Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siteitä kuukautissuojina käyttävät, kysymys teille!

Vierailija
08.01.2012 |

Osuuko kaikki vuoto siteeseen? Mulla on aina kamalaa sotkua siteiden kanssa. Päiväaikaan vuoto tulee etuosasta ohi, tavallaan siteen yläpuolelta. Ja yöllä joko takaosasta tai etuosasta. Valuuko muilla vuoto suoraan siteeseen eli pikkuhousujen keskiosaan? Miksi mulla vuoto nousee häpyhuulien välistä ylöpäin tai makuulla ollessa peppuvakoa pitkin aiheuttaen AINA ohivuotoja? Vain murto-osa vuodosta osuu siteeseen. Olenko ainoa?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia aloin käyttää tamponia.Ei tunnu menkatkaan niin kamalilta.Siteet tuntu aina ihan vaipalta ja oli jotenkin aina ihan kamalan likainen olo.

Vierailija
2/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2012 klo 10:05"]Käytän itse vain sidettä ja minulla on ihan normaalit kuukautiset. Käytän Vuokkoset normaali- ja yö-siteitä, ihan niitä ohuita malleja. (Usein myös X-tra merkkisiä, koska ne ovat ihan samoja, kuin Vuokkoset, mutta rumassa paketissa halvalla.)

Yleensä vuodot pysyvät ihan hyvin siteessä. Jos olen vasta ajellut karvoitustani, menee myös vuodot helpommin ohi. Ainakin sieltä pyllyvaon suunnasta, jos nukun selälläni.

[/quote] Mä käytän vuokkosten keltastapakettia päivisin ja liilaa taas oisin + vessapaperi tuppo persevaossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierukka ja SILTI järkyttävät vuodot. Ekoina päivinä tamponi + side + erittäin usein vessassa. Sillä lailla pärjää joten kuten. Ei oo gynis keksinyt apuja.

Vierailija
4/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuu ihan kohdilleen. Joskus teini-ikäisenä on viimeksi käynyt ap:n kuvailemia juttuja.

Toki välillä yöllä side liikkuu (käytän öisinkib ihan vaan normiaidettä) ja voi olla että takaa tulee vähän ohi. Tosi harvinaista kuitenkin.

mulla ei ole kovin runsaat vuodotkaan.

Vierailija
5/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena, ihan ykkönen, en ikinä enää luovu siitä. Runsaat vuodot ja noi yötaistelut siteiden ja ohivuotojen kanssa niin tuttuja. Mut Mirenan kansa ei kuukautisia ollenkaan, ei vuosikausiin, ah tätä ihanuutta. Suosittelen ehdottomasti!

Vierailija
6/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän yösidettä jatkuvasti ja laitan siivekkeiden keskelle paksun teipin palan, joka pitää siivekkeet paikallaan. Ja pahimpina vuoropäivinä kahdet alushousut ihan vain oman mielenrauhan vuoksi.

Vierailija
7/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat. Mä olen aina käyttänyt siteitä ja ainoastaan ihan alussa teininä en vielä osannut pelata niitten kanssa ja tuli ohivuotoja. Sen jälkeen ei ikinä mitään ongelmaa. Pitää vaan olla riittävän pitkä side ja siivekkeillä. Koko asian voi käytännössä unohtaa, kunhan vaihtaa siteen 5-6 tunnin välein, yö menee kokonaan yösiteellä. Ällöttää ajatuskin jostain kuukupin tai tamponin kanssa pelaamisesta sormet veressä.

Vierailija
8/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2012 klo 21:36"]Osuuko kaikki vuoto siteeseen? Mulla on aina kamalaa sotkua siteiden kanssa. Päiväaikaan vuoto tulee etuosasta ohi, tavallaan siteen yläpuolelta. Ja yöllä joko takaosasta tai etuosasta. Valuuko muilla vuoto suoraan siteeseen eli pikkuhousujen keskiosaan? Miksi mulla vuoto nousee häpyhuulien välistä ylöpäin tai makuulla ollessa peppuvakoa pitkin aiheuttaen AINA ohivuotoja? Vain murto-osa vuodosta osuu siteeseen. Olenko ainoa?

[/quote] Laitan yöksi aina kaksi yösidettä peräkkäin tai lomittain. En pärjäisi yhdellä juuri kertomasi syiden takia. Vuoto on niin runsasta 3 päivää että käytän sekä tamponia että sidettä päivisin. Muuten saisi olla tunnin välein sidettä vaihtamassa.

Vierailija
9/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut todella runsaat kuukautiset. Nuorena olin ihan pulassa, kun en osannut käyttää tamponia ja koulussa piti joka välitunnilla käydä vaihtamassa side ja silti tuli ohivuotoja. Nykyään pärjään päivisin ihan ok, kun käytän super+ tamponia ja supersidettä yhtä aikaa ja käyn vessassa 1-2 tunnin välein. Pahin vuoto kestää onneksi vain 2 vuorokautta, mutta sinä aikana en tosiaan voi elää huolettomasti, vaan koko ajan täytyy olla vessan lähettyvillä. Yöt tai varsinkin sängystä ylösnousut on pahimpia. Välillä ylösnoustessa holahtaa niin, että valuu reisiä pitkin. Että olkaa iloisia te, jotka pärjäätte pikkupikkusiteillä. Eiköhän jokainen haluaisi niukan vuodon, jos saisi valita.

Vierailija
10/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin ei vuoda ohi, mutta öisin vuotaa joko edestä tai takaa jos ei ole pitkää sidettä. Mutta pitkällä siteellä ei vuoda. Sivusta ei oo koskaan vuotanut ohi, kyllähän ne siivekkeet pysyy pikkareissa kiinni jos ne kunnolla laittaa paikoilleen ja on kunnolliset pikkarit.

Vierailija
11/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertissiteitä en ole käyttänyt sitten vuoden 2006. Siitä asti on ollut kuppi ja kestositeet käytössä. Kahtena ekana päivänä side ja kuppi yhdessä (tämä siksi, että pahimmillaan kuppi on tulvinut yli alle tunnissa...). Suosittelen runsasvuotoisille kestositeitä. Itsellä on yksi jälkivuotoon tarkoitettu kestoside, ja on muuten pitkä ja imukykyinen. Googlettakaa. Niitä saa eri kokoisina!

Vierailija
12/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan käyttäväni sidettä , on niin runsaat menkat! Miten te kestätte sitä tunnetta kun lorisee housuun? Ekat päivät joudun käyttämään 2 tamponia yhtaikaa niin pari tuntia selviää hyvällä tuurilla!Miksi muuten tamponit ovat niin pieniä? Mikä on markkinoiden tehokkain?

Vierailija
13/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Side on kyllä välillä ihan tappiinsa asti "täynnä" ja vessassa käydessä pytty näyttää siltä, kun sinne olis uhrattu vuohi, mutta ei mulla silti vuoda ohi...

Tarpeeks piukat pikkarit?

Ihan normaaleja siivellisiä Vuokkosia käytän. 

Vierailija
14/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2012 klo 22:42"]

Muistan kyllä sen, kun yöksi sai tunkea persvakonsa täyteen vessapaperia ettei vuoto valu selällä nukkuessa patjaan saakka. Että oli muuten inhaa hommaa. Sama kun pitkään istuttua nousi seisomaan niin oikein tunsi kun lämmin klimppinen veri valui siteeseen. Siinä meni oikeasti aika kauan ennen kuin side imi kaiken. Tuntui märältä ja tahmealta pitkään. Hyi hitto. Onneksi on kuukuppi...

oli paljon huonompi kuin olisin voinut uskoa. Todella vastenmielinen asentaa ja käyttää.

Sama täällä. Ohi sieltä kupistakin tulee kun se yön aikana täyttyy ääriään myöden. Ei todellakaan mikään onni ja autuus.

Vierailija
15/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ruumiinrakenne vaikuttaa siihen, mistä kohtaa vuotaa ohi vai vuotaako.

oma suosikkiyhdistelmäni on Vuokkosten oranssi tamponi ja Rainbowin paksuin side (violetti pakkaus). Ja yöksi vielä pyyhe jalkojen väliin.

itselläni pelkkä tamponi ei riitä, vaan valuu aina ohi. Enkä ole edes synnyttänyt.

Vierailija
16/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköteitä siteitä käyttäviä ällötä se valumisen tunne? Kun tuntee, että alapäästälorahtaa jotain ja sitten luottaa siihen hiostavaan vaippaan housussa?

Ymmärrän hyvin heidän osaltaan, jotka vuotavat kui  leikatusta häränkurkusta, että on pakko käyttää kaikki mahdolliset suojat, tosi kai tähänkin vaivaan saisi jonkinlaisen lääkkeen?

Mutta normaaleiden kuukautisten suojana ainoastaa sidettä käyttäviä en vaan itse, henkilökohtaisesti ymmärrä (ja ymmärrän, että minä ei ole kaikki ja tämä on vain minun mielipiteeni). En siis ymmärrä, kuka haluaa pitää housissa rättejä ja tuntea sitä valumista. Tamponia käyttämällä kuukautisia tosiaan tuskin huomaa muulloin kuin silloin, kun se pitää vaihtaa.

Vierailija
17/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:45"]

Muistan kyllä sen, kun yöksi sai tunkea persvakonsa täyteen vessapaperia ettei vuoto valu selällä nukkuessa patjaan saakka. Että oli muuten inhaa hommaa. Sama kun pitkään istuttua nousi seisomaan niin oikein tunsi kun lämmin klimppinen veri valui siteeseen. Siinä meni oikeasti aika kauan ennen kuin side imi kaiken. Tuntui märältä ja tahmealta pitkään. Hyi hitto. Onneksi on kuukuppi...

oli paljon huonompi kuin olisin voinut uskoa. Todella vastenmielinen asentaa ja käyttää.

Sama täällä. Ohi sieltä kupistakin tulee kun se yön aikana täyttyy ääriään myöden. Ei todellakaan mikään onni ja autuus.

Mutta eikö silti ole parempi piripintaan, hieman yli läikkyvä kuppi +side kuin pelkkä side, josta tulee täysillä yli/ohi? Kyllä se kuppi ainakin jonkinlaisena "tulppana" toimii.

Vierailija
18/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paksut kestositeet tai tenan virtsankarkailuun tarkoitettuja siteitä. 0n nimittäin hyvä imukyky. Miettinyt kuukuppia.

Vierailija
19/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 11:45"]

Mutta eikö silti ole parempi piripintaan, hieman yli läikkyvä kuppi +side kuin pelkkä side, josta tulee täysillä yli/ohi? Kyllä se kuppi ainakin jonkinlaisena "tulppana" toimii.

Tamponi on mun mielestä parempi tulppa. Mutta turha näistä kiistellä, toisille varmaan tuo kuppi sopii paremmin. Kaikki ei noita tampoonejakaan voi käyttää.

Vierailija
20/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan ällötä se valuminen yhtään. Miä siinä on muka ällöttävää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän