Hirveä tappelu tänään päiväkodissa hoitajien kanssa.
He uhkasivat myöhästymisestä lastensuojeluilmoituksella. No sit soitin tälle lastensuojeluvastaavalle, joka sanoi, että myöhästyminen ei yksinään ole ikinä se syy... syyn pitää olla joku ns. vakavampi.
Kommentit (104)
Kas kun kaikilla ei asu sukulaisia siinä lähellä ja muut ovat myös töissä. Hankala on alkaa tutuille soittamaan siinä ruuhkassa, että pukaisepa lapses ja aja päiväkodille ja hae meidän muksut sieltä.
Mutta onneksi tosiaan meillä päiväkodissa on asiallinen henkilökunta ja odottivat sen 10 minuuttia, minkä junnasin sen traktorin perässä.
kun tiedät, että aikataulusi on tuollainen käytännössä mahdoton. Vai hoidatko sinä yleensä asiasi aina viime tipassa ja todellisuuspakoisesti?
Olisi mielenkiintoista tietää, miten ratkaiset ongelman?
Ihan konkreettisia neuvoja, kiitos.
Tuo ei minulle riitä. Tuo on vain typerää lässytystä ja yleistystä.
Naapurissa asuu eläkeläispariskunta, joilla ei ole autoa ja toinen sairastaa reumaa. Äitini asuu 200 km päässä ja on toipumassa lonkkaleikkauksesta. Sisareni asuu 300km päässä.
Muita tuttuja on, mutta hekin kulkevat töissä ja heidän työaikansa ovat myös epäsäännöllisiä.
Jos n. kerran kuussa on tilanne, että mies on iltavuorossa ja minulla tasaustuntien takia pidempi iltavuoro, haluan sinulta konkreettisen esimerkin, mistä hommaan juuri sille päivälle varahakijan. Pullamössöyleistykset eivät nyt riitä. Kuka pystyy lähtemään päiväkotiin 10 minuutin varoitusajalla jos kerran vuodessa tulee tilanne, että on tiellä ruuhkaa? Konkreettisia esimerkkejä kiitos.
Onko teillä kaikilla muilla perheettömiä, työttömiä, autollisia tuttuja, jotka päivystävät puhelimen ääressä joka päivä jos te satutte myöhästymään jostain itsestä riippumattomasta syystä 10 minuuttia.
Haluaisin mielenkiinnolla kuulla, miten se on mahdollista? Itse en ainakaan pystyisi lähtemään kenenkään mukulaa hakemaan päiväkodista pikaisesti, vaikka joku soittaisikin minulle.
jossa mun pitäisi olla tismalleen samalla kellonlyömällä fyysisesti sekä hakemassa kuopusta kerhosta että viemästä esikoista esikouluun. Kerhon ja eskarin välinen matka on 13 kilsaa, ilman ruuhkaa menee 20 minuuttia, ruuhkassa 40 minuuttia.
Mulla on nyt sitten itseluotu tukiverkko, joka auttaa hoitamaan tilanteen. Kuopuksen kerhokaverien äideistä pari jeesaa ja ottaa meidän lapsen luokseen noin tunniksi, että saan esikon eskariin. Ja /tai eskariin pääsee esikoinen välillä erään toisen äidin kyydissä.
Ihan ovat vaan naapureita tai kerho- tai eskarikaverien äitejä.
98
että työvuoro vetää aikataulun mahdottomaksi. Eikä se ole sulla edes jokapäiväistä.
Mulla on, viisi päivää viikossa.
98
Tää on aina niin suloista.
Kun minä asun sellaisessa paikassa, missä on kotiäiteinä autollisia lasten kerhokavereita niin toki niitä on kaikilla muillakin. Juuh ja kun mulla asuu työtön sisar vieressä niin toki kaikilla muillakin.
Kas kun joku voi asua sellaisessa paikassa, missä ei ole autollisia kerhokavereiden äitejä ja suurin osa kulkee töissä ja suurimmalla osalla on epäsäännöllinen työaika ja aika moni kulkee eri suunnilla töissä. Ja emme ole päivittäin tekemisissä, että voisimme kysellä toisten työvuorolistoja ja tietää, kuka sattuu olemaan illassa ja kuka aamussa ja kenen lapsi nyt menee hoitoon klo 6 ja kenellä vasta klo 9.
10 minuutin varoitusajalla lapsen hoidosta, eheheheeeeeee......te olette kyllä tosi sööttejä naiviudessanne.
Siis ihanko te tosi meinaatte, että jos yllättäen kävi tällainen tilanne, että yhden traktorin takia kerran myöhästyin 10 minuuttia, minun pitäisi palkata MLL:n hoitajat ja soittaa koko kylä lävitse, että jos joskus sattuu ehkä tulevaisuudessa samanlainen tilanne niin olette sitten valmiudessa jatkuvasti hakemaan lapseni hoidosta:)
ja junailee tuollaisen ongelman joka päivä, jotkut on saamattomia, eikä kykene siihen edes kerran kuukaudessa.
Ja aina täällä palstalla on näitä, jotka asuu niin Jumalan selän takana, ettei siellä asu ketään muuta. Ihmetyttää, että mistä ihmeestä ne muut lapset sinne päiväkotiin sitten tulee.
Eikö sieltä siis kukaan muu koskaan hae lastaan tuohon aikaan ja voi ottaa teidän lasta kerran kuussa 10 minuutiksi hoteisiinsa??? Millainen ihminen sinä olet, jos et tuon vertaa apua mistään saa?
mutta tulee kyllä, jos heti työvuorolistan saatuasi sovit asian.
Vai saatko sinä siis tietää 20 minuuttia yli 17, että työvuorosi loppuu kello 17??
Minä taas kiitän sitä meidän hoitajaa kun soitin hänelle, että olen tulossa ja saatan hetken myöhästyä. Hän vain nauroi, että eipä haittaa kun ei sinulle ole tapana. Hän sillä aikaa sulkee muut paikat kun odottaa minua.
Kiva oli sitten hoitajan kanssa käydä illalla lenkillä kun mies tuli töistä ja jutella muista asioita. Sattui olemaan tuttu muutenkin.
jos yleensä ehdin hakea lapset normaalisti hoidosta?
Entä jos sitä traktoria ei olisi tullu ja olisin ehtinyt?
Hoitaja olisi turhaan hakenut lapsen hoidosta.
Juuri totesit. Miksi siis vielä kirjoitat? Miksi ylipäätään kirjoitit? Väärä ketju.
Kirjoita oma: Olen hoitajan luottolenkkitoveri, eikä minulla ole mitään ongelmia. Ei tosin ole ystäviäkään, hmmm, eikä muiden lasten vanhemmat ole kanssani tekemisissä, hmm... Minusta on vaan kiva pilkata muita äitejä täältä kökkötraktorien ja junttien luvatusta maasta, Jumalan selän takaa.
te raukat olette niin tohkeissaan täällä täydellisyyksinenne tuomitsemassa. Saittepa taas aihetta vouhkata sydän vereslihalla ja empatiatippa silmässä, kuinka kauhean huonoja äitejä muut ovat.
Ihan vain siksi kun te olette niin hemmetin lapsellisia.
Ihminen jolla ei ole yhtään ystävää ja joka ei saa apua edes 10 minuutiksi.
En usko että juuri keräsit empatiapisteitä. Ja mitä pidempään jatkat, sitä vähemmän niitä heruu... Mutta lienee sulle jo sinällän tuttua. Tuo että sinusta ei pidetä.
Meillä töissä pekkasvapaat otetaan usein päivän tai kahden varoitusajalla, työtilanteen mukaan joka elää jatkuvasti. Eli saatan saada vasta tänään tietää että huomenna on pekkanen. Otan silloin lapseni hoidosta pois koska olen vapaalla vaikka olisinkin varannut sen hoitopäiväksi. Päiväkoti ei tästä tykkää vaan heidän mielestään vapaat pitäisi tietää kahta viikkoa etukäteen. Käskin soittaa mun pomolle jos on valittamista vaan eivätpä soittaneet.
Sillä jos mulla on vapaata myös lapsilla on vapaata. Piste.
kun niin tohkeissanne otatte kaikki tosissanne ja alatte vaahtoamaan.
Siksi tämä palsta on hauskaa ja kivaa ajanvietettä.
lapset aikaisemmin. Olen maksanut kokopäivähoidosta ja he saisivat olla hoidossa 10 tuntia 5 päivänä viikossa. Pääsen hakemaan monena päivänä lapset 6 tunnin hoidon jälkeen. Hoitajathan saavat silti palkan minunkin lasten hoidosta. Ei tarvitse pukea ulos ja vahtia ja silti raha kilisee tilille.
Ei vain ole kiitosta koskaan kuulunut.