähän nopeammin kuin kahden kuukauden kuluttua. Antakaa kaikki pikkuisillenne suukot! :)

Vierailija
12/18 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpäs pitkästä aikaa tännekkin kirjoittamaan.Aika menee ihan siivillä,

Venlakin tuli 3 kuukautta ja sai tänään sitten ensimmäisen rokotuksen reppana nukahti ensin äidin syliin ja sitten sai epämiellyttävän herätyksen kun

neuvola täti pisti piikin reiteen,heräsi hetkeksi ja nukahti sitten uudelleen.Mitenkäs teillä on päikkärit sujuneet näillä helteillä?Meillä lopahti pitkät unet ja nukutaan 10 min-30 min pätkissä,sitten kitistään ja huudetaan väsymystä

kun ei nukuta tosin tuskastahan se on vauvallakin kun itselläkin on tukala olo.Yöt menee onneksi tosi hienosti nukkuessa herää vasta 5-6:den aikaan syömään.Mutta muuten on aivan ihana hymyilevä tyttönen.Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

zappe & Venla 3 kk

Vierailija
13/18 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kerennyt kirjoittelemaan kuulumisia pitkään aikaan. Muiden juttuja olen kyllä lukenut. Meillä ollaan sairastettu ihan kunnolla tämän kesäkuun aikana, tai lähinnä minä ja esikoinen. Mehut ovat vaan olleet niin vähissä. Ihan kesäkuun alussa minulla ja esikoisella oli kunnon räkätauti. Meni onneksi ohi muutamassa päivässä. Se oli poissa neljä päivää ja tuli takaisin. Minulla on ollut nyt 1,5 vkoa kamala köhä ja räkätauti. Eilen sitten kävin lääkärissä kun kuume nousi 39.8. No minulla oli sitten pitkittynyt keuhkoputkentulehdus, poskionteloissa mätää ja toinen korvakin punoitti. Eli täällä on tauteja kuin pikkulapsella!! Nyt sain kaksi lääkekuuria, joten toivottavasti paranen nopsaan.

Täällä olen yrittänyt pärjätä yksin kahden pienen lapsen kanssa. Sillä äitini miehensä kanssa ja isäni perheensä kanssa ovat molemmat lomareissuillaan... :/ Pitipäs sattua, juuri silloin kun apua olisi todella tarvinnut... Eli aika rankkaa on ollut. Lisäksi mieheni vaihtoi työpaikkaa päivätyöstään kolmivuorotyöhön... Eli on tässä sivussa pitänyt totutella vielä aikamoisiin muutoksiin!

Aatos kasvaa hyvin! Ei ole enää mikään vauva, vauva... :( Tälläkin hetkellä tuolla jokeltaa! Hän alkaa vaatia seuraa itselleen ja usein loukkaantuu jos yht' äkkiä vaan häipyy hänen luotaan. Siis veljekset ovat tässäkin asiassa niin erilaisia. Esikoinen viihtyi hyvin (viihtyy edelleen) yksin esim. jumppamaton alla ja kuopusta pitää olla melkein jatkuvasti viihdyttämässä.

Täällä mahalleen kääntymiset ovat niin hilkulla, ettei ole kuin päivistä kiinni milloin se tapahtuu. :) Ihanaa kun muutaman viikon päästä voi rueta antamaan soseita. Minä siis lopetin imettämisen pari viikkoa sitten. Eikä ole Aatos itkenyt masuvaivoja sen jälkeen enää kertaakaan. Täälläkin tuota kakkaa pantataan kolmesta kuuteen päivään, muttei sekään ole liiemmin aiheuttanut noita kipristelyjä.

Meidän esikoinen on ruennut saapaan pieniä mustasukkasuuskohtauksia. Hän nimittäin kiusaa veikkaa aina silloin tällöin. Esim. nipistelee, tökkii sormella toisen silmään ja pukkaa päällä. Monta kertaa on Aatos huutanut naama punaisena, kun otsaan on tullut kuhmu!! Sen jälkeen meillä on aina kunnon huutokonsertti. Nimittäin esikoinen huutaa myös, kun säikähtää torumistani....

TAPPI: Et ole ainoa kenen mielestä imettäminen on " tylsää" . Voin sanoa suoraan että minulla se jopa raastoi välillä hermoja!! Imetys kuitenkin onnistui hyvin, eli rintakumin heitin hitoille jo ajat sitten ja opin imettämään ihan missä vaan. Mutta jokin siinä kuitenkin mätti... Olen kuitenkin hyvin tyytyväinen että sain imetettyä sen 3 kuukauttakin. Tosin viimesinä viikkoina jouduin jo antamaan korviketta, kun maidontulo väheni. Imetys ei ole mun juttu!!

Mutta nyt pitää ottaa jotain suolasta... Vedin napaan nimittäin puoli levyä suklaata ja nyt on paha olo!! YÖK!!

Hanna ja pojat

Vierailija
14/18 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hellettä on piisannut, eli huonosti on päikkäreitä nukuttu. Tänäänkin sinja on jo kolmansilla päikkäreillään. ekat kaksi kestäneet vain n. 30 minsaa, joten kitiseväinen on tyttö ollut, kun ei saa nukuttua. Katsotaan miten nämä kolmannet sujuvat, äidin kun pitää mennä kohta hakemaan syliin ja koettaa syöttää nukkuvalle velliä. Toivottavasti ei herää!

HANAN; kysyit millä olemme kiinteet aloittaneet. Aloitin peruna-porkkanalla, joka nyt onkin lempiruoka. Nyt jo maisteltu myös kukkakaali ja parsakaali, sekä mustikka ja päärynä. Mikään näistä ei suurta herkkuua, vain peruna-porkkana. Sitähän ei voi aina syödä :) Ei hän vieläkään " osaa" syödä lusikalla, vaan ruoka tulee useita kertoja suusta ulos, ennekuin " vahingossa" nielaisee. Maissivelliä Sinja syö juomaksi. Maitoa ei mene yhtään tällä hetkellä.

meillä kaikki lapset flunssassa, myös Sinja, joten syömiset on olleet huonommalla tolalla viime päivät, kurkku taitaa olla kipeä. Suppoja olen antanut, koska olen huomannut niiden auttavan seuraavaan syöttöön selkeästi. Kun supon antamisesta pitkä aika, ruokaa ei tahdo saada menemään, kurkku siis kipeä, luulisin.

Mutta nyt yritettävä syöttää velliä, kun on nukkunut jo 45 minsaa, ettei herää ennen!

Kuulemisiin; caius ja Sinja kohta jo 4kk

Vierailija
15/18 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole aikoihin ehtinyt tänne, ollaan lomailtu ja sairasteltukin.

Kiva oli lukea Duppiksen kuulumisia pitkästä aikaa :) Voimia teille ihan hirmusti!! Mun yhden ystävän lapsella on ollut kovasti neurologisia vaikeuksia, kehitysvammaa jne.. ja aina on annettu lähes toivottomia tuomioita ja silti se lapsi kasvaa, kehittyy omalla tavallaan ja on aivan ihana, aurinkoinen lapsi ja toki niitä omia ongelmiakin on mutta siis he todella ovat usein saaneet huomata että kukaan ei voi tietää, aika näyttää mihin mennään ja on aivan turha antaa tuomioita ennen kuin ollaan ihan varmoja! Mutta toivoa ei luoda lääkäreiden osalta kuin hyvin vähän. Ja joitain leikkauksiakin pidettiin täysin mahdottomilta heidän tapauksessaan ja nyt ovat joutuneet pyörtämään puheensa kun leikkaukset ovatkin tuoneet erinomaisia tuloksia! Mutta voimia siis teille sinne ja annahan sinäkin omille pikkuisille suukot :) Ja niin, meillä myös siskot hoitavat pikkuveljeä hyvin, hyvin mielellään ;)

Caius: Tuohan kuullosti hyvältä, että Sinjalla jo kuitenkin joku lempi-sosekkin on löytynyt :) Meillä kans oltu flunssassa mutta paranemaan päin!

Tappert: Meillä on aloitettu jo maissivelli ja ikää siis oli rapiat 2kk :/ Juu, en ole kertonut neuvolassa mut ei siellä kantsi kaikkee sanoakkaan ;) Masuvaivoja ei ole ja yöt nukkuu täysin, ehkä joskus herää kerran. Ja poika painaa siis 7kg nyt niin kyllä mun mielestä oli jo hyvä alkaa antamaankin muuta kuin maitoa.

Meillä siis poitsu jo 7kg 62cm ja vielä ei olla 3kk, onkohan sinne viikko vielä mutta nuo oli 3kk neuvolaa jo.. Otettiin se rota-rokote ja vähän kiukutti ja mahaa kipristeli mutta eipäs muuta ole tullut, eikä siitä toisestakaan rokotteesta.

Nyt pojalla hermot menee, täytynee rientää :)

Sinna

Vierailija
16/18 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin,että olenko kertaakaan tytön syntymän jälkeen kirjoitellut pinoihin, enkä muistanut....ehkä kerran-pari. Muistaakohan minua enää kukaan :-) ? Välillä lueskelen maaliksien pinoja ja nyt taas vaihteeksi.

Kovin on samat kuulumiset, eli helteet vei päiväunet meilläkin vain tunnin pätkiksi. Tyttö oli siis eilen tasan 3kk ja neuvolassa oltiin tänään. Mitat olivat 6.3kg ja 62cm, syntymämitat olivat 4130g ja 51,5cm. TÄysin elellään rintamaidolla, ja mikäli maitoa jatkossakin riittää, ja miksikäs ei muka riittäisi, niin täysimetellään sinne puolivuotiaaksi saakka. Minä kyllä koen toisin kuin jotkut muut, että olen niin " laiska" että imetys on se helpoin tapa ruokkia tenavansa.

Meillä kyllä asiaan vaikuttaa myös se, että esikoinen oli moniallerginen ja muistan mikä hirveä rumba meillä alkoi kiinteiden myötä ja vellit ne vasta tuskat meille toi. Annoin 3kk iästä illalla maissivelliä , vaikka siihen asti olin täysimettänyt. Kuvittelin kai että se jotain unia pidentäis yöllä, vaikka oikeastihan rintamaito taitaa tuhdimpaa olla kuin joku maissi+korvike. Ja joo, pojalla puhkes sitten maitoallergia sen maissivellin aloituksen jälkeen ja alko heräileen ihan jatkuvasti öisin. Siihen vaan neuvola aina antoi ohjeeksi että lisää ruokaa, vaikka poika oli todella pulleassa kunnossa ja kasvoi ihan hirveästi sillä rintamaidolla. Eli ei tosiaankaan olis lisäruokaa tarvinnut. No suohon siitä mentiin ja lopulta kun poika oli 10kk, lopetin imetyksen kerrasta kun imetysdieetilläkään ei oireetonta lasta saatu, ja poika alkoi juomaan Neocate-maitoa ja aloitimme kiinteät taas nollasta. Ja hyvin eli poika pelkällä maidolla 1-vuotiaaksi :-) ja nukkui yöt täysin heräämättä, kun palattiin pelkkään maitoon.....

Joten vahingosta viisastuneena imettelen ainakin sen puoli vuotta. Meillä nimittäin ekat 2kk oli aivan ihanan auvoista ja helppoa tytön kanssa. Sitten alkoi tunnin välein öisin heräily, naamaan tuli hiljalleen röpelöistä ihottumaa ja likka hinkkasi naamaansa raivona koko ajan. Paukuttelua ja kakka oli todella pahan pistävän hajuista ja limaista. Marssin tutulle allergologilla ja jätin itseltäni maidon ja kananmunan pois ja tilanne parani alle viikossa täysin ennalleen. Eli jommalle kummalle tai molemmille ollaan valitettavasti meillä allergisia. Mutta pääasia että tyttönen on taas oireeton, ihanan iloinen ja tyytyväinen tapaus. Ja kun itselläni on kokemus takana että dieettasin myös kotimaisia viljoja , kalaa, naudanlihaa, kanaa, sitrushedelmiä ym. sen maidon ja munan lisäksi, niin tämä tuntuu todella helpolta jos vain näillä pääsee :-)

Meillä nukahdetaan yöunille noin klo 21-22 ja nukutaan 11-12 tuntia yössä, syötän 2 kertaa yöllä ja tyttö nukkuu vieressäni :-) Pinnasängyssä ei ole nukkunut vielä minuuttiakaan, heh.... Päiväunia nukkui komeasti vaunuissa mutta nyt kun iski helteet, ei vaunut ole pop, joten päiväunet vedetään sellaisessa katosta roikkuvassa riippukehdossa, jossa viileä nukkua peiton päällä. Kantoliinassa tyttö kulkee silloin tällöin jos kaupoissa tms. käydään, ja siellä tykkää kovasti tarkkailla ympäristöään ja nukkua torkkuja.

Nyrkit on suussa ja raivoaa oikein niille, kuolaa hurjasti ja uskon että hammasta pukkaa kuukauden sisään. Esikolle puhkes 4kk iässä molemmat alaetuhampaat.

Kaikkea tyttö seuraa kovasti ja jokeltaa hurjasti, hymyilee jatkuvasti ja pääsääntöisesti on aina tyytyväinen, kunhan tosiaan ei yksin jätetä lattialle liian pitkäksi aikaa :-) Isoveljeään seurailee mielellään kyllä lattiallakin pitkiä aikoja ja nauraa ääneen. Hellyttävää!

Tulipas tarinaa! Oikein hyvää kesää kaikille maaliksille!

Vierailija
17/18 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas aikaisena matoja nappailemassa.. ;-) Mutta kukapa sitä näin upeana, aurinkoisena aamuna nukkua haluiskaan..? (..minä..??)

Poju teki yöllä äipälle yllärit. Heräsin siihen ruokaähinään puoli3 ja nousin sitten laittamaan maitoa ja kun palasin poikaa hakemaan niin hetki meni ennenkö löysin. Oli ilmeisesti valvonut jo pidempään, mutta niin ääneti, etten ollut herännyt. Hällä oli varpaita siinä, missä illalla silittelin nukkuvan pojan hiuksia ja pää oli sitten jalkopään puolella peiton vieressä. =)

Tälläkin hetkellä tuossa heräämisen jälkeen itsekseen höpisee ja on nyt jo poikittain ja potkii pinnasuojaa. Niin ne mein pienet kasvaa.. *sniif*

Nyt, kun löytyi kädet menneellä viikolla niin on sitten opeteltu avaamaan yökkärin vetoketjua, pitämään tuttipullosta kiinni, repimään korvia päästä (omiaan ja vain kiukkuisena) sekä syömään kaikki mitä käsiinsä saa. :)

Miehelle sanoinkin, että vauvan vauvuus päättyy siihen n. 2kk tienoille, kun oppii hymyilemään ja liikkumaan jne. Ja tämän jälkeen sinne taaperoikään (n. 10kk) on ajanjakso, jolla ei selvästikään ole mitään sopivaa nimeä ja se pitäis nyt keksiä. Sais olla joku, mikä kuvaa sitä huiman nopeaa kasvua ja kehitystä. =D

Tänään on sitten loman ensimmäinen virallinen päivä, tuolla mein eskarilaisella. Joka jo perjantaina isoon ääneen ilmoitti, että hän olisi nyt valmis kouluun, että voitaisko me soittaa sille opettajalle, kun hän ei jaksa syksyyn asti odottaa. Tollastako se oli silloin?? Kyllä se hymy siitä vielä hyytyy (varsinkin, jos on perinyt opiskeluintonsa vanhemmiltaan..). :)

Mutta ei tässä meillä muuta, lähdemme aamupalan laittoon. Mukavaa viikkoa kaikille!

Papu ja Hermanni (pian 12 vkoa)

Vierailija
18/18 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkuun uusin kasvupino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10472661&p=1&tmode=1&smod…

Hymyssä suin luin papun kirjoituksen. Meillä kanssa neiti ruvennut pyörimään sängyssä ja löytyy yleensä poikittain sängystä. Eilen potki pinnojen välistä seinää joten nyt on koko sängyssä pinnasuojus. Sohvalla ollessa ei kyllä pyöri, tätä juuri kummasteltiin eilen ukon kanssa.

Neiti tulee vissiinkin äitiinsä, kun on mahoton höpöttäjä. Juttua riittää mahdottomasti ja ääntäkin korottaa jo välillä. Ihanaa kuunneltavaa. Välillä oikein rinkaisee ääneen ja nauraa.

Mites muut ootteko jo pitäneet paljon mahalleen? Meillä on nyt ruvennut pikkuhiljaa viihtymään pitempiä aikoja, mutta jos on vähänkin väsy niin ei onnistu.

Joku kyseli rokotuksen vaikutuksista. Meillä ois keskiviikkona se rokotus, että voin kertoa sitten loppuviikosta tuliko mitään.

Vielä en ole saanut niitä kukkapenkkejäkään laitettua. Toisina päivinä kun ei pääse ollenkaan, kun neiti nukkuu niin lyhkäsiä unia. Sinnepä siis suunnistan kohta taas.

Dumle ja Kata 3 kk (tai karvaa vaille)