Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siteitä kuukautissuojina käyttävät, kysymys teille!

Vierailija
08.01.2012 |

Osuuko kaikki vuoto siteeseen? Mulla on aina kamalaa sotkua siteiden kanssa. Päiväaikaan vuoto tulee etuosasta ohi, tavallaan siteen yläpuolelta. Ja yöllä joko takaosasta tai etuosasta. Valuuko muilla vuoto suoraan siteeseen eli pikkuhousujen keskiosaan? Miksi mulla vuoto nousee häpyhuulien välistä ylöpäin tai makuulla ollessa peppuvakoa pitkin aiheuttaen AINA ohivuotoja? Vain murto-osa vuodosta osuu siteeseen. Olenko ainoa?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi laitetaan side taaksepäin ja päivällä sitten eteenpäin. Käytän aina libressen siivellisiä kolmen pisaran siteitä ja noin vältyn ohivuodoilta. Jos yöksi laittaa siteen ns.normaaliin kohtaan, niin takuulla valuu ohi.

Vierailija
22/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Side pitää asettaa juuri oikeaan kohtaan, ja tämä riippuu alushousujen mallista. Perus-sloggeissa istuvuus on parhain. Ja tosiaan housut eivät saa olla haaroista liian löysät. Myös hieman vääränmuotoinen haaraosa housuissa vaikeuttaa siteen asettelua.
Joskus siivekkeet ruttaantuvat, jolloin housun reuna saattaa hieman sotkeentua. Joskus myös siteen takareuna saattaa ruttaantua, jolloin teippiä on pakarassa kiinni...mutta tämä harvemmin aiheuttaa ohivuotoja.
Yöksi taittelen vessapaperinpalasta pienen esteen pakaroitten väliin, johonkin tuohon välilihan kohdille. Myös pieni pumpulituppo ajaa asian.

Hölähtäminen nyt on hölähtämistä, normaali ruumiintoiminto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 82 jatkaa, ainakin teininä tamponista vuosi ohi, ilman että tamponi olisi ollut edes kostea. Todella kivaa vetää ulos kuivaa tamponia.
Tein diagnoosin, että mulla tuo rööri on todellakin sellainen H:n mallinen, kuten monissa emättimen läpileikkausta kuvaavissa kuvissa asia esitetään... Ja pyöreän mallinen tamponi ei tosiaankaan asetu mitenkään, vuotoa pääsee valumaan sieltä "urista" ohi.

Vierailija
24/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:14"]Mua ei ainakaan ällötä se valuminen yhtään. Miä siinä on muka ällöttävää?

[/quote] mulla ainakin tulee sellaisia ruokalusikallisen kokoisia klönttejä joten todellakin häiritsee! Ei ällötä mutta tuntuu todella inhottavalle!

Vierailija
25/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:14"]

Mua ei ainakaan ällötä se valuminen yhtään. Miä siinä on muka ällöttävää?

[/quote]

No omassa mielessäni tää on vähän kuin pissaisi vaippaan housuissa. Miten se ällöttää jos eritettä valuu, jos siinä on kuitenkin vaippa välissä?

Veren valuminen housuun on rinnastettavissa housuun pissaamisen fiiliksen kanssa (joo, muistan tämän tunteen, kerran 6-vuotiiaana pissasin housuun kun pelästyin yhtä juttua), eli eritettä valuu etkä pysty sitä estämään.

Tamponin kanssa siis tätä vuotamisen tunnetta ei ole jos sen vaihtaa tarpeeksi usein ja itselleni se on se tärkein syy käyttää tamponia eikä kulkea rätti housissa lorahdusta odotellessa

Vierailija
26/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:44"]

[/quote]

No omassa mielessäni tää on vähän kuin pissaisi vaippaan housuissa. Miten se ällöttää jos eritettä valuu, jos siinä on kuitenkin vaippa välissä?

Veren valuminen housuun on rinnastettavissa housuun pissaamisen fiiliksen kanssa (joo, muistan tämän tunteen, kerran 6-vuotiiaana pissasin housuun kun pelästyin yhtä juttua), eli eritettä valuu etkä pysty sitä estämään.

Tamponin kanssa siis tätä vuotamisen tunnetta ei ole jos sen vaihtaa tarpeeksi usein ja itselleni se on se tärkein syy käyttää tamponia eikä kulkea rätti housissa lorahdusta odotellessa

[/quote]

Okei. Itse en oo koskaan rinnastanut sitä housuun pissaamiseen.

Vierailija
27/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] sulla ei sitten ilmeisesti ole runsasta vuotoa...

Vierailija
28/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei tule ohivuotoja, koska kuukautiset ovat niin niukat e-pillereiden takia. Ihanaa :) Käytän aina suojana siteitä, en ole koskaan kokeillut tamponia vielä...

Mutta ennen saattoi yöllä mennä joskus ohi, siksi käytin joskus apuna vessapaperia. Käytätkö tarpeeksi pitkiä ja imukykyisiä siteitä?

Vierailija
29/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sitten olla onnekas menkkojeni suhteen :D

Käytän yöt päivät normaaleja Libressen siteitä. Ei koskaan valu ohitse, ja öisin pärjäisi oikeastaan ilmankin sidettä kun vuotoa ei silloin tapahdu.

Vierailija
30/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus sairaalassa ja sattui menkat samaan aikaan. En voinut käyttää kuukuppia, koska olin kipeä ja kädessä tippa yms. joten piti pärjätä siteiden kanssa. En muistanutkaan miten kamala se tunne on, kun siteeseen valuu holahtamalla verta ja öisin pitää nukkua koiranunta ja varoa, ettei side vuoda ohi. Kuukupin kanssa sellaista tunnetta ei tule, joten silloin muistin taas miksi sen kapineen aikoinaan hankinkaan. 

Vierailija
31/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mulla ei edes ole runsaat menkat, pikemminkin hyvin niukat, mutta se, kun tunnet että  jotain lorahtaa alapäästä ja välissä on vaan se side ja toivot, ettei valkoisen hameen takapuolelle ilmestynyt punaista laikkua. Se kyllä on sellainen pissat housuun -vaikutelma. Se valuminen tai joku lorahdsu olis varmaan parempi vaikutelma.

Mun mielestä siteet myös haisee kamalalle. Siis käytetyt, housussa olevat ja joo,sen kyllä haistaa, kenellä se side siellä pöksyssä hautoo. Menee ruokahalu. Mut yleensä nää sideihmiset onkin just niitä, jotka haluavat tehdä menkoista kauhean numeron. 

Vierailija
32/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kuulemma haistaa mun menkat, jos käytän siteitä. Kupin kanssa ei tule mitään hajuhaittoja. Ja koirathan tunkee kuonoaan heti haaroväliin, jos siellä haisee veri. 

Vierailija
33/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:03"]

Taidan sitten olla onnekas menkkojeni suhteen :D

Käytän yöt päivät normaaleja Libressen siteitä. Ei koskaan valu ohitse, ja öisin pärjäisi oikeastaan ilmankin sidettä kun vuotoa ei silloin tapahdu.

[/quote]

Olet. Luepa näitä tarinoita runsaista kuukautisista, niin tajuat kuinka onnekas oletkaan. 

Vierailija
34/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin pitkään todella runsaista kuukautisista. Hormonikierukka auttoi ongelmaan vaikkei menkat loppuneetkaan sen avulla, mutta tulivat huomattavasti niukemmiksi. Yövuoto loppui kokonaan ja päivävuotokin on sellaista, että sen kanssa pystyy elämään.

Vierailija
35/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina pitkiä ja siivellisiä siteitä.

Vierailija
36/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 12:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] sulla ei sitten ilmeisesti ole runsasta vuotoa...

[/quote]

On mulla, mutta ei se minusta vaan oo mitenkään rinnastettavissa pissamiseen.

Vierailija
37/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 13:47"]

[/quote]

Siis ei tunnu missään, että housuun valuu jotain? Ihan tavallista, tuskin huomaa tai muistaa että on menkat kun on Vuokkoset housussa paitsi kun vaihtaa vaipan että, oho, täällä onkin verinen side housuissa.

