Siis onko jonkun mielestä oikeasti kiva käydä töissä?😅
Ihan rehellisesti. Ei kai kukaan oikeasti nauti siitä? Tekeekö joku sitä jonkun muunkin, kuin rahan takia? Itse ainakin lopetan heti, kun mahdollista. Työnteko on kuvottavaa kamoaiden hommaa.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä teidän mielenkiintoiset työt sitten ovat?
Ne työt on sellaisia, jonka tekemisestä tykkää. Jokaisella omansa.
Sääli niitä, jotka käyvät töissä tekemässä jotain, mistä eivät pidä. Työhön käytetty aika on kuitenkin aika suuri osa elämässä.
Tykkään tehdä työtäni. Sen luonne on suurten kokonaisuuksien suunnittelua ja johtamista, ja työskentelytavankin saan suunnitella itse, kunhan tulokset näkyvät. Ei tarvi raataa 8-16 kustannuspaikalla. Yksityiselämässä on vähemmän kokonaisuuksia organisoitavana. Joku sanoi, että työstä ilon irti saava elää pientä elämää, mun näkökulmastani asia on päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole sisältöä siinä omassa elämässä, kun sitä pitää töistä hakea? Itse ainakin koen, että työssä käynti rajoittaa pahasti sitä oikeaa elämääni.
No suoraan sanottuna ei minulla ole. Nytkin vaan makaan sängyssä. Ilman työtä en varmaan pääsis täältä ylös ollenkaan.
Pidän työstäni ja se on ainoa paikka missä saan jutella ihmisten kanssa edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tehdä työtäni. Sen luonne on suurten kokonaisuuksien suunnittelua ja johtamista, ja työskentelytavankin saan suunnitella itse, kunhan tulokset näkyvät. Ei tarvi raataa 8-16 kustannuspaikalla. Yksityiselämässä on vähemmän kokonaisuuksia organisoitavana. Joku sanoi, että työstä ilon irti saava elää pientä elämää, mun näkökulmastani asia on päinvastoin.
Olen myös työskennellyt samalla työnantajalla useissa eri tehtävissä, ja nähnyt kehityksen kaaren yli 20 vuoden aikana. Suhde tähän työnantajaan on ollut pitempi kuin usemmat ihmissuhteeni. Kyllä sillä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisillä ole sisältöä siinä omassa elämässä, kun sitä pitää töistä hakea? Itse ainakin koen, että työssä käynti rajoittaa pahasti sitä oikeaa elämääni.
Itseasiassa se työnteko on aika suuri osa kaikkien elämää. Ei yhteiskunta toimi ilman.
Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus valita esim. koulutuksen kautta se mieluisin työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava nähdä eri ihmisiä. Jutella ja saada kiitosta työstä. Työni on näkyvää ja liikun eri paikoissa. Kun olin työttömänä. Keräsin pulloja juttelin ihmisten kanssa ja liikuin eri paikoissa. Pullon keruu on aika yksipuolista. Kun töissä työ on monipuolista ja kehittävää. Joskus toimistossa vuosi. Meinasi pää hajota. Eli riippuu työstä.
Itseäni ei kiinnosta ihmisten näkeminen. Se töissä onkin ihan perseestä, kun joutuu näkemään eri ihmisä.
Suurin osa ihmisistä ei muutenkaan ole erityisen mielenkiintoisia. Mieluummin valitsen seurani itseni kuin se, että joudun teeskentelemään että olisin kiinnostunut näistä ihmisistä.
Mielenkiintoistahan se on seurata kehitystä ja oppia uutta. 20 vuodessa työtehtävät ovat muuttuneet samassa työpaikassa melkoisesti. Elämä olisi varsin tyhjää, jos joutuisi sen ajan kuluttamaan vaikka some-tyhjäpäiden seuraamiseen.