Pieni lapsi jäi kuorma-auton alle ja kuoli Mynämäellä
Pieni lapsi menehtyi liikenneonnettomuudessa Mynämäellä perjantaina.
Kuorma-auton kuljettaja oli ajanut Jussilantietä ja kääntynyt oikealle Keskustielle Mynämäen keskustan tuntumassa hieman puolenpäivän jälkeen perjantaina.
Kuorma-auton kääntyessä polkupyörällä liikkunut pieni lapsi jäi ajoneuvon alle ja menehtyi onnettomuuspaikalle, poliisi kertoo tiedotteessa.
Lounais-Suomen poliisi sai ilmoituksen onnettomuudesta 12.20. Tehtävä onnettomuuspaikalla on yhä kesken, ja poliisi selvittää tapahtumien kulkua.
Kuorma-auton kuljettajaa epäillään alustavasti törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sekä kuolemantuottamuksesta.
Kommentit (57)
Todella surullista, ettei raskaan liikenteen ammattikuskit tajua, että tiellä liikkuu muitakin kuin he. Oliko äijä kännissä vai naama kiinni luurissa?
Itse olin jäädä jalkakäytävällä rekan perävaunun alle kun kuski selasi jotain luurista ja kääntyessä perävaunu oikaisi jalkakäytävän puolelle.
Pysähdyin suojatien eteen ja pieni pyöräilijä nousi pyörän selästä ja talutti pyörän tien yli . Oli opetettu ja näytti niin liikuttavalta pieni ihminen . Valitettavasti välillä jää näitä pieniä pimeitä paikkoja ja autoilija ei näe kaikkea ja tapahtuu kamalia onnettomuuksia .Liikenteessä kannattaa olla varovainen ja aina väistää isompaa .
Miksi ei vanhemmat kato missä pienet menevät?
Mutta sudet pitää lopettaa, kun ne saattaa ehkä jonain päivänä syödä lapsen koulumatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, ettei raskaan liikenteen ammattikuskit tajua, että tiellä liikkuu muitakin kuin he. Oliko äijä kännissä vai naama kiinni luurissa?
Itse olin jäädä jalkakäytävällä rekan perävaunun alle kun kuski selasi jotain luurista ja kääntyessä perävaunu oikaisi jalkakäytävän puolelle.
Rekassa on sen verran isot katveet ja pitkä jarrutusmatka, että jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja lapsi juoksee jalkakäytävältä tielle niin ei ole mitään tehtävissä. Yhteiskunnan toiminta vaatii raskasta liikennettä, joten kaikkien pitäisi ymmärtää, ettei rekka pysähdy kuin auto riippumatta kuskista.
Vierailija kirjoitti:
Sanooko sinulle kuolleet kulmat mitään? Vaikka raskaassakalustossa on isot peilit ja osassa kamerat, niin aivan kaikkea ne eivät pysty näyttämään. Tietty jokainen onnettomuus on ikävä, mutta valitettavasti niistä pääseminen eroon on hyvin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sudet pitää lopettaa, kun ne saattaa ehkä jonain päivänä syödä lapsen koulumatkalla.
Juuri Mynämäki on yksi näistä paikoista jossa on "varmuudella" tiedetty että joku lapsi vielä kuolee suden suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vanhemmat kato missä pienet menevät?
Miten se onnistuisi? Nuo lapset käy koulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekassa on sen verran isot katveet ja pitkä jarrutusmatka, että jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja lapsi juoksee jalkakäytävältä tielle niin ei ole mitään tehtävissä. Yhteiskunnan toiminta vaatii raskasta liikennettä, joten kaikkien pitäisi ymmärtää, ettei rekka pysähdy kuin auto riippumatta kuskista.
Ei tuossa kukaan juossut minnekään. Lapsi pyöräili koulusta kotiin.
Onko kouluissa enää minkäänlaista liikennekasvatusta esim. jollain ympäristöopin / yhteiskuntaopin tunneilla, kuten ainakin 80-luvulla vielä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekka ei pysähdy kuin auto ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekka ei pysähdy kuin auto ?
"pitkä jarrutusmatka" kuten viestissä sanotaan.
Kaunis syyspäivä ja joillakin elämä mullistui lopullisesti. Voimia ihan kaikille onnettomuuden osapuolille. Kyllä elämä on arvaamatonta, aamulla on lähdetty normaalisti kukin menoihinsa ja puolenpäiväntienoilla kaikki on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kouluissa enää minkäänlaista liikennekasvatusta esim. jollain ympäristöopin / yhteiskuntaopin tunneilla, kuten ainakin 80-luvulla vielä oli?
Päävastuu näiden asioiden opetuksessa on vanhemmilla. Silti, vaikka kuinka kävisi kaikki vaaranpaikat läpi ja neuvoisi, onnettomuuksia vain sattuu. Ei lapsia voi ikävä kyllä loputtomiin suojella, on vain luotettava että kaikki menee hyvin. Aina ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti näkyy ison auton kyydistä tuollainen pieni pyöräilijä.
Tuossahan viikko sitten jäi juuri mummo auton alle ja kuoli. Siis melkein samassa kohdassa, vain eri tiellä.
Jotenkin pitäisi tämä alue ottaa valvontaan tai muuttaa nopeusrajoitusta.
Mulle tuli kuorma-auto kolmion takaa kylkeen, onneksi osui autooni eikä takanani olevaan mopoilijaan.
Muistan että opetettiin suojatielle mentäessä , katso ensin vasempaan , sitten oikeaan ja vielä vasempaan . Piti myös väistää aina autoja ja odottaa vuoroaan. Eikä koskaan saanut juosta tielle.
Voi kun ikävää ! 😥🕯