Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 turvastuinta selkä menosuuntaan takapenkille - mahdotonko yhtälö?

01.06.2007 |

Hei!

Vauva kasvaa kesän aikana ulos turvakaukalosta ja nyt alkaisi olla aika miettiä kuinka jatkossa istutaan autoissa. Isoveli on vasta 2v 2kk vanha enkä haluaisi häntä laittaa kasvot menosuuntaan ellei ehdoton pakko ole.

Tällä hetkellä isompi lapsi matkustaa molemmissa autoissamme takapenkillä pelkääjän puolella selkä menosuuntaan ja vauva turvakaukalossa kuskin takana. Kuskin taakse ei selkä menosuuntaan istuinta voi asentaa, koska tällöin ei mahdu ajamaan.

Ainoa paikka voisi siis olla keskipaikka takapenkillä, mutta istuin pitäisi olla sellainen, että sen ei välttämättä tarvitse nojata etupenkkeihin. Itse, kun olen niin lyhyt ettei onnistu millään minun ajaessani. Jotain luin uudesta Britax Hi-Way-istuimesta täältä, mutta en löydä oikeaa faktaa mistään.

Auttakaa ken osaa tai tietää, vai onko pakko siirtää isompi lapsi kasvot menosuuntaan ja valita istuimeksi Britaxin evolva ultra tai Recaron young sport??

Kiitos!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja en osaa sinulle antaa, sillä itse painin parhaillaan aivan saman ongelman kanssa. Esikoisemme on siis nyt 2v3kk ja istuu pelkääjän puolella takapenkillä selkä menosuuntaan HTS Besafe IziKid Kombi istuimessa (vai mikäköhän istuimen nimi tarkalleen olikaan???). Kuopus pitäisi lähi kuukausina siirtää kaukalosta istuimeen, mutta kuskin penkin taakse ei taida helpolla löytyä selkä menosuuntaan istuinta, joka sinne mahtuisi. Automme ei käsittääkseni ole edes pienimmästä päästä, mutta ainakaan seuraavat istuimet eivät sinne mahtuneet: Britax Hi-Way, Britax Secura, Brio Zento, Grago Cosmic Xtp. Muihin istuimiin en ole vielä ehtinyt käydä tutustumassa. Myöskään tuo esikoisen HTS ei kuskin taakse mahdu. Osaako joku vinkata, mikä olisi pieneen tilaan menevä istuin? Minäkään en haluaisi siirtää esikoista vielä kasvot menosuuntaan, koska hän mahtuu istuimeensa vielä ihan hyvin selkä menosuuntaankin. Mutta jos emme löydä kuskin penkin taakse selkä menosuuntaan mahtuvaa istuinta niin ei kai ole paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
22/26 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ostettiin isompi auto.. ihan oikeasti ajateltiin lasten turvallisuutta ja vaihdettiin autoa juuri tämän ongelman takia, vaikka kalliiksi tulee.

Meillä siis nyt Mazda 5.

Ensimmäiselle lapselle ostettiin HTS Be safe kid, jonka edessä ei siis todellakaan mahdu kunnolla matkustamaan saati sitten ajamaan. Sitten toiselle ostettiin käytetty Freeway, joka näyttää kaikin puolin vievän paljon vähemmän tilaa. Meillä siis se kuskin penkin takana ja mahtuu helposti. Ratkaiseva ominaisuus onkin auton takapenkin siirtomahdollisuus, että saan freewayn nojaamaan etupenkkiin myös, kun minä (lyhyempi) ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sen käytettynä vanhempieni autoon ja mielestäni ei vienyt paljoakaan tilaa vaikka kiinnitin sen niin että ei ollut takapenkin selkänojassa edes kiinni (jaloille enenmmän tilaa, vaikka ei sitä viellä tarvitsekaan). Hi way pitäisi olla siitä uudempi malli, joten ehkä se tosiaan voisi mahtuakin. Toivottavasti löydät jostakin toisesta liikeestä sen että pääset sovittamaan. Minuakin ärsyttäisi mennä uudestaan tuollaiseen liikeenseen. Itse saan vasta viikon päästä sen oman hi way istuimen. Voin sitten kertoa kokemuksia, jos muistan tämän ketjun. nosta vaikka sitten tätä.

Vierailija
24/26 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en osaa antaa, mutta shoppaillessamme istuimia, parasta neuvontaa ja opastusta olemme saaneet Vantaalla AT Lastenturvassa eli siellä kannattaa käydä kyselemässä (tai soittaa).

Vierailija
25/26 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki auton vaihto voisi ratkaista turvaistuin ongelmat, mutta se ei kuitenkaan ole realistinen vaihtoehto. Meillä, kun tarvitaan kaksi autoa, joista toinen on työsuhdeauto, niin ei sitä edes voi vaihtaa kesken kauden...

Ratkaisu siis etsitään nyt turvaistuimista :)

Mikä auto teillä on Meguro, kun ei mikään kokeilemistasi istuimista mahtunut? Meillä on Volvo V50 ja VW polo farmarit ja olen lähes varma, että kuskin taakse istuinta ei tule löytymään, ainoa mahdollisuus on siis keskipaikka takana ja VW polossa olisi mahdollista laittaa myös etupenkille, koska pelkääjän paikalla ei ole airbagia. Siihen, kun löytyisi eteen joku pieni... freeway kenties, mutta uusina niitä ei kai enää myydä, joten missäs sitä käytettynäkään pääsisi sovittamaan??? Saako freewayn ylipäätään asentaa etupenkille?

Kiitos!

Vierailija
26/26 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa se freeway on takapenkillä keskellä. Myös kuskin taakse olisi mahtunut yhtä hyvin. Itselläni on farmari Ford Focus johon se hi way tulee taakse. Yritän laittaa sen keskipaikalle, kun siinähän se turvallisin paikka on, jos ei mahdu sitten täytyy laittaa apumiehen paikan taakse. Eipä tainnut näistä olla mitään apua teille. En yhtään osaa ajatella, minkä kokoisia nuo teidän autot ovat sisä mitoiltaan, näihin verrattuna.