Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko jonkun mielestä oikeasti kiva käydä töissä?😅

Vierailija
10.10.2026 |

Ihan rehellisesti. Ei kai kukaan oikeasti nauti siitä? Tekeekö joku sitä jonkun muunkin, kuin rahan takia? Itse ainakin lopetan heti, kun mahdollista. Työnteko on kuvottavaa kamoaiden hommaa.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion opinto-ohjaajana saan olla joka päivä tekemisissä (etupäässä) fiksujen, eteenpäin pyrkivien nuorten kanssa. 
Ei tietenkään ihan jokainen päivä ole nautintoa, mutta useimmat ovat. Mukavaa hommaa!

Millä koulutuksella tollaiseen hommaan pääsee? palkka?

Vierailija
42/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, olet mennyt suoraan lukiosta johonkin jatko-opiskelemaan vanhempien/omien ympyröiden painostuksesta ja opiskellut alaa mikä ei ihan hirveästi kiinnosta, mutta saat siitä hyvän palkan. Sitten teet lopun ikääsi sitä samaa hommaa hammasta purren? 
Jotkut ovat matkustelleet, opiskelleet eri aloja, hakeneet kokemuksia monenlaisista paikoista ja lopulta päätyneet työhön joka oikeasti kiinnostaa ja siitä pitää, eikä vaan sen takia että saisi rahaa jostain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hyvä työyhteisö. Töissä saa aina hyvät naurut, kun heitetään läppää ja kuka milloinkin on toheloinut (vapaa-ajallaan). Jos voittaisin lotossa niin varmaan lopettaisin työnteon, mutta tuota yhteishenkeä tulisi kyllä ikävä.

Ja ehkä tärkeintä on se, että ei pääse poteroitumaan omaan kuplaansa. Kun työpaikalla on monessa eri elämänvaiheessa olevia ihmisiä eri poliittisissa kannoissa niin kuulee mielipiteitä ja arkielämää monelta kantilta, eikä vaan sieltä omasta kaikukammiostaan.

Kuulostaa tosi raskaalta. Käyn töissä töitä tekemässä, en luomassa sosiaalisia suhteita. Työ ja kaverit erikseen.

Kuulostaa raskaalta puhua työkaverille? Taitaa olla muutenkin raskas elämä.

Niin, katsos kun jotkut käy töissä vain töiden takia, eikä jaksa turhaa lässytystä. Ystävät on työn ulkopuolella. 

Vierailija
44/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti Ap, sulla on nyt jotakin hukassa joko nykyisen työsi taikka sitten itsesi suhteen, jos ihan jatkuvasti tuolta tuntuu. Sun kannattaa alkaa hakea muutosta.

Vierailija
45/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on sitä että olet hyödyksi ympäröivälle yhteiskunnalle ja kanssaihmisille. 

Kukapa sitä haluaisi olla osa yhteisöä, muiden arvostama ja kokea olevansa hyödyllinen. 

Vierailija
46/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään työn tekemisestä. Tuo sisältöä päivään ja elämään. Lisäksi teen paskantärkeää työtä ja saan tuntea olevani paskantärkeä ihminen :)

Oletko niin tylsä ihminen, ettet itse keksi sisältöä ja tekemistä. Maailmassa on vaikka mitä mahdollisuuksia ja sun mielestä työn teko on se mihin haluat aikasi ja elämäsi käyttää.

Miksi työ ei saisi olla elämän sisältö, jos työ on itselle mieluista ja tykkää sitä tehdä? Miksi vaikka mieluisa harrastus olisi parempi elämän sisältö kuin mieluisa työ? 

Vierailija
47/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukion opinto-ohjaajana saan olla joka päivä tekemisissä (etupäässä) fiksujen, eteenpäin pyrkivien nuorten kanssa. 
Ei tietenkään ihan jokainen päivä ole nautintoa, mutta useimmat ovat. Mukavaa hommaa!

Millä koulutuksella tollaiseen hommaan pääsee? palkka?

Kasvatustieteen maisteri, Joensuusta, Uef. 
Alkupalkka on yleensä ehkä 4300e/kk. Ikälisillä ja muilla korvauksilla eka numero voi joidenkin vuosien jälkeen olla 5.

Vierailija
48/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tykkään työstäni! Mielenkiintoinen ja vaihteleva sisältö, riittävästi haastetta, kivat työkaverit ja hyvä palkka, ja pääsen käyttämään osaamista ja kokemusta monipuolisesti, joten miksi en viihtyisi? Minulla on myös muuta elämää ja tavoitteellisiakin harrastuksia, että ei elämä pyöri vain työn ympärillä.

Suurin osa tuntemistani ihmisistä pitää työstään. Työn vihaajat ovat lähipiirissä harvinaisia poikkeuksia, ja silloinkin syynä on huonosti organisoitu työ tai huono ilmapiiri, ei työ sinänsä. 

Vierailija
49/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko on sitä että olet hyödyksi ympäröivälle yhteiskunnalle ja kanssaihmisille. 

Kukapa sitä haluaisi olla osa yhteisöä, muiden arvostama ja kokea olevansa hyödyllinen. 

No ei ole minulle tärkeitä asioita ollenkaan. 

Vierailija
50/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun viettää kouluaikansa kattoon räkimällä ja sitten käy jonkun amistutkinnon vasemmalla kädellä suorittelemassa, niin tulos on tuo, mikä aloittajalla.

Olen suorittanut kaksi maisterintutkintoa ja tohtorintutkinnon ja silti loppettaisin työnteon heti, jos en tarvitsisi sitä elättääkseni itseni. Keksisin vaikka mitä tekemistä. Nykyinen työni on ihan ok ja työilmapiiri on hyvä, mutta en vaan löydä itsestäni sitä "joka aamu on mukava herätä töihin" -fiilistä. Osin voi myös olla seurausta siitä, että mulla on nyt 10 vuotta ollut eri syistä kuormittava elämäntilanne työn ulkopuolelka, ja jaksaminen on koetuksella täydellä työajalla. Jos työaika ois 6 tuntia, voisin olla eri mieltä koko työstä.

Vierailija
51/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rehellisesti Ap, sulla on nyt jotakin hukassa joko nykyisen työsi taikka sitten itsesi suhteen, jos ihan jatkuvasti tuolta tuntuu. Sun kannattaa alkaa hakea muutosta.

No en nyt tiedä, en kyllä itsekään mitenkään rakasta töissä käyntiä. Uskon, että meitä kyllä on aika paljonkin. Eli ymmärrän kyllä ap:ta.

Vierailija
52/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, olet mennyt suoraan lukiosta johonkin jatko-opiskelemaan vanhempien/omien ympyröiden painostuksesta ja opiskellut alaa mikä ei ihan hirveästi kiinnosta, mutta saat siitä hyvän palkan. Sitten teet lopun ikääsi sitä samaa hommaa hammasta purren? 
Jotkut ovat matkustelleet, opiskelleet eri aloja, hakeneet kokemuksia monenlaisista paikoista ja lopulta päätyneet työhön joka oikeasti kiinnostaa ja siitä pitää, eikä vaan sen takia että saisi rahaa jostain. 

Väärin meni. Olen opiskellut ihan aikuisiälläkin vielä pari tutkintoa. Ihan vain sen takia, että olen päässyt välillä työelämästä pois.

Vierailija
53/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva, kun saa tehdä hyvää työtä

Vierailija
54/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole minulle tärkeitä asioita ollenkaan. 

Oletko masentunut?

Vierailija
55/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kamoaidi?? 🤔

Kuulostaa kohtalokkaalta!

Vierailija
56/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisillä ole sisältöä siinä omassa elämässä, kun sitä pitää töistä hakea? Itse ainakin koen, että työssä käynti rajoittaa pahasti sitä oikeaa elämääni.

Mun työ on enimmäkseen sitä, mitä tekisin vapaa-ajallakin omaksi ilokseni. Nyt tästä vain maksetaan 8500€/kk plus bonuksia. Viime talvena tuli noin 30 000€ käteen. 

Kyllä, pidän töistäni enimmäkseen. Muut ihmiset joskus vain sitä työntekoa hidastavat ja häiritsevät. Työtunteja tulee 40-80 viikossa, mielelläni tekisin enemmänkin. Vapaa-ajalla minulla toki on parikin omaa projektia käynnissä, ehkä ne saa joskus valmistuttuaan myytyä hyvään hintaan. 

Onneksi vaimo ymmärtää. 😁 

Vierailija
57/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kamoaidi?? 🤔

Kuulostaa kohtalokkaalta!

Kyllä! 😅

Vierailija
58/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali ihminen haluaa elättää itsensä, jos työnteko on mahdollista.

Kyllä mä keskittyisin vain elämästä nauttimiseen jos olisi siihen tarpeeksi rahaa.

Vierailija
59/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisillä ole sisältöä siinä omassa elämässä, kun sitä pitää töistä hakea? Itse ainakin koen, että työssä käynti rajoittaa pahasti sitä oikeaa elämääni.

Miksi et siis vapauttaisi työpaikkaasi jollekulle, joka saisi siitä elämäänsä sisältöä?

Vierailija
60/86 |
10.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä töiden rakastajat voisi luopua kokonaan eläkkeestä, ja työskennellä kuolemaan asti, niin me muut päästäisiin aikaisemmin eläkkeelle.

Itse ajattelin sekä nostaa eläkettä, että tehdä töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi