tyttö 10kk nukkumis ongelma..
Eli tyttö syönyt rintaa 9kk asti yölläkin,kun 9kk tuli täyteen päätin ettei yöllä anneta enää rintaa.pari ekaa yötä meni hyvin.rauhoittui tutilla ja vesipullolla.sitten se alkoikin..nukutaan kolmeen (joskus heräilee ennen kolmea)mutta siinä kolmen aikaan alkaa huuto.tutti ei kelpaa,vesi ei kelpaa..saattaa nukahtaa,mutta herää melkein heti uudestaan.luulen että on jo niin nälkäinen että herää nälkään.pitäisikö kolmen aikaan vaan nousta ja lämmittää velliä vai mitä teen????olen jo sortunut antamaan taas rintaa vaikka yritin lopettaa..olen vain niin väsynyt ja masentunut kun ei miehestäkään ole apua.. :'( tyttö syö puuron ja olen vielä tarjonnut velliä ja rintaa ennen yöunille nukahtamista.ei taida pitää nälkää..apua te saman kokeneet.mitä teen.t:väsynyt äiti
Kommentit (7)
Olen yrittäny syöttää tälle isompia annoksia vaan ei meijän laiheliini syö :) tarjoaisinko vielä ruuan päälle hedelmäsosetta että saisi päivisin kunnolla syödäkseen jos sitten helpottaisi yölläkin..?minulla on hirveän huonot hermot niin tuo yötappelu on todella hermoja raastavaa..:( kiitos kaikille ihanista neuvoista ja tsempistä.
Puuro ja maitoa
Liha- tai kalasose hiukan leipää ja maitoa
Päiväunet
Marja- tai hedelmäsose tai jugurtti tai viili ja maitoa
Liha- tai kalasose hiukan leipää ja maitoa
Puuro ja maitoa
Joinakin päivinä saa lisäksi vähän banaania tai maissinaksuja. Velliä meillä ei ole käytössä ollenkaan.
Yöunille rauhoittuu tissillä. Yöllä saattaa joskus heräillä, mutta ei enää itke ja nukahtaa pian uudelleen.
T: se toisen 10kk tytön äiti
tuon ikäisen pitäisi nukkua jo yö ilman nälkää jos syö normaalisti päiväruuat ja iltapuuron. Mitä jos pitäisit hänelle unikoulua eli et anna tissiä öisin vaan laitat uudelleen nukkumaan. Et puhu tai laita valoja vaan peittelet sänkyyn ja hyssyttelet. Varmaan huutaa ja saattaa huutaa parikin viikkoa mutta sitten menee ohi. Tuossä 9-10 kk iässä ne nukkuu muutenkin yöllä levottomasti ja heräilevät vähän väliä. Tsemppiä.
reilusta iltapalasta huolimatta. Iltapalaksi söi yleensä ihan lämpimän ruoan lisukkeineen ja yöllä huuti nälkäänsä. Rauhoittui vasta syötyään pari-kolme desiä turkkilaista jugurttia. Tosin tuolloin oli kova kasvuvaihekin menossa ja tuntui ettei lapsi muuta tehnytkään kuin söi. Sinuna siis en lopettaisi yösyöttöjä jos tuntuu siltä ettei vauva pärjää ilman. Itse varmaan imettäisin kun se kävisi helpoiten puoliunessa.
Imetä vain ihan vauvantahtisesti tohon 12 kk ikään saakka. Meillä kaikki lapset ovat selkeästi tarvinneet yösyöttönsä 13 kk ikään saakka.
Ei ole olemassa mitään sääntöä, koska vauva ei tarvitse yösyöttöä. Kaikki on yksilöitä. Yrittämällä vääntää nälkäistä vauvaa unikoulun nimissä takaisin unten maille ei tee kenellekkään hyvää.
Älä kuuntele muita kuin vauvaasi. Mitä hän näyttää tarvitsevan? Nälkä? Toimi, mikä saa vauvan tyytyväiseksi!!! Pidä vauva lähellä, niin yösyötöt on helpompia.
Aamulla puuro ja hedelmäsosetta tai velliä,kaksi liharuokaa ns lämmintäruokaa päivällä sekä välipalana hedelmäsoseita ja maissinaksuja.sekä rintaa syö myös.yritin siksi lopettaa yösyötöt kun herättää usein syömään vaikka vieressä nukkuukin.ei viihdy omassa sängyssä..:((( t.ap
Lopetin yösyötöt minäkin ja siirsin omaan sänkyyn nukkumaan. Eka viikko oli hiukan hankala, mutta nyt on, sekä äiti, että tyttö tyytyväisiä ja pirteitä päivisin.
Muutin päiväsyöntien annoskokoja samalla vastaamaan kooltaan isoa pilttipurkkia, kun aiemmin olivat pienempiä.