Hirveä tappelu tänään päiväkodissa hoitajien kanssa.
He uhkasivat myöhästymisestä lastensuojeluilmoituksella. No sit soitin tälle lastensuojeluvastaavalle, joka sanoi, että myöhästyminen ei yksinään ole ikinä se syy... syyn pitää olla joku ns. vakavampi.
Kommentit (104)
Pääkaupunkialueella ohjeissa lukee että sosiaalipäivystykseen pitää ottaa yhteyttä jos lasta ei haeta ajoissa. Järjen käytö ei ole sallittu kunnallisessa päivähoidossa, joten laita lapsesi ykistyiseen päivähoitoon. He osaavat soittaa vanhemmille ja kysyä mikä on tilanne ja joustaa tarvittaessa. - Kun rahaa löytyy...
Vierailija:
Pääkaupunkialueella ohjeissa lukee että sosiaalipäivystykseen pitää ottaa yhteyttä jos lasta ei haeta ajoissa. Järjen käytö ei ole sallittu kunnallisessa päivähoidossa, joten laita lapsesi ykistyiseen päivähoitoon. He osaavat soittaa vanhemmille ja kysyä mikä on tilanne ja joustaa tarvittaessa. - Kun rahaa löytyy...
pykälä mikä velvoittaa henkilökunnan ylitöihin sinun lapsesi takia? Jos on sovittu että haet klo 17.30 niin minun työaikani loppuu siihen. En saa mitään ylityökorvauksia jos haetkin vasta 18.15. Lisäksi olen sen jälkeen myöhässä hakemassa omaa lastani.
Joku joutuu jäämään ylitöihin ja ylitöitä ei korvata rahalla. Niinpä kyseinen tätsy tulee vastaavasti vähän myöhemmin töihin seuraavana päivänä ja niinpä aamuvuorossa voikin sitten olla vähemmän hoitajia kuin mitä laki sallii ja kaikki kärsivät.
Vierailija:
pykälä mikä velvoittaa henkilökunnan ylitöihin sinun lapsesi takia? Jos on sovittu että haet klo 17.30 niin minun työaikani loppuu siihen. En saa mitään ylityökorvauksia jos haetkin vasta 18.15. Lisäksi olen sen jälkeen myöhässä hakemassa omaa lastani.
Katso käsikirjaohje!
Ihan takuuvarmasti löytyy tuollaiset ohjeet. Henkilökunnan täytyy ilmoittaa sosiaalipäivystykseen jos lasta ei haeta päivähoidosta jolloin sosiaalipäivystys tulee hakemaan lapsen.
tämän kaupungin toimintaohjeissa henkilökunnalle on se, että aina kun haetaan tunnin myöhässä sovitusta ja vanhempiin ei saada yhteyttä niin tehdään lastensuojeluilmoitus.
Sen voi tehdä myös sen takia jos toistuvasti haet lapsesi myöhässä piittaamatta päiväkodin aukioloajoista. Ei siihen tarvita muuta kuin epäily ettet ole kykenevä huolehtimaan lapsestasi.
Vierailija:
tämän kaupungin toimintaohjeissa henkilökunnalle on se, että aina kun haetaan tunnin myöhässä sovitusta ja vanhempiin ei saada yhteyttä niin tehdään lastensuojeluilmoitus.Sen voi tehdä myös sen takia jos toistuvasti haet lapsesi myöhässä piittaamatta päiväkodin aukioloajoista. Ei siihen tarvita muuta kuin epäily ettet ole kykenevä huolehtimaan lapsestasi.
Sen sijaan työaikaa koskeviin seikkoihin löytyy kyllä ne lakipykälätkin.
Sit ymmärrän hoitajien närkästyksen, mutta muutoin en jos etukäteen ilmoitit myöhästymisestäsi aukioloajan puitteissa. Me aina ilmoitetaan, jos myöhästytään, koska lapsi tietää odottaa tiettyyn aikaan hakemista. Hoitajien täytyis tietää näistä myöhästymisistä...
Toistuuko usein ja mikä on syy? kerro ap.
Itse sain kuulla usealta taholta mitä minusta oli puhuttu kun hain lapset hoidosta :( Olin aloittanut lääkekuurin joka aiheutti loppujen lopuksi lääkeallergian/myrkytyksen, mutta pk:n henkilökunnan mukaan olin vähintäänkin ´kännissä´eika lapsia enää annettaisi toista kertaa mukaani jos tulen ´siinä kunnossa´.
Eli siis henkilökunta EI kertonut mielipiteistään ja johtopäätöksistään MEILLE vaan juorusivat -aika tökerösti- muiden lapsien vanhemmille ja yleensäkin kenelle tahansa joka viitsi kuunnella.
Ymmärrän toki kunnallisen puolen aikataulut kaikkinensa. Ja sen ettei ylitöitä juuri saa tehdä. Mutta joku roti sentään... Lapset on AINA haettu sovittuna aikana, eivätkä he tule vajaavaisesti tai likaisesti puettuna päiväkotiin. eivätkä myöskään nälkäisinä.
Mutta päiväkodin henkilökunnalla voi olla syynsä miksi soittaa lastensuojeluun jossain tapauksissa ja toisissa ei. Esimerkit olivat karrikoituja.
Ois varmaan tylsää olla yh-äiti ja päiväkodissa töissä. Oman lapsen päiväkoti voisi uhata ilmoituksella lastensuojeluun jos äiti jatkuvasti myöhässä hakemattomien ' työlasten' takia..
Etkö halua perustella, miksi hoitajat toimivat niin kuin toimivat, vaikka olet sinne ilmoittanut myöhästymisestä etukäteen. Toistuuko se usein?
Ehkä olis aika rukata aikatauluja uusiksi itsellesi ja lapsellesi sopiviksi...
Ylitöistä ei makseta palkkaa, joten ne on pidettävä vapaana. Joten jos moni myöhästelee hakemisten kanssa, niin voi useinkin olla tilanteita, jossa on liian vähän henkilökuntaa paikalla kun joku on ylityövapaalla. Ja kaikki lapset kärsivät.
mutta voi antaa aiheen tarkempiin tutkimuksiin. Meillä tehdään AINA lastensuojeluilmoitus jos lasta ei haeta tunnin sisällä sovitusta hakuajasta ja vanhempia ei tavoiteta.