Minäkin olen sitä mieltä, että kuukautiset haisee kun se veri lorisee sinne vaippaan, mutta siteiden käyttäjät ei itse tietenkään sitä huomaa.

Kyllä omasta mielestäni esim.jälkivuoto, joka on ollut pieniä poikkeuksia lukuunottamatta ainoa tilanne, kun olen joutunut sidettä käyttämään on ällöttävää, haisevaa ja likaista, vaikka vaihtaisi kuinka. Ja ne harvat muut kerrat siteiden kanssa pelatessa ovat ihan yhtä ällöttäviä. Erite valuu alapäästä, oli se pissaa, kakkaa tai verta. 

Vierailija
38/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:05"]

[/quote]

Siis ei tunnu missään, että housuun valuu jotain? Ihan tavallista, tuskin huomaa tai muistaa että on menkat kun on Vuokkoset housussa paitsi kun vaihtaa vaipan että, oho, täällä onkin verinen side housuissa.

Minäkin olen sitä mieltä, että kuukautiset haisee kun se veri lorisee sinne vaippaan, mutta siteiden käyttäjät ei itse tietenkään sitä huomaa.

Kyllä omasta mielestäni esim.jälkivuoto, joka on ollut pieniä poikkeuksia lukuunottamatta ainoa tilanne, kun olen joutunut sidettä käyttämään on ällöttävää, haisevaa ja likaista, vaikka vaihtaisi kuinka. Ja ne harvat muut kerrat siteiden kanssa pelatessa ovat ihan yhtä ällöttäviä. Erite valuu alapäästä, oli se pissaa, kakkaa tai verta. 

[/quote]

Tuntuu se kun veri valuu, mutta ei se ole minusta rinnastettavissa pissaan, tai kakkaan yms. Eikä siis myöskään ole ällöä vaan ihan luonnollista.  Mutta olen jo kolmikymppinen että voi olla että ajattelen siksi eri tavalla kuin nuoremmat. Kyllä menkat oli mullekin joskus teininä vähän ällöt, mutta omalta osalta se ällötys jäi siihen teini-iän muutamaan ekaan vuoteen eikä ollut silloinkaan kovin pahaa.

Vierailija
39/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:12"]

[/quote]

[/quote]

Tuntuu se kun veri valuu, mutta ei se ole minusta rinnastettavissa pissaan, tai kakkaan yms. Eikä siis myöskään ole ällöä vaan ihan luonnollista.  Mutta olen jo kolmikymppinen että voi olla että ajattelen siksi eri tavalla kuin nuoremmat. Kyllä menkat oli mullekin joskus teininä vähän ällöt, mutta omalta osalta se ällötys jäi siihen teini-iän muutamaan ekaan vuoteen eikä ollut silloinkaan kovin pahaa.

[/quote]

Noniin, ikäkilpailu :) olen 43 v ja toivon että kohtahan tuo loppuu.

Vissiin yksilöllistä se, mistä tykkää ja mitä pitää ällöttävänä, itse koen sen valumisen ja siteiden ja sen likaisuuden edelleen ällöttävänä, joskin tietenkin luonnollisena, tamponin kanssa noi saa vaan eliminoitua helposti jos on normaalit menkat.

Ja tietenkin se siteiden käyttäjien haju on yksi juttu, mutta kaipa he itse sietävät sen ja peittävät hajuvedell' ;)

Vierailija
40/123 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 14:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Noniin, ikäkilpailu :) olen 43 v ja toivon että kohtahan tuo loppuu.

Vissiin yksilöllistä se, mistä tykkää ja mitä pitää ällöttävänä, itse koen sen valumisen ja siteiden ja sen likaisuuden edelleen ällöttävänä, joskin tietenkin luonnollisena, tamponin kanssa noi saa vaan eliminoitua helposti jos on normaalit menkat.

Ja tietenkin se siteiden käyttäjien haju on yksi juttu, mutta kaipa he itse sietävät sen ja peittävät hajuvedell' ;)

[/quote]

Ei kukaan oo mulle koskaan maininnut mistään hajusta. Mieheltä saa yleensä rehellisiä mielipiteitä halutessaan, ja kysyin äsken tuosta hajusta, ei oo kuulemma huomannut koskaan mitään hajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän