Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siteitä kuukautissuojina käyttävät, kysymys teille!

Vierailija
08.01.2012 |

Osuuko kaikki vuoto siteeseen? Mulla on aina kamalaa sotkua siteiden kanssa. Päiväaikaan vuoto tulee etuosasta ohi, tavallaan siteen yläpuolelta. Ja yöllä joko takaosasta tai etuosasta. Valuuko muilla vuoto suoraan siteeseen eli pikkuhousujen keskiosaan? Miksi mulla vuoto nousee häpyhuulien välistä ylöpäin tai makuulla ollessa peppuvakoa pitkin aiheuttaen AINA ohivuotoja? Vain murto-osa vuodosta osuu siteeseen. Olenko ainoa?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lisäsi vielä että kuulemma vessassa huomaa jos menee heti mun jälkeen menkkojen aikaan kun oon käyttänyt käsisuihkua, mutta muuten kuulemma ei huomaa mitään hajua.

-100 ja monta muuta viestiä

Vierailija
42/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:57"]

On mulla, mutta ei se minusta vaan oo mitenkään rinnastettavissa pissamiseen.

[/quote]

Siis ei tunnu missään, että housuun valuu jotain? Ihan tavallista, tuskin huomaa tai muistaa että on menkat kun on Vuokkoset housussa paitsi kun vaihtaa vaipan että, oho, täällä onkin verinen side housuissa.

Minäkin olen sitä mieltä, että kuukautiset haisee kun se veri lorisee sinne vaippaan, mutta siteiden käyttäjät ei itse tietenkään sitä huomaa.

Kyllä omasta mielestäni esim.jälkivuoto, joka on ollut pieniä poikkeuksia lukuunottamatta ainoa tilanne, kun olen joutunut sidettä käyttämään on ällöttävää, haisevaa ja likaista, vaikka vaihtaisi kuinka. Ja ne harvat muut kerrat siteiden kanssa pelatessa ovat ihan yhtä ällöttäviä. Erite valuu alapäästä, oli se pissaa, kakkaa tai verta. 

[/quote]

Tuntuu se kun veri valuu, mutta ei se ole minusta rinnastettavissa pissaan, tai kakkaan yms. Eikä siis myöskään ole ällöä vaan ihan luonnollista.  Mutta olen jo kolmikymppinen että voi olla että ajattelen siksi eri tavalla kuin nuoremmat. Kyllä menkat oli mullekin joskus teininä vähän ällöt, mutta omalta osalta se ällötys jäi siihen teini-iän muutamaan ekaan vuoteen eikä ollut silloinkaan kovin pahaa.

[/quote]

Noniin, ikäkilpailu :) olen 43 v ja toivon että kohtahan tuo loppuu.

Vissiin yksilöllistä se, mistä tykkää ja mitä pitää ällöttävänä, itse koen sen valumisen ja siteiden ja sen likaisuuden edelleen ällöttävänä, joskin tietenkin luonnollisena, tamponin kanssa noi saa vaan eliminoitua helposti jos on normaalit menkat.

Ja tietenkin se siteiden käyttäjien haju on yksi juttu, mutta kaipa he itse sietävät sen ja peittävät hajuvedell' ;)

[/quote]

Ei kukaan oo mulle koskaan maininnut mistään hajusta. Mieheltä saa yleensä rehellisiä mielipiteitä halutessaan, ja kysyin äsken tuosta hajusta, ei oo kuulemma huomannut koskaan mitään hajua.

[/quote]

Kakka housussa ja kakkahätä. Ei mitään eroa hajussa. Miehenkään mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2012 klo 21:47"]

8 päivää ja kellon tarkasti kierto 28 vrk
3 ensimmäistä vuotopäivää voisin istua pöntöllä, tulee verta solkenaan kun nousee niin lorisee ja klimppejä myös. käytän päivälläkin 2 x super yöside peräkkäin siivekkäin ja välillä vihreää tai punaista ob-tampponia siinä, ne kylläkin hinkkaa limakalvot mulla rikki jos joutuu käyttämään enemmän kuin päivän. usein on tullut silti läpi ja pääli housuissa iso läikkä verta..kiva kiva ja yöksi laitan 3 sidettä plus kahdet kalsarit päällekkäin ja pyyhkeen sänkyyn, ettei tulisi taas petariin veriläikkiä.
ja joo olen kokeillut lääkkeitä ja yhdistelmäpillereitä sekä keltarauhaspillereitä, mikään ei ole sopinut hyvin. seuraavaksi olisi mirena harkinnassa.

[/quote]

Mulla on menkat olleet 7pv hyvin runsaana ja kivuliaana, vuotoväli vaihtelee 28-35pv välillä. Kahden lapsen jälkeen laitettiin Mirena hormonikierukka, joka on nyt ollut 3v. Pikkuhiljaa kuukautiset alkoi niukentua, kivut lieventyä ja väli pidentyä. Nyt mulla on kuukautiset olleet viimeksi joulukuussa, tossa välissä oli yksi "vuoto" yhtenä päivänä eli muutama tippa pikkareihin ja se oli siinä. Olen tosi tyytyväinen tähän kierukkaan!

Vierailija
44/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n kuvaama tilanne on juuri se syy, miksi minulla on nyt hormonikierukka ja kuukuppi! En luovu!! Vuoto vähentynyt kierukan ansiosta ja kuukuppi pitää paikat siistinä :) :)

Vierailija
45/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valumisen tunteminen on ällöttävää, oikeesti. Ja se tuntuu vielä runsaammalta mitä todellisuudessa on. 

Vierailija
46/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti runsaat menkat, se isompi kuukuppi täyttyy alle kahteen tuntiin, joten side tarvitaan lisäksi. Caprilon vähensi onneksi vuotoa kolmanneksen tai puolet, mutta kolme-neljä tuntia ekana vuotoyönä saa kerralla nukkua. Hormonivalmisteet koklattu kaikki, eivät käy.

Vierailija
47/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee enää käytettyä siteitä, mutta yöllä on side laitettava taaemmas kuin päivällä. Ja siivekkeet on oltava.

Vierailija
48/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä, missä on kuun ja tähtien kuvia. Niitä, missä on ne sivusuojat myös.

Laitan 2 sidettä peräkkäin. Ei tule edestä tai takaa enää läpi.

3 ekaa päivää käytän kolmea alushousua päällekkäin. Mummomallisia.

Ei läpivuotoja.

Vierailija
49/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laita peräkkäin siteet, niin laitan tietenkin ne jatkoskohdasta selkeästi päällekkäin, ettei se kohta vuoda. Jatkoskohta on siinä kohdassa, mihin yksin käytettävä side takaosastaan normaalisti loppuisi.

Vierailija
50/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sotkee, ei sille voi mitään (muuta kuin käyttää pitempiä, leveämpiä yösiteitä myös päivisin). Myös tamponi tuhrii vähän, ellei käytä pikkuhousunsuojaa sen kans. Aion pian vaihtaa kuukuppiin.

Vierailija
51/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ensimmäisinä päivinä yösidettä päivälläkin, ei tule ohivuotoja. Side täytyy päivällä laittaa paljon edemmäs kun yöllä. Yöllä sottaan välillä koko sängyn.

Vierailija
52/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin noita ohivuotoja edestä ja takaa tulee siteen kanssa helpohkosti, vaikka vuodon määrä ei olisi niin suuri. olen miettinyt, voisiko osasyynä olla, että ole pitkä ja kookas - eli pikkuhousujen haaraosaa vastaava kohta kehossa on myös pidempi kuin lyhyemmillä, pienemmillä naisilla.

En ole koskaan ymmärtänyt niiden micropikkuhousunsuojien päälle. Jos vuotoa olisi niin vähän, että se osuisi kaikki sellaiseen postimerkkiin niin en tarttisi koko suojaa.

Vierailija
53/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ensimmäisinä päivinä yösidettä päivälläkin, ei tule ohivuotoja. Side täytyy päivällä laittaa paljon edemmäs kun yöllä. Yöllä sottaan välillä koko sängyn.

Vierailija
54/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten menee ohi.

Pikkareilla siis kirrataan tarpeeks iso side tiiviisti pimpulaan kiinni - loppuu ne ohivuodot.

Vierailija
55/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä sidettä että tamponia. Muuten tulee sotkua mun häränkurkkuvuodon kanssa.

Vierailija
56/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 päivää ja kellon tarkasti kierto 28 vrk

3 ensimmäistä vuotopäivää voisin istua pöntöllä, tulee verta solkenaan kun nousee niin lorisee ja klimppejä myös. käytän päivälläkin 2 x super yöside peräkkäin siivekkäin ja välillä vihreää tai punaista ob-tampponia siinä, ne kylläkin hinkkaa limakalvot mulla rikki jos joutuu käyttämään enemmän kuin päivän. usein on tullut silti läpi ja pääli housuissa iso läikkä verta..kiva kiva ja yöksi laitan 3 sidettä plus kahdet kalsarit päällekkäin ja pyyhkeen sänkyyn, ettei tulisi taas petariin veriläikkiä.

ja joo olen kokeillut lääkkeitä ja yhdistelmäpillereitä sekä keltarauhaspillereitä, mikään ei ole sopinut hyvin. seuraavaksi olisi mirena harkinnassa.

Vierailija
57/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

persvakoon niin ei tule ohivuotoa.

Vierailija
58/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yösiteellä ja useammalla isolla pikkuhousunsuojalla. Liimailen niitä sinne tänne, niin ei haittaa ohivuodot ;)

Inhoan pestä verisiä lakanoita.

Vierailija
59/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisten pikkareiden päälle, joissa side on, voi pukea synnytyssairaalan verkkohousut päälle napakoittamaan. Pysyy taatusti paikallaan.

Vierailija
60/123 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösiteistä on joskus saattanut tulla taka- tai sivukautta vähän ohi, jos on ollut kovin runsasta vuotoa - päiväsiteistä sitäkin harvemmin. Yleensä itselläni riittää, että laitan riittävän kokoisen ja riittävän imukykyisen siteen ja vaihdan sen riittävän usein.

Etukautta ei ole itselläni tainnut vuosiin tulla ohi. Ehkä sinulla on ollut side hiukan väärässä kohtaa tai jo ehtinyt täyttyä liikaa? Ainoat 'etuohivuodot' ovat itselläni (jos oikein muistan) tapahtuneet koulun liikuntatunneilla ja pyöräillessä, jolloin vuoto on päässyt 'pulpahtamaan' ohi siteestä ennen kuin on ehtinyt imeytyä siteen sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi