Siteitä kuukautissuojina käyttävät, kysymys teille!
Osuuko kaikki vuoto siteeseen? Mulla on aina kamalaa sotkua siteiden kanssa. Päiväaikaan vuoto tulee etuosasta ohi, tavallaan siteen yläpuolelta. Ja yöllä joko takaosasta tai etuosasta. Valuuko muilla vuoto suoraan siteeseen eli pikkuhousujen keskiosaan? Miksi mulla vuoto nousee häpyhuulien välistä ylöpäin tai makuulla ollessa peppuvakoa pitkin aiheuttaen AINA ohivuotoja? Vain murto-osa vuodosta osuu siteeseen. Olenko ainoa?
Kommentit (123)
Tamponin kanss erityinen bravuuri oli, että puolet siitä oli märkä ja toinen puoli rutikuiva, kun sen ohivuodon vuoksi vaihdoin.
Että vaikka kupinkäyttöä piti vähän opetella, niin sen jälkeen se on sujunut täydellisesti!
Jaa että erikseen jotain menkkapikkuhousuja? So last season!
Toisinaan käytän siteitä toisinaan tamboneja. Käyn usein wc:ssä, että vuoto saa valua suoraan pönttöön ja siteitä vaihdan usein.
Tää ei oo vitsi: Pampers Baby Dry Pants 6 tai muu lapsen vaippa. Leikkaa ne sivut poikki, tai jos on teippivaippa niin ne teipit pois. Tuli kokeiltua kerran kun siteet loppuivat. Lidlin Lupilu-merkin on halpoja, vitosen paketti. Ei varmaan tule ohivuotoja. Jos on joku pitkä tunika päällä niin kukaan ei näe. Tosin oon itse vain kotona käyttänyt. Yöksi ihan paras.
Itse käytän aina yösiteitä ja yöllä pyyhkren laitan pepun alle, silti usein lakanat sotkussa.
Osta Tenan muotovaippoja yöksi?..ei ole veetuilua, vaan synnäriltä mieleen jäänyt asia.
https://www.tenakauppa.fi/naisille/comfort-suurikokoiset-inkontinenssis…
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ehdottomasti kuukuppia! Itse olen käyttänyt kuppia nyt pari vuotta, eikä yhtäkään ohivuotovahinkoa ole sattunut sitten alun sähellyksen. Kuukupin käytön oppi kuitenkin nopeasti, eikä siteiden ja tamppoonien käyttöön ole enää paluuta. Minulla on mielestäni suhteellisen runsaat kuukautiset, mutta silti pärjään pahimpinakin vuotopäivinä kolmenna tyhjennyksellä - aamulla, iltapäivällä ja vielä illalla ennen nukkumaanmenoa.
Sulla ei ole suhteellisen runsaat menkat. Jos olis kuppisi täyttyisi jopa tunnissa niin täytteen ja painavaksi että vuotaa yli tai päästää ilmaa väliin ja sieltä lorahtaa lasti housuihin.
Kokeile virtsankarkailuun tarkoitettua jätti vaippaa.
Häh, miksette käytä vaippahousuja yöllä? Alwaysillä on ihan siistejä. Saa kääntyillä miten lystää eikä yöllä tarvi vaihdella saati pestä verisiä lakanoita!
Kyljellään nukkuessa on hyvin harvoin tullut mitään sotkua
Vierailija kirjoitti:
Kertissiteitä en ole käyttänyt sitten vuoden 2006. Siitä asti on ollut kuppi ja kestositeet käytössä. Kahtena ekana päivänä side ja kuppi yhdessä (tämä siksi, että pahimmillaan kuppi on tulvinut yli alle tunnissa...). Suosittelen runsasvuotoisille kestositeitä. Itsellä on yksi jälkivuotoon tarkoitettu kestoside, ja on muuten pitkä ja imukykyinen. Googlettakaa. Niitä saa eri kokoisina!
Miten se kestoside nyt varsinkaan runsaissa vuodoissa toimii? Joskus nuorempani hetken käytin kestositeitä. Iso osa vuodosta tuli kerran läpi. Ei ohi vaan läpi. Miten se kangas sitä vuotoa nyt olisikaan voinut pitää. Siihen loppui mun kestosidekokeilu. Onko siteet sen jälkeen kehittyneet? Mihin se perustuisi, ettei vuoto tule läpi, kun on vain kangasta?
Runsaat kuukautiset olleet aina.
Käytän aina yösidettä, vaihdot tooooosi usein. Menkkojen aikana menee 3-4 sidepakettia pakettia.
Ohivuotoja tulee, housuja voi joutua vaihtaan monta kertaa päivässä. Käytössä alushousujen lisäksi suht napakat urheilushortsit jotka pitää jotenkuten side + alushousu pakettia kasassa pitkien housujen alla ettei ohivuotoja tule niin paljon kun tulisi ilman noita shortseja.
Tamponit, kestositeet, kuukupit tai jotku kuukautissienet eivät tulisi edes mieleen runsaiden kuukautisten kanssa.
Käytän vaihtelevasti kertakäyttöisiä ja kestositeitä, molemmissa käytössä yöversiot. Kertakäyttöiset siteet pitää vaihtaa parin tunnin välein, koska imukyky on niin huono, kestositeellä pärjää huomattavasti pidempään, mutta reissussa kestositeet on vähän hankalia. Bideesuihkuttelua myös monta kertaa päivässä. Öisin nukun aina varmuuden vuoksi pyyheliinan päällä, vaikka harvoin on käynyt mitään vahinkoa.
Runsaan vuodon syy kannattaa selvittää, itsellä pieneni vuodon määrä huomattavasti rautakuurilla.
Laitan kolmet mummopikkarit päällekkäin.
Päivisin yöside. Se on riittävän pitkä. Öisin yöside ja vielä sen jälkeen pepun puolella osin päällekkäin vaakasuunnassa tavallinen side estämään peppuvakoa pitkin menevää vuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertissiteitä en ole käyttänyt sitten vuoden 2006. Siitä asti on ollut kuppi ja kestositeet käytössä. Kahtena ekana päivänä side ja kuppi yhdessä (tämä siksi, että pahimmillaan kuppi on tulvinut yli alle tunnissa...). Suosittelen runsasvuotoisille kestositeitä. Itsellä on yksi jälkivuotoon tarkoitettu kestoside, ja on muuten pitkä ja imukykyinen. Googlettakaa. Niitä saa eri kokoisina!
Miten se kestoside nyt varsinkaan runsaissa vuodoissa toimii? Joskus nuorempani hetken käytin kestositeitä. Iso osa vuodosta tuli kerran läpi. Ei ohi vaan läpi. Miten se kangas sitä vuotoa nyt olisikaan voinut pitää. Siihen loppui mun kestosidekokeilu. Onko siteet sen jälkeen kehittyneet? Mihin se perustuisi, ettei vuoto tule läpi, kun on vain kangasta?
Millaisia kestositeitä käytit, olitko varma ettei ne olleet jotain ohuita pikkuhousunsuojia? Kestositeen sisällä pitäisi olla paksua imukykyistä materiaalia, ihoa vasten pehmeää fleecemäistä kangasta ja ulkopuoli kosteuden pitävää kangasta, joka ei kyllä vuoda läpi. Oman kokemuksen mukaan kestoside imee vuotoa huomattavasti paremmin kuin kertakäyttöiset. Siteen imukyky myös saattaa parantua vielä muutaman ensimmäisen pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Runsaat kuukautiset olleet aina.
Käytän aina yösidettä, vaihdot tooooosi usein. Menkkojen aikana menee 3-4 sidepakettia pakettia.
Ohivuotoja tulee, housuja voi joutua vaihtaan monta kertaa päivässä. Käytössä alushousujen lisäksi suht napakat urheilushortsit jotka pitää jotenkuten side + alushousu pakettia kasassa pitkien housujen alla ettei ohivuotoja tule niin paljon kun tulisi ilman noita shortseja.
Tamponit, kestositeet, kuukupit tai jotku kuukautissienet eivät tulisi edes mieleen runsaiden kuukautisten kanssa.
Ei oo normaalia.
Yöongelma oli tuttu ja se ratkesi menkkapikkareilla. Vuotoni on maltillista, keltainen vuokkoset riittää työpäiväksi, mutta siivet on ehdottomat. Satulatuoli saa vuodon siirtymään edemmäs, eli side siihn suuntaan töissä.
Ah, niin tuttu ongelma. Nykyään on runsaan vuodon ja siitä aiheutuneen alhaisen ferritiinin takia minipillerit käytössä ja minulla vuodot jääneet pois 👍 Vapauttavaa 😊
Käytin kaksia pikkareita ja kahta sidettä, yösiteitä myös päivällä. Siteitä oli mielestäni myös luontoystävällisempänä, ainakin Vuokkosilla. Tamponeja en voinut käyttää ja pestävät kuukautishousut jotenkin ällöttävä ajatus eikä niitä silloin ollutkaan. Nuo kertakäyttöiset kuukautishousut kuulostavat kyllä kätevältä. Kestohousut tottakai myös mahtava keksintö.
Itselle työterveyslääkäri suositteli hormonivalmistetta ja Burana-kuuria kuukautisten aikaan, lisäksi on olemassa verenvuotoa vähentäviä lääkkeitä. Gyne määräsi minipillerit, koska kierukkaa hankala laittaa kiputilan takia ja e-pillerit kuivattivat limakalvot ja aiheuttivat haluttomuutta. Minulla ferritiini tosiaan putosi aina kuukautisten jälkeen rautakuurista huolimatta ja aiheutti väsymystä. Tsemppiä kaikille ja hakekaa runsaisiin kuukautisiin apua 👍 Elämää haittaa ja rajoittaa, itsellä ainakin oli hankalaa aina miettiä onko tullut ohivuotoa esim. koulussa tai töissä...
oon 15 vuotias ja mul tulee iha sairaan paljon vuotoo, nii laitan kaksi ultra pitkää päällekkäin ettei tulis läpi. Ja laitan myös kaks alushousuu päällekkäin. Ja viel joskus laitan pitkät kalsarit et se pysis siin ja ettei tulis reunoist läpi...