Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siteitä kuukautissuojina käyttävät, kysymys teille!

Vierailija
08.01.2012 |

Osuuko kaikki vuoto siteeseen? Mulla on aina kamalaa sotkua siteiden kanssa. Päiväaikaan vuoto tulee etuosasta ohi, tavallaan siteen yläpuolelta. Ja yöllä joko takaosasta tai etuosasta. Valuuko muilla vuoto suoraan siteeseen eli pikkuhousujen keskiosaan? Miksi mulla vuoto nousee häpyhuulien välistä ylöpäin tai makuulla ollessa peppuvakoa pitkin aiheuttaen AINA ohivuotoja? Vain murto-osa vuodosta osuu siteeseen. Olenko ainoa?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole asiat yhtä onnellisesti kuin teillä niukkavuotoisilla! Jotkut vuotaa lääkkeistä ja e-pillereistä huolimatta runsaasti, ei siinä teidän päivittelyt auta!

Tamponeja ja kuukautiskuppiakaan ei kaikki voi käyttää esim. jos on kierukka tai tosi herkät limakalvot synnytyksen jäljiltä!

Itselleni kuukuppi on ollut tosi hyvä silloin kun voin sitä käyttää, mutta ei se ohivuodoilta ole pelastanut! Runsasvuotoisena päivänä se voi täyttyä aamulla 1,5 tunnissa ja holahtaa läpi jos ei tyhjennä. Ei riitä pikkuhousunsuojakaan siihen hyökyyn!

Ymmärrän siis ap.n ongelman ihan hyvin. Runsasvuotoisina aikoina esim vuokkoset yöside ei riitä tarpeeksi taakse, jos se edestä peittää koko häpykummun ja karvoituksen. Synnytyssairaalassahan oli jotain extrapitkiä siteitä jälkivuotoon, taisivat olla jotain inkosuojia Attends merkkiä. Ehkä ap löytää niitä jostain?

Vierailija
82/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epic fail.

laita yöside niin että se menee ihan karvoihin asti siihen häpykummulle ja taakse kanssa pitkälle. ja sellainen missä on siivet. niin ei tule ohivuotoja! minullakin tulee jos ei ole tuollaista sidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laitan yhden siteen pikkuhousuihin ja taitan toisen pitkittäin ja sen sitten pimppivakoon ja persvakoon tiukasti, siis sinne väliin.

Vierailija
84/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole asiat yhtä onnellisesti kuin teillä niukkavuotoisilla! Jotkut vuotaa lääkkeistä ja e-pillereistä huolimatta runsaasti, ei siinä teidän päivittelyt auta!

Tamponeja ja kuukautiskuppiakaan ei kaikki voi käyttää esim. jos on kierukka tai tosi herkät limakalvot synnytyksen jäljiltä!

Itselleni kuukuppi on ollut tosi hyvä silloin kun voin sitä käyttää, mutta ei se ohivuodoilta ole pelastanut! Runsasvuotoisena päivänä se voi täyttyä aamulla 1,5 tunnissa ja holahtaa läpi jos ei tyhjennä. Ei riitä pikkuhousunsuojakaan siihen hyökyyn!

Ymmärrän siis ap.n ongelman ihan hyvin. Runsasvuotoisina aikoina esim vuokkoset yöside ei riitä tarpeeksi taakse, jos se edestä peittää koko häpykummun ja karvoituksen. Synnytyssairaalassahan oli jotain extrapitkiä siteitä jälkivuotoon, taisivat olla jotain inkosuojia Attends merkkiä. Ehkä ap löytää niitä jostain?

En sanoisi niukaksi, muttei todellakaan mitään verrattuna tässä ketjussa kuvailtuun. Runsaimpanakin vuotopäivänä riittää kun tyhjentää kupin aamulla, päivällä ja illalla. Ei kai ole normaalia, jos se täyttyy alle kahdessa tunnissa? Itse ottaisin jo yhteyden gynekologiin tuossa tapauksessa.

Vierailija
85/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi asian kanssa kamppaillut: ekat 3-4 päivää on kuukautisten aikaan ihan tuskaa. Verta tulee holahtamalla ja hyytyneitä veripaakkujakin runsain mitoin...

Päivisin auttaa tarpeeksi imukykyisen ja pitkän siteen vaihtaminen parin tunnin välein, itse useimmiten käytän vihreää invisible Libresseä, joskin pakko tuunata suojaa asettamalla persvakoon vessapaperista rullattua tuppoa. Tää tuppo on runsaimman vuodon aikaan aivan ehdoton. Myös riittävän napakat pikkuhousut on pakko olla, että side kiilautuu tiiviisti paikoilleen. Joskus, kun siteen vaihtoväli on venynyt, tulee reunoista yli.

Öisin käytän alkuvaiheessa pisintä mahdollista yösidettä + paperituppoa, loppuvaiheessa riittää päivisin käyttämäni side. Eipä mikään maailman toimivin juttu, mutta tamppoonia tai kuukuppia en kokeilujeni perusteella halua vakituisesti käyttää.

Vierailija
86/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi talouspaperipala viikattuna "stoppariksi" pyllyvakoon runsaimpina vuotopäivinä. Nukun selälläni.

Alle paksu froteepyyhe.

Ei koskaan veritahroja lakanoissa tai varsinkaan petauspatjassa.

Vierailija
87/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen jälkeen alkoivat hirveät vuodot. Runsaimmat päivät kesti kolme päivää ja yötä. Töistä ei meinannut tulla mitään, kun kokoajan mietin mistä valuu. Tunnin välein oli side vaihdettava. Tamppoonin imukyky ei pysynyt mukana.

Laitoin hormoonikierukan. Siihen jäi kuukautiset. Olen niin onnellinen.

Vierailija
88/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on kans tosi runsaat kuukautiset ja kiva kuulla etten oo ainut! :)

Vierailija
89/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on kans tosi runsaat kuukautiset ja kiva kuulla etten oo ainut! :)

En ole tahdonvoimalla saanut kuukautisia niukemmaksi, vaikka aina joka ketjuun tulee mammoja kertomaan, että kuukautisista pitää selvitä kolmessa päivässä ja kolmella siteellä per päivä.

Lääketiede ei ole osannut auttaa, mutta onneksi täällä ne kansakunnan parhaat aivot päivystävätkin.

Vierailija
90/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen ja etenkin kuparikierukan laittamisen jälkeen on täytynyt siirtyä käyttämään siivellistä yösidettä myös päivisin. Side on myös vaihdettava vähintään jokaisen WC-käynnin yhteydessä, jos ei useamminkin, 3-4 ensimmäistä vuotopäivää. Välillä olen koittanut helpottaa tilannetta käyttämällä tamponia yösiteen lisäksi, mutta valehtelematta o.b:n suuri-imukykyisimmästäkin tamponista holahtaa läpi jo alle vartissa :/ Eli siitä ei ole mitään hyötyä. Ja kyllä, se o.b. on siis aivan läpeensä veressä, ei ole kyse siitä, että sen ohi vuotaisi. Sosiaalinen elämä kärsii, kun minnekään ei viitsi mennä edes kylään näinä päivinä (mitä jos emäntä ehdottaa, että juodaan kahvit olohuoneessa ja heillä onkin vaalea sohva tms -tyyppisiä pelkoja). Auton penkissäkin on veritahra :( Minulle päivät ovat vaikeampia kuin yöt. Yöksi laitan yösiteen ja maksialushousut ja niiden päälle vielä legginsit tms tiukat housut niin johan pysyy vuodot siteessä. Minun anatomia lienee jotenkin sellainen, että en yleensä edes vuoda öisin vaan ylös noustessa tulee vasta se holahdus. Joskus aamusuihkusta tullessa istahdin hetken pyyhe päällä sohvalla ja siitä kun nousin niin lattialle holahti samantien iso lammikko. Onneksi olin yksin kotona :p

Naisen elämän hienoja puolia. Meillä ei myöskään mitään yhdyntöjä nykyään harrastella kuukautisten aikaan, kun joka paikka uisi veressä sen jälkeen. Ennen synnytystä, kun oli niukempi vuoto niin eikun pyyhe alle ja panoksi, jos sattui tekemään mieli :)

Tsemppiä siskot :)

Vierailija
91/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ihan tosissanne?

Käyttääkö joku ihan tosissaan jotain ultraisoja, pitkiä ja siivekkeellisiä siteitä yötä päivää? Tai kaksi sidettä peräkkäin yöllä, useat pikkarit, liian kireät pikkarit? Mitä ihmettä.

Itsellä pitää olla jo joku äärimmäinen tilanne että joutuisi noin varautumaan menkkoihin. En voi sietää siteitä, ne hiostaa ja tuntuu muutenkin inhottavilta.

Kuukuppi on kyllä pelastus, jota en ikinä vaihtais pois. Ei tarvitse edes pikkuhousunsuojia käyttää menkkojen aikana.

Joillain on ne menkat tosiaan vähän eri luokkaa.

nimim. Kuukupin kanssa se äärettömän iso yöside täysiin välttämätön että yön pärjää. Ilman kuppia en kyllä tule toimeen millään. Ennen sen hankintaa piti 2 kertaa yössä nousta vaihtamaan se hemmetin side ja silti todennäköisesti tuli järkyttävä verilammikko sänkyyn/sängyn viereen lattialle tms. eikä todellakaan ollut kyse mistään ohivuodosta.

Vierailija
92/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt siteitä.Ja runsaimman vuodon aikana öisin käytän nykyään super yösidettä(s-marketeissa rainbow merkkisiä)Tämä on kohtalaisen pitkä ja paksu,ohi vuotoja ei ole tullut.Runsaimman vuodon aikana itselläni normaali yöside ei riitä,päivisin käytän kyllä niitä kun vaihto on tiuhempaa.

Vierailija
93/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama ongelma synnytyksen jälkeen kuparikierukan kanssa: isot maksisiteet oli hetkessä täynnä verta. Sinnittelin pitkään kuparikierukan kanssa, kun en olisi halunnut enää hormonaalista ehkäisyä (huonoja kokemuksia pillereistä). Sitten suostuin gynen patistuksella kokeilemaan ja voi luoja kun tää on loistava keksintö! Ei mitään hormoniongelmia niin kuin pillereiden kanssa ja menkat on nykyään niin olemattomat, ettei niitä meinaa edes huomata! Itse asiassa tein juuri vähän aikaa sitten varmuuden vuoksi raskaustestinkin, kun luulin menkkojen jääneen väliin, vaikka itse asiassa en vain ollut huomannut niitä :D

Synnytyksen jälkeen ja etenkin kuparikierukan laittamisen jälkeen on täytynyt siirtyä käyttämään siivellistä yösidettä myös päivisin.

Vierailija
94/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse vain sidettä ja minulla on ihan normaalit kuukautiset. Käytän Vuokkoset normaali- ja yö-siteitä, ihan niitä ohuita malleja. (Usein myös X-tra merkkisiä, koska ne ovat ihan samoja, kuin Vuokkoset, mutta rumassa paketissa halvalla.)

Yleensä vuodot pysyvät ihan hyvin siteessä. Jos olen vasta ajellut karvoitustani, menee myös vuodot helpommin ohi. Ainakin sieltä pyllyvaon suunnasta, jos nukun selälläni.

Vierailija
95/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin runsasta, että käytän ohuita siivellisiä yösiteitä myös päivisin, niin silloin vuoto pysyy siteessä. Muuten on ollut samaa ongelmaa kuin sullakin, mutta yösiteet ovat tarpeeksi pitkiä, jolloin vuoto on pysynyt siteessä ja tottakai joudun vaihtamaan tarpeeksi usein, mutta onneksi en öisin. Mulla taas ei öisin juurikaan valu, mutta herätessä ja sängystä ylösnoustessa sitten lorahtaa kunnolla, joten aamuisin saa melkein samantien raahautua suihkuun alapääpesulle...

Onneksi tätä aikaa ei kestä kuin muutama päivä ja sitten helpottaa...

Vierailija
96/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta kommentoin vielä kuukupista. Uskon, että se on pelastus niille, kenelle se sopii. Itsellä on myös runsaat kuukautiset, ja olen kokeillut kahta eri kuukuppia. (Joo, pitäis kokeilla vielä useampia.) Mutta kun on runsaat kuukautiset, niin mun mielestä on ällöttävää myös sen kuukupin kanssa pelaaminen. Siis se on todella sottaista puuhaa. Ja pitää todellakin tyhjentää 2-3 tunnin välein.

Joten, siis, älkää aina hehkuttako sen ihanuutta. Toisille se on tosi hyvä, ei kaikille.

Vierailija
97/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miksi käytät siteitä kun se on juuri tuollaista puuhaa kun kuvailit? Miksi et käytä tampooneita tai kuukuppia?

Vierailija
98/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta kommentoin vielä kuukupista. Uskon, että se on pelastus niille, kenelle se sopii. Itsellä on myös runsaat kuukautiset, ja olen kokeillut kahta eri kuukuppia. (Joo, pitäis kokeilla vielä useampia.) Mutta kun on runsaat kuukautiset, niin mun mielestä on ällöttävää myös sen kuukupin kanssa pelaaminen. Siis se on todella sottaista puuhaa. Ja pitää todellakin tyhjentää 2-3 tunnin välein.

Joten, siis, älkää aina hehkuttako sen ihanuutta. Toisille se on tosi hyvä, ei kaikille.

Tuo on ihan totta, täydellinen se kuppi on sellaisille suht niukkavuotoisille, joiden ei kupin ansiosta tarvi pitää mitään lisäsuojaa ja riittää kun pari kertaa vuorokaudessa tyhjää. Mulla on varmaan sellaiset suht normaalit, ei mitkään niukat todellakaan muttei myöskään mitään litrakaupalla vuotamista. Parina ekana päivänä pidän kupin kanssa varmistuksena sidettä tai pikkuhousunsuojaa, mutta ei niihin oikeastaan tule kuin pientä tuhrua joka on alkujaankin kupin ulkopuolella.

Toisaalta, jos mulla olis tosi runsaat menkat niin sitten AINAKIN käyttäisin jotain muuta kuin sidettä, tai esim tamponia siteen ohessa, jos kuppi tuntuu liian vastenmieliseltä. Ihmettelen siis että miksi kukaan sinnittelee pelkällä siteellä, jos se on tuon luokan tuhraamista ja säätämistä mitä monella tässä ketjussa tuntuu olevan. Itsekin kyllä muistan tuon kun joutui rullaamaan vessapaperia persvakoon ja tekemään muita ihania vaippavirityksiä. Tuntuu ihan kivikautiselta kun nyt miettii :D

Minulla meinasi aluksi mennä hermo siihen kuppiin ihan totaalisesti, kun se ei ollutkaan niin täydellinen mitä hehkutettiin ja kun sen asentaminenkin tuntui tosi hankalalta. Mutta kannatti jatkaa harjoittelua, nyt kyllä pidän sitä ehdottomasti parhaana suojana, vaikka ei sekään mikään täydellinen ole. Paras silti. Tietty jos on tositosi runsaat menkat niin siitä voi olla vähän ylimääräistä vaivaa ja voi miettiä olisko tamponit kätevämpi vaihtoehto.

Vierailija
99/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuko kaikki vuoto siteeseen? Mulla on aina kamalaa sotkua siteiden kanssa. Päiväaikaan vuoto tulee etuosasta ohi, tavallaan siteen yläpuolelta. Ja yöllä joko takaosasta tai etuosasta. Valuuko muilla vuoto suoraan siteeseen eli pikkuhousujen keskiosaan? Miksi mulla vuoto nousee häpyhuulien välistä ylöpäin tai makuulla ollessa peppuvakoa pitkin aiheuttaen AINA ohivuotoja? Vain murto-osa vuodosta osuu siteeseen. Olenko ainoa?

tai sulla on liian löysät alkkarit, eivät pidä sidetttä paikallaan ; ) ja/tai kaikki kohdat : )

el iyööl'ä käytä isoa, pitkää sidettä ja aseta se enempi taakse, koska veri valuu peppuvakoa pitkin

päivällä laita side enempi eteen. käytä napakoita pikkuhousuja

itse käytän aina pitkiä sitetiä niin ei ole noita ongelmia, ver valuu aina siteeseen, lyhyissä siteissä mullakin usein käy kun sullakin

eli ratkaisu on osta pitkiä siteitä !!siivekkeillä !

Vierailija
100/123 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ainakin normaalisti kaikki osuu siteeseen. Ohivuotoja ei tule. En lukennut koko ketjua, mutta sanoisin minäkin, että napakat, hyvin istuvat pikkuhousut auttavat asiaa. Ja kannattaa tarkistaa, onko side oikeassa kohdassa - jos tulee aina samasta kohtaa yli, vaikka edestä, niin ehkä side pitää sitten laittaa enemmän eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